بی اخلاقی: تحقیر جومونگ توسط احسان علیخانی [+فیلم]

به تازگی مصاحبه احسان علیخانی با جومونگ در فضای مجازی کاربران سوشال را درگیر خود کرده. با ما بمانید تا به جنبه های مختلف این موضوع بپردازیم.

نمی‌خواهم نبش قبر کنم، اما تماشای ویدیوی مصاحبه‌ی احسان علیخانی با سونگ ایل گوک، بازیگر نقش جومونگ، در برنامه‌ی «ماه عسل» سال هشتادوهشت، دوباره و این بار البته شدیدتر، حرصم را در آورد. فضای حاکم بر مصاحبه، نوع نشستن علیخانی، تکان دادن سر و دست، مزه‌پرانی‌های بی‌جهت و راحتیِ بیش از اندازه‌ای که از نوعی اعتمادبه‌نفس کاذب نشأت می‌گیرد، یکسره تلخ و تکان‌دهنده بود و تماشای دوباره‌اش حتی آن را تلخ‌تر هم نشان داد. ادب و نزاکت بازیگر کره‌ای، نوع نشستن و حرکاتش، دقیقاً برعکس علیخانی بود و این موضوع بیش از پیش زنندگی حرکات علیخانی را عیان می‌کرد. اما نکته‌ی زننده‌تری هم در رفتار علیخانی وجود داشت (دارد) که ماجرا را پیچیده‌تر می‌کرد.

در نوشتار مصاحبه احسان علیخانی با جومونگ همانطور که خواهید دید بسیاری از جزییاتی که باید بدانید مشخص می‌شود. باید بدانید که ماجرای توهین علیخانی به جومونگ به تازگی همه‌ی مشترکان فضای مجازی را درگیر خود کرده و این نوشتار سعی کرده تا کنجکاوی شما را برطرف کند.

علیخانی نخستین بار در برنامه تلویزیونی پسرهای ایرونی به عنوان مجری، جلوی دوربین رفت و پس از اجرای برنامه جزر و مد با برنامهٔ ماه عسل به شهرت رسید. وی در حال حاضر فعالیت خود را در تلویزیون به عنوان کارگردان، تهیه‌کننده و مجری برنامهٔ استعدادیابی به نام عصر جدید ادامه می‌دهد که تاکنون سه فصل از آن ساخته و پخش شده‌است. علیخانی تجربه سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی در فیلم‌های بدون تاریخ، بدون امضاء (۱۳۹۵) و برف آخر (۱۴۰۰) را در کارنامه دارد.

بی اخلاقی: تحقیر جومونگ توسط احسان علیخانی [+فیلم]

نگاه از بالا به پایین به مصاحبه‌شونده، تحقیر جنسیت و ملیت و حتی هویت او، مسخره کردن و کنایه‌های بی‌امان و احمقانه به مصاحبه‌شونده، تماشای این ویدیوی دردناک را واقعاً سخت می‌کرد، حتی اگر قبلاً هم آن را دیده باشید.

نکته‌ی بدتر این است که علیخانی از این که بازیگر کره‌ای فارسی بلد نیست، سوءاستفاده می‌کرد تا رو به ما (مخاطب)، تکه‌هایی بپراند و بیش از پیش بازیگر از‌همه‌جا‌بی‌خبر را مسخره کند و نشان بدهد بلد است دیگران را دست بیندازد. انگار که دست انداختن دیگران کار مهمی‌ست و نشان از هوش جناب مجری دارد! بی‌خبر از این‌ که تمام این صحنه‌ی زننده، نشانی از فلاکت است.

عکس جومونگ در پشت برنامه ماه عسل احسان علیخانی را ببینید:

قبل‌تر هم ویدیویی دیده بودم از فرزاد حسنی که این بار نه یک مهمان خارجی، بلکه یک شرکت‌کننده‌ی ایرانی را چنان تحقیر و مسخره می‌کرد که واقعاً دوست داشتم می‌توانستم از توی مونیتور گوشی‌ام یقه‌ی این آدم را بگیرم و ادبش کنم. این هم صحنه‌ی دردناکی بود که تماشایش تحمل بالایی می‌طلبید؛ نشانی دیگر از فلاکت. کنار هم چیدن این نشانه‌ها، گویای شرایط وخیم فعلی ماست. در واقع عامدانه نسلی بی‌تربیت، تربیت شد تا تیشه به ریشه‌ی همه‌چیز بزند.

فیلم مصاحبه احسان علیخانی با جومونگ را تماشا کنید:

نمی‌خواستم نبش قبر کنم اما تماشای دوباره‌ی این صحنه‌‌ها، تابلویی‌ست از آن‌چه که حالا و بی‌خبر بر سرمان آمده است. گاهی یادآوری گذشته برای حساب و کتاب کردن‌های پیشِ روی‌مان خوب است.

اخبار بیشتر:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست. شما همراهان عزیز می‌توانید نظر خود را درباره این خبر که ربازدید هم می‌باشد در بخش دیدگاه‌های انتهای این نوشتار در اختیار همه بگذارید.

مصاحبه احسان علیخانی با جومونگ

لطفا نظر خود را در رابطه با تحقیر جومونگ توسط احسان علیخانی در بخش دیدگاه ها برای ما کامنت کنید.


One thought on “بی اخلاقی: تحقیر جومونگ توسط احسان علیخانی [+فیلم]

  1. حق با شماست وواقعا احساان علیخانی زشت وزننده با هنرپیشه محبوب مردم مصاحبه میکنه گویی از قبل تصمیم گرفته تا این ابهت این شخص رو به عنوان یک قرنان مردمی بشکنه وبا لودگی ومسخره کردن از او جوابهایی بگیره تا هرچه بیشتر اونو خرد کنه اما نزاکت وادب سونگ ایل گوک نتیجه معکوس برای علیخانی در پی داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *