پیتر ویر جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را دریافت کرد

جایزه افتخاری شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز ، دوشنبه شب به « پیتر ویر »، کارگردان مشهور آثاری چون نمایش ترومن و انجمن شاعران مرده، اهدا شد.

این فیلمساز 80 ساله که با فیلم پیکنیک در هنگینگ راک در سال 1975 به شهرت رسید و در ادامه در فیلم شاهد با «هریسون فورد» همکاری کرد، در سال 2022 نیز یک اسکار افتخاری دریافت کرده بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


پیتر ویر جایزه شیر طلایی جشنواره ونیز را دریافت کرد

به گزارش «رویترز»، «ویر» در سخنرانی‌اش روی صحنه به فیلمسازان جوان توصیه کرد که از هیاهوی زندگی مدرن دوری کنند و گفت:

از امروز، حتی می‌توانم بگویم که دوربین به دست نگیرید. اگر جای شما بودم، مداد و کاغذی برمی‌داشتم… و قدرت‌های ذهنی خود را تقویت می‌کردم. ما توانایی‌های فوق‌العاده‌ای داریم. ارتباط خود را قطع کنید، از اطلاعات بیش از حد دوری کنید و به جایی آرام در بیرون از شهر بروید. حتی می‌توانید روی یک کشتی تجاری کار کنید.»

او همچنین تأکید کرد که هدفش راهنمایی کارگردانان جوان نیست و افزود:

این یک سفر غریبانه است. باید به تنهایی سفر کنید.

پیتر ویر

«پیتر ویر» یک کارگردان و تهیه‌کننده استرالیایی است که به خاطر آثارش در سینما شناخته شده است. او کار خود را با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. «ویر» به خاطر کارگردانی فیلم‌های مشهور همچون پیکنیک در هنگینگ راک (1975)، شاهد (1985) و نمایش ترومن (1998) شهرت دارد.

او همچنین کارگردانی انجمن شاعران مرده (1989) را بر عهده داشت که به یکی از آثار کلاسیک سینما تبدیل شده است. این کارگردان در طول دوران حرفه‌ای خود جوایز متعددی از جمله چندین نامزدی و جوایز اسکار را کسب کرد. آثار او معمولاً به موضوعات انسانی و اجتماعی می‌پردازند و به خاطر سبک خاص و داستان‌گویی عمیقش شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فیلم‌های این کارگردان بزرگ چیست؟ شما کدامیک از آثار او را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *