بهترین جادوگران در دنیای دی سی که باید بشناسید

بهترین جادوگران در دنیای دی سی با قدرت‌های خارق‌العاده و داستان‌های پیچیده، نقش مهمی در مبارزه با نیروهای شیطانی و خلق ماجراهای هیجان‌انگیز ایفا می‌کنند.

دنیای «دی‌ سی»، مملو از شخصیت‌های قدرتمند جادوگر است که هر یک به نوعی قابل توجه و بررسی هستند. برخی از شخصیت‌ های جادویی دی‌ سی به‌ طور خاص از جادو برای اجرای طلسم‌ها یا تغییر واقعیت استفاده می‌کنند؛ مانند قهرمانانی مانند «شزم» و «بلک آدام» که قدرت‌هایشان از جادو نشأت می‌گیرد. این دو شخصیت، با قدرت‌های جادویی خود، در برابر دشمنانشان ایستادگی می‌کنند و نقش مهمی در حفظ تعادل و امنیت دنیا دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


برخی از بهترین جادوگران دی‌ سی کامیکس ، به طور کامل از جادو ساخته شده‌اند. برای مثال، «اسپکتر» و «اکلیپسو» دو نمونه از این موجودات جادویی هستند. اسپکتر در دنیای دی‌ سی به عنوان روح انتقام و نماد عدالت الهی، قدرت‌های بی‌نهایتی دارد که او را به یکی از قدرتمندترین موجودات این انتشارات تبدیل کرده است.

بهترین جادوگران در دنیای دی سی

در ادامه لیست بهترین جادوگران در دنیای دی سی را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار و به انتخاب سایت CBR نوشته شده است.

بهترین جادوگران در دنیای دی سی
بهترین جادوگران در دنیای دی سی

هر یک از بهترین جادوگران در دنیای دی سی به نحوی ویژه و منحصر به فرد هستند و نقش‌های کلیدی در داستان‌های مختلف ایفا می‌کنند. تمام این شخصیت‌ها، به دلیل قدرت‌ها و توانایی‌های منحصر به فردشان، شایسته احترام و توجه ویژه هستند.

آکوامن (Aquaman)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی
بهترین جادوگران دی‌ سی کامیکس

اگرچه «آکوامن» همیشه به خاطر توانایی جادویی‌اش شناخته نمی‌شود؛ اما او چندین بار با استفاده از جادو، دوستان و دشمنانش را شگفت‌زده کرد. «آکوامن» معمولاً جادوی دریایی را با استفاده از نیزه قدرتمندش کنترل می‌کند؛ اما به مرور زمان، او به قدرت‌های جادوی عنصری نیز دست یافته است.

بعد از اینکه «آکوامن» دستش را از دست داد، آب جادویی « Lady of the Lake» به او کمک کرد تا جایگزینی برای دستش پیدا کند. او همچنین از «پوسایدن» قدرت الهی گرفت که به او اجازه داد عناصر را کنترل و خود را بیشتر توانمند کند. آنچه مانع از رتبه‌بندی بالاتر «آکوامن» می‌شود، عدم آموزش رسمی او در استفاده از قدرت جادویی‌اش است.

گرین لنترن دوران طلایی (Golden Age Green Lantern)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی

اولین «فانوس سبز» دوران طلایی، «آلن اسکات» نام داشت که داستان‌ های جادویی دی‌ سی و منشا زندگی او، چندین بار در طول سال‌ها بازنویسی شد. «آلن اسکات» یکی از اولین انسان‌هایی بود که حلقه قدرت را به دست آورد؛ اما منبع قدرت او بعداً مشخص شد که مجموعه‌ای از انرژی عرفانی است و به عنوان Starheart شناخته می‌شود.

Starheart توسط نگهبانان در نخستین تلاش‌هایشان برای آوردن نظم به کهکشان شکل گرفته بود. در نهایت این انرژی به زمین رسید و به عنوان شعله سبزِ زندگی، به «آلن اسکات» قدرت داد. استارهارت برای سال‌ها «اسکات» را به عنوان «فانوس سبز» و «سنتینل» توانمند کرد و همچنین به فرزندانش، «آبسیدین» و «جید»، قدرت بخشید.

واندر وومن (Wonder Woman)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی

«واندر وومن»، یکی از اعضای لیگ عدالت، به عنوان یک نیمه‌خدای بسیار قدرتمند شناخته می‌شود. او را بیشتر به خاطر قدرت بدنی و مهارت‌های جنگی‌اش می‌شناسیم؛ اما او توانایی‌های جادویی هم دارد. این توانایی‌ها، همراه با قدرت و سرعت فوق‌العاده‌اش، باعث شده تا او یکی از سه قهرمان اصلی دنیای «دی‌ سی» باشد.

«واندر وومن» علاوه بر قدرت بدنی فوق‌العاده، توانایی‌های جادویی هم دارد. او می‌تواند از سلاح‌های جادویی قوی استفاده کند و از طلسم‌های خطرناکی را به اجرا برساند. این توانایی‌ها باعث شده تا او بتواند رهبری لیگ عدالت تاریک رو بر عهده بگیرد و یکی از مهم‌ترین قهرمانان جادویی دنیای «دی‌ سی» باشد.

دکتر اکولت (Doctor Occult)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی
بهترین جادوگران در دنیای دی سی

«ریچارد اوکلت»، یکی از قهرمانان جادویی دی‌ سی است که در کودکی ربوده شد و پس از طی مراحلی عرفانی، نجات یافت. پس از آن، به او نماد قدرتمندی دادند که در طول زندگی‌اش همراه او بود. «اوکلت» با همراه همیشگی خود، «رز سایکیک»، آژانسی برای رسیدگی به پرونده‌های ماوراءالطبیعه تأسیس کرد که در این شرکت او به لقب کارآگاه ارواح شهرت یافت.

«اوکلت» علاوه بر دانش گسترده در زمینه پزشکی، به واسطه نماد عرفانی خود، توانایی‌های خارق‌العاده‌ای کسب کرد. او از این نماد برای دفع حملات جادویی، رهایی دادن افراد از تسخیر شیاطین و حتی خواندن افکار دیگران بهره می‌برد. این توانایی‌ها، او را به محققی بی‌بدیل در حوزه پدیده‌های ماورایی تبدیل کرد.

اگرچه «اوکلت» دانش گسترده‌ای داشت؛ اما قدرت اصلی او در نماد عرفانی‌اش نهفته بود. این نماد، کلید توانایی‌های او در دنیای ماوراءالطبیعه محسوب می‌شد.

جان کنستانتین (John Constantine)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی
قوی‌ ترین جادوگران دی‌ سی

«جان کنستانتین»، جادوگر زیرکی که نخستین‌بار او در صفحات The Saga of the Swamp Thing دیدیم، به مراتب به چهره شاخص سری کمیک‌های Hellraiser و یکی از جادوگران بزرگ دی‌ سی کامیکس تبدیل شد.

«کنستانتین» با تسلط بر طیف گسترده‌ای از هنرهای عرفانی، از آیین‌های باستانی تا طلسم‌های پیچیده، همواره راهی برای گریز از پیچیده‌ترین موقعیت‌ها می‌یابد. او اغلب با بهره‌گیری از نیرنگ و زرنگی ذاتی خود، دیگران را در بازی‌های پیچیده‌ای که طراحی کرده و شگفت‌زده می‌کند.

یکی از ویژگی‌های متمایز «کنستانتین»، خوش‌شانسی افسانه‌ای اوست که به لطف توانایی ذاتی‌اش در تغییر جریان رویدادها به نفع خود، به Laughing Magician شهرت یافته است. این توانایی که synchronicity wave traveling نامیده می‌شود، برتری قابل‌توجهی به او در دنیای پرآشوب ماوراءالطبیعه می‌بخشد.

ریون (Raven)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی

«ریون»، با گرد هم آوردن تایتان‌های نوجوان، به مقابله با پدر شیطانی خود، «تریگون» برخاست. این موجود بین‌بعدی، قدرتی زیادی دارد و «ریون» نیز به واسطه میراث اهریمنی پدرش، از توانایی‌های خارق‌العاده‌ای برخوردار است؛ اما «ریون» برای کنترل این نیروها، آموزش‌های خوبی در جامعه عرفانی آزارات دید.

اگرچه «ریون» تلاش می‌کند تا از نفوذ پدرش بر خود جلوگیری کند؛ اما همچنان یکی از بهترین جادوگران دی‌ سی کامیکس محسوب می‌شود. او نه تنها می‌تواند طلسم‌ها و افسون‌های پیچیده را اجرا کند، بلکه با استفاده از خویشتن اختری قدرتمند خود، به انرژی‌های تاریک موجودات اهریمنی نیز دسترسی دارد و از آن‌ها بهره می‌برد.

شزم (Shazam)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی
قهرمانان جادویی دی‌ سی

«بیلی باتسون» پس از سفری اسرارآمیز به صخره ابدیت و با گفتن کلمه جادویی Shazam، به یکی بهترین جادوگران در دنیای دی سی که «شزم» نام دارد، تبدیل شد. او در طول کمیک‌های خود، به قدرت خدایان متعددی دسترسی پیدا می‌کند و به یکی از قوی‌ترین ابرقهرمانان دی سی تبدیل می‌شود.

«شزم» با وجود قدرت‌های بی‌کرانش، هنوز برای تسلط کامل بر توانایی‌های جادویی‌اش، آماده نیست؛ اما او با مهارت‌های خاص، رعد و برق‌های جادویی را در نبرد با قهرمانانی همچون «سوپرمن» به کار می‌گیرد. نکته قابل توجه این است که «شزم» می‌تواند بخشی از قدرت خود را با اعضای خانواده خوانده‌اش تقسیم و آن‌ها را نیز به قهرمانانی قدرتمند تبدیل کند.

زاتانا (Zatanna)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی

«زاتانا» یک شعبده‌باز و از ابرقهرمان نسل دوم است. او راه پدرش «زاتارا» یک شعبده‌باز عصر طلایی که بیشتر عمرش را پس از مرگ گذرانده، ادامه می‌دهد. «زاتانا» مانند پدرش از Backward Magic بهره می‌برد و طلسم‌های خود را به صورت معکوس بیان می‌کند. او حتی می‌تواند این طلسم‌ها را بدون صحبت کردن و با نوشتن آن‌ها به صورت معکوس انجام دهد.

زمانی که «زاتانا» در لیگ عدالت تاریک حضور داشت، مشخص شد که تاکنون محدودیت‌های جادویی او به طور کامل آزمایش نشده است. او همچنان به عنوان یکی از ستون‌های اصلی داستان‌ های جادویی دی‌ سی، قدرتش را به رخ می‌کشد. توانایی‌های او تا حدی با درک خودش از جادوها محدود شده‌اند؛ اما او همچنان به تغییر قوانین طبیعت و بازنویسی سرنوشت ادامه می‌دهد.

بلک آدام (Black Adam)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی
بهترین جادوگران در دنیای دی سی

پیش از آنکه «شزم» به عنوان قهرمان جادوگر دوران مدرن شناخته شود، «تث آدام» در اعماق تاریخ مصر باستان، نخستین کسی بود که به قدرت خدایان دست یافت و به «بلک آدام» تبدیل شد.

با وجود توانایی انتقال قدرت، تلاش «بلک آدام» برای ایجاد یک خانواده قدرتمند به فاجعه‌ای دردناک انجامید. او سال‌ها را به عنوان یک شرور فعالیت داشت و اغلب با قهرمانانی مانند «شزم» و «سوپرمن» درگیر می‌شد؛ اما او در نهایت تغییر مسیر داد و با وجود اینکه یکی از نامناسب‌ترین قهرمانان «دی سی» بود، به یک قهرمان جدید تبدیل شد.

فانتوم استرنجر (The Phantom Stranger)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی

یکی از جادوگران بزرگ دی‌ سی کامیکس ، «فانتوم استرنجر»، مردی ابدی است که خارج از جریان زمانی وجود دارد. در New 52، او به عنوان «Judas Iscariot» معرفی می‌شود که 30 قطعه نقره‌ای را که با خیانت به عیسی به دست آورده، به گردن خود می‌بندد.

او برای خدمت به خدا روی زمین راه می‌رود تا گناهانش را جبران کند. در حالی که منشا او قبلاً یک راز بود، قدرت او نیز به طور کامل تعریف نشده است. با این حال، «فانتوم استرنجر» تا حد زیادی توسط جامعه جادویی «دی سی» به عنوان همتراز با «اسپکتر» از نظر قدرت جادویی خام شناخته می‌شود. بزرگ‌ترین قدرت «فانتوم استرنجر»، دانایی اوست که این قدرت با محدودیت عجیبی همراه است؛ او نمی‌تواند به طور مستقیم از آن برای تغییر جهان استفاده کند.

مرلین (Merlin)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی
قهرمانان جادویی دی‌ سی

«مرلین»، جادوگری که ریشه‌هایش به عمق تاریخ می‌رسد، از دوران باستان با جادوهای تاریک و قدرتمند از کملوت حفاظت می‌کرد. اگرچه در نبردی حماسی و با وجود استفاده از نیروهای اهریمنی «اتریگان» شکست خورد؛ اما به جای تسلیم شدن، به سایه‌ها پناه برد تا از راه‌های دیگری به پاسداری از سیاره بپردازد.

«مرلین» در طول سالیان متمادی، به عنوان بنیان‌گذار گروه ستاره‌نگهبان (Stormwatch)، قهرمانان بسیاری را پرورش داده و سرنوشت جهان را به دستشان سپرده است. تبار نیمه‌دیو او، به «مرلین» اجازه می‌دهد تا با قدرتی فراتر از انسان‌ها، انرژی‌های جادویی را کنترل کند. تخصص او در علوم غیبی نیز بر قدرت‌هایش می‌افزاید و به او امکان می‌دهد تا با استفاده از اشیاء باستانی، جادوهای خود را تقویت کند.

موردر (Mordru)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی
بهترین جادوگران در دنیای دی سی

«موردرو» معمولاً به عنوان یکی از مرگبارترین دشمنان لژیون ابرقهرمانان در قرن 31 شناخته می‌شود. با این حال، او یکی از بهترین جادوگران در دنیای دی سی بوده که دوران‌های مختلفی را در دنیای «دی‌ سی» تهدید کرده و با تیم‌های قهرمانی مانند انجمن عدالت آمریکا نیز روبرو شده است.

«موردرو» جادوگری از دنیای جادو است که در طلسم سرنوشت گرفتار شد. او در نهایت به ارباب هرج و مرج تبدیل شد و به موجودی با انرژی جادویی ناب صعود کرد؛ به طوری که با قدرتی شگفت‌انگیز، میزبانانش را به شکل و شمایل خود درآورد و هویتشان را دزدید. «موردرو» جاودانه است و از جادوی تاریک باورنکردنی قدرت می‌گیرد که تنها کاربران جادویی از بالاترین درجه می‌توانند در برابر آن مقاومت کنند.

دکتر فیت (Doctor Fate)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی

کلاه سرنوشت یکی از قدرتمندترین اشیای عرفانی در دنیای دی‌سی است. این کلاه، دروازه‌ای به قلمرو خدای نابو است و به پوشنده آن، بخشی از قدرت و دانش او را می‌بخشد. «کنت نلسون» اولین «دکتر فیت» بود و بعد از او چندین نفر از فرزندانش نیز این نقش را بر عهده گرفتند. یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای «دکتر فیت» زمانی بود که به JSA پیوست.

توانایی‌های مختلفی که کلاه سرنوشت (همراه با یک طلسم و شنل جادویی) به صاحب خود می‌دهد، شامل قدرت طلسم به شکل آنخ درخشان است. او همچنین به توانایی‌های دیگری مانند پرواز، تله‌پاتی، تله‌کینزی و مجموعه‌ای از توانایی‌های تهاجمی دسترسی دارد. کلاه سرنوشت، تیغی دو لبه است که در کنار قدرت، دیوانگی را نیز به ارمغان می‌آورد و استفاده از آن را با مخاطرات جدی همراه می‌کند.

اسپکتر (The Spectre)

بهترین جادوگران در دنیای دی سی
اسپکتر در دنیای دی‌ سی

«اسپکتر»، به عنوان تجسم خشم الهی و یکی از قوی‌ ترین جادوگران دی‌ سی ، نیروی خود را مستقیماً از «The Presence/God» می‌گیرد. با این حال، وابستگی او به یک میزبان انسانی، محدودیت‌هایی بر قدرت بی‌کرانش تحمیل می‌کند و امکان شکست او را توسط جادوهای قدرتمند فراهم می‌آورد.

با وجود این محدودیت‌ها، «اسپکتر» توانایی‌های شگفت‌انگیزی دارد. او بر ماده و واقعیت تسلط یافته، زمان و مکان را به بازی گرفته و حتی بر موجودات بنیادی با انرژی جادویی غلبه کرده است. در گذشته‌ای دور، زمانی که بدون میزبان انسانی به جنگ با جادو برخاست، بسیاری از جادوگران را نابود کرد. حتی در حالی که در جسم انسانی زندانی است، قدرت «اسپکتر» بسیار زیاد بوده که اکثر جادوگران «دی‌ سی» در برابر او ناچیز هستند.

سوالات متداول

اسپکتر در دنیای دی‌ سی از چه منبعی قدرت می‌گیرد؟

قدرت او از The Presence، خدای دنیای دی سی می‌آید.

کلاه سرنوشت چه توانایی‌هایی به کاربر می‌دهد؟

قدرت‌های جادویی شامل پرواز، تله‌پاتی و دستکاری ماده و واقعیت است.

مرلین در چه دوران تاریخی فعال بود؟

او به دوران باستانی و کملوت مربوط می‌شود و در جادوگری ماهر بود.

بلک آدام از چه منبعی قدرت می‌گیرد؟

قدرت او از هفت خدای مصر باستان ناشی می‌شود و بسیار قوی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین جادوگران در دنیای دی سی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *