بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه ؛ بهترین اکشن‌های پسا آخرالزمانی

بسیاری از فیلم‌های اکشن پساآخرالزمانی در سینما وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به عنوان بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا : حماسه مکس دیوانه تماشا کرد.

این اسپین‌آف جدید از فرنچایز هیجان‌انگیز مکس دیوانه (Mad Max) ساخته‌ی «جرج میلر»، با دنباله‌روی از فیلم موفق و پرهیجان او در سال 2015، یعنی مکس دیوانه: جاده خشم، نقدهای اولیه‌ی فوق‌العاده‌ای دریافت کرده است.

فیلم‌های فرانچایز مکس دیوانه، از سال 1979 تاکنون با هر قسمت هیجان‌انگیزتر و نفس‌گیرتر شده‌اند و چندین فیلم اکشن مهیج با فضایی پساآخرالزمانی مشابه فیلم فیوریوسا حماسه مکس دیوانه 2024 وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


اکثر فیلم‌های این زیرژانر، ویرانه‌ای عمیق را به تصویر می‌کشند. فیلم های فیوریوسا حماسه مکس دیوانه ، در جامعه‌ای ناکارآمد رخ می‌دهند که معمولاً به دلیل اشتباهات عظیم بشریت یا موجودات بیرونی مانند هیولاها، بیگانگان و حتی میمون‌ها، که تعادل زمین را به هم می‌زنند و به اربابان جدید سیاره تبدیل می‌شوند.

بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه

در ادامه لیست شبیه‌ترین فیلم های فیوریوسا حماسه مکس دیوانه را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا
بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا

چه در برابر موجودات شرور و چه در برابر انسان‌های دیگری که سعی در سوءاستفاده از دنیای ویران‌شده دارند، انسان در این آثار تسلیم نمی‌شود. همه فیلم‌های پساآخرالزمانی، لزوماً با فیلم سینمایی فیوریوسا حماسه مکس دیوانه مطابقت ندارند، اما آثار اکشن، مهیج و نفس‌گیر، تماشای پشت سر هم با سفر جدید مکس دیوانه را عالی می‌کنند.

سلطنت آتش (Reign of Fire)

بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا

  • کارگردان: راب بومن
  • بازیگران: متیو مک کانهی، کریستین بیل، جرارد باتلر، اسکات موتر
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • امتیار: 6.2
  • تاریخ اکران: 2002

سلطنت آتش یک اثر مهیج پساآخرالزمانی است که از نظر شعله و انفجار، به فیلم فیوریوسا شباهت دارد. این فیلم، صحنه آخرالزمان را به اروپا، جایی که گروهی از اژدهای خفته‌ی دیرینه که بیدار شده‌اند، زمین را سوزانده‌اند و بیشتر بشریت و منابع غذایی آن‌‌ها را به جز کسانی که پنهان هستند، از بین برده‌اند، منتقل می‌کند.

«کریستین بیل» نقش «کوین ابرکرومبی» را بازی می‌کند که در کودکی در محل وقوع بیداری اژدها حضور داشته و در بزرگسالی رهبری مبارزه برای بقای انسان‌ها را بر عهده می‌گیرد. «بیل» در این فیلم فانتزی «متیو مک‌کانهی» و «جرارد باتلر»، با «کریستین بیل» همبازی هستند.

سلطنت آتش عمدتا نقدهای ضعیفی دریافت کرد و بسیاری از منتقدان به حفره‌های آشکار در داستان و فقدان عمق آن اشاره کردند، اما این فیلم باید همانطور که در نظر گرفته شده دیده شود: یک فیلم پاپ‌کورنی سرگرم‌کننده و موفق تابستانی.

رویارویی انسان در برابر اژدها لزوماً نباید داستانی عمیق و برنده‌ی جایزه باشد؛ فقط به جلوه‌های بصری عالی و عنصری تخیلی از نبرد انسان در برابر موجودات افسانه‌ای نیاز دارد.

عشق و هیولاها (Love and Monsters)

بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا
بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا
  • کارگردان: مایکل متیوس
  • بازیگران: جسیکا هنویک، آریانا گرینبلات، دیلن اوبرایان، دیلن اوبرایان
  • ژانر: اکشن، هیجان‌انگیز
  • امتیار: 6.9
  • تاریخ اکران: 2020

عشق و هیولا جواهری است که در پاییز سال 2020 اکران شد و مورد توجه قرار نگرفت. این فیلم داستان «جوئل»، شخصیت ضعیف اما شروری را دنبال می‌کند که در طول آخرالزمان هیولاها، راه خود را طی می‌کند.

در این دوران، جهان توسط حشرات، خزندگان و سایر موجودات جهش یافته‌ی غول پیکر کوچک تسخیر شده است. «دیلن اوبراین»، بازیگر فیلم دونده‌ی هزارتو، نقش «جوئل» را بازی می‌کند و در کنار او، بازیگرانی از جمله «جسیکا هنویک» (مشت آهنین)، «آریانا گرینبلات» (باربی) و «مایکل روکر» (نگهبانان کهکشان) حضور دارند.

به دلیل اکران فیلم در اوج همه‌گیری کووید-19، این فیلم توانست زیر رادار بپرد؛ اما همه‌چیز از دست نرفت، زیرا عشق و هیولا نامزدی جایزه اسکار را برای بهترین دستاورد در جلوه‌های ویژه کسب کرد و «برایان دافیلد»، نویسنده‌ی فیلم، با نوشتن فیلمنامه‌ی فیلم حمله‌ی فضایی به خانه با عنوان هیچ‌کس تو را نجات نخواهد داد که در هولو بسیار محبوب شد، به موفقیت‌های اخیر دست یافت.

در حالی که عشق و هیولا ممکن است به اندازه‌ی فیلم furiosa a mad max saga 2024 شناخته‌شده نباشد، اما کسانی که مایل به کشف آثار کمتر دیده‌شده هستند، از این فیلم لذت خواهند برد.

توربو کید (Turbo Kid)

بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا

  • کارگردانان: انوک ویسل، فرانسوا سیمارد، یوان-کارل ویسل
  • بازیگران: فرانسوا سیمارد، انوک ویسل، یوآن کارل ویسل، لارنس لبوف
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • امتیار: 6.7
  • تاریخ اکران: 2002

توربو کید به کارگردانی سه نفره «انوک ویسل»، «فرانسوا سیمارد»، «یوان-کارل ویسل» به طور قابل بحثی خشن‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین فیلم اکشن پساآخرالزمانی است که می‌توانید همراه پس از فیلم سینمایی furiosa a mad max saga تماشا کنید.

این فیلم داستان یک پسر جوان به نام بچه را دنبال می‌کند که با دوست اندرویدی‌اش برای آزاد کردن سرزمین بایر از دست یک فرمانده قدرتمند به نام «زئوس»، متحد می‌شود. چند شخصیت شرور عالی هم مانند «اسکلتون»، یک شخصیت شرور ساکت با ماسک اسکلت که تیغه‌های اره پرتاب می‌کند نیز در این فیلم حضور دارد.

فیلم توربو کید پس از اکران جوایز متعددی از جمله بهترین فیلم بین المللی (کانادا) در آکادمی فیلم های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک، بهترین فیلم کانادایی در جشنواره فیلم فانتزیا و بهترین فیلم بین المللی در جوایز ساترن را کسب کرد و بدون شک بهترین انتخاب برای طرفداران فیلم فیوریوسا است.

کتاب الی (The Book of Eli)

بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا
بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا
  • کارگردان: آلبرت هیوز، آلن هیوز
  • بازیگران: دنزل واشنگتن، گری اولدمن، میلا کونیس، جنیفر بیلز
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • امتیار: 6.8
  • تاریخ اکران: 2010

کتاب الی داستان یک ولگرد به نام «الی» را در سراسر آمریکا پس از یک آخرالزمان دنبال می‌کند. او با زیرکی از دست دزدان و گروه‌های خلافکار می‌گریزد تا از یک کتاب مقدس محافظت کند. «دنزل واشنگتن» نقش «الی» و «گری اولدمن» دوباره در نقش شخصیت منفی فیلم، یک متعصب مذهبی به نام کارنگی ظاهر می‌شود که می‌خواهد جامعه پاکسازی بشود.

فیلم سینمایی فیوریوسا حماسه مکس دیوانه ، این فیلم نیز در محیطی ویران‌شده، جایی که حتی کوچک‌ترین نیازهای بشر، مانند طلا ارزشمند است. کتاب الی صحنه‌های تیراندازی با اسلحه، مبارزه با چاقو و حرکات عالی مبارزه تن به تن دارد.

این فیلم توسط «گری ویتا»، نویسنده فیلم Rogue One: A Star Wars Story نوشته شده است و بازیگران فوق‌العاده‌ای همچون «میلا کونیس»، «ری استیونسون»، «تام ویتس» و «مایکل گمبون» در این فیلم به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. در حالی که این فیلم نقدهای خوبی دریافت نکرد.

برف‌شکن (Snowpiercer)

بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا

  • کارگردانان: بونگ جون هو
  • بازیگران: کریس ایوانز، تیلدا سوینتون، سانگ کانگ هو، اد هریس
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • امتیار: 7.1
  • تاریخ اکران: 2015

فیلم برف‌شکن ساخته «بونگ جون-هو» یک مهیج جنون‌آمیز و پیامی درباره‌ی طبقه‌گرایی و اختلاف طبقاتی است. این فیلم مخاطبان را به درون قطار برف‌شکنی می‌برد که هرگز متوقف نمی‌شود و با حمل آخرین بازماندگان بشر که بر اساس طبقه‌های اجتماعی از هم جدا شده‌اند، به دور زمین می‌چرخد.

هنگامی که طبقه پایین به رهبری «کورتیس» (با بازی کریس ایوانز) تصمیم به قیام می‌گیرند، نبردی خونین برای رسیدن به برابری اجتماعی در سراسر قطار درصورت  می‌گیرد. «بونگ جون-هو» همیشه از بازیگران هالیوودی استفاده نمی‌کند؛ اما بازیگران این فیلم شامل «تیلدا سوینتون»، «اد هریس»، «جان هرت» و «اکتاویا اسپنسر» هستند.

برف‌شکن مانند فیلم سینمایی furiosa a mad max saga از نظر فضاسازی شگفت‌انگیز است و کل موضوع طبقات اجتماعی را در محدوده یک قطار به تصویر می‌کشد. این فیلم با استقبال عالی منتقدان روبرو شد و با امتیاز 94 درصد منتقدان در راتن تومتوز، یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های «بونگ جون-هو» لقب گرفت. محبوبیت این داستان، اخیراً با ساخته شدن یک سریال تلویزیونی چهار فصله از TNT با بازی «دیوید دیگز»، «جنیفر کانلی» و «شان بین» افزایش یافته است.

جاده (The Road)

بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا
بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا
  • کارگردان: جان هیلکوت
  • بازیگران: ویگو مورتنسن، کودی اسمیت مک‌فی، شارلیز ترون، گای پیرس
  • ژانر: علمی تخیلی، هیجان‌انگیز
  • امتیار: 7.2
  • تاریخ اکران: 2009

شاید دراماتیک‌ترین فیلم آخرالزمانی موجود، جاده ساخته «جان هیلکات»، پس از اینکه فیلم فیوریوسا حماسه مکس دیوانه 2024 چشمان تماشاگران را نوازش می‌دهد، بر احساسات آن‌ها تأثیر می‌گذارد. این فیلم داستان پدر و پسری را دنبال می‌کند که در جستجوی امنیت در ساحل، از میان سرزمین بایر و ویران آمریکا عبور می‌کنند.

این فیلم با بازی «ویگو مورتنسن» و «کودی اسمیت-مک فی» در نقش مرد و پسر داستان فوق‌العاده ای را به نمایش می‌گذارد و «شارلیز ترون»، «رابرت دووال» و «گای پیرس» از دیگر بازیگران آن هستند. داستان اصلی توسط «کورمک مک‌کارتی»، یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان آمریکایی نوشته شده است.

یک مکان آرام (A Quiet Place)

بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا

  • کارگردان: جان کرازینسکی
  • بازیگران: جان کرازینسکی، امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز، نوح جوپ
  • ژانر: ترسناک، علمی تخیلی
  • امتیار: 7.5
  • تاریخ اکران: 2018

اولین کارگردانی «جان کرازینسکی»، A Quiet Place، پس از اکران سر و صدای زیادی کرد. این فیلم پساآخرالمانی با حمله بیگانگان، موفقیت عظیمی کسب کرد و با فروش فوق‌العاده 341 میلیون دلاری در سراسر جهان، بودجه 17 میلیون دلاری خود را به طور کامل جبران کرد.

در این فیلم، «کرازینسکی» و همسر واقعی‌اش، «امیلی بلانت»، به ایفای نقش می‌پردازند. این دو نفر، در فیلم خانواده خود را در جهانی هدایت می‌کنند که در آن سکوت حرف اول را می‌زند و اگر شکسته شود، موجودات فضایی آن‌ها را شکار کرده و تکه تکه می‌کنند. در طول فیلم، کلمات کمی رد و بدل می‌شود و بیشتر شدت آن از سکوت اجباری چاشنی کار است.

A Quiet Place همچنین مورد احترام منتقدان قرار گرفت و امتیاز بالای 96 درصد منتقدان را در Rotten Tomatoes دریافت کرد. این فیلم آنقدر موفق بود که دنباله‌ای تقریباً به همان اندازه دوست داشتنی و یک اسپین‌آف را تولید کرد. جدیت و احساسات A Quiet Place، کنتراست عالی با فیلم فیلم سینمایی فیوریوسا حماسه مکس دیوانه ایجاد می‌کند و تماشای آن‌ها پشت سر هم می‌تواند تجربه جالبی باشد.

فرزندان انسان (Children of Men)

بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا
بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا
  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • بازیگران: کلایو اوون، جولیان مور، مایکل کین، چیوتل اجیوفور
  • ژانر: اکشن، جنایی
  • امتیار: 7.9
  • تاریخ اکران: 2006

«آلفونسو کوارون» (کارگردان فیلم‌های جاذبه و روما)، فیلم فرزندان انسان را در سال 2006 ساخت. این فیلم یکی از واقع‌گرایانه‌ترین و تاثیرگذارترین آثار در این زیرژانر به حساب می‌آید و بعد از تماشای فیلم سینمایی furiosa a mad max saga تغییر فضایی جذاب را ارائه می‌دهد. داستان فیلم در دنیایی روایت می‌شود که در آن زنان به مدت 18 سال است که دیگر باردار نمی‌شوند.

پس از اینکه مشخص می‌شود زنی به طور غیرقابل توضیحی باردار شده است، یک فعال اجتماعی به او کمک می‌کند تا به منطقه‌ای امن برای تحقیقات علمی منتقل شود. بازیگر نقش اصلی این فیلم «کلایو اوون» است و بازیگرانی همچون «جولیان مور»، «چیوتل اجیوفور» و «مایکل کین» او را همراهی می‌کنند.

فرزندان انسان مورد توجه منتقدان قرار گرفت و برای سه جایزه اسکار نامزد شد. این فیلم در برخی موارد پایانی ناامیدکننده‌ای دارد، اما نشان می‌دهد که برای بقای انسان، فداکاری‌های کوچکی باید انجام شود.

طلوع سیاره میمون‌ها (Dawn of the Planet of the Apes)

بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا

  • کارگردان: مت ریوز
  • بازیگران: اندی سرکیس، جیسون کلارک، گری اولدمن، توبی کبل
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • امتیار: 7.9
  • تاریخ اکران: 2014

دومین فیلم از ریبوت مجموعه فیلم‌های سیاره میمون‌ها، طلوع سیاره میمون‌ها درست بین زمانی که جامعه هنوز در ظهور سیاره میمون‌ها سرپا بود و زمانی که انسان‌ها در جنگ برای سیاره میمون‌ها شروع به بازسازی آن کردند، به یک نقطه شیرین پساآخرالزمانی برخورد می‌کند.

در این فیلم، بشریت توسط یک بیماری همه‌گیر مرگبار به شدت کاهش یافته است و گروه‌های کوچک در حالی که میمون‌ها شروع به تسخیر جهان می‌کنند، به قدرت چنگ می‌زنند. «اندی سرکیس» به نقش «سزار» بازمی‌گردد، اما فیلم بازیگران کاملاً جدیدی دارد و به تنهایی سرپا می‌ایستد.

طلوع سیاره میمون‌ها به خوبی با فضای فیلم های فیوریوسا حماسه مکس دیوانه همخوانی دارد، زیرا داستان این اثر حتی مدت‌ها پس از فروپاشی هرگونه حکومت اجتماعی، از شرور بودن انسانیت لذت می‌برد. طلوع سیاره میمون‌ها با صحنه‌های اکشن نفس‌گیر و یک شخصیت منفی فوق‌العاده نفرت‌انگیز که در هر فیلم مکس دیوانه رایج است، از پیش‌ درآمد خود پیشی می‌گیرد.

در این فیلم، «گری اولدمن» به طور معمول نقش شخصیت منفی را به طور کامل اجرا می‌کند. منتقدان و تماشاگران نیز این فیلم را دوست داشتند، زیرا امتیاز 91 درصد منتقدان و 88 درصد تماشاگران را در Rotten Tomatoes کسب کرد که دومین امتیاز بالای این فرنچایز است.

مکس دیوانه: جاده خشم (Mad Max: Fury Road)

بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا
بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا
  • کارگردان: راب بومن
  • بازیگران: متیو مک کانهی، کریستین بیل، جرارد باتلر، اسکات موتر
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • امتیار: 8.1
  • تاریخ اکران: 2015

تماشای مکس دیوانه: جاده خشم بعد از فیوریوسا اصلاً کار سختی نیست. این یک دنباله است که همچنان روی شخصیت «فیوریوسا» تمرکز دارد. این بار، او به «مکس راکاتانسکی» (تام هاردی) معرفی می‌شود و آن‌ها در یک فیلم مهیج پر از تعقیب و گریز در یک سرزمین بایر بیابانی، سعی می‌کنند از چنگال «اِیمورتان جوِ» شرور فرار کنند. این فیلم به خاطر اکشن پر هیجان و جلوه‌های ویژه‌اش که بسیاری از آن‌ها هرگز در فیلم‌ها، به ویژه در تعقیب و گریزهای انفجاری با وسایل نقلیه، دیده نشده بود، مورد احترام قرار گرفته است.

جاده خشم اغلب به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های اکشن تمام دوران شناخته می‌شود و حتی رتبه 1 را در لیست بهترین فیلم‌های اکشن مجله رولینگ استون را نیز دارد.

سوالات متداول

فیلم furiosa a mad max saga 2024 پیش‌درآمد چه فیلمی است؟

فیلم مکس دیوانه یک دنباله است که همچنان روی شخصیت «فیوریوسا» تمرکز دارد.

فیلم فیوریوسا در چه سالی اکران شد؟

تاریخ اکران این فیلم در سال 2024 بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های شبیه فیوریوسا: حماسه مکس دیوانه چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *