گیتار معروف جان لنون به حراج گذاشته شد

یکی از گیتارهای جان لنون ، افسانه موسیقی راک که سال‌ها گم شده بود، در یک حراجی در نیویورک به قیمت 2 میلیون و 900 هزار دلار به فروش رسید.

گیتار «جان لنون» رکورد گران‌ترین ساز فروخته شده از گروه بیتل‌ها را شکست. این گیتار آکوستیک 12 سیمی، ساخت شرکت آلمانی «فراموس» در سال 1946 بود و از نوع گیتارهای «هوتنانی» محسوب می‌شود که در اجراهای غیررسمی و دوستانه کاربرد دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


گیتار معروف جان لنون به حراج گذاشته شد

به گفته حراج‌گران، این گیتار 50 سال پیش گم شده بود و به تازگی در یک اتاق زیر شیروانی پیدا شد. «جان لنون» با این گیتار ترانه معروف عشقت را به هر حال مجبوری پنهان کنی را در فیلم کمک (1965) نواخت و بعدها آلبومی با همین نام را با آن ضبط کرد.

جان لنون

این حراج توسط خانه حراج جولین انجام شد که سابقه‌ای درخشان در فروش یادگاری‌های راک اند رول و شکستن رکوردهای جهانی در زمینه فروش اشیای خاطره‌انگیز مربوط به بیتل‌ها دارد. در حراج‌های قبلی این مرکز، یک گیتار آکوستیک دیگر «لنون» به قیمت 2 میلیون و 400 هزار دلار و مجموعه‌ای از سازهای کوبه‌ای (درام کیت) «رینگو استار» به قیمت 2 میلیون و 200 هزار دلار فروخته شده بودند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی پیدا و به حراج گذاشتن گیتار معروف جان لنون چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *