معرفی بهترین کی دراما های ترسناک برای طرفداران آثار کره‌ای و ژانر وحشت

درام‌های کره‌ای یا کی‌دراماها، با داستان‌سرایی جذاب و خلاقانه خود شناخته می‌شوند و حالا باید دید که بهترین کی دراما های ترسناک چگونه پیش می‌روند.

اگرچه این بهترین کیدراما کره ای بیشتر برای عاشقانه‌ها و کمدی‌های رمانتیک معروف هستند؛ اما در ژانر ترسناک نیز آثار قابل‌‎توجهی تولید کرده‌اند. از درام‌های ماورایی و فانتزی گرفته تا آثار علمی‌تخیلی و روانشناختی، ژانر وحشت قطعاً جایگاه خود را در تاریخ کی‌دراماها پیدا کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


آثاری مانند پادشاهی (Kingdom) و همه ما مرده‌ایم (All Of Us Are Dead) در ژانر زامبی، جهنم (Soul) و مهمان (The Guest) در ژانر ماورایی و تسخیر‌شده (Possessed) در ژانر اسلشر از جمله بهترین سریال های کره ای کیدراما این ژانر هستند.

بهترین کی دراما های ترسناک

در ادامه لیست معرفی بهترین سریال های کره ای ترسناک در ژانر وحشت را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین کی دراما های ترسناک

اگرچه اکثر بهترین کیدراما ها بر اساس اسطوره‌ها و تاریخ کره جنوبی ساخته شده‌اند؛ اما تأثیرات غربی نیز در آن‌ها دیده می‌شود. پیچیدگی‌ها و چرخش‌های داستانی در این سریال‌ها می‌تواند مخاطبان عادت کرده به داستان‌سرایی غربی را شگفت‌زده کند.

تسخیر شده (Possessed)

بهترین کی دراما های ترسناک

  • بازیگران: سانگ سائه بیوک، گو جون هی، جو هان سو، لی وون جونگ
  • سال انتشار: 2019-2019
  • امتیاز: 6.6
  • تعداد قسمت: 16

بسیاری از بهترین کیدراما های کره ای نشان می‌دهند که افرادِ دارای قدرت، صرفاً برای سرگرمی از توانایی‌های خود لذت می‌برند یا افراد دروغین از دیگران سوءاستفاده می‌کنند؛ اما سریال تسخیر شده از هیچ یک از این ایده‌ها استفاده نمی‌کند.

در عوض، قهرمان این سریال طرفدار قدرت خود نیست و تمام تلاش خود را می‌کند تا آن را از دیگران پنهان کند. این کار برای او نتیجه نمی‌دهد؛ زیرا یک کارآگاه زمانی که متوجه می‌شود او چه کاری می‌تواند انجام دهد، از کمک او در یک پرونده استفاده می‌کند.

ممکن است تمام این اتفاقات شبیه یک سریال معمولی کارآگاهی با کمی انحراف فانتزی به نظر برسد؛ اما وحشت به شکل یک افزودنی شبح‌وارانه به داستان اضافه می‌شود و کمک زیادی هم می‌کند. چیزی که کارآگاه واقعاً به کمک آن نیاز دارد، خلاص شدن از شر یک قاتل روح‌ماند است که 20 سال قبل اعدام شده بود.

خانه شیرین (Sweet Home)

بهترین کی دراما های ترسناک
بهترین کی دراما های ترسناک
  • بازیگران: سانگ کنگ، گو مین سی، گو یونگ جونگ، لی دو هیون
  • سال انتشار: 2024-2020
  • امتیاز: 7.3
  • تعداد قسمت: 26

خانه شیرین یکی از بهترین کی دراما های تاریخ به‌شمار می‌آید که داستان نوجوان منزوی، «چا هیون سو» را نشان می‌دهد که پس از یک حادثه تلخ به یک آپارتمان قدیمی می‌رود در حالی که «هیون سو» با مشکلات شخصی خود دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، یک بیماری وحشتناک همه گیر می‌شود و ساکنان شهر را به موجوداتی زشت تبدیل می‌سازد که بازتاب ترس‌ها و خواسته‌های درونی آن‌ها هستند.

«هیون سو» اکنون مجبور است برای بقا بجنگد و با سایر بازماندگان متحد شود. فصل دوم (پایانی) این سریال که امسال منتشر شد، یکی از بهترین کیدراما های ۲۰۲۴ بود که تاریکی درون انسان را بررسی و مرز بین انسان و هیولا را محو می‌کرد.

خانه شیرین با جلوه‌های بصری خیره‌کننده، شکانس‌های اکشن مهیج و عمق روانشناختی، داستانی هولناک از ترس، مقاومت و مبارزه برای انسانیت در مواجهه با وحشت‌های غیرقابل توضیح را خلق می‌کند.

خانه شیرین اولین و بهترین سریال ترسناک کره ای بود که وارد لیست 10 سریال برتر نتفلیکس در ایالات متحده شد و پس از انتشار فصل اول، در لیست 10 سریال برتر نتفلیکس در 70 کشور دیگر جهان قرار گرفت. «سانگ کنگ»، بازیگر نقش اصلی نیز در سال 2021 جایزه شخصیت سال را در جوایز بین‌المللی درام سئول دریافت کرد.

روح (Soul)

بهترین کی دراما های ترسناک

  • بازیگران: پارک جی یون، لی سئو جین، لیم جو یون، پارک جئو نیل
  • سال انتشار: 2009-2009
  • امتیاز: 7.5
  • تعداد قسمت: 10

سریال ترسناک روح دارای یک داستان منحصر‌به‌فرد و عجیب است. داستان حول محور «ها-نا» می‌چرخد که توسط روح خشمگین خواهر دوقلوی درونگرای خود، «دو-نا» که در آتش مرده است، تسخیر می‌شود.

در حالی که بسیاری از سریال‌های ترسناک ماورایی کره‌ای به بررسی اخلاق و عدالت می‌پردازند، روح یکی از بهترین کیدراما های عاشقانه است که یک مفهوم منحصر‌به‌فرد دارد که آن را از سایر کی‌دراماها متمایز می‌کند.

همه ما مرده‌ایم (All Of Us Are Dead)

بهترین کی دراما های ترسناک
بهترین کی دراما های ترسناک
  • بازیگران: پارک سولومون، پارک جی هو، یون چان یانگ، چو یی هیون
  • سال انتشار: 2022
  • امتیاز: 7.5
  • تعداد قسمت: 13

دانش‌آموزان کلاس 2-5، باید بر اختلافات خود غلبه کرده تا از حمله زامبی‌ها به مدرسه خود در سریال همه ما مرده‌ایم فرار کنند. همه ما مرده‌ایم، یکی از بهترین کیدراما های مدرسه ای که در مدرسه و مکان‌های مختلف شهر خیالی هیوسان رخ می‌دهد. این سریال بر مبارزات عاطفی و اتحادهای شکل‌گرفته در طول شیوع بیماری تمرکز دارد و دیدگاهی تازه به ژانر زامبی ارائه می‌کند.

از دانش‌آموزان و والدین آن‌ها گرفته تا مقامات پزشکی و نظامی هیوسان، بازیگران تفسیر اجتماعی ظریفی از زیرژانری ارائه می‌دهند که تا حد زیادی بر ترسناک کره‌ای تسلط دارد. فصل اول این سریال نامزد چندین جایزه شد. «یون چان یانگ»، برنده بهترین بازیگر جدید و «پارک جی هو» برنده بهترین بازیگر زن جدید در جوایز ستاره APAN شدند.

غریبه‌هایی از جهنم (Hell Is Other People/Strangers from Hell)

بهترین کی دراما های ترسناک

  • بازیگران: لی دونگ ووک، ایم سی ون، کیم جی یون، لی هیون ووک
  • سال انتشار: 2019-2019
  • امتیاز: 7.8
  • تعداد قسمت: 10

غریبه‌هایی از جهنم یکی دیگر بهترین سریال های ترسناک کره ای است که ژانری روانشناختی هم دارد. این سریال درام و ترسناک کره‌ای، داستان «یون جونگ وو»، مرد جوانی را دنبال می‌کند که برای کارآموزی جدید به سئول نقل مکان و خانه ارزان قیمتی را در یک آپارتمان ترسناک و قدیمی پیدا کرده است. با وجود شک و تردید در مورد آپارتمان، به دلیل کمبود پول نمی‌تواند آن را رد کند.

او سعی می‌کند با زندگی شهری سازگار شود و در همین میان پی می‌برد که همسایه‌هایش عادی نیستند. آن‌ها اسرار تاریکی دارند و رفتار آزاردهنده‌ای از خود نشان می‌دهند.

سریال غریبه‌هایی از جهنم، با کاوش «یونگ وو» در اسرار اطراف خودش و همسایگانش شدت می‌گیرد و منجر به یک بررسی جذاب از پارانویا و ترس در منظره شهری شلوغ می‌شود. این سریال در سال 2020 جایزه بزرگ جوایز پخش کابلی تلویزیون را دریافت کرد.

بازگشته (Revenant)

بهترین کی دراما های ترسناک
بهترین کی دراما های ترسناک
  • بازیگران: کیم تائه ری، فونگ کیونگ، اوه یونگ سه، جین سون کیو
  • سال انتشار: -2023
  • امتیاز: 7.9
  • تعداد قسمت: 12

بازگشته برای طرفداران ژانر وحشت، یک اثر جذاب است که موفق می‌شود در عین حفظ استانداردهای پخش، ترسناک و پرتنش باشد. این سریال به دنبال ژانر وحشتناک اسلشر نمی‌رود، اما می‌تواند به همان اندازه ترسناک باشد.

وقتی پدر زنی می‌میرد، او پس از لمس یکی از اشیاء به جا مانده از پدرش، توسط یک روح شیطانی تسخیر می‌شود. این سریال نامزد دریافت جوایز متعددی در سراسر کره جنوبی شد و چندین جایزه SBS Drama Awards را به دست آورد. این سریال همچنین در چندین جشنواره فیلم برای بررسی ارائه شد و جوایزی را در نیویورک و تگزاس دریافت کرد.

خورشید استاد (Master’s Sun)

بهترین کی دراما های ترسناک

  • بازیگران: گونگ هیو جین، سو جی ساب، سئو این گوک، جونگ وو چوی
  • سال انتشار: 2013-2013
  • امتیاز: 8.1
  • تعداد قسمت: 17

خورشید استاد یک سریال ترسناک کمی سبک‌تر نسبت به دیگر آثار معرفی شده در بین بهترین سریالهای ترسناک کره ای است. این سریال علاوه بر اشاره به داستان‌های ترسناک، به یک معمای عاشقانه نیز می‌پردازد. در این سریال لحظاتی ترسناک زیادی موجود است؛ اما همچنین طنز زیادی وجود دارد که باعث پیشرفت رویدادها می‌شود.

این سریال داستان زنی جوان را دنبال می‌کند که در اثر یک حادثه می‌تواند ارواح را ببیند. او با مدیرعامل یک گروه تجاری ملاقات می‌کند و متوجه می‌شود که هر زمان او را لمس کند، ارواح اطراف او از بین می‌روند.

این سریال مخاطبان را مجذوب خود کرد و نامزد دریافت چندین جایزه تلویزیونی در کره شد. چندین بازیگر نقش اصلی جوایز SBS Drama Awards و APAN Star Awards را دریافت کردند و موسیقی متن نیز جوایز MelOn و Mnet Asian Music Awards دریافت کرد.

هتل دل لونا (Hotel Del Luna)

بهترین کی دراما های ترسناک
بهترین کی دراما های ترسناک
  • بازیگران: آی‌یو، سولی، لی دو هیون، یئو جین گو
  • سال انتشار: 2019-2019
  • امتیاز: 8.1
  • تعداد قسمت: 16

هتل دل لونا اگرچه به اندازه دیگر درام‌های ترسناک کره‌ای ترسناک نیست، اما یک مفهوم بسیار جذاب دارد که او را در میان بهترین کی دراما های ترسناک قرار می‌دهد.

هتل دل لونا عنوان شده بیشتر شبیه برزخ و یک ایستگاه برای روح‌ها برای آماده شدن چرخه تناسخ از زندگی قبلی خود است که توسط روح‌هایی اداره می‌شود که دهه‌ها یا در برخی موارد قرن‌ها، در آنجا بوده‌اند.

«هتل دلونا» در بین پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی در تاریخ کره قرار دارد. پربیننده‌ترین قسمت این سریال قسمت پایانی بود که مخاطبان برای یافتن پاسخ‌ها هنگام پخش زنده آن را دیدند. این سریال نامزد دریافت چندین جایزه در کره جنوبی شد؛ اما اکثر بردهای آن مربوط به موسیقی سریال بود. عشق بین‌المللی به این سریال باعث توسعه یک بازسازی آمریکایی بر اساس این داستان شد.

میهمان (The Guest)

بهترین کی دراما های ترسناک

  • بازیگران: کیم دونگ ووک، یونگ یون چاه، کیم جائه ووک، جئون بائه سو
  • سال انتشار: 2018-2018
  • امتیاز: 8.1
  • تعداد قسمت: 16

این سریال ترکیبی از وحشتِ روانشناختی و توسعه شخصیت‌های عصبانی و پرخاشگر است و مرز بین خوب و بد را بررسی می‌کند. سریال میهمان با روایت جذاب، جو ترسناک و بازی‌های درخشان، در چشم‌انداز کی‌دراما برجسته شده است و ترکیب منحصر‌به‌فردی از جنایت، وحشت و ماوراءالطبیعه را ارائه می‌دهد.

اگرچه این سریال هیچ جایزه‌ای دریافت نکرد، اما با سریال آمریکایی Evil که دارای طرح مشابهی از تحقیق در مورد وقایع ماورایی با یک کشیش است، مقایسه می‌شود. هر دو سریال دارای فضایی ناراحت‌کننده هستند که آن‌ها را از سایر فیلم‌های ترسناک متمایز می‌کند.

پادشاهی (Kingdom)

بهترین کی دراما های ترسناک
بهترین کی دراما های ترسناک
  • بازیگران: بائه دونا، جو جی هون، کیم هی جون، جون جی هیون
  • سال انتشار: 2020-2019
  • امتیاز: 8.3
  • تعداد قسمت: 12

پادشاهی که به عنوان یکی از بهترین سریال ترسناک کره ای در نظر گرفته می‌شود، در دوران سلسله چوسان اتفاق می‌افتد. این داستان حول محور یک توطئه سیاسی آغاز می‌شود که توسط یک طاعون مرموز که مردم را به هیولاهای گوشت‌خوار تبدیل می‌کند، ایجاد شده است. ولیعهد، «لی چانگ»، منشاء ماورایی این بیماری همه گیر را کشف می‌کند و باید در حالی که برای نجات پادشاهی خود می‌جنگد، با دسیسه‌های سیاسی هم مقابله کند.

با شدت گرفتن تهدید مردگان متحرک، شخصیت‌ها با مشکلات شخصی و سیاسی زیادی مواجه می‌شوند. این سریال به طور ماهرانه درام تاریخی، توطئه سیاسی و عناصر ترسناک را ترکیب و یک روایت جذاب با شخصیت‌های جذاب ایجاد می‌کند. پادشاهی نه تنها تعلیق هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهد، بلکه به بررسی مسائل اجتماعی و سیاسی در بافت غنی تاریخ کره می‌پردازد.

این سریال نامزد دریافت چندین جایزه در جوایز هنری Baeksang شد و سه جایزه از جوایز محتوا آسیا از جمله جایزه فنی بهترین جلوه‌های ویژه را دریافت کرد.

سوالات متداول

آیا کی-درامای ترسناک وجود دارد؟

بهترین کی دراما های ترسناک تجربه‌های جایگزینی را برای کسانی که عمدتاً از رسانه‌های غربی استفاده می‌کنند ارائه می‌دهد و داستان سرایی و اسطوره‌شناسی کره جنوبی را به نمایش می‌گذارد. درام‌های ترسناک K برجسته شامل نمایش‌های زامبی‌محوری مانند Kingdom، سریال‌های فراطبیعی مانند Hellbound و داستان‌های اسلشر مانند Somebody هستند.

بهترین سریال کی-درامای ترسناک کدام است؟

سریال پادشاهی با نمره 8.3، بهترین سریال ترسناک کیدراما در IMDb است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین کی دراما های ترسناک چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *