بهترین مانگا های تاریخ ؛ کارگردانان انیمه از چه چیز‌هایی الهام می‌گیرند؟

منابعی که برترین و بزرگ‌ترین کارگردانان انیمه‌های تاریخ ژاپن و انیماتور‌های خوش‌سلیقه این کشور از آن‌ها الهام گرفته‌اند، بهترین مانگا های تاریخ هستند.

سرگرمی‌های ژاپنی، چه انیمه، مانگا، بازی‌های ویدیویی، موسیقی، سریال‌های تلویزیونی یا رمان‌های سبک، دنیا را تسخیر کرده‌اند. مانگا در سال‌های اخیر محبوبیت چشمگیری پیدا کرده است.

بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سریال‌های انیمه‌های ژاپن که توانسته‌اند میلیون‌ها دلار درآمد داشته باشند و در جدول‌های پرفروش جهانی، جایگاهی از خود را حفظ کنند، از بهترین مانگا های جهان الهام گرفته شده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


انیمه‌ها همیشه کل داستان را نمی‌گویند و در برخی موارد، قسمت‌های پرکننده زیادی را نشان می‌دهند که شامل شخصیت‌ها یا رویدادهایی را که هرگز در هستند که هرگز در مانگا‌هایشان اتفاق نیفتاده‌اند. طرفداران دنیای انیمه برای درک کامل داستان به بهترین مانگاهای تاریخ اعتماد می‌کنند و سعی دارند تا سر منشاء داستان را بیایند.

بهترین مانگا های تاریخ

در ادامه لیست بهترین مانگاهای ژاپنی را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

همیشه بحث‌هایی در مورد اینکه بهترین مانگاهای جهان کدام هستند وجود دارد؛ اما طرفداران درباره بسیاری از عناوین برجسته‌ی این لیست موافق هستند.

بهترین مانگا های شونن

سگ‌های ولگرد بونگو (Bungou Stray Dogs)

بهترین مانگا های تاریخ

سگ‌های ولگرد بونگو با شخصیت‌های متنوع و اشاره‌های فراوان به ادبیات کلاسیک، دروازه‌ای عالی برای ورود طرفداران شونن به دنیای مانگا است. این مانگا داستان یتیمی به نام «آتسوشی ناکاجیما» را روایت می‌کند. پس از اینکه او متوجه می‌شود یک گرگ‌نما است، به آژانس کارآگاهان مسلح می‌پیوندد تا به آن‌ها در حل معماهای پیچیده‌ای کمک کند و داستان یکی از بهترین مانگا های شونن را رقم بزند.

نوراگامی (Noragami)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

نوراگامی اثر «آداچیکوتا»، داستان «یاتو»، خدایی را نشان می‌دهد که حتی معبدی برای خود ندارد و می‌خواهد با معرفی خود به عنوان خدای تحویل، به شهرت برسد. درست زمانی که او در آستانه تصادف بود، «هیوری» به کمکش می‌آید و او را از برخورد با ماشین نجات می‌دهد.

متأسفانه، این حادثه باعث جدا شدن روح «هیوری» از بدنش می‌شود و حالا جان او به «یاتو» وابسته است تا او را دوباره سر هم کند. نوراگامی یک کمدی شونن با پیچیدگی‌های فراوان است که با هر صفحه، خواننده غافلگیر می‌شود.

هاجیمه نو ایپو (Hajime No Ippo)

بهترین مانگا های تاریخ

هاجیمه نو ایپو یکی از بهترین مانگا های دنیا و همچنین طولانی‌ترین سری‌های مانگاهای انتشارات کودانشا است. این اثر یک مانگای ورزشی و کلاسیک نیز محسوب می‌شود که داستان «ایپو»، نوجوان سخت‌کوشی که به مادرش در اداره کسب و کار کمک می‌کند را نشان می‌دهد.

مدرسه قهرمانان من (My Hero Academia)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

مدرسه قهرمانان من یکی از بهترین مانگاهای جدید و محبوب‌ترین مجموعه‌های هفته‌نامه شونن جامپ است. این مانگا توسط «کوهی هوریکوشی» نوشته و تصویرگری شده و داستان «ایزوکو میدوریا»، یک نوجوان بدون قدرت در جهانی را روایت می‌کند که 80 درصد مردم دارای قدرت‌های فوق‌العاده هستند.

بلیچ (Bleach)

بهترین مانگا های تاریخ

مجموعه بلیچ یکی دیگر از سری‌های کلاسیک شونن است که به عنوان یکی از مانگاهای «سه بزرگ»، همچنان در این ژانر قدرت خود را دارد. بلیچ داستان «ایچیگو کوروساکی»، یک قهرمان کلاسیک که با وجود رفتار خشن خود، هدف نجیبانه‌ای برای حفاظت از دوستانش در برابر هالوها دارد را نشان می‌دهد.

بلیچ تمام عناصر یک اثر شونن و کلاسیک را که طرفداران امروز می‌شناسند و دوست دارند را به خوبی درون خود جای دده است. شاید به نظر فرمولی برسد، اما این اثر استانداردی را برای بیشتر سری‌های بعد از اولین انتشارش در شونن جامپ در سال 2001 تعیین کرد.

امروزه، سبک هنری «تایت کوبو» به یک نماد تبدیل شده و ما مانگای «بلیچ» را به خاطر حرکات جنگی نمایشی خود می‌شناسیم. این مجموعه، از تضادهای بین سیاه و سفید به خوبی بهره می‌برد تا تصاویر را برجسته کند و تصاویری فوق‌العاده چشمگیری را به ما نشان دهد.

دراگون بال (Dragon Ball)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

اولین مانگای فرنچایز موفق دراگون بال، زمینه‌ساز داستان‌های بی‌شماری در آینده شد. این مانگا، داستان زندگی «سون گکو» را از کودکی تا جوانی دنبال می‌کند. از زمان انتشار اولیه دراگون بال، این فرنچایز بسیار گسترش یافته است؛ اما طرفداران معتقدند که سری اصلی هنوز از بهترین مانگا ها به‌شمار می‌آید. برخلاف دنباله‌های آن، این سری در زمینه اکشن جدی‌تر یپش می‌رود، اما همچنین پر از اتفاقات کمدی و لحظات احساسی است.

ماجراجویی عجیب و غریب جوجو (JoJo’s Bizarre Adventures)

بهترین مانگا های تاریخ

این مانگا داستان «ایچیگو کوروساکی»، یک شخصیت با خلق و خوی تند را روایت می‌کند که با وجود رفتار خشن، هدف جالبی برای محافظت از دوستانش در برابر هالوها دارد. او قدرت‌های دروگر روح را به دست می‌آورد و با هالوها، یا روح‌های هیولایی مردگان عذاب‌دیده، می‌جنگد و سپس به ماجراجویی‌های می‌پردازد.

بهترین مانگا های سینن

بنانا فیش (Banana Fish)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

بنانا فیش یکی از بهترین مانگا های سینن به‌شمار می‌رود که «آکیمی یوشیدا»، یکی از تأثیرگذارترین نویسنده‌های ژاپنی آن را نوشته است. اگرچه از نظر فنی، این مانگا به عنوان یک اثر شوجو طبقه‌بندی می‌شود، اما عناصر شونن و سینن را برای ارائه داستانی جدی ترکیب می‌کند.

بنانا فیش داستان «اَش» و «ایجی» را دنبال می‌کند که دارای پیشینه‌های کاملا متفاوتی هستند. «ایجی» در محیطی محافظت‌شده رشد و «اش» زندگی پر از جرم و خشونت را تجربه کرده است. آن‌ها در طول تحقیقات درباره داروی بنانا فیش که باعث شستشوی مغزی افراد می‌شود، به همدیگر بر می‌خورند و یکی از بهترین مانگا های ترسناک را تشکیل می‌دهند.

خاطرات یک داروساز (The Apothecary Diaries)

بهترین مانگا های تاریخ

نوراگامی، مدت‌ها قبل از تبدیل شدن به یکی از بهترین مانگا های ۲۰۲۳ ، یک اثر درخشان به نام خاطرات یک داروساز بود. این مجموعه حول محور «ماومائو»، دختر 17 ساله‌ای می‌چرخد که از کار در داروخانه لذت می‌برد؛ اما پس از ربوده شدن مجبور به کار در دربار امپراتور به عنوان خدمتکار می‌شود.

آکیرا (Akira)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

آکیرا با تنها شش جلد، اما با قدرت تمام، با نقد سیاسی و دنیای پسا-آخرالزمانی سایبرپانک خود که احساس پوچی را برمی‌انگیزد، تاثیرگذار است. متن تأثیرگذار «کاتسوهیرو اواومو»، این اثر را به یکی از تاثیرگذارترین و بهترین مانگاهای اکشن در تمام دوران تبدیل می‌کند. شاید مهم‌ترین پیام آکیرا انتقاد از جنگ و فساد سیاسی باشد.

این انیمه توسط انتشارات کودانشا منتشر شده و داستان نئو-توکیو را پس از برخورد بمب هسته‌ای نشان می‌دهد. در این مجموعه، جامعه در هرج و مرج فرو رفته است.

حماسه وینلند (Vinland Saga)

بهترین مانگا های تاریخ

حماسه وینلند، اثر «ماکوتو یوکی‌مورا»، یک سریال سینن تحسین‌شده است که استانداردهای این ژانر را ارتقا داد. این مانگا، در اروپای قرون وسطی در دوران وایکینگ‌ها اتفاق می‌افتد و مانند بسیاری از مجموعه‌های این ژانر، یک عنصر حیاتی به نام انتقام دارد.

بهترین مانگا های شوجو

بوسه ایزدی (Kamisama Kiss)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

نوشته و تصویرنگاری «جولیاتا سوزوکی»، بوسه ایزدی را به یکی از بهترین مانگاهای عاشقانه و شوجو تبدیل کرده است. داستان این اثر زندگی یک دختر به نام «نانامی مومونوزو» را نشان می‌دهد که از خانه بیرون می‌افتد.

«نانامی» خشمگین و سرگردان در خیابان‌ها، جایی برای رفتن ندارد؛ اما یک شب، پس از کمک کردن او به یک مرد و سپس بوسه آن فرد به پیشانی‌اش، «نانامی مومونوزو» به یک خدای جدید زیارتگاه میکیج تبدیل می‌شود. خواند این مانگا برای افرادی که عاشق ژانر شوجو هستند، واجب است.

یونا دختری از سپیده دم (Yona Of The Dawn)

بهترین مانگا های تاریخ

یونا دختری از سپیده دم یک مجموعه کلاسیک شوجو است که با طرح منحصر‌به‌فرد و شخصیت اصلی قوی خود، طرفداران این سبک را مجذوب کرده است. این داستان همچنین جذابیت‌هایی برای طرفداران شونن دارد که از سری‌های اکشن لذت می‌برند و نمونه‌ای عالی از ترکیب شوجو و شونن به‌شمار می‌آید. یونا از سپیده‌دم قصد دارد به دختران قدرت و در عین حال به خوانندگان مرد دیدگاه جدیدی درباره اینکه یک ستاره اکشن می‌تواند چه کسی یا چه چیزی باشد، ارائه دهد.

این سریال، داستان یک شاهزاده 16 ساله به نام «یونا» را دنبال می‌کند که سبک زندگی مجلل او پس از یک کودتا به هم می‌ریزد. «هاک»، محافظ و دوست دوران کودکی او، به «یونا» نحوه‌ی بقا در خارج از پادشاهی را آموزش می‌دهد تا او را به یک جنگجوی توانمند تبدیل کند. با گذشت زمان، «یونا» از یک دختر ثروتمند معمولی به یک جنگجوی تحسین‌برانگیز تبدیل می‌شود.

بهترین مانگا های مکا

موبایل سوئیت گاندام: ریشه‌ها (Mobile Suit Gundam: The Origin)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

انیمه موبایل سوئیت گاندام: ریشه‌ها، کاملاً روی داستان پس‌زمینه «کازوال رم دایکون»، مردی که به یک ربات تبدیل می‌شود، تمرکز دارد؛ اما نسخه مانگای «یوشیکازو یاسوهیکو»، بازگویی گسترده‌تری از داستان کلاسیک موبایل سوئیت گاندام است.

گاندام: ریشه‌ها، راه ایده‌آلی برای ورود به دنیای گاندام است. هنر گرافیکی این مانگا شاید قدیمی باشد؛ اما طرفداران قدیمی می‌توانند این اثر را بخوانند و از جزئیات گسترده آن لذت ببرند. «یاسوهیکو» در این مانگا نشان داد که مهارت منحصر‌به‌فردی در نشان دادن جذابیت مکانیک و در عین حال دادن ویژگی‌های بیانگر به همه شخصیت‌های انسانی خود دارد.

بهترین مانگا های فانتزی

شیطان‌کش (Demon Slayer)

بهترین مانگا های تاریخ

شیطان‌کشِ «کویوهارو گوتوگه»، یکی از محبوب‌ترین و بهترین مانگا های جدید ژاپن محسوب می‌شود که انیمه آن نیز بسیار پرطرفدار است. این مجموعه در سال 2021 نزدیک به 30 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشت. سبک هنری منحصر‌به‌فرد، شخصیت‌های دوست‌داشتنی و صحنه‌های مبارزه زیبای شیطان‌کش، این انیمه را از برخی از همتایان خود متمایز می‌کند.

شیطان‌کش داستان یک پسر به نام «تانجیرو کامادو» را پس از بازگشت به خانه‌اش را دنبال می‌کند. او پس از اینکه به خانه می‌رسد، متوجه می‌شود که یک شیطان تمام اعضای خانواده، به جز خواهرش را به قتل رسانده است و حالا می‌خواهد به یک شیطان‌کش تبدیل شود تا انتقام خود را از این موجودات بگیرد.

توکیو غول (Tokyo Ghoul)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

مانگای نحسین‌شده توکیو غول، اثر «سویی ایشیدا»، مرز بین انسان و هیولا را با تبدیل کردن شخصیت اصلی خود به یک هیبرید، کاوش می‌کند. در دنیایی که غول‌های آدم‌خوار در شب پرسه می‌زنند، «کانکی» تنها کسی است که می‌تواند بعد از یک حادثه عجیب و عمل جراحی‌ای که او را به یک هیبرید نیمه‌انسان و نیمه‌غول تبدیل کرده را درک کند.

حمله به تایتان‌ها (Attack On Titan)

بهترین مانگا های تاریخ

حمله به تایتان، حالا دیگر یک مانگا نیست. مردم جهان از آن به عنوان یک پدیده فرهنگی یاد می‌کنند. همچنان بسیاری از مردم، مانگا و انیمه حمله به تایتان را با وجود اینکه پایان آن بحث‌برانگیز بود، یکی از نمادین‌ترین آثار شونن جامپ در سال‌های اخیر می‌دانند.

حمله به تایتان داستان یک پسر به نام «ارن یگر» را پس از کشته شدن خانواده‌اش توسط تایتان‌ها دنبال می‌کند. «ارن» در طول این مجموعه به سپاه می‌پیوندد تا انتقام آنچه را که از دست داده است را بگیرد و در نهایت تمام تایتان‌ها را نابود کند.

حمله به تایتان دارای پیچش‌های داستانی زیادی است که به طور اجتناب‌ناپذیری مرز بین قهرمان و شرور را محو می‌کند و روایتی چالش‌برانگیز را به نمایش می‌گذارد که در آن قهرمانان و شروران واضحی وجود ندارد.

بهشت جهنمی (Hell’s Paradise)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

مانگای Hell’s Paradise نوشته «یوئیجی کاکو»، یک داستان جذاب و پیچیده در ژانر فانتزیِ تاریک است که در دوره ادو ژاپن جریان دارد. داستان به نینجایی به نام «گابیمارو» می‌پردازد که به عنوان یک قاتل بی‌رحم نیز شناخته می‌شود. بهشت جهنمی، وحشت و اکشن را در دوره ادو ترکیب می‌کند تا داستان «گابیمارو» را به تصویر بکشد.

برزرک (Berserk)

بهترین مانگا های تاریخ

برزرک یک مانگای تاثیرگذار در تاریخ ژاپن به‌شمار می‌آید که یک مزدور را به عنوان شخصیت اصلی خود معرفی می‌کند. این اثر که در سال 1989 توسط «یانگ آنیمال» منتشر شد، یک فانتزی تاریک درخشان است که عمدتا توسط داینامیک فوق‌العاده شخصیت‌های خودش هدایت می‌شود.

برزرک در هسته داستان خود، حول‌محور انتقام می‌چرخد و روایتی جذاب ایجاد می‌کند که دیگر مرز بین قهرمان و شرور تقریباً امکان پذیر نیست. شخصیت‌های عمیق، هنر خیره‌کننده، اکشن بی‌رحمانه و عناصر ترسناک این مجموعه باعث شده تا بسیاری از طرفداران این دنیا، برزرک را به عنوان را بهترین مانگای جهان بدانند.

ناروتو (Naruto)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

ناروتو یکی از تاثیرگذارترین سریال‌های تاریخ به‌شمار می‌آید که توسط «ماساشی کیشیموتو» نوشته شده است. پس از اولین حضور این مجموعه در سال 1999 در شونن جامپ، شخصیت اصلی آن به نمادی برای این رسانه تبدیل شد. ناروتو در طول سال‌های اخیر، جنجال‌های زیادی داشته است؛ اما نمی‌توان تاثیر آن را بر دنیای انیمه نیز انکار کرد.

مانگای ناروتو داستان «ناروتو اوزوماکی»، یک نینجای مبتدی را دنبال می‌کند که رویای غلبه بر مشکلات و تبدیل شدن به هوکاگه را در سر دارد. با یک شخصیت اصلی پرشور، این مانگا به عنوان یکی از بهترین مانگا های جهان شناخته می‌شود.

وان پیس (One Piece)

بهترین مانگا های تاریخ

«ایچیرو ادا» با نوشتن داستان وان پیس، یک ستون اصلی در فرهنگ عامه ژاپن ایجاد کرد. این اثر که در سال 1997 منتشر شده و هنوز هم ادامه دارد، رکورد جهانی بیشترین فروش را برای یک مانگا را از آن خود کرده است.

جهان‌سازی وان پیس پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و هرگز هم ناخوشایند و ضعیف نمی‌شود. این مجموعه یک سریال پیشگام به‌شنار می‌آید که به تمام کلیشه‌های شونن پایبند است؛ اما در عین حال به طرفداران فرصت می‌دهد تا خود را در دنیای فانتزی و عمیق نیز گم کنند.

هانتر ایکس هانتر (Hunter X Hunter)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

هانتر ایکس هانتر به خاطر دنیاسازی غنی، داستان‌های شخصیت‌های مرتبط، طراحی‌های به یاد ماندنی و توانایی ترکیب غم و اندوه با سبک طنز، مورد تحسین قرار گرفته است. این سریال عناصر کلاسیک شونن را ترکیب و خودش را به یکی از بهترین مانگا های دنیا تبدیل می‌کند.

هانتر ایکس هانتر داستان «گون فریکس» را پس از ترک جزیره ویل دنبال می‌کند که در طول سفر خود، با «کوراپیکا»، «لئوریو» و «کیلوآ» آشنا می‌شود.

جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen)

بهترین مانگا های تاریخ

جوجوتسو کایسن، یکی دیگر از بهترین مانگا های جدید به‌شمار می‌رود که «گگه آکوتامی» آن را باز‌تعریف کرده است. با شخصیت‌هایی مانند «ساتورو گوجو» و «یوجی ایتادوری» دوست‌داشتنی، هیچ لحظه کسل‌کننده‌ای در داستان وجود نخواهد داشت.

کیمیاگر تمام‌فلزی (Fullmetal Alchemist)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

کیمیاگر تمام‌فلزی، اثر «هیرومو آراکاوا»، یک سری فانتزیِ تاریک نمادین است که در مجله مانگا ماهانه شونن گنگان برای نخستین‌بار منتشر شد. این انیمه داستان «ادوارد» و «آلفونس الریک» را دنبال می‌کند که در جستجوی سنگ فلاسفه هستند. آن‌ها انتظار دارند که سنگ جادویی مادر آن‌ها را زنده کند و بدن «آلفونس» را به حالت عادی بازگرداند.

با دنیاسازی جذاب و داستانی هدایت شده توسط احساسات، کیمیاگر تمام‌فلزی یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود که نسل‌های زیادی را به انیمه و مانگا مجذوب خود کرد. توجه دقیق «هیرومو» به جزئیات و توانایی او در خلق روایت‌های باورپذیر در یک محیط خیالی، باعث می‌شود که هر یک از لغزش‌ها یا نقاط عطف برادران الریک بیشتر با خوانندگان طنین‌انداز شود. طرفداران در این انیمه با مضامین عمیقی مانند نسل‌کشی، بهای تغییر، بخشش و معنای واقعی انسان بودن روبرو خواهند شد.

بهترین مانگا های ترسناک

گانتز (Gantz)

بهترین مانگا های تاریخ

مانگای گانتز که از سال 2000 تا 2013 در مجله هفتگی یانگ جامپ منتشر می‌شد، از بهترین مانگا های ترسناک بود که روح تازه‌ای به این ژانر می‌بخشید.

گانتز داستان «کئی کورونو» و چند فرد دیگر را دنبال می‌کند که مرده‌اند و حالا دوباره زنده شده‌اند. آن‌ها پس از احیای خود متوجه می‌شوند که بدن‌هایشان از همه بیماری‌ها و آسیب‌ها بهبود یافته است. تمام افرادی که زنده شده‌اند، باید در یک سری ماموریت برای کشتن بیگانگان شرکت کنند. اگر کسی بمیرد، به راحتی جایگزین می‌شود.

این مجموعه به دلیل دنیاسازی جذاب و داستان اکشن‌محور خود، مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و همچنین به دلیل میزان بالای خشونت خود، برای افراد کم‌طاقت مناسب نیست.

اوزوماکی (Uzumaki)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

مانگای اوزوماکی از مارپیچ‌های زیادی برای القای ترس در خواننده استفاده می‌کند. اوزوماکی، بدون شک بهترین اثر «جنجی ایتو» محسوب می‌شود که وقایع ماورایی شهر خیالی کوروزو-چو را به تصویر می‌کشد که توسط مارپیچ‌های نفرین‌شده تسخیر شده است. از آنجایی که «ایتو» داستان را از دیدگاه بازماندگان روایت می‌کند، همدردی با آن‌ها از همان ابتدا یکی از عناصر جذاب به‌شمار می‌آید.

هیولا (Monster)

بهترین مانگا های تاریخ

مانگای ترسناک هیولا ثابت می‌کند که هر عمل، یک پیامد دارد. حتی اگر کسی قصد خوبی داشته باشد، تصمیم او امکان دارد بعداً به او بازگردد. این مجموعه ترکیبی کامل از عناصر هیجان‌انگیز و روانشناختی واقعی است که مطمئناً طرفداران هر دو ژانر را راضی می‌کند. برخلاف دفترچه مرگ یا سایر سریال‌های این ژانر، هیولا واقعاً تلاش دارد تا به ذهن خواننده برود و ریشه‌های ذهنی شما را به چالش بکشد.

دفترچه مرگ (Death Note)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

دفترچه مرگ یکی از بهترین مانگاهای روانشناختی منتشر شده در شونن جامپ محسوب می‌شود. این اثر داستان «لایت یاگامی» را پس از پیدا کردن دفترچه‌ای که با نوشتن نام کسی می‌تواند او را بکشد، به تصویر می‌کشد.

او تصمیم می‌گیرد جنایتکاران را بکشد و خود را به عنوان خدا منصوب کند. با شروع گوشه‌گیری پلیس، «لایت» با «ال»، بزرگ‌ترین کارآگاه جهان روبرو می‌شود و حالا داستانی عمیق بین این دو شخصیت شکل می‌گیرد.

دفترچه مرگ با داینامیک موش و گربه‌ای خود، خوانندگان را از اولین تا آخرین فصل مجذوب خود می‌کند و به یکی از بهترین مانگاهای جهان تبدیل می‌شود.

چینساو من (Chainsaw Man)

بهترین مانگا های تاریخ

چینساو من یکی دیگر از بهترین مانگاهای جدید دنیا است که پس از اولین حضور خود در سال 2018 در شونن جامپ، طوفانی به پا کرد. قسمت اول این مانگا در سال 2020 به پایان رسید، اما قسمت دوم اخیراً در سپتامبر 2022 منتشر شد.

چینساو من یک مانگای ترسناک و شونن محسوب می‌شود که مملو از صحنه‌های مبارزه خونین است و مطمئناً برای افراد کم‌طاقت مناسب نیست.

بهترین مانگا های کمدی

مرد تک مشتی (One-Punch Man)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

شخصیت اصلی مانگای کمدی مرد تک مشتی، یک ابرقهرمان قدرتمند است که با یک مشت می‌تواند هر حریفی را شکست دهد. «سایتاما» از زندگی خود خسته شده و حالا با این قدرتی که دارد، دیگر هیچکس نمی‌تواند با او برابری کند.

اگرچه برخی ممکن است به طرح اصلی این مانگا به عنوان یک ایده‌ی کلیشه‌ای نگاه کنند؛ اما مرد تک مشتی یک پارودی کامل از ابرقهرمانان شونن است که به عنوان یکی از بهترین مانگاهای کمدی نیز شناخته می‌شود.

بهترین مانگا های ورزشی

اسلم دانک (Slam Dunk)

بهترین مانگا های تاریخ

اسلم دانک، اثر «تاکهیکو اینوئه»، یک مانگای کلاسیک و ورزشی است. انیمه‌های ورزشی تا پیش از ساخت انیمه‌ی این مانگا، ریسک بزرگی را از خود نشان نمی‌دادند؛ اما اسلم دانک در اوایل دهه 90 به این ژانر یک شروع خوب داد.

این مجموعه داستان «ساکوراگی هانامیشی» را دنبال می‌کند که ابتدا هیچ علاقه‌ای به بسکتبال ندارد؛ اما به تیم دبیرستان خود می‌پیوندد. اسلم دانک تمام اجزای تشکیل‌دهنده یک انیمه ورزشی عالی را دارد. اگرچه ممکن است به اندازه مانگاهای ورزشی مدرن مانند هایکیو یا بسکتبال کوروکو محبوب نباشد، اما یک الگو برای نویسندگان به‌شمار می‌رود.

هایکیو (Haikyuu!)

بهترین مانگا های تاریخ
بهترین مانگا های تاریخ

هایکیو!، یک غول در دنیای مانگای ورزشی است. این اثر که در سال 2012 توسط شوئیشا منتشر شد، با تصویرسازی واقع‌گرایانه خود از والیبال، قلب طرفداران را به تسخیر خود درآورد. برخلاف سایر مانگاهای شونن و ورزشی، در این سریال آنتاگونیست واقعی وجود ندارد.

سوالات متداول

بهترین مانگای ورزشی چیست؟

هایکیو!، یک غول در دنیای مانگای ورزشی است.

بهترین مانگا های ترسناک چه مانگایی است؟

مانگای گانتز که از سال 2000 تا 2013 در مجله هفتگی یانگ جامپ منتشر می‌شد، از بهترین مانگا های ترسناک بود که روح تازه‌ای به این ژانر می‌بخشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین مانگا های تاریخ چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *