بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها ؛ دنیای بازی در سینما

10 تا از بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها با بالاترین امتیاز IMDB که از خود بازی‌ها هم بهتر‌اند و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند.

فیلم های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی برای فیلم‌سازان هالیوود به یک کار دشوار تبدیل شده است و منتقدان اغلب آن‌ها را مورد انتقاد قرار می‌دهند (و البته دلایل خوبی هم برای این کار دارند)، هرچند، به نظر می‌رسد بین طرفداران با استقبال بهتری روبرو می‌شوند.

در این‌جا است که می‌توانیم براساس امتیاز سایت IMDb بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها به عنوان مرجع خوبی برای میزان لذتی که یک بیننده احتمالی می‌تواند از این فیلم‌ها انتظار داشته باشد، توجه کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، می‌توانید به بخش اخبار بازی یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


متأسفانه، امتیاز کاربران IMDb برای فیلم های اقتباسی چندان بالا نیست که چیزهای زیادی در مورد وضعیت این فیلم‌‌ها می‌گوید، اما در بیشتر موارد، هنوز هم می‌توان با این فیلم‌ها سرگرم شد و ما در این مقاله 10 تا از بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها را  برای شما معرفی کردیم.

بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها

در ادامه لیست بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها را مشاهده خواهید کرد:

بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها

برای لیست بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها، فقط اقتباس‌های سینمایی (لایو اکشن) از بازی‌های ویدیویی را پوشش خواهیم داد، بنابراین فیلم‌های کلاسیک سینمایی مانند Street Fighter II:  Animated Movie (7.3) و Final Fantasy: The Spirits Within (6.4) باید کنار گذاشته شوند.

رزیدنت ایول: انقراض (Resident Evil: Extinction)

بهترین فلیم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها
بهترین فیلم های اقتباسی جهان
  • کارگردان: راسل مالکهی
  • بازیگران: میلا یوویچ، الی لارتر، اوود فهر، ایان گلن
  • سال انتشار: 2007
  • امتیاز: 6.3

مجموعه فرانچایز سینمایی رزیدنت ایول با فیلم رزیدنت ایول: انقراض که مقام دهم بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها را به خود اختصاص داده، عملکرد خوبی از نگاه مخاطبان داشته است.

در سومین قسمت از این مجموعه، شاهد بازگشت «میلا یوویچ» به نقش «آلیس» هستیم، زیرا او همچنان به دنبال سرنگونی شرکت آمبرلا، گروه مافیایی شیطانی پشت شیوع ویروس مرگبار T است که زامبی ایجاد می‌کند. او در سفر خود از طریق صحرای نوادا با گروه دیگری از بازماندگان ملاقات خواهد کرد که به او در مبارزه با تهدید زامبی می‌پیوندند.

این فیلم شباهت زیادی به یک داستان ندارد، اما با اکشن سرگرم‌کننده و طراحی موجودات آن را جبران می‌کند. «یوویچ» و دوستانش با انبوهی از زامبی‌ها و همچنین هیولاهای جدیدی که تا به حال در این فرنچایز دیده نشده بود، مبارزه می‌کنند. این فیلم مانند بسیاری دیگر در لیست بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها ، سرگرم کننده و جالب است.

هیتمن (Hitman)

بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها

  • کارگردان: خاویر گنس
  • بازیگران: تیموتی اولیفنت، اولگا کوریلنکو، دوگری اسکات، رابرت نپر
  • سال انتشار: 2007
  • امتیاز: 6.3

«تیموتی اولیفنت» در اقتباسی از بازی محبوب ویدیویی Hitman، نقش قاتل حرفه‌ای شناخته‌شده با نام «مامور 47» را بازی می‌کند. این فیلم که در اروپا اتفاق می‌افتد، شاهد تبدیل شدن قاتل خونسرد ما به یک رهبر با توطئه سیاسی هستیم که شخصیت‌های مشکوکی از همه طرف‌ها به دنبال او هستند. زمانی که یک زن مرموز روس وارد معامله می‌شود، یک ماشین کشتار دستکاری‌شده ژنتیکی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

فیلم «Hitman» تمایل دارد در بخش داستانی به طور نسبی هدف بالایی داشته باشد، اما بیشتر کلیشه‌ای و فراموش‌شدنی به نظر می‌رسد. با این حال، در قالب شخصیت اصلی همواره سرگرم‌کننده و همچنین برخی از صحنه‌های اکشن جالب، ویژگی‌های خوبی دارد.

مهاجم مقبره (Tomb Raider)

بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها
بهترین فیلم های اقتباسی تاریخ سینما
  • کارگردان: رور اوثاگ
  • بازیگران: دانییل وو، آلیشیا ویکاندر، والتون گاگینز، دومینیک وست
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 6.3

«آنجلینا جولی» با نتایج ترکیبی، قهرمان محبوب بازی‌های ویدیویی را در فیلم‌های «لارا کرافت» 2001 و 2003 زنده کرد. پانزده سال بعد، تصمیم بر این شد که راه‌اندازی مجددی انجام شود و بازیگر بااستعداد  «آلیشیا ویکاندر» جایگزین «جولی» شود. نگاه و برداشت جدید از این شخصیت منجر به فیلمی شد که بسیار بهتر از آن اقتباس‌های اولیه عمل می‌کرد و تبدیل به یکی از بهترین فیلم های اقتباسی تاریخ سینما شد.

در مهاجم مقبره 2018، «لارا کرافت» (ویکاندر) هنوز به یک تامب رایدر مشهور در جهان تبدیل نشده است؛ بنابراین ما شاهد نوعی داستان اکشن ماجراجویی هستیم. این فیلم حس و حال «ایندیانا جونز» را به خوبی القا کرده که در تبدیل شدن آن به یکی از بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها کمک می‌کند و «ویکاندر» کاملاً برای ماجراهای این شخصیت در قلمروهای جدید و خوشایند مناسب است.

سایلنت هیل (Silent Hill)

بهترین فیلم های اقتباسی از بازی

  • کارگردان: کریستوف گان
  • بازیگران: شان بین، رادا میشل، لوری هولدن، آلیس کریج
  • سال انتشار: 2006
  • امتیاز: 6.5

بازی ترسناک سایلنت هیل، با فضایی مه‌آلود و طراحی هیولاهای وحشتناک، پس از ورود به کنسول‌های بازی در سال 1999 به سرعت به یک موفقیت تبدیل شد. ترسناک‌ترین بخش بازی و داستان آن، شهر سایلنت هیل است که کاملاً در مه فرو رفته، به این معنی که ما هرگز نمی‌توانیم بفهمیم چه وحشت‌هایی در پشت این منظره پنهان شده‌اند.

سازندگان فیلمی به همین نام در سال 2006، این فضا و حس را کاملاً بازسازی کردند. در این فیلم، ما شاهد جستجوی شخصیت «رادا میچل» برای دختر گمشده‌اش در این شهر مرموز پس از یک تصادف رانندگی هستیم. خود شهر در این فیلم یک شخصیت محسوب می‌شود و جلوه‌های ویژه موجودات ترسناک نیز، طبق بازی است و یکی از بهترین فیلم های اقتباسی از بازی را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

جنون سرعت (Need For Speed)

بهترین فیلم های اقتباسی براساس بازی ها
بهترین فیلم های اقتباسی از بازی
  • کارگردان: اسکات وا
  • بازیگران: آرون پاول، ایموجن پوتس، دومینیک کوپر، رامی ملک
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 6.4

یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای بازی‌های مسابقه‌ای در جهان، یعنی جنون سرعت، در سال 2014 با بازی «آرون پال»، بازیگر سریال بریکینگ بد در راس یک گروه بازیگران حرفه‌ای، اقتباس سینمایی شد.

«پال» در نقش یک خلافکار بازنشسته و مسابقه‌دهنده خیابانی بازی کرده که در یک مسابقه با ریسک بالا شرکت می‌کند تا انتقام مردی را که به او خیانت کرده است، بگیرد.

با وجود داشتن داستانی کلیشه‌ای، جنون سرعت توانست تصویر بازی ویدیویی هیجان‌انگیز را به خوبی به تصویر بکشد و صحنه‌های تعقیب و گریز با ماشین‌های تماشایی را به مخاطبان ارائه دهد.

حضور بازیگران بااستعداد به همراه این صحنه‌های اکشن باعث شد تا این اثر یکی از بهترین فیلم های اقتباسی جهان باشد. هرچند منتقدان نظر مثبتی روی آن نداشتند، اما بازهم در لیست بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها قرار می‌گیرد.

پوکمون: کارآگاه پیکاچو (Pokémon: Detective Pikachu)

بهترین فیلم های اقتباسی از بازی

  • کارگردان: راب لترمن
  • بازیگران: رایان رینولدز، جاستیس اسمیث، کاترین نیوتون، ریتا اورا
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 6.5

پدیده جهانی پوکمون پس از انتشار اولیه بازی ویدیویی در سال 1996، در قالب‌های مختلفی از رسانه‌ها اقتباس شد، اما تا سال 2019 طول کشید تا شاهد نسخه سینمایی پرخرج آن با صداپیشگی بازیگر سرشناس «رایان رینولدز» در نقش «پیکآچو»، چهره محبوب این فرنچایز باشیم. در پوکمن: کارآگاه پیکاچو، شخصیت اصلی ما به پسری برای پیدا کردن پدر گمشده‌اش کمک می‌کند و در این مسیر با دیگر پوکمون‌ها مبارزه می‌کند. با حضور این هنرمندان و جلوه های ویژه خفن این فیلم یکی از بهترین فیلم های اقتباسی تاریخ به شمار می‌آید.

شاهزاده ایرانی: شن های زمان (Prince of Persia :The Sands of Time)

بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها
بهترین فیلم های اقتباسی تاریخ
  • کارگردان: مایک نیوول
  • بازیگران: جیک جیلنهال، جما آرترتون، بن کینگزلی، توبی کبل
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز: 6.6

مجموعه بازی‌های ویدیویی شاهزاده ایرانی  در زمان انتشار در سال 1989 به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های رایانه‌ای آن دوران تبدیل شد و پس از 20 سال، طرفداران سرانجام با اقتباسی سینمایی با بودجه کلان با بازی «جیک جیلنهال»، «جما آرترتون» و «بن کینگزلی» پذیرایی شدند.

این فیلم داستان یک شاهزاده و شاهدخت یاغی را روایت می‌کند که باید با هم از شر یک شخصیت شرور که خنجری جادویی با قدرت معکوس کردن زمان در اختیار دارد، جلوگیری کنند. همانطور که این داستان‌ها پیش می‌روند، سوءاستفاده از این قدرت می‌توانست منجر به نابودی جهان شود. این فیلم اقتباسی از بازی‌های اخیر شاهزاده ایرانی بود و یک اکشن و ماجراجویی حماسی خوش‌ساخت به شمار می‌رفت. این فیلم قطعا یکی از بهترین فیلم‌های اقتباسی از بازی‌های ویدیویی است که از هالیوود بیرون آمده است، تنها نقطه ضعف آن پایانی نسبتاً کلیشه‌ای و شخصیت‌های سطحی است.

وکیل تک (Ace Attorney)

هترین فیلم های اقتباسی تاریخ

  • کارگردان: تاکاشی مییکه
  • بازیگران: آکیوشی ناکائو، سایتو تاکومی، هیروکی ناریمیا، مایومی یامازاکی
  • سال انتشار: 2012
  • امتیاز: 6.5

شرکت قدرتمند بازی‌سازی ژاپنی «کپکام» در سال 2012 با کمدی جنایی-معمایی وکیل تک یکی از عناوین کمتر شناخته‌شده‌اش (خارج از ژاپن) را به فیلم تبدیل کرد.

این احتمالا یکی از منحصر به فردترین ورودی‌های این لیست است، زیرا بر اساس یک بازی اکشن ساخته نشده، بلکه بر اساس حل و فصل دقیق جرایم توسط یک وکیل مدافع به نام فینیکس رایت است.

کارگردانی فیلم وکیل تک برعهده فیلمساز پرکار ژاپنی، «تاکاشی مییکه» بوده است که به خاطر فیلم‌های عجیب و غریب و اغلب خشن‌اش شناخته می‌شود. «مییکه» با داشتن بیش از 100 فیلم در کارنامه کارگردانی‌اش، با تغییر سبک خود و کمی شوخی‌، در این فیلم مهارت خود را نشان داد و یکی از زیباترین فیلم های اقتباسی خارجی را ساخت.

رزیدنت ایول (Resident Evil)

بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها
بهترین فیلم اقتباسی
  • کارگردان: پل اندرسون
  • بازیگران: میلا یوویچ، میشل رودریگز، اریک میبیس، مارتین کروز
  • سال انتشار: 2002
  • امتیاز: 6.6

اقتباس سینمایی از برترین بازی ترسناک و بقا، رزیدنت ایول، در زمان اکران در سال 2002 با هیاهوی زیادی روبرو شد. در حالی که شخصیت‌ها را حفظ می‌کرد، کمی از خط داستانی بازی اصلی منحرف شد. با این وجود، یکی از بهترین فیلم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها بود.

در این فیلم «آلیس» (میلا یوویچ)، یک سلاح انسانی خفن است که در یک آزمایشگاه از خواب بیدار می‌شود و هیچ خاطره‌ای از گذشته خود ندارد، اما متوجه خواهد شد که این آزمایشگاه توسط زامبی‌ها تسخیر شده است.

در حالی که «آلیس» برای زنده ماندن مبارزه می‌کند و سعی دارد رازهای گذشته خود و رمز و راز پشت شیوع ویروس در آزمایشگاه را کشف کند، خشونت باشکوهی در جریان است. این فیلم با استقبال ضعیف منتقدان مواجه شد، اما به اندازه کافی مورد علاقه طرفداران قرار گرفت که در سال‌های بعد چندین دنباله برای آن ساخته شود.

وارکرفت (Warcraft)

هترین فیلم های اقتباسی تاریخ

  • کارگردان: دانکن جونز
  • بازیگران: تراویس فیمل، پانولا پاتون، توبی کبل، بن فاستر
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 6.7

طرفداران پر و پا قرص دنیای Warcraft از زمان انتشار بازی کامپیوتری آن در سال 2004، جمعیت عظیمی را به خود جلب کرده اند. به «دنکن جونز»، کارگردان بااستعداد، وظیفه داده شد تا در Warcraft سال 2016، یکی از بهترین  فیلم های اقتباسی از بازی کارنامه خود را بسازد.

داستان این فیلم حول محور نژاد اورک‌ها می‌چرخد که با استفاده از یک درگاه جادویی سعی در حمله به سرزمین خیالی آزروت دارند، جایی که گروهی از انسان‌ها و اورک‌های سرکش با هدف نهایی متوقف کردن شرور واقعی پشت جنگ، در انتظار آنها هستند.

در بهترین حالت، Warcraft فیلمی آشفته بود، به این معنی که طرفداران پر و پا قرص آن باید به خاطر دادن بالاترین امتیاز به این فیلم در میان تمام فیلم های اقتباسی از بازی قبل از آن در IMDb، مورد تقدیر قرار گیرند. این فیلم شامل برخی اجراهای تکان دهنده و داستانی پیچیده بود و در زمینه جهان سازی موفق عمل کرد. با وجود ایراداتش (که کم هم نیستند)، دوستداران فیلم‌های فانتزی نباید دیدن این اثر را نباید از دست بدهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بهترین فلیم های اقتباسی بر اساس بازی‌ ها چیست؟ آیا شما از طرفداران فیلم های اقتباسی خارجی هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *