بهترین کمیک های اسپاون ؛ نگاهی به شاهکارهای دنیای ضدقهرمان‌ ها

اگر به دنبال تجربه‌ای بی‌نظیر از داستان‌های تاریک و هیجان‌انگیز هستید، بهترین کمیک های اسپاون با شخصیت‌پردازی منحصر به فرد انتخاب عالی خواهند بود.

«اسپاون» از زمان اولین حضور موفقش در سال 1992، ضدقهرمان ماورایی خلق شده توسط «تاد مک‌فارلین»، به یکی از موفق‌ترین قهرمانان کمیک‌های مستقل تبدیل شد. «آل سیمونز»، شخصیت اصلی این مجموعه که رکوردهای فروش را شکست، به عنوان ضدقهرمانی محبوب در دل همه جای گرفت و همراه با سریال اسپاون ، سری‌های فرعی و همکاری‌های متنوع، جایگاه ویژه‌ای را پیدا کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


جنگ مداوم شخصیت اسپاون با نیروهای بهشت و جهنم، بستر اصلی داستان‌های او را تشکیل می‌دهد و طیفی گسترده‌ای از کمیک‌های برجسته و هیجان‌انگیز را برای طرفداران فراهم می‌کند. این نبردها باعث شده تا داستان‌های اسپاون کمیک به یکی از پیچیده‌ترین و جذاب‌ترین ضدقهرمان‌های «ایمیج کامیکس» تبدیل شود.

بهترین کمیک های اسپاون

در ادامه لیست بهترین کمیک های اسپاون را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب سایت سی‌بی‌آر (CBR) نوشته شده است.

بهترین کمیک های اسپاون
بهترین کمیک های اسپاون

بهترین کمیک های اسپاون همچنان منبعی ارزشمند برای علاقه‌مندان به ابرقهرمانان و ژانر وحشت محسوب می‌شوند که در برترین دوره تاریخی خود قرار دارند. از همکاری‌های پر از اکشن گرفته تا داستان‌های یکپارچه و برجسته، این شخصیت به راحتی با قهرمانان «مارول» و «دی سی» رقابت می‌کند.

با گسترش مداوم خط تولید کمیک‌ های معروف اسپاون ، علاوه بر شاهکارهایی که قبلاً خلق شده‌اند، همواره داستان‌های عالی برای خوانندگان وجود داشته است.

Adventures of Spawn

بهترین کمیک های اسپاون
انیمیشن اسپاون

کتاب کمیک Adventures of Spawn ایده‌ای عالی بود که به اندازه کافی به چشم نیامد. این داستان مصور که یکی از کمیک‌ های محبوب اسپاون به شمار می‌رود، به سبکی مشابه کارتون‌های DCAU، مانند Batman: The Animated Series، طراحی شده است؛ اما برخلاف آن کمیک‌ها، Adventures of Spawn بر اساس یک سریال نبود و داستان و دنیای خودش را به طور مستقیم برای کمیک‌ها ایجاد کرد. Adventures of Spawn لحن روشن‌تری به داستان این شخصیت داد و به طور کامل حس کارتون‌های Saturday morning را داشت.

متأسفانه، Adventures of Spawn آنقدر کوتاه بود که نتوانست داستان بلند و کاملی را ارائه دهد؛ اما به طور خاص، به عنوان نقطه ورود جذابی برای بچه‌ها به دنیای «اسپاون» شناخته می‌شد. این کمیک شخصیت و داستان «اسپاون» را به شیوه‌ای متفاوت و کمتر ترسناک بازنویسی کرد و به سمت داستان‌های ابرقهرمانی ماوراءالطبیعی حرکت کرد که شبیه به کارتون‌های DCAU بود.

The Scorched

بهترین کمیک های اسپاون

بعد از انتشار پرفروش‌ ترین کمیک‌ های اسپاون با عنوان Spawn’s Universe، گروهی از متحدان «آل سیمونز» مانند «شی-اسپاون»، «ریدیمر»، «هاونت» و «گانسلیگر اسپاون»، یک تیم به نام Scorched تشکیل دادند. این قهرمانان که شبیه انتقام‌جویان دنیای «اسپاون» هستند. آن‌ها در کمیک مخصوص خودشان متحد شدند تا با دشمنانی مثل یک گروه نظامی شیطانی مبارزه کنند.

تیم Scorched چیز تازه‌ای به کمیک‌های ابرقهرمانی اضافه کرد. این تیم برخلاف گروه‌های قهرمانی معمولی، اخلاق‌های پیچیده‌تری دارد و مجبور است با دشمنان سابق خود متحد شود. این مجموعه شخصیت‌های محبوب طرفداران را در خود جای داد و همچنین از جنگ همیشگی «اسپاون» با بهشت و جهنم فاصله گرفت تا داستان‌های فرعی جذاب و دشمنان جدیدی را معرفی کند.

Batman/Spawn: War Devil

بهترین کمیک های اسپاون
اسپاون کمیک

Batman/Spawn: War Devil یکی از بهترین کمیک های اسپاون است که اولین کتاب مصور «اسپاون» و «بتمن» به‌شمار می‌رفت که رابطه بین این دو شخصیت را مشخص کرد؛ اما دنباله آن بیشتر مورد توجه قرار گرفت. داستان با توضیح ناپدید شدن «کلونی روانوک» در دوران اولیه استعمار آمریکا شروع می‌شود و یک شیطان باستانی را عامل به عنوان این اتفاق معرفی می‌کند.

در کتاب مصور Batman/Spawn: War Devil، این دو قهرمان طبق معمول مانند هر داستان‌ همکاری ابرقهرمانانه‌ی دیگری، ابتدا با هم می‌جنگند و سپس برای مقابله با دشمن شیطانی متحد می‌شوند. این داستان به خوبی نشان می‌دهد که این دو قهرمان چقدر با هم سازگار هستند و ژانر وحشت ماورایی با شخصیت «بتمن» و «اسپاون» همخوانی دارد.

Spawn #174-175

بهترین کمیک های اسپاون
بهترین کمیک های اسپاون

داستان دو قسمتی شماره‌های 174 و 175 کمیک اسپاون به دو دلیل مهم است. اول اینکه این قسمت گران‌ترین داستان در تاریخ این شخصیت است (فقط شماره 174 حدود 500 دلار قیمت دارد) و دوم، حضور «گانسلیگر اسپاون» را نشان می‌دهد. در این کمیک مشخص می‌شود که او یکی از سربازان معروف «بوفالو سولجر» (گروهی از سربازان سیاه‌پوست که در مرز آمریکا خدمت می‌کردند) و همچنین اجداد «آل سیمونز» در غرب وحشی بوده است.

شماره‌های 174 و 175 «اسپاون» یک داستان وحشت غربی خشن را به قلم «دیوید هاین» و با هنر فوق‌العاده «برایان هابرلین» ارائه می‌دهند، جایی که یک «گانسلیگر» که به تازگی کشته شده، برای انتقام از مرگ برمی‌گردد. این داستان در زمان خودش چیز جدیدی را به افسانه «اسپاون» اضافه و زمینه‌ای برای شخصیتی که به اندازه خود «سیمونز» محبوب است، فراهم کرد.

Spawn: Dark Horror

بهترین کمیک های اسپاون

«اسپاون» همیشه یک ابرقهرمان تاریک بود و برخی از بهترین داستان‌های او این موضوع را نشان داد؛ اما تنها تعداد کمی از داستان‌ها به اندازه Spawn: Dark Horror به ژانر وحشت نزدیک شده‌اند که یکی از آن‌ها داستان «جیسون شاون الکساندر» بود که کاملاً با موضوع داستان هماهنگ شد. این کمیک، داستان «اسپاون» را دنبال می‌کند که به ژاپن می‌رود تا «سایان» را پیدا کرده و آن را از دنیای زیرین تاریک نجات دهد.

Dark Horror یکی از داستان‌ های برتر اسپاون بود که در برخی قسمت‌ها شبیه ترکیبی از فیلم‌های ترسناک «هلرایزر کرایو بارکر» و سینمای ترسناک ژاپنی شد. ظهور یک موجود غول‌پیکر ترسناک به سبک لاوکرفتی که با «اسپاون» مبارزه می‌کند، سطح خطر داستان را افزایش داده است و برای طرفداران، ترسناک‌ترین دشمن قهرمان را معرفی کرد.

Spawn: Cult Of Omega

بهترین کمیک های اسپاون
داستان اسپاون در مورتال کمبت

از زمان معرفی‌اش، «اُمگا اسپاون» یکی از مرگبارترین دشمنان شخصیت اسپاون بود و شاید قدرتمندترین «اسپاونِ» جهنمی بعد از خود «سیمونز» باشد. بعد از اینکه او «اوورت-کیل» را احیا کرد، به جزیره اُمگا رفت تا با رقیب خود روبرو شود و به جنایت‌هایش پایان دهد. نتیجه این عمل، یکی از بزرگ‌ترین و حماسی‌ترین مبارزات قهرمانان در تاریخ بود.

Spawn: Cult Of Omega یکی از بهترین داستان‌ها برای طرفدارانی است که می‌خواهند یک کمیک ابرقهرمانی معمولی از «اسپاون» بخوانند و در واقع یک داستان کامل اکشن با شخصیت‌های شرور عالی ارائه می‌دهد. این داستان شکل‌گیری اولیه گروهی را نشان می‌دهد که بعدها به تیم Scorched تبدیل شد.

Spawn #9

بهترین کمیک های اسپاون

Spawn #9 یکی از برترین کمیک‌ های اسپاون بود که به بررسی اسپاون‌های قدیمی پرداخت و خوانندگان را به گذشته برد تا غول زره‌پوش و قهرمان، «مدیول اسپاون» را معرفی کند. داستان دو شخصیت باستانی «مدیول اسپاون» و آنجلا، فرشته‌ای که وظیفه شکار و نابودی اسپاون‌های جهنمی را دارد، معرفی کرد.

شماره 9 کمیک «اسپاون» همچنین یکی از اولین مشکلات عنوان بزرگ «مک‌فارلین» بود؛ زیرا منجر به اختلاف بین خالق و نویسنده شماره، «نیل گیمن»، بر سر «مدیول اسپاون» و «آنجلا» شد. صرف نظر از این اختلاف، ایان کمیک شماره نهم دنیای «مک‌فارلین» را گسترش داد و یک عنصر فانتزی عالی به آن اضافه و همچنین «آنجلا» را به عنوان یک جنبه منحصر به فرد از دنیای «اسپاون» معرفی کرد.

Gunslinger Spawn

بهترین کمیک های اسپاون
اسپاون در مورتال کمبت

بعد از خود «اسپاون»، شاید محبوب‌ترین شخصیت کمیک، «گانسلیگر اسپاون» باشد. از وقتی این شخصیت به معرفی رسید، خیلی زود داستان‌های آن به یکی از بهترین کمیک های اسپاون تبدیل شد و حتی خیلی‌ها او را از «آل سیمونز» هم بیشتر دوست دارند. در سال 2021، بالاخره یک سری کمیک جداگانه برای او منتشر شد که ماجراهایش را در دنیای امروز، بعد از اینکه توسط قدرت‌های «سیمونز» به این زمان کشیده می‌شود، دنبال می‌کند.

«گانسلیگر اسپاون» داستان یک «اسپاون» قرن نوزدهمی را دنبال می‌کند که با فرشته‌ها و شیطان‌ها می‌جنگد، دوست‌های جدید پیدا و سعی می‌کند با دنیای جدید کنار بیاید. این سری کمیک بعضی از خنده‌دارترین لحظات «اسپاونِ» مدرن را دارد و ژانر وسترن جدید را با هنر فوق‌العاده «بِرت بوت» کامل کرده است. این کمیک حتی «گانسلیگر» را در یک مبارزه با خود «وایولاتور» قرار می‌دهد.

Spawn: Satan Saga Wars

بهترین کمیک های اسپاون
بهترین کمیک های اسپاون

کمی بعد از بازگشت طولانی مدت «آل سیمونز» به عنوان «اسپاون»، این ضدقهرمان به اعماق جهنم رفت تا با خود شیطان روبرو شود و «وندا» را نجات دهد. این ماجرا به یک نبرد حماسی تبدیل شد و کاری کرد که «سیمونز» با گروه‌های زیادی از اهریمن‌ها بجنگد و در نهایت با شیطان روبرو شود. با دخالت خود خدا، این داستان به یکی از برترین کمیک‌ های اسپاون و دیدنی‌ترین نمایش‌های قدرت الهی در تاریخ دنیای این شخصیت تبدیل شد.

Spawn: Satan Saga Wars یکی از اکشن‌ترین داستان‌های «اسپاون» است که نقطه قوت آن بازگشت «آل سیمونز» بود. با هنر فوق‌العاده «اریک لارسن» و داستان پر جزئیات «مک‌فارلین»، این داستان برای کسانی که می‌خواهند به اعماق جهنم بروند و اکشن حماسی ببینند، عالی است.

Spawn #1

بهترین کمیک های اسپاون
انیمیشن اسپاون

شماره اول کمیک «اسپاون»، به همراه کتاب آغازین «یانگ بلاد» از انتشارات «ایمیج»، یکی از کلیدی‌ترین کمیک‌های دهه 1990 است. هر دو کتاب موفقیت بزرگ فروش ده ساله کمیک‌های «ایمیج» را آغاز کردند و در آن زمان به راحتی پرفروش‌تر از برخی از بزرگ‌ترین کمیک‌های «مارول» و «دی سی» بودند. شماره اول، «اسپاون» را از طریق داستان آغازینش به خوانندگان معرفی کرد و یک توضیح اولیه از زندگی، مرگ و تبدیل شدن «آل سیمونز» به آن‌ها داد.

کمیک Spawn #1 کار بسیار خوبی در ایجاد علاقه خوانندگان برای ادامه این سری انجام داد و به راحتی بهترین شماره اول از انتشارات «ایمیج» بود. از یک جلد نمادین تا معرفی سبک و لحن دنیای «اسپاون» و پایان هیجان‌انگیزی که باعث می‌شد خوانندگان شماره دوم را هم بخوانند، این کمیک به عنوان یکی از برجسته‌ترین شروع‌ها در تاریخ صنعت کمیک به شمار می‌آید.

سوالات متداول

سریال اسپاون برای اولین بار چه سالی پخش شد؟

سریال انیمیشن اسپاون برای اولین بار در سال 1997 پخش شد.

در داستان مورتال کمبت، چرا اسپاون به جهان مورتال کمبت وارد می‌شود؟

داستان اسپاون در مورتال کمبت از آنجایی شروع شد که این شخصیت به مورتال کمبت وارد می‌شود تا با نیروهای شیطانی و جهنمی مبارزه کند.

اسپاون در کدام نسخه از بازی مورتال کمبت حضور دارد؟

اسپاون به عنوان شخصیت قابل بازی در نسخه Mortal Kombat 11 حضور پیدا کرده است.

خالق شخصیت اسپاون کیست؟

خالق شخصیت اسپاون، تاد مک‌فارلین (Todd McFarlane) است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین کمیک های اسپاون چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *