بهترین فیلم های چینی 2024 ؛ مهم‌ترین آثار سینمای چین در سال 2024

طی دهه‌های گذشته، سینمای چین هم مانند کره‌ی جنوبی پیشرفت قابل‌توجهی در خودش دیده است و به همین منظور، دیدن بهترین فیلم های چینی 2024 نیز برای طرفداران واجب است.

در دو دهه‌ی گذشته، سینمای چین به نیرویی عظیم در عرصه‌ی فرهنگی جهان شکوفا شده است. با افزایش بودجه و تسهیل قوانین سانسور، فیلمسازان چینی، فیلم‌های پیچیده‌تر و بااعتبارتری در سطح بین‌المللی ساخته‌اند که بازتابی از تکامل این کشور به عنوان یک ابرقدرت جهانی دارد.

هرچند سینمای چین تاریخی طولانی و پربار دارد که به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد، اما تمرکز این ما روی 10 تا از بهترین فیلم های چینی جدید است که امسال اکران شده‌اند و می‌خواهند پخش شوند. بهترین فیلم های جدید چینی نشان‌دهنده‌ی تنوع، هنرمندی و جذابیت تجاریِ فیلمسازی مدرن این کشور هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین فیلم های چینی جدید با پوشش دادن طیف وسیعی از فیلم‌ها، از بلاک‌باسترهای اکشن گرفته تا درام‌های هنری و شخصی‌ساز، به بررسی برخی از بهترین آثار ارائه‌شده توسط صنعت پر رونق سینمای چین در قرن بیست و یکم می‌پردازد.

بهترین فیلم های چینی 2024

در ادامه لیست بهترین فیلم های چینی  سال 2024 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین فیلم های چینی 2024
بهترین فیلم های چینی 2024

درآمد گیشه سینما در چین، این کشور را از نظر فروش فیلم، به دومین بازار بزرگ جهان تبدیل کرده است. کل درآمد گیشه چین در سال 2016، معادل 45,71 میلیارد یوان (6,75 میلیارد دلار آمریکا) بود. در سال 2020، چین با پشت سر گذاشتن ایالات متحده، جایگاه اول را در بازار جهانی فیلم به خود اختصاص داد.

یولو (YOLO)

بهترین فیلم های چینی 2024

  • کارگردان: جیا لینگ
  • بازیگران: یانگ زی، لی جیایین، لی زوئقین، شیائوفی ژانگ
  • تاریخ اکران: 10 فوریه 2024 (21 بهمن 1402)

یولو، یک فیلم کمدی-درام چینی محصول سال 2024 به کارگردانی «جیا لینگ» محسوب می‌شود. این فیلم، اقتباسی کمدی از یک اثر ژاپنی به نام عشق 100 ین (100 Yen Love) محصول سال 2014 است و داستان «دِو لِی‌یینگ» را روایت می‌کند که سال‌ها در خانه مانده و ناگهان پس از ملاقات با «هائو کون»، مربی بوکس، بر چالش‌های پیش رو غلبه و زندگی جدیدی را آغاز می‌کند.

فیلم یولو در سطح جهان، 419,1 میلیون دلار فروش داشت و به پنجمین فیلم پرفروش سال 2024 و پرفروش‌ترین فیلم چینی سال 2024 تبدیل شد. فروش بالای این اثر و نمراتی که از سمت منتقدین دریافت کرد، آن را به یکی از بهترین فیلم های چینی جدید عاشقانه تبدیل می‌کند.

پگاسوس 2 (Pegasus 2)

بهترین فیلم های چینی 2024
بهترین فیلم های چینی 2024
  • کارگردان: هان هان
  • بازیگران: آدام فن، شن تِنگ، یو شی، فنگ شائوفنگ
  • تاریخ اکران: 10 فوریه 2024 (21 بهمن 1402)

فیلم پگاسوس 2، یک درام ورزشی محصول سال 2024 به کارگردانی «هان هان» و با بازی «شن تِنگ»، «فنگ شائوفنگ»، «یین ژنگ»، «ژانگ بن‌یو» و «سان ییژو» است می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین فیلم های چینی عاشقانه نیز یاد کرد.

این فیلم داستان «ژانگ چی»، مربی آموزشگاه رانندگی و «لی شیائوهای»، راننده‌ی تازه‌کار بااستعدادی را روایت می‌کند که با اتفاقات طنز و خنده‌دار، برای شرکت در آخرین رالی داون‌بروک، با هم متحد می‌شوند. این فیلم دنباله‌ای برای فیلم پگاسوس است و در 2019 اکران شده بود.

ماده 20 (Article 20)

بهترین فیلم های چینی 2024

  • کارگردان: ژائو لیینگ
  • بازیگران: ژائو لیینگ، یاوون لیو، لی جیایین، گائو یه
  • تاریخ اکران: 10 فوریه 2024 (21 بهمن 1402)

ماده 20 یکی از بهترین فیلم های چینی جدید است که در تاریخ 10 فوریه 2024 (21 بهمن 1402) در سینماهای چین با فرمت‌های آی‌مکس، سینتی، دالبی ویژن و سایر فرمت‌ها اکران شد. این فیلم هشتمین فیلم پرفروش سال در سطح جهانی است.

ماده 20 داستان «هان مینگ»، دادستانی را روایت می‌کند که به میانسالی رسیده و می‌خواهد برای آخرین‌بار در دوران کاری خود، فرصتی برای کار در دادستانی شهرداری به دست آورد؛ اما به طور غیرمنتظره‌ای درگیر یک پرونده‌ی بسیار جنجالی می‌شود. در همین حال، خانواده‌ی او نیز با آزمونی مشابه روبرو هستند.

این فیلم اولین اثر سینمایی با موضوع حقوقی در چین است که بر مسئله‌ی دفاع مشروع تمرکز می‌کند. از نظر هنری، ماده 20 پیامی را به مخاطبان می‌رساند که کشور از دفاع مشروع حمایت می‌کند و دست به تشویق اعمال شجاعانه‌ی عدالت می‌زند. عنوان فیلم نیز به ماده‌ی 20 قانون مجازات جمهوری خلق چین اشاره دارد.

امپراطور فیلم (The Movie Emperor)

بهترین فیلم های چینی 2024
بهترین فیلم های چینی 2024
  • کارگردان: نینگ هائو
  • بازیگران: اندی لاو، کلی لین، ریما زیدان، میریام یونگ
  • تاریخ اکران: 15 مارس 2024 (25 اسفند 1402)

«نینگ هائو» در جدیدترین فیلم خود، به سراغ نقد صنعت فیلم محلی خود رفته است. در این فیلم، «اندی لاو» در نقش یک ستاره سینما بازی می‌کند که در دنیای رسانه‌ای در حال تحول سریع، جایی که به نظر می‌رسد سلبریتی‌ها گونه‌ای در حال انقراض هستند، با چالش‌های متعددی روبرو می‌شود.

در آمریکا، کاری که «اندی لاو» در فیلم طنز و هجو صنعت فیلم هنگ‌کنگ با عنوان امپراتور فیلم انجام می‌دهد، به احتمال زیاد او را نامزد جایزه اسکار می‌کند؛ یا حداقل جایزه‌ی ام‌تی‌وی را برایش به‌همراه دارد.

خرس ماجراجو را دنبال کن (Follow Bear to Adventure)

بهترین فیلم های چینی 2024

  • کارگردان: شیائومن آن
  • بازیگران: بائو بی ار، سانگ ژیائو فنگ، پن بین لانگ، جیا بینگ
  • تاریخ اکران: نامشخص

داستان فیلم درباره «شی تو»، یک کارمند اداری است که به طور غیرمنتظره‌ای مدیریت یک باغ وحش در حال ورشکسته‌شدن را برعهده می‌گیرد. او برای نجات باغ وحش، با کارمندان عجیب و غریب خود همکاری می‌کند تا نقشه‌ای عجیب و غریب را اجرا کنند.

شبانگاه (Night Falls)

بهترین فیلم های چینی 2024
بهترین فیلم های چینی 2024
  • کارگردان: هائودونگ جیان
  • بازیگران: جی لیانگ، فی زو
  • تاریخ اکران: 12 ژانویه (22 دی 1402)

شبانگاه عنوان یک فیلم درام چینی محصول سال 2024 به نویسندگی و کارگردانی «هائودونگ جیان» است. فیلم داستان مردی به نام «لیانگ ژه» را روایت می‌کند که پس از سال‌ها دوری از زادگاهش، برای شرکت در مراسم تشییع جنازه‌ی پدربزرگش به شهر دوران کودکی‌اش بازمی‌گردد؛ اما مسیر بازگشت به خانه بسیار طولانی‌تر از تصور اوست.

«لیانگ ژه» در راه رسیدن از شهر به روستای خود، با چهار وسیله‌ی نقلیه مختلف سفر می‌کند و پیرمردانی را که سال‌هاست ندیده را می‌بیند و با همکلاسی قدیمی‌اش که راننده‌ی کامیون حمل زغال سنگ است، هم‌صحبت می‌شود و حتی با اولین عشق خود برخورد کرده و یک سگ ولگرد را نیز به سرپرستی می‌گیرد. داستان این اثر، شبانگاه را به یکی از بهترین فیلم های چینی عاشقانه تبدیل می‌کند.

راب ان رول (Rob N Roll)

بهترین فیلم های چینی 2024

  • کارگردان: آلبرت کای کوانگ ماک
  • بازیگران: آرون کواک، گوردون لام، ریچی جن، کتی وانگ
  • تاریخ اکران: 19 ژانویه 2024 (29 دی 1402)

راب ان رول، عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن چینی جدید در سال 2024 است که سال گذشته توسط «درک یی» تهیه و «آلبرت ماک» ساخته شد. در این فیلم، «آرون کواک» نقش یک سارق زبردست را دارد که دو مرد میانسال دلسرد با بازی «گوردون لم» و «ریچی جن» را مجبور می‌کند تا در یک سرقت بزرگ، همراه او باشند.

دختر تنگهوا (Tonghua Girl)

بهترین فیلم های چینی 2024
بهترین فیلم های چینی 2024
  • کارگردان: فنگ شنجی
  • بازیگران: لیشا زو، لیکون کوان، بو تیان، هائوکان گائو
  • تاریخ اکران: 19ژانویه 2024 (29 دی 1402)

دختر تنگهوا یک فیلم عاشقانه‌ و درام چینی محصول سال 2024 به کارگردانی فنگ شنجی است. داستان فیلم حول محور دختری به نام «لیو سیتونگ» می‌چرخد که به دنبال عشق واقعی می‌گردد و باید بین دو پسر با شخصیت‌های کاملاً متفاوت، انتخاب کند.

سفر گل (The Journey of Flower)

بهترین فیلم های چینی 2024

  • کارگردان: نوبوهیرو یاماشیتا
  • بازیگران: توبی لی، چن دولینگ، مائو زیجون، دنیل چان
  • تاریخ اکران: 20 ژانویه 2024 (30 دی 1402)

برای تغییر سرنوشت شوم خود، «هوا چیان گو» موانع زیادی را برای تبدیل شدن به شاگرد «بای زی هوا» پشت سر می‌گذارد، اما در نهایت مجبور می‌شود قدرت خود را بیدار کند و درگیر رویارویی مرگباری علیه سرنوشت شود.

«هوا چیان گو» توسط «بای زی هوا»، رهبر فرقه چانگ لیو، نجات یافت و قلب او به طور پنهانی برای او تپید. او پس از گذراندن آزمون‌های متعدد، شاگرد او شده و به مرور زمان عاشق هم می‌شوند. «بای زی هوا» به خاطر مردم خود را فدا و «هوا چیان گو» او را در زندگی و مرگ همراهی می‌کند. عشق و شجاعت به این دو اجازه می‌دهد تا بر تمام سختی‌ها غلبه کرده و یک افسانه عاشقانه را کامل کنند.

ویوا لا ویدا (Viva La Vida)

بهترین فیلم های چینی 2024
بهترین فیلم های چینی 2024
  • کارگردان: یان هان
  • بازیگران: یوچانگ پنگ، گنگشی لی، فن شو
  • تاریخ اکران: نامشخص

در این فیلم چینی، زن جوانی که نیاز به پیوند کلیه دارد، می‌خواهد با فردی که قادر به اهدای کلیه باشد، ازدواج کند و با مرد جوانی که بیماری مغزی دارد آشنا می‌شود.

سوالات متداول

کدام فیلم چینی 2024 در سینمای آی‌مکس اکران شد؟

ماده 20 یکی از بهترین فیلم های چینی جدید است که در تاریخ 10 فوریه 2024 (21 بهمن 1402) در سینماهای چین با فرمت‌های آی‌مکس، سینتی، دالبی ویژن و سایر فرمت‌ها اکران شد.

کدام فیلم چینی 2024 پر فروش‌ترین فیلم در سطح جهان است؟

فیلم ماده 20 هشتمین فیلم پرفروش سال در سطح جهانی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های چینی 2024 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *