حسین خان بیک درگذشت ؛ علت مرگ او چه بود؟

حسین خان بیک ، بازیگر پیشکسوت و نام‌آشنای سینما، تئاتر و تلویزیون ایران، پس از سال‌ها فعالیت هنری در عرصه بازیگری و کارگردانی تئاتر، درگذشت.

این هنرمند ارزشمند که به دلیل عشق و علاقه زیاد به تئاتر، لقب آچار فرانسه تئاتر ایران را به خود اختصاص داده بود، در سن 83 سالگی دار فانی را وداع گفت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


علت مرگ حسین خان بیک

«خان‌بیک» که در سال‌های اخیر به دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر از صحنه هنر دور شده بود، با نقش‌آفرینی‌های ماندگار خود در آثار متعددی همچون سریال‌های مختارنامه، شب دهم و روزگار جوانی و فیلم‌های سینمایی غریبانه و دیپلمات در دل مخاطبان جای گرفت.

او که از سال 1346 فعالیت هنری خود را آغاز کرد، به دلیل تسلط بر فنون مختلف بازیگری و آشنایی عمیق با دنیای تئاتر، به یکی از چهره‌های شاخص و تأثیرگذار در این عرصه تبدیل شده بود.

علاقه بسیار زیاد «خان‌بیک» به تئاتر، باعث شد تا او در اداره امور تئاتری نیز نقش فعالی ایفا کند و به همین دلیل او را آچار فرانسه تئاتر می‌نامیدند. او در طول سال‌ها فعالیت هنری خود، در بسیاری از نمایش‌ها به عنوان بازیگر، کارگردان و مشاور هنری حضور داشته است.

حسین خان بیک

خبر درگذشت این هنرمند بزرگ، جامعه هنری ایران را به سوگ نشاند. بسیاری از همکاران و دوستان «خان‌بیک»، با انتشار پیام‌های تسلیت، به این هنرمند بزرگ ادای احترام کردند.

«کوروش سلیمانی»، بازیگر سینما و تلویزیون، در پیامی که پس از ملاقات با «خان‌بیک» منتشر کرد، از ابتلای او به بیماری آلزایمر خبر داد و به این بیماری اشاره کرد که چگونه این هنرمند پویا و پرانرژی را از صحنه هنر دور کرده است.

درگذشت «حسین خان‌بیک»، ضایعه‌ای بزرگ برای سینمای ایران است. او هنرمندی متعهد و دلسوز بود که با بازی‌های درخشان خود، خاطرات خوشی را برای مخاطبان سینما و تلویزیون به یادگار گذاشت. یاد و نام این هنرمند بزرگ همیشه در دل دوستداران هنر ایران زنده خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی نقش‌آفرینی‌های مهم این بازیگر چیست؟ شما کدامیک از آثار این هنرمند را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *