بهترین سریال های مارول ؛ برترین مجموعه‌های مارول تا سال 2024

اگر از طرفداران دنیای کمیک هستید، با شناخت بهترین سریال های مارول می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از دیدن داستان‌های ابرقهرمانی داشته باشید.

در سال‌های اخیر، دنیای سینمایی مارول (MCU) همواره مورد توجه طرفداران قرار گرفته و با ارائه داستان‌های هیجان انگیز، به یکی از قطب‌های سرگرمی هالیوود تبدیل شد. MCU همانطور که در سینما درخشش قابل توجهی دارد، در تلویزیون عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و با روایت داستان‌های کمیک، سریال های Marvel بسیاری از طرفداران را به وجد آورده‌اند.

داستان‌های ابرقهرمانی معمولاً لذت بخش هستند و زمانی که در قالبی طولانی ارائه می‌شوند، اغلب سال‌ها و حتی بیشتر طول می‌کشد. از انیمیشن‌های سریالی گرفته تا لایو اکشن‌های مختلف، مارول عملکرد درخشانی در این زمینه داشته است. در این مقاله از فیگار، برترین سریال های مارول تاریخ بر اساس نمرات سایت Imdb به شما معرفی خواهند شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


جذاب ترین سریال های مارول جریان‌های داستانی پیچیده و عمیقی دارند که به نبردهای مختلف، مبارزات علیه تهدیدهای بزرگ، روابط شخصی و درونی شخصیت‌ها و ارتباطات پیچیده بین آن‌ها می‌پردازند. این سریال‌ها با ترکیب عناصر درام، اکشن و ماجراجویی، طرفداران را به دنیای خود جذب می‌کنند.

بهترین سریال های مارول

در ادامه لیست بهترین سریال های مارول را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار بر اساس نمرات سایت Imdb نوشته شده است.

بهترین سریال های مارول
بهترین سریال های مارول

به طور کلی، سریال های برتر مارول تمام دوران به عنوان یک پلتفرم برای بررسی و توسعه شخصیت‌های مارول و جهان‌های مختلف آن‌ها عمل می‌کنند. این سریال‌ها به علاقه‌مندان به داستان‌های مارول فرصت می‌دهند تا به طور عمیق‌تری با شخصیت‌ها آشنا شوند و به داستان‌های فرعی و جزئیات بیشتری از جهان مارول دست پیدا کنند.

شوالیه ماه (Moon Night)

بهترین سریال های مارول

  • کارگردان: جرمی اسلیتر
  • بازیگران: اسکار آیزاک، می قلماوی، کریم الحکیم، اف. موری آبراهام، ایثن هاک
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی
  • امتیاز: 7.3

شوالیه ماه بهترین سریال مارول است که براساس یک شخصیت کمیکی با همین نام ساخته شد. شخصیت اصلی این سریال با نام «مارک اسپکتور» (Marc Spector) شناخته می‌شود. «مارک اسپکتور» یک سرباز است و در حالی که در مصر برای مأموریتی فعالیت می‌کرد، به طور غیرمنتظره‌ای به قتل می‌رسد؛ اما او به زندگی بازمی‌گردد و توسط «خونس» به شوالیه ماه تبدیل می‌شود.

«مون نایت» یکی از شخصیت‌های پیچیده و مرموز مارول است که قدرت زیادی در مبارزات فیزیکی دارد. یکی از نکاتی که ماجرای این سریال را غیر منتظره می‌کند، مشکلات روانی شخصیت اصلی داستان است که مدام به شخصیت دیگری تبدیل می‌شود و ماجراهای هیجان انگیزی را به تصویر می‌کشد. شوالیه ماه از بهترین سریال های مارول است که از دیدن آن پشیمان نخواهید شد.

چه می‌شد اگر…؟ (What If…?)

بهترین سریال های مارول
سریال های مارول 2024
  • کارگردان: برایان اندروز
  • بازیگران: جفری رایت
  • ژانر: اکشن، آنتولوژی، علمی تخیلی، ابرقهرمانی
  • امتیاز: 7.4

What If…? یکی از سریال های مارول جدید است که بر اساس کمیک‌هایی با همین نام ساخته شد. این سریال تلویزیونی مفهومی جدید را به دنیای مارول می‌آورد و به طور خاص، به سوال چه می‌شد اگر…؟ می‌پردازد. در هر قسمت از سریال، یک سناریوی جدید و غیرقابل پیش‌بینی را مشاهده می‌کنید که در آن اتفاقات تاریخ داستان‌های معروف مارول مانند چه می‌شد اگر «تونی استارک» توسط «کیلمانگر» نجات داده می‌شد؟، به تصویر کشیده می‌شود.

سریال What If…? این فرصت را به ما می‌دهد تا نگاهی دیگر به دنیای مارول داشته باشیم و رویدادها و تصمیمات جدیدی را ببینیم که ممکن است به تغییر کامل داستان‌های مارول منجر شوند.

این سریال با استفاده از تکنیک‌های جدید، جلوه‌های بصری بسیار زیبا و جذابی را به تصویر می‌کشد و با حضور صداپیشگان اصلی انیمیشن‌ها و فیلم‌های مارول، ارتباطی نزدیک با داستان‌های اصلی مارول ایجاد می‌کند. What If…? یکی از سریال های مارول 2024 است که فصل دوم آن به تازگی منتشر شد و فصل سوم آن در دست ساخت قرار دارد.

هاکای (Hawkeye)

بهترین سریال های مارول

  • کارگردان: جاناتان ایگلا
  • بازیگران: جرمی رنر، هیلی استاینفلد، آنتونی دالتون، فرا فی
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، جنایی
  • امتیاز: 7.5

برای مدت بسیار طولانی، شخصیت «کلینت بارتون» یا همان «هاکای»، در میان طرفداران سینمای مارول مورد توجه قرار نمی‌گرفت. این وضعیت به تدریج تغییر کرد تا در نهایت منجر به ایجاد یکی از سریال های برتر مارول در دیزنی پلاس شود. در این سریال، قهرمان به همراه یک کماندار جوان و ماجراجو به نام «کیت بیشاپ»، با یک تهدید از گذشته تاریک خود مواجه می‌شود.

ایفای نقش‌های باورنکردنی این سریال دیدنی است، به ویژه اجرای «جرمی رنر» و «هیلی استاینفلد» که شیمی بین آن‌ها این مجموعه را جذاب‌تر می‌کند. فیلمنامه‌ی قوی باعث شد «کلینت» و «کیت» به عنوان دو قهرمان برتر فاز 4 دنیای سینمایی مارول برجسته شوند. به طور کلی هاکای به عنوان یکی از بهترین سریال های مارول عملکرد خوبی داشت و انتظارات طرفداران را بر آورده کرد.

مأموران شیلد (Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D)

بهترین سریال های مارول
سریال های برتر مارول
  • کارگردان: جاس ویدون، جد ویدون
  • بازیگران: کلارک گرگ، مینگ نا ون، برت دالتون، کلویی بنت
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، درام
  • امتیاز: 7.5

امروزه تقریباً غیرممکن است با اطمینان کامل بگوییم که آیا سریال مأموران شیلد هنوز در دنیای سینمایی مارول به عنوان یک اثر مرتبط محسوب می‌شود یا خیر. هنگام پخش اولین قسمت‌های سریال، به نظر می‌رسید که واقعاً یک سریال مرتبط به این فرنچایز بزرگ است، اما آیا این واقعاً مهم است؟ ماموران شیلد یکی از برترین سریال های مارول استودیوز است که شما را تا ساعت‌های سرگرم می‌کند.

سریال به طور کلی با کمی مشکل شروع شد، اما به سرعت توانست رونق بگیرد. تا زمان پایان سریال، طرفداران خوشحال بودند و آن را یکی از بهترین سریال های مارول تاکنون می‌دانستند. این مجموعه هیجان‌انگیز و پر از داستان‌های جذاب و شخصیت‌های به یاد ماندنی است که آن را یکی از بهترین سریال های مارول دیزنی می‌کند.

مامور کارتر (Marvel’s Agent Carter)

بهترین سریال های مارول

  • کارگردان: کریستوفر مارکوس، استیون مک‌فیلی
  • بازیگران: هایلی اتول، جیمز دارسی، چاد مایکل موری، شیا ویگهام
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام، ابرقهرمانی
  • امتیاز: 7.8

اگرچه سریال مامور کارتر به طرز غم انگیزی کوتاه بود، اما هر طرفدار مارول که این مجموعه را ندیده باشد ضرر کرده است. «هایلی اتول» در نقش اصلی حضور دارد و فضای جاسوسی آن را جذاب‌تر خواهد کرد. برای کسانی که فیلم‌های MCU را تماشا می‌کنند و آرزو می‌کردند که ای کاش به شخصیت «پگی» بیشتر پرداخته می‌شد، این مجموعه کاملاً مناسب است.

دنبال کردن این شخصیت فوق‌العاده سرگرم‌کننده بود و همه شخصیت‌های جدید اضافه شده آنقدر جالب هستند که دوست داریم باز هم آن‌ها را در این دنیای سینمایی ببینیم. اگر به دنبال یکی از سرگرم‌کننده‌ترین سریال های مارول استودیو هستید، مجموعه مامور کارتر را تماشا کنید.

جسیکا جونز (Jessica Jones)

بهترین سریال های مارول
برترین سریال های مارول تاریخ
  • کارگردان: ملیسا روزنبرگ
  • بازیگران: کریستن ریتر، مایک کولتر، ریچل تیلور، ارین موریارتی
  • ژانر: کارآگاهی، نئو نوآر، روان‌شناختی، جنایی
  • امتیاز: 7.9

در روزهای خوب سریال های مارول نتفلیکس ، پس از اثبات اینکه فرمول نمایش بزرگسال با شخصیت «دردویل» موفق است، استودیو برخی از شخصیت‌های کمتر شناخته شده‌تر در آن زمان مانند «جسیکا جونز» را مورد بررسی قرار داد. این سریال فوق‌العاده است و نشان می‌دهد که «بتمن» تنها قهرمان کاراگاه در دنیای کمیک نیست.

بدون شک، فصل دوم و سوم در مقابل فصل اول عملکرد ضعیف‌تری داشتند، اما طرفداران در IMDb ادعا می‌کنند که کل سریال شایسته تحسین است. این سریال مانند دیگر آثار مارول در نتفلیکس با درجه سنی بزرگسال ساخته شد و نگاهی جدید به زانر ابرقهرمانی داشت و به یکی از بهترین سریال های مارول تبدیل شد.

واندا ویژن (WandaVision)

بهترین سریال های مارول

  • کارگردان: جک شفر
  • بازیگران: الیزابت اولسن، پل بتانی، دبرا جو روپ، فرد ملامد
  • ژانر: درام، معمایی، عاشقانه، کمدی
  • امتیاز: 7.9

وانداویژن یکی از جذاب ترین سریال های مارول است که داستان دو ابرقهرمان محبوب در سینمای مارول، یعنی «واندا مکسیموف» و «ویژن» را روایت می‌کند. در ابتدا نشان داده می‌شود که این دو سعی دارند تا زندگی عادی و جدیدی با یکدیگر بسازند، اما به مرور متوجه خواهند شد که وقایع اطراف کمی مشکوک به نظر می‌رسد.

در میان سریال های مارول دیزنی ، وانداویژن اولین مجموعه بود که فاز چهارم مارول را آغاز می‌کرد و انتظارات زیادی از آن می‌رفت. به طور کلی، موفقیت آمیز بود. اگرچه همه از پایان بزرگ آن لذت نبردند، اما همواره گفته می‌شود که این یکی از مبتکرانه‌ترین سریال‌هایی است که دیزنی+ تاکنون تولید کرد.

با وجود نارضایتی برخی از کاربران IMDb از اجزا، بیشترین احساس آنها این بود که خلاقیت و اصالت این سریال نسبت به هرگونه مشکلی که ممکن است وجود داشته باشد، برتری دارد و واندا یکی از شخصیت‌های جذاب فاز 4 مارول است. این فرمت هنوز راه طولانی‌ای را برای بهبود دارد، اما به هر حال وانداویژن یکی از بهترین سریال های مارول است.

لژیون (Legion)

بهترین سریال های مارول
سریال های مارول جدید
  • کارگردان: نوآ هاولی
  • بازیگران: دن استیونز، ریچل کلر، آبری پلازا، بیل اروین
  • ژانر: علمی تخیلی، روان‌شناختی، وحشت، درام
  • امتیاز: 8.2

لژیون یکی از بهترین سریال های مارول است که حتما باید آن را تماشا کنید. این مجموعه با بازی ستاره‌های برجسته، داستان «دیوید هالر» را روایت می‌کند؛ جوانی مبتلا به اسکیزوفرنی که متوجه می‌شود دارای قدرت‌های خاصی است که احتمال دارد زندگی او را برای همیشه تغییر دهد. تعداد کمی از مردم انتظار چیز خارق‌العاده‌ای از سریال لژیون نداشتند و همواره تماشاگران از دیدن آن شگفت‌زده می‌شوند.

این سریال به شکلی جذاب کارگردانی شده، فیلمنامه هوشمندانه‌ای دارد و بازی‌های فوق‌العاده‌ای را در بر می‌گیرد. اگرچه طرفداران ناراحت بودند که لژیون در طول پخش توجه کافی را دریافت نکرد، اما در نهایت راضی بودند، زمانی که داستان با یک پایان دلخراش به اتمام رسید. اغلب طرفداران این مجموعه را به عنوان بهترین سریال مارول در سال‌های اخیر معرفی می‌کنند.

لوکی (Loki)

بهترین سریال های مارول

  • کارگردان: کیت هرون
  • بازیگران: تام هیدلستون، گوگو امبتا را، وونمی موساکو، یوجین کوردرو
  • ژانر: اکشن، جنایی، فانتزی
  • امتیاز: 8.2

لوکی یکی از جدیدترین سریال های مارول است که هیچکدام از طرفداران انتظار شاهکار بودن آن را نداشتند. داستان این سریال از آنجایی شروع می‌شود که «لوکی» تسراکت را در فیلم انتقام جویان: پایان بازی می‌دزدد و با استفاده از آن فرار می‌کند. پس از این اتفاق، سازمانی به نام TVA او را دستگیر می‌کند و او برای زنده ماندن باید به این سازمان کمک کرده تا مشکلات خط‌های زمانی برطرف شود.

او به مرور متوجه می‌شود که مشکلات زمانی بزرگ‌تر از چیزی که فکر می‌کرد هستند و به یک ماجراجویی فوق‌العاده هیجان انگیز می‌پردازد. لوکی یکی از سریال های مارول 2023 است که فصل دوم آن چندی پیش منتشر شد و داستان شخصیت لوکی در دنیای مارول با یک داستان فوق‌العاده احساسی به پایان رسید. لوکی بدون شک یکی از بهترین سریال های مارول در تمام دوران است.

مجازاتگر (The Punisher)

بهترین سریال های مارول
سریال های برتر مارول تمام دوران
  • کارگردان: استیو لایت‌فوت
  • بازیگران: جان برنثال، ابن ماس-بچراک، بن بارنز، امبر رز روا
  • ژانر: اکشن، جنایی، درام، ابرقهرمانی
  • امتیاز: 8.4

بعد از اینکه سه فیلم بر اساس شخصیت «فرانک کسل» تلاش‌های ناموفقی داشتند، طرفداران مشاهده کردند که او در فصل دوم سریال دردویل با یک فیلمنامه فوق‌العاده و با بازی ماهرانه «جان برنتال» به تصویر کشیده شده است. بعد از آن، این شخصیت سریال خودش را دریافت کرد و تماشاگران به هیچ وجه از این دیدگاه تاریک و خشن درباره داستان پانیشر ناراضی نبودند.

با تأیید اینکه «برنتال» در یونیورس سینمایی مارول ظاهر خواهد شد، جالب خواهد بود ببینیم حضور او چه ماجراهایی را به وجود می‌آورد. کسانی که به دنبال یک داستان خوب از این محافظ خودسر بودند، در پانیشر داستانی پر از اکشن وحشیانه، درام متفکرانه و بازی‌های جذاب پیدا کردند. این مجموعه دقیقاً همان چیزی بود که انتظارش را داشتند و این موضوع باعث شد تا پانیشر یکی از بهترین سریال های مارول نتفلیکس باشد.

دردویل (Daredevil)

بهترین سریال های مارول

  • کارگردان: درو گادرد
  • بازیگران: چارلی کاکس، دبورا آن ول، الدن هنسون، توبی لنرد مور
  • ژانر: اکشن، جنایی، ابرقهرمانی
  • امتیاز: 8.6

سریال دردویل شبکه نتفلیکس که سه فصل بی‌نقص را در بر می‌گیرد، داستان جذابی درباره «مت مورداک»، مردی نابینا که روزها وکیل است و شب‌ها یک محافظ خودسر است، روایت می‌کند. به طور ساده، این سریال یک اثر شاهکار است. لغو شدن سریال پس از انتشار فصل سوم طرفداران را شوکه کرد، اما بدون شک همیشه به عنوان سریالی به یاد می‌ماند که نشان داد سریال‌های ابرقهرمانی زنده‌ای می‌توانند تاریک، بالغ و با کیفیت برابر با سایر درام‌های برنده جوایز تلویزیونی باشند.

دردویل شخصیت‌های هیجان‌انگیز، دشمنان عالی، تصاویر شگفت‌انگیز، صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز و یک فصل نهایی فوق‌العاده دارد که قطعاً نباید آخرین فصل باشد. این یک درام جذاب و پر از موضوعات پیچیده است، همچنین یک سریال اکشن ابرقهرمانی هیجان‌انگیز است که به عنوان یکی از بهترین سریال های مارول در نظر گرفته می‌شود.

سوالات متداول

آیا فصل جدید سریال دردویل ساخته می‌شود؟

در حال حاضر سریال جدیدی بر اساس این شخصیت به نام دردویل: تولد دوباره با حضور بازیگران قبلی در دست ساخت است.

آیا فصل سوم سریال لوکی ساخته خواهد شد؟

با توجه به گزارش‌های منتشر شده، سریال لوکی فصل سومی نخواهد داشت و احتمالا این شخصیت را در فیلم‌های آینده دنیای سینمایی مارول مشاهده کنیم.

جدیدترین سریال های مارول در سال 2024 چه هستند؟

سریال‌های Echo (اکو)، Agatha: Darkhold Diaries (آگاتا: خاطرات دارک‌هولد)، X-Men ’97 (مردان ایکس 97)، Eyes of Wakanda (چشمان واکاندا) و Your Friendly Neighborhood Spider-Man (همسایه دوست‌داشتنی شما مرد عنکبوتی)، از جدیدترین سریال های Marvel هستند که به احتمال زیاد در سال 2024 منتشر خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین سریال های مارول چه بود؟ شما کدام سریال را دوست داشتید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


One thought on “بهترین سریال های مارول ؛ برترین مجموعه‌های مارول تا سال 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *