آلن دلون درگذشت

آلن دلون ، بازیگر مشهور و چهره برجسته سینمای طلایی فرانسه که با شخصیت‌های مردانه و قوی خود در فیلم‌های مشهور از جمله بورسالینو به شهرت رسید، درگذشت.

او امروز صبح، 28 مرداد 1403، به آرامی در خانه‌اش در دوشی، در کنار سه فرزند و خانواده‌اش، از دنیا رفت. در بیانیه‌ای که توسط خانواده «دلون» به خبرگزاری AFP ارائه شد، آمده است:

«آلن فابین»، «آنوشکا»، «آنتونی» و همچنین سگ او، با اندوه فراوان، خبر درگذشت پدرشان را اعلام می‌کنند.

او به آرامی در خانه‌اش در دوشی، در کنار سه فرزند و خانواده‌اش، از دنیا رفت.»


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


آلن دلون درگذشت

«دلون» در سال‌های اخیر با مشکلات جدی سلامتی دست و پنجه نرم می‌کرد و عملاً به یک انزواطلب تبدیل شده بود. آخرین حضور عمومی مهم او در جشنواره فیلم کن در ماه مه 2019 بود، جایی که او جایزه افتخاری نخل طلا را دریافت کرد. در این مراسم، «دلون» با سخنرانی احساسی خود، از سینما خداحافظی می‌کند.

در کنار مشکلات سلامتی، درگیری‌های خانوادگی او نیز به تیتر اصلی رسانه‌های فرانسه تبدیل شده بود. در ماه‌های اخیر، سه فرزند او با اختلافات و نارضایتی‌های خود به رسانه‌ها مراجعه کرده و در یک سری از اتهامات، شکایت‌ها و ضبط‌های مخفیانه، مشکلات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. این اختلافات شامل نظرهای متفاوت درباره درمان پزشکی «دلون» نیز بود.

در آوریل امسال، یک قاضی حکم داد که دلون تحت قیمومیت تقویت‌شده قرار گیرد. قیمومیت تقویت‌شده به این معنی است که او دیگر آزادی کامل در مدیریت دارایی‌های خود نداشته باشد. همچنین در ماه فوریه، پلیس فرانسه، 72 اسلحه و 3000 گلوله را از خانه او ضبط کرد. دادستان‌ها اعلام کردند که «دلون» مجوز اسلحه نداشته و همچنین یک میدان تیراندازی نیز در عمارتش در دوشی-مونتکوربون پیدا شد.

آلن دلون

«آلن دلون» که زمانی به عنوان زیباترین مرد سینما توصیف می‌شد، در دهه 60 با فیلم‌هایی همچون پلنگ و روکو و برادرانش به شهرت رسید. از دهه 90 به بعد، حضور او در فیلم‌ها نادر شد، اما همچنان چهره‌ای محبوب در ستون‌های خبری و فرهنگی باقی ماند.

در طول دوره حرفه‌ای خود، او در بیش از 90 فیلم حضور یافت و به عنوان یکی از نمادهای سینمای جهان به یادگار ماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این بازیگر بزرگ چیست؟ شما کدامیک از فیلم‌های او را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: BBC


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *