بهترین بازی های 2025 ؛ سالی که دنیای بازی دگرگون می‌شود

وقتی نگاهی به لیست بهترین بازی های 2025 می‌اندازیم، متوجه می‌شویم که این سال تا چه حد شگفت انگیز است و شاهد عناوین بسیار خوبی خواهیم بود.

2025 برای صنعت بازی‌های ویدیویی سالی هیجان‌انگیز و پرماجرا به نظر می‌رسد. با انتشار عناوین مورد انتظار و دنباله‌های محبوب، همچنین معرفی بازی‌های جدید، گیمرها می‌توانند منتظر تجربیات بی‌نظیری باشند.

ما در سال 2025 شاهد بازگشت برخی از محبوب‌ترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی با دنباله‌های جدید و مورد انتظار خواهیم بود. عناوینی مانند GTA 6، Death Stranding 2، و Fable، فقط تعدادی از بازی‌هایی هستند که طرفداران سال‌ها منتظر انتشار آن‌ها بوده‌اند؛ اما با نگاهی به لیست بهترین بازی های سال 2025 متوجه خواهید شد که عناوین بسیار فوق‌العاده‌ای در انتظار ما هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، می‌توانید به بخش اخبار بازی یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در کنار دنباله‌های محبوب، 2025 سالی برای ظهور فرانچایزهای جدید و خلاقانه نیز خواهد بود. توسعه‌دهندگان بازی در سراسر جهان در حال خلق دنیاها و داستان‌های جدیدی هستند که می‌توانند به فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی محبوب آینده تبدیل شوند. این بازی های 2025 فرصتی برای تجربه ایده‌های نوآورانه و گیم‌پلی‌های منحصر به فرد را به گیمرها می‌دهند و هیجان کشف دنیایی ناشناخته را برای آن‌ها رقم می‌زنند.

بهترین بازی های 2025

در ادامه لیست بهترین بازی های 2025 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین بازی های 2025
بهترین بازی های 2025

در مجموع، سال 2025 برای صنعت بازی‌های ویدیویی سالی پر از نوآوری، هیجان و سرگرمی به نظر می‌رسد. با طیف گسترده‌ای از مورد انتظارترین بازی های 2025 ، این سال بدون شک دوره‌ای طلایی برای این صنعت خواهد بود و لحظات هیجان‌انگیزی را برای گیمرها در سراسر جهان رقم خواهد زد.

Dynasty Warriors: Origins

بهترین بازی های 2025

    • تاریخ انتشار: 2025
    • شرکت سازنده: کویی تکمو گیمز (Koei Tecmo Games)
    • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس

فرنچایز محبوب Dynasty Warriors با دهمین بازی خود، Dynasty Warriors: Origins، پس از وقفه‌ای طولانی، به دنیای بازی‌ها بازمی‌گردد. آخرین نسخه از این سری، Dynasty Warriors 9، در سال 2018 منتشر شد و طرفداران تا رویداد State of Play 2024 پلی‌استیشن خبری از نسخه بعدی نداشتند.

بعد از تایید ساخت Dynasty Warriors: Origins و نمایش تریلر آن، به نظر می‌رسد نبردهایی عظیم‌تر از همیشه در انتظار طرفداران این مجموعه است. Dynasty Warriors: Origins بزرگ‌ترین ارتش‌هایی را که تا به حال در این سری دیده‌ایم به نمایش می‌گذارد و به راحتی می‌تواند در میان بهترین بازی های 2025 قرار بگیرد.

Fable

بهترین بازی های 2025
بهترین بازی های ps5 2025
  • تاریخ انتشار: 2025
  • شرکت سازنده: پلی گراند گیمز (Playground Games)
  • پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس سری ایکس و اس

استودیوی «Playground Games»، سازنده‌ی سری بازی‌های محبوب Forza Horizon، مدتی قبل رسما ساخت نسخه‌ی چهارم از فرنچایز Fable را تایید کرد. داستان بازی ما را یک بار دیگر به سرزمین Albion می‌برد. اولین نگاه درست و حسابی به این بازی RPG فانتزی جدید، در نمایشگاه ایکس‌باکس گیمز گذشته بود.

تریلر اول بازی Fable 4، گیم‌پلی سوم شخص را به همراه حضور یک غول با صداپیشگی «ریچارد آیواده» (Richard Ayoade) به نمایش گذاشت. با توجه به اینکه Fable 4 یکی از بازی های مورد انتظار 2025 برای ایکس‌باکس سری ایکس به شمار می‌رود، طبیعی است که با نزدیک شدن به سال جدید، نگاه‌ها به استودیوی «Playground Games» دوخته شود.

Little Nightmares 3

بهترین بازی های 2025

  • تاریخ انتشار: 2025
  • شرکت سازنده: سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games)
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4 و 5، نینتندو سوئیچ، ایکس باکس وان و سری ایکس

Little Nightmares III یک بازی ویدیویی ماجراجویی ترسناک است که توسط «Supermassive Games» توسعه یافته و توسط «Bandai Namco Entertainment» برای کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ویندوز، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس منتشر خواهد شد. این بازی به عنوان دنباله‌ای مستقل برای دو بازی قبلی Little Nightmares ساخته شده است.

داستان بازی حول محور دو شخصیت کودک جدید به نام‌های «لو» (Low) و «الون» (Alone) می‌چرخد که باید در دنیایی به نام The Nowhere به دنبال راه فرار از یک تهدید بزرگ باشند.

مانند بازی‌های قبلی، Little Nightmares III در دنیایی 2.5 بعدی جریان دارد. بازیکنان باید دنیای اطراف را کاوش کنند و گاهی اوقات با چالش‌های پلتفرمری یا معماهایی روبرو می‌شوند که برای پیشروی باید حل شوند. Little Nightmares III بدون شک در میان بهترین بازی های 2025 جایگاه منحصر به فردی دارد.

Metroid Prime 4: Beyond

بهترین بازی های 2025
بازی های مورد انتظار 2025
  • تاریخ انتشار: 2025
  • شرکت سازنده: رترو استودیوز (Retro Studios)، نینتندو (Nintendo)
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

Metroid Prime 4: Beyond یکی از بهترین بازی های 2025 است که توسط استودیو «Retro Studios» توسعه یافته و برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد.

Metroid Prime 4 به عنوان یکی از بازی های جدید 2025 برای اولین بار در مراسم E3 2017 معرفی شد که توسط «Bandai Namco Studios» در حال توسعه است؛ اما در ژانویه 2019، «نینتندو» اعلام کرد که توسعه بازی مجددا به عهده «Retro Studios»، سازنده‌ی نسخه‌های قبلی Metroid Prime، قرار گرفت.

Slay the Spire 2

بهترین بازی های 2025

  • تاریخ انتشار: 2025
  • شرکت سازنده: مگا کریت (Mega Crit)
  • پلتفرم: کامپیوتر

خبر خوب برای طرفداران بازی‌های کارتی و روگ لایک، دنباله‌ی بازی محبوب Slay the Spire با نام Slay the Spire 2 در سال آینده منتشر خواهد شد. این بازی در جریان رویداد Triple-I Initiative با یک تیزر کوتاه معرفی گردید. در این تیزر کوتاه، اما جذاب، بازی به شکلی زیبا و انیمیشنی دوباره معرفی شد.

در پایان تیزر، سه شخصیت اصلی بازی را که احتمالا برای عرضه اولیه در نظر گرفته شده‌اند، مشاهده کردیم؛ «آیرونکلد» و «سایلنت» که از نسخه اول هم حضور داشتند و یک شخصیت جدید.

در صفحه استیم بازی که به تازگی راه‌اندازی شده، مشخص می‌شود که این شخصیت اسکلت، «نکرونبایدر» نام دارد و یک لیش سرگردان است که به دنبال احضار جسدهای فراموش شده می‌گردد. به طور کلی، Slay the Spire 2 به عنوان یکی از بهترین بازی های 2025 شناخته می‌شود و طرفداران مشتاقانه انتظار نسخه جدید آن را می‌کشند.

Fatal Fury: City of the Wolves

بهترین بازی های 2025
مورد انتظارترین بازی های 2025
  • تاریخ انتشار: 2025
  • شرکت سازنده: اس‌ان‌کی (SNK)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، کامپیوتر، ایکس باکس سری ایکس و اس

Fatal Fury: City of the Wolves یکی از بهترین بازی های ps5 2025 در سبک مبارزه‌ای است که توسط شرکت «SNK» منتشر خواهد شد. این بازی اولین نسخه جدید از سری Fatal Fury پس از 26 سال، پس از انتشار بازی Garou: Mark of the Wolves در سال 1999 است و به عنوان ادامه داستان آن بازی محسوب می‌شود.

انتشار Fatal Fury: City of the Wolves برای نیمه اول سال 2025 برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ویندوز و ایکس باکس سری ایکس/اس برنامه‌ریزی شده است.

گیم‌پلی City of the Wolves شبیه به نسخه قبلی خواهد بود و مبارزات در یک صفحه دو بعدی انجام می‌شود. چندین مکانیک از بازی Mark of the Wolves در City of the Wolves حفظ شده‌اند، از جمله سیستم T.O.P که اکنون به سیستم Selective Potential Gear (S.P.G) تغییر نام داده است. با توج ه به محبوبیت نسخه اول، City of the Wolves به راحتی جزو بهترین بازی های 2025 قرار می‌گیرد.

Doom: The Dark Ages

بهترین بازی های 2025

  • تاریخ انتشار: 2025
  • شرکت سازنده: آی‌دی سافتویر (id Software)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، کامپیوتر، ایکس باکس سری ایکس و اس

نیروهای شیطانی پادشاهی را به لبه پرتگاه کشانده‌اند و خشم آن‌ها با شعله‌های جهنم تشدید شده است. هیچ تیغ مرگباری نمی‌تواند جمعیت آن‌ها را نابود کند. هیچ دژی در برابر پیشروی آن‌ها مقاومت نخواهد کرد. هیچ ارتشی جرات رویارویی با آن‌ها در میدان جنگ را ندارد؛ اما شما خواهید توانست. شما سلاحی هستید که برای نابودی شر ساخته شده‌اید.

Doom: The Dark Ages یکی از بازی های جدید ps5 2025 است که بسیاری از گیمرها انتظار آن را می‌کشند. بدون شک هر کسی که در دنیای بازی فعالیت داشته، نام فرانچایز دوم را شنیده و می‌داند که خشونت در این بازی بی حد و مرز است؛ بنابراین بدون هیچ شکی می‌توان آن را در میان بهترین بازی های 2025 قرار داد.

Death Stranding 2: On the Beach

بهترین بازی های 2025
بازی های جدید ps5 2025
  • تاریخ انتشار: 2025
  • شرکت سازنده: کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

Death Stranding 2: On The Beach یک بازی اکشن است که توسط «Kojima Productions» توسعه یافته و توسط «Sony Interactive Entertainment» منتشر خواهد شد.

این بازی دنباله‌ای بر Death Stranding (2019) است و دومین بازی استودیو «Kojima Productions» و کارگردان «هیدئو کوجیما» به عنوان یک نهاد مستقل و همچنین دومین همکاری این استودیو با «SIE» است.

بازیگران اصلی بازی قبلی مانند «سام پورتر بریجز» با بازی «نورمن ریدوس»، «فرجایل» با بازی «لئا سیدو» و «هیگز» با بازی «تروی بیکر» در این عنوان باز خواهند گشت.

«کوجیما» نوشتن دنباله این بازی را مدتی قبل از سال 2020 آغاز کرد، اما داستان را از ابتدا بازنویسی نمود تا تأثیر کووید-19 بر جمعیت جهانی را منعکس کند. Death Stranding 2: On The Beach به عنوان یکی از بهترین بازی های سال 2025 قرار است برای پلی‌استیشن 5 منتشر شود.

Marvel 1943: Rise of Hydra

بهترین بازی های 2025

  • تاریخ انتشار: 2025
  • شرکت سازنده: اسکایدنس اینترکتیو (Skydance Interactive)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، کامپیوتر، ایکس باکس سری ایکس و اس

Marvel 1943: Rise of Hydra یک بازی اکشن ماجراجویی است که توسط «Skydance New Media» منتشر خواهد شد. این بازی بر اساس شخصیت‌های کمیک مارول، «کاپیتان آمریکا» و «بلک پنتر» ساخته شده و داستانی اصلی را روایت می‌کند که از اسطوره‌شناسی کمیک و اقتباس‌های مختلف در رسانه‌های دیگر الهام گرفته شده است.

این بازی که از کمیک Captain America / Black Panther: Flags of Our Fathers در سال 2010 الهام گرفته شده، در پاریس اشغالی در طول جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و شامل تشکیل یک اتحاد ناپایدار بین «استیو راجرز» و «آزوری»، پادشاه واکاندا که به عنوان «بلک پنتر» فعالیت می‌کند، برای جلوگیری از ظهور سازمان هیدرا است و به عنوان یکی از بهترین بازی های ps5 2025 شناخته می‌شود.

Grand Theft Auto 6

بهترین بازی های 2025
بهترین بازی های سال 2025
  • تاریخ انتشار: 2025
  • شرکت سازنده: راکستار گیمز (Rockstar Games)
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و اس

بدون شک هیچ گیمری نیست که منتظر نسخه جدید از فرانچایز Grand Theft Auto نباشد. همه ما با این مجموعه بازی خاطرات زیادی داریم و هیچوقت از تجربه یک نسخه جدید خسته نخواهیم شد. پس از مدت‌‎ها انتظار و شایعات مختلف، مدتی پیش راکستار تریلر قسمت ششم جی‌تی‌ای را منتشر کرد و طرفداران به شدت از دیدن آن هیجان‌زده شدند.

این بازی قرار است در سال 2025 برای کنسول‌ها منتشر شود و پس از یک سال، نسخه کامپیوتر ان به انتشار می‌رسد. Grand Theft Auto 6 بدون شک فراتر از بهترین بازی های 2025 خواهد بود و می‌تواند در میان محبوب‌ترین بازی‌های جهان باز تاریخ قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین بازی های 2025 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *