بهترین پوستر ها در انیمه های سینمایی ؛ آثاری که مانند بوم نقاشی هستند

همانطور که بینندگان از انیمیشن واقعی درون یک فیلم انیمه لذت می‌برند، بهترین پوستر های انیمه نیز باعث برجسته شدن این آثار نزد طرفداران می‌شود.

این آثار هنری، اساساً فیلم را در یک نگاه خلاصه می‌کنند و نقش قابل‌توجهی در جذب مخاطب دارند. کسانی که پوستر خلق می‌کنند، برای به تصویر کشیدن بصری جوهره این داستان‌ها، از انواع سبک‌های هنری، پالت‌های رنگی و تکنیک‌ها استفاده می‌کنند.

بهترین پوسترهای دنیا برای انیمه، چه با به کارگیری هرج و مرج و رنگ برای هیجان‌زده کردن بینندگان و چه با برون‌فکنی احساسات از طریق سادگی و خالی بودن فضا، به تنهایی آثار هنری زیبایی هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


هنرمندان طراح پوستر با بهره‌گیری از خلاقیت و ظرافت خود، تصاویری خلق می‌کنند که سرشار از معنا و احساس هستند. علاوه بر این، سبک هنری انتخابی برای طراحی پوستر نیز در انتقال حس و حال انیمه بسیار تاثیرگذار است.

بهترین پوستر های انیمه

در ادامه لیست بهترین پوستر ها در انیمه های سینمایی را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین پوستر های انیمه
بهترین پوستر های انیمه

پوستر انیمه شیطان کش ، پوستر انیمه ناروتو و پوستر انیمه اتک ان تایتان جزو آثاری بودند که در دنیای انیمه‌های سریالی توانستند خودشان را به تثبیت برسانند. بهترین پوسترهای جهان در انیمه‌های سینمایی، با به کارگیری خلاقیت و زیبایی‌شناسی، می‌توانند داستان‌ها و احساسات را به شکلی منحصر به فرد و ماندگار به تصویر بکشند و به همین دلیل، توسط بسیاری از علاقه‌مندان به انیمه و هنر، جمع‌آوری و حفظ می‌شوند.

پاپریکا (Paprika)

بهترین پوستر های انیمه

انیمه پاپریکا، اثر «ساتوشی کون»، ترکیبی از عناصر ژانری سورئالیسم، علمی-تخیلی و مهیج جنایی است. این انیمه سینمایی، داستان دکتر «آتسکو چیبا»، یک دانشمند و کارآگاه رویای پنهانی را دنبال می‌کند. او به همراه همکارانش، دستگاهی را برای کمک به بیماران روان‌پزشکی راه می‌اندازد؛ اما در دستان افراد اشتباه، این دستگاه می‌تواند ذهن مردم را نابود سازد.

زمانی که نمونه اولیه دستگاه به سرقت می‌رود، «آتسکو» با نام مستعار «پاپریکا»، وارد عمل می‌شود تا پیش از شروع آسیب‌های جبران‌ناپذیر، آن را بازیابی کند.

در پوستر انیمه ای این اثر سینمایی، پشت چهره «پاپریکا»، یادگاری‌های کوچکی که در طول فیلم دیده می‌شوند، با رنگ‌های گرم زیر لبخند مرموز او ادغام شده‌اند. پوستر این اثر، مطابق با انیمیشن و فضای رویایی آن، با جزئیات فراوان و در عین حال نامنظم است. طرح تبلیغاتی شلوغ پوستر، به طور کامل ابهام انیمه را نشان می‌دهد و مرز بین رویا و واقعیت را محو می‌کند.

برسرک: قوس عصر طلایی (Berserk: The Golden Age Arc III)

بهترین پوستر های انیمه
بهترین پوستر های انیمه

سومین فیلم از مجموعه برسرک، به عنوان پایانی اکشن برای دوران طلایی داستان، به دنبال «گاتس» و گروه عقاب پیش می‌رود که برای نجات «گریفیث» از میدلند متحد می‌شوند. پوستر اصلی، خورشیدگرفتگی مهیبی را پشت چهره‌ای لاغر اندام و زره‌پوش «گریفیث» را به تصویر می‌کشد که زانو زده و در برکه‌ای از خون قرار دارد.

این اثر هنری، بسیار تاریک و شدید است. این پوستر، با رنگ قرمز غنی و سایه‌های فراگیر، جذابیت فراوانی را به انیمه اضافه می‌کند. این پوستر، نمایشی از فیلم برسرک، با اشاره‌ای به حس عذاب و با نمایشی دراماتیک، اثری هم‌خوان با سبک بدنام این مجموعه است.

برای فیلمی هولناک، خشن و کابوس‌وار که درباره پیوندهای قدیمی دوباره شکل گرفته است، طرح روی جلد، اثری بی‌نقص برای طرفداران قدیمی به‌شمار می‌رود که در عین حال به وقایع وحشتناکی که در انتظار تماشاگران جدید است، اشاره می‌کند.

فرشته تخم (Angel’s Egg)

بهترین پوستر های انیمه

تخم فرشته یک اثر درام، روانشناختی و رویایی است که داستان دختری تنها را در یک شهر ویران‌شده پس از آخرالزمان را دنبال می‌کند. او در حالی که از یک تخم بزرگ محافظت می‌کند، به جمع‌آوری زباله نیز می‌پردازد. پس از ملاقات با پسری مرموز، بحث‌هایی در مورد تخم و انسانیت شکل می‌گیرد که به تصویری از ایمان و اگزیستانسیالیسم (هستی‌گرایی) ختم می‌شود.

طرح تبلیغاتی این فیلم، شبیه به انیمیشن آن، سبک و خیال‌انگیز است؛ مانند دودی که با باد می‌گذرد. این فیلم حاصل همکاری هنرمند «یوشیتاکا آمانو» و کارگردان «مامورو اوشیی» بود و به طور کامل، سبک‌های رویایی و تصویرگری آن‌ها را با هم ترکیب می‌کرد. پوستر این انیمه، با تنالیته‌های تیره و بافت‌های نرم، اما ترک‌خورده، به طور کلی حس نوستالژی ساده‌ای را برای این اثر فانتزی 1985 برمی‌انگیزند.

نئون جنسیس اونگلیون: پایان اوانگلیون (Neon Genesis Evangelion: End of Evangelion)

بهترین پوستر های انیمه
بهترین پوستر های انیمه

تماشاگران یک بار دیگر با خلبانان نوجوان و اواهای غول‌آسکان نئون جنسیس اونگلیون همراه می‌شوند تا از بشریت در برابر تهدیدهای جدی محافظت کنند. این اثر سینمایی به عنوان پایانی جایگزین برای دو قسمت پایانی مجموعه تلویزیونی نئون جنسیس اوانگلیون عمل می‌کند و داستان روانشناختی، علمی-تخیلی و ضدآرمانشهریِ به سن بلوغ رسیده را به پایان می‌رساند.

مطابق با کل حماسه‌ی اوانگلیون، پوسترهای تبلیغاتی فیلم نئون جنسیس اوانگلیون: پایان اوانگلیون تصاویری گرافیکی با رنگ‌های عمیق و شخصیت‌های تاثیرگذار، فلزی و انسانی را ارائه می‌دهند و به بهترین پوستر انیمه در طول تاریخ تبدیل می‌شوند.

این اثر با رنگ‌های سفید درخشان برجسته شده و با رنگ‌های عمیق آن در محیطی گیج‌کننده، تضاد ایجاد می‌کند. این پوستر به دلایل خوبی در بین طرفداران انیمه محبوب است و به طور کامل، اثر کلاسیک دهه 90 خود را به تصویر می‌کشد.

شکارچی خون‌آشام دی (Vampire Hunter D)

بهترین پوستر های انیمه

در آینده‌ای دور، شکارچی خون‌آشام دی، روایت‌گر ظهور دوباره‌ی جامعه‌ی در حال بازسازی انسان‌هاست که توسط نژادی از خون‌آشام‌ها به نام اشراف‌زادگان، مورد وحشت قرار می‌گیرند.

هنگامی که «کنت ماگنوس»، خون‌آشام مستبد، «دورین لانگ» را به عنوان عروس خود انتخاب می‌کند، او به دنبال شکارچی خون‌آشام مرموزی به نام «دی» می‌گردد تا «کنت» را شکست داده و سرنوشت خود را بسازد.

پوستر انیمه که به نظر می‌رسد پوشیده از مه است، با تصاویری از سایه‌های اغراق‌آمیز، خطوط کشیده و رنگ‌های سیاه عمیق طراحی شده و می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین پوسترهای جهان نیز طلقی کرد. آثار هنری مشترک «یوشیتاکا آمانو»، مطابق با شخصیت اصلی، کاملاً برای رمانتیسم تاریکی که بر ژانر ماوراءالطبیعه شکارچی خون‌آشام دی حاکمیت دارد، مناسب است.

شبح درون پوسته (Ghost in the Shell)

بهترین پوستر های انیمه
بهترین پوستر های انیمه

شبح درون پوسته داستان مامور سایبورگ دولتی، «موتوکو کوساناگی» را دنبال می‌کند که مأموریت دارد استاد عروسک‌ساز، یک ویروس کامپیوتری خطرناک که قادر به تسخیر انسان‌هاست را پیدا کند. «کوساناگی» به همراه دیگر مأموران، سفری مملو از اتفاقات اکشن را پیش می‌برد که در آن به مضامین توسعه‌ی تکنولوژی، هویت و انسانیت پرداخته می‌شود.

هنر پیشتاز این انیمه، به راحتی قابل تشخیص است. در پوستر انیمه ای این اثر، شخصیت اصلی در مرکز قرار دارد. ویژگی‌های سایبورگ او به نمایش گذاشته شده و بدن زنانه‌اش در معرض دید تماشاگران قرار گرفته است که این امر باعث گسترش این سوال می‌شود که جامعه چگونه هویت انسانی را به لحاظ اجتماعی تعریف می‌کند و این هویت از کجا و چگونه از دست می‌رود.

چیزی که این اثر را به بهترین پوستر انیمه تبدیل می‌کند، رنگ‌های سرد و سایه‌پردازی‌های طراحی شده هستند که در تضاد با پوچی‌ای که به تصویر می‌کشد و کاملاً با ژانر علمی-تخیلی شبح درون پوسته مطابقت دارد.

آکیرا (Akira)

بهترین پوستر های انیمه

31 سال پس از جنگ جهانی سوم، نئو-توکیو خانه‌ی یک گروه موتورسوار است که به طور اتفاقی با یک کودک اسپِر (کسی که دارای قدرتهای روانی است)، درگیر می‌شود. این اتفاق، تغییری بزرگ در یکی از اعضای گروه ایجاد می‌کند و به این ترتیب، ذهن او را تغییر می‌دهد و اثر دومینویی بر کل جامعه می‌گذارد.

هنر فیلم آکیرا که بر اساس مانگای پیشگامانه‌ی «کاتسوهیرو اوتومو» ساخته شده است، ویرانی‌ دنیای دیستوپیایی و تکامل سایبرپانکی جامعه را به تصویر می‌کشد. این اثر هنری گرافیکی، با رنگ‌های درخشان و با تصاویر بدنام خود از موتورسیکلت قرمز، انفجار و شخصیت اصلی، «شوتارو کاندا»، خودنمایی می‌کند.

در حالی که پس‌زمینه را منسجم نگه می‌دارد، با عنوان درشت و برجسته‌ای که به روی تصویر سایه انداخته، توجه را به مرکز و شخصیت اصلی جلب می‌کند. پوستر هنری فیلم آکیرا تأثیر چشمگیری بر شناخت جهانی از فیلم‌های ژاپنی گذاشت و موجی در عرصه بین‌المللی ایجاد کرد و صنعت انیمه را به طور کلی تغییر داد.

مدفن‌های کرم‌شب‌تاب (Grave of the Fireflies)

بهترین پوستر های انیمه
بهترین پوستر های انیمه

فیلم مدفن‌های کرم‌شب‌تاب به داستان «ستیا» و خواهر چهار ساله‌اش می‌پردازد که پس از بمباران جنگ جهانی دوم در ژاپن، در تلاش برای زنده ماندن با گرسنگی، بی‌تفاوتی، غم و ناامیدی در روستاهای ژاپن مبارزه می‌کنند. تصویری که روی پوستر این اثر دیده می‌شود، تنها کودکان کتک‌خورده و یک هواپیمای جنگی را در آسمان شبانه به تصویر می‌کشد که با سایه‌های قرمز رنگ برجسته شده است. رنگ قرمز نمادی از خطر، درد، فداکاری و شجاعت است.

استودیو جیبلی در یکی از نسخه‌های این پوستر، به طرز ماهرانه‌ای از سادگی استفاده کرد؛ به گونه‌ای که رنگ سیاه بخش اعظم تصویر را می‌پوشاند. در هر صورت، بیننده از حس وحشت و اندوه قریب‌الوقوع پر می‌شود. پوستر تبلیغاتی این فیلم تیره و تار است و به رنج‌هایی که در فیلم به تصویر کشیده شده، اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که مردم ژاپن چگونه تحت تأثیر عواقب جنگ قرار گرفتند.

بلادونای غم و اندوه (Belladonna of Sadness)

بهترین پوستر های انیمه

بلادونای غم و اندوه، داستان زنی زیبا و روستایی به نام «ژان» را روایت می‌کند. او پس از اینکه در شب عروسی‌اش توسط ارباب محلی مورد تجاوز قرار می‌گیرد و از سوی نامزدش طرد می‌شود، برای گرفتن انتقام خود با شیطان معامله‌ای می‌کند.

هنر پوسترهای این فیلم، با خطوطی کم‌رنگ و پوشیده شده با مجموعه‌ای از رنگدانه‌های پاستلی، برای ایجاد جلوه‌ای شبیه به آبرنگ، کاملاً انرژی این فیلم را به تصویر می‌کشند. این پوسترهای هنری، روان‌گردان، اروتیک و فراطبیعی هستند و با رازآلودگی و چاشنی درام مناسب این فیلم تب‌آلود و روان‌شناختی، عصیان را نشان می‌دهند.

آبی تمام‌عیار (Perfect Blue)

بهترین پوستر های انیمه
بهترین پوستر های انیمه

ستاره موسیقی پاپ این انیمه، می‌خواهد وارد عرصه بازیگری و مدلینگ شود، اما طرفدارانش به سختی او را رها می‌کنند. او با تشویق مدیرانش، نقشی را در یک برنامه تلویزیونی محبوب بر عهده می‌گیرد؛ اما برخی از همکارانش به قتل می‌رسند. این زن جوان در حالی که تعقیب‌کننده‌اش به او نزدیک می‌شود، در این اثر هیجان‌انگیز، ترسناک و بصری خیره‌کننده‌ی ساتوشی کون، کارگردان صاحب سبک، به ورطه‌ی گناه و پارانویا سقوط می‌کند.

آبی تمام‌عیار با پرداختن به موضوعاتی مانند ستایش سلبریتی‌ها، انتظارات و هویت، یکی دیگر از آثار مورد احترام در جامعه‌ی انیمه است. آثار هنری تبلیغاتی این انیمه سینمایی، از نظر بصری خیره‌کننده هستند و در هر کدام از آن‌ها از یک پالت رنگ منسجم و ترکیبی ساده اما جذاب استفاده شده است.

رنگ‌های آبی، چه شاداب و چه ملایم، به طور کامل با سایه‌ها ترکیب می‌شوند و اثری جسورانه و گرافیکی خلق می‌کنند. این پوسترها با جلب فوری نگاه بینندگان، به طرز ماهرانه‌ای جنون و تحریف واقعیت را که در فیلم دیده می‌شود، ترکیب می‌کنند.

سوالات متداول

آیا در بین بهترین پوسترهای دنیا ، انیمه‌ها نیز پوسترهای هنری جذابی دارند؟

بله. آثاری همچون پاپریکا، آبی تمام‌عیار و مدفن‌های کرم‌شب‌تاب می‌توانند در این میان قرار بگیرند.

پوستر انیمه شهر اشباح چه شکلی را نشان می‌دهد؟

پوستر انیمه شهر اشباح، دختری را نشان می‌دهد که به یک نقطه خیره شده و پشت آن، خانه معروف سریال نمایان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین پوستر های انیمه چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *