محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان که حتما آن‌ها را می‌شناسید

با معرفی محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان که همواره دوست‌داشتنی بوده‌‎اند و بسیاری از ما در کودکی با آن‌ها خاطره داریم، همراه ما باشید.

شخصیت‌های انیمیشنی همانند همتایان واقعی خود به سطحی از شهرت و ماندگاری دست می‌یابند که به‌طور بی‌وقفه‌ای بخشی از فرهنگ عمومی می‌شوند. چه به‌صورت دستی و چه به کمک جلوه‌های ویژه ساخته شده باشند، این شخصیت‌های کارتونی فراتر از صفحه‌نمایش‌ها و کتاب‌ها می‌روند و تخیل عمومی را تسخیر می‌کنند.

از جذابیت خانوادگی «میکی موس» گرفته تا دوستی غیرمنتظره «باز» و «وودی»، شخصیت‌های انیمیشنی نشان می‌دهند که این رسانه چقدر می‌تواند انعطاف‌پذیر باشد. این شخصیت‌های بزرگ به نمایندگی از نسل جدید، با ترکیب سبک چشم‌نواز، عمق روان‌شناختی و تاثیرگذاری بر همه اقشار جامعه، ظاهر می‌شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


شخصیت‌های افسانه‌ای مانند «دوری» فراموشکار از انیمیشن در جستجوی نمو، به شکل بی‌پایانی مورد علاقه‌ مردم باقی می‌مانند و از طریق نوستالژی همواره طرفداران جدیدی را جذب می‌کنند. در حالی که بسیاری تمایل دارند این الگوهای خیالی را تقلید کنند، تاثیر آنها فراتر می‌رود و از طریق بازاریابی گسترده و نفوذ در زبان روزمره نمایان می‌شود.

محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان

در ادامه لیست محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان
محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان

فراتر از طراحی‌های به‌یادماندنی و ویژگی‌های خاص، بهترین شخصیت های انیمیشنی دارای یک ویژگی جهانی و انکارناپذیر هستند که مرز سنی را می‌شکند. در این مطلب، برخی از شخصیت های انیمیشنی معروف که به خاطر دوام، منحصر به فرد بودن و توانایی‌شان در جذب تخیل در طول دهه‌ها، به‌شدت شناخته شده‌اند را معرفی خواهیم کرد.

بالو (Baloo) –  انیمیشن کتاب جنگل

محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان

به عنوان یکی از محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان از انیمیشن کتاب جنگل، «بالو» با نگرش بی‌خیال و صداپیشگی به‌یادماندنی «فیل هریس»، به یکی از شخصیت های انیمیشنی نمادین تبدیل شد.

آهنگ معروف او به نام Bare Necessities که فلسفه زندگی این شخصیت را خلاصه می‌کند، یکی از ماندگارترین بخش‌های «بالو» است. اگرچه در نسخه‌ی بازسازی‌شده با جلوه‌های ویژه، «بیل موری» نقش «بالو» را صداپیشگی کرد، اما هنوز هم اجرای گرم و آرام «فیل هریس» است که این شخصیت را تعریف می‌کند.

«بالو» درس‌های جاودانی درباره تمرکز بر لذت‌های ساده زندگی و دوری از نگرانی‌های بی‌مورد می‌دهد. با تأکید بر اهمیت رضایت و خوشبختی، «بالوی» شوخ‌طبع پیام جهانی‌ای را به تصویر می‌کشد که همچنان تاثیرگذار است.

جنی (Genie) – انیمیشن علاءالدین

محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان
شخصیت های انیمیشنی دیزنی

«رابین ویلیامز» با انرژی دیوانه‌وار و بداهه‌گویی‌های معروف خود در نقش «جنی» (غول چراغ جادو)، به انیمیشن علاءالدین جان بخشید و این شخصیت را به تجسم نهایی نبوغ کمدی خود تبدیل کرد.

«ویلیامز» در طول جلسات ضبط، آزادی کامل داشت تا بداهه‌گویی کند و این به انیماتورها امکان داد تا کار صداپیشگی الهام‌بخش او را به تحولات بصری خیره‌کننده تبدیل کنند.

انیماتورها با هماهنگی کامل میان تصاویر و شوخی‌های فی‌البداهه «ویلیامز»، شخصیت «جنی» را به قلب فیلم تبدیل کردند که برخی از بهترین دیالوگ‌های فیلم را ارائه داد. این نقش‌آفرینی یک نمونه کامل از جادوی «رابین ویلیامز» است و «جنی» را در لیست محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان قرار می‌دهد.

جک اسکلینگتون (Jack Skellington) – انیمیشن کابوس پیش از کریسمس

محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان

سال‌ها پس از اولین حضورش با جذابیت تیره و خشن، «جک اسکلینگتون» از انیمیشن کابوس قبل از کریسمس، همچنان یک نماد در هالووین و جزو محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان است.

دست‌های بلند و باریک و جمجمه سفید روح‌مانند او باعث شد تا به یک قهرمان تبدیل شود. در پشت ظاهر ترسناک‌اش، شخصیتی با نیت خوب دارد که اشتباهات‌اش برای همه قابل درک است.

ترکیب موسیقی متن فیلم از «دنی الفمن» و «درک کارولین تامپسون» از روان‌شناسی فردی که در جشن‌ها جا نیافتاده، اطمینان می‌دهد که جذابیت کابوس‌گونه پادشاه کدو تنبل، هم کودکان و هم بزرگسالان را مسحور می‌کند.

این حس عاطفی خاصی را ایجاد کرده که هیچ محصول تجاری دیگری نمی‌تواند آن را تقلید کند. به همین دلیل است که در میان شخصیت های انیمیشنی پسر ، «جک اسکلینگتون» جیگاه منحصر به فردی دارد.

خره (Donkey) – انیمیشن‌های شرک

محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان
شخصیت های انیمیشنی معروف

در دنیای افسانه‌ای پیچیده شرک، «خر» سخنگو با صداپیشگی «ادی مورفی»، نمایش را از آن خود کرده و به عنوان یک مکمل کمدی عالی برای «شرک» بداخلاق با صدای «مایک مایرز» عمل می‌کند.

سبک خاص «مورفی» به خوبی با هرج و مرج بصری اطراف این دو شخصیت هماهنگ می‌شود. «خر» که بی‌پایان در مورد رفتارهای عجیب دیگر شخصیت‌ها یا طنز موقعیت‌ها اظهار نظر می‌کند، بزرگترین خنده‌ها را از مخاطب می‌گیرد، چه در حال صحبت کردن باشد و چه در حال بحث با «شرک» او با کمدی فوق‌العاده، خود را در میان محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان قرار می‌دهد.

با اینکه به ظاهر یک یار کمکی است، «خر» جایگاه خود را به عنوان یک ستاره برجسته به دست می‌آورد. طعنه‌ها و شوخی‌های او در برابر غول سبزی که دوستش است، بی‌نهایت خنده‌دارتر می‌شود.

توتورو (Totoro) – انیمیشن همسایه من توتورو

محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان

بیش از 30 سال است که شخصیت دوست‌داشتنی انیمیشن همسایه من توتورو از «هایائو میازاکی»، بینندگان را مسحور کرده است. این شخصیت پشمالو که تجسم بی‌گناهی کودکی و قلب فانتزی استودیو «گیبلی» است، با شکم نرم و رفتار کنجکاو خود پیوندی واقعی با خواهران «ساسکی» و «می» در یک فضای پس از جنگ که با اندوه آمیخته است، ایجاد می‌کند.

چه در حال پناه دادن به آن‌ها از باران باشد و چه در حال رهبری رقص‌های چرخشی، «توتورو» به نماد توانایی «میازاکی» در ترکیب تخیل با بلوغ احساسی تبدیل شده است. او فراتر از اینکه فقط بامزه باشد، به عنوان یک نماد از قدرت انیمیشن در تبدیل کردن تاریکی‌های زندگی به مثبت‌اندیشی شناخته می‌شود.

دوری (Dory) – انیمیشن در جستجوی نمو

محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان
شخصیت های معروف انیمیشن ها

ماهی آبی و فراموش‌کار انیمیشن در جستجوی نمو و یکی از بهترین شخصیت های انیمیشنی دختر ، «دوری»، با روحیه شاد و خردمندانه‌اش فراموش‌ناشدنی شد.

با اینکه مشکل حافظه کوتاه‌مدتش ادامه دارد، «الن دجنرس» به «دوری» شادی و عاطفه‌ای فراگیر بخشید که با استفاده از زمان‌بندی کمدی بی‌نظیرش، هم معصومیت و هم عمق احساسی را به نمایش گذاشت.

چه در حال گم کردن مسیر خود در ماجراجویی‌ها با «مارلین» باشد و چه در حال پیدا کردن خانواده‌ای که فراموش کرده، عزم مهربانانه «دوری» به عنوان یک نماد دوست‌داشتنی برای غلبه بر چالش‌های زندگی باقی می‌ماند.

تا پایان انیمیشن در جستجوی نمو، «دوری» مستقیماً وارد قلب مخاطبان شد و نه تنها جایگاهش را در دنباله بعدی به دست آورد، بلکه به عنوان تجسم داستان‌گویی امیدوارکننده پیکسار نیز شناخته شد و در میان محبوب‌ترین شخصیت های انیمیشنی دیزنی قرار گرفت.

گرومیت (Gromit) – انیمیشن‌های والاس و گرومیت

محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان

«گرومیت»، سگ بی‌صدای انیمیشن والاس و گرومیت، مدت‌هاست که یکی از محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان محسوب می‌شود. با حرکت‌های کوچک چشم و لبخندهای ظریف، «گرومیت» عمقی از شخصیت را نشان می‌دهد که با طنزپردازان معروفی مانند «چاپلین برابری» می‌کند.

«گرومیت» با صاحبش، «والاس»، پیوندی ناگسستنی ایجاد می‌کند و یک زوج عجیب و غریب سینمایی را تشکیل می‌دهند که حتی تفاوت گونه‌ها را هم پشت سر می‌گذارد.

در حالی که «والاس» با نقشه‌های عجیب و غریب خود دست و پنجه نرم می‌کند، این سگ با وفاداری و خرد خود او را همراهی خواهد کرد. از زمان اولین حضورش در سال 1990، «گرومیت» به عنوان تجسم توانایی انسان‌ها در ایجاد دوستی، صبر و وفاداری در برابر هر گونه ناملایمات، در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

باز لایتیر (Buzz Lightyear) – انیمیشن‌های داستان اسباب بازی

محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان
شخصیت های انیمیشنی پسر

از دیگر شخصیت های معروف انیمیشن ها می‌توان به «باز لایت‌یر» اشاره کرد. او با شعار “به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن” به اوج رسید و با یک هسته احساسی که او را تبدیل به یک شخصیت جذاب کرد، شناخته شد.

با اینکه او ابتدا خود را یک فضانورد واقعی می‌دانست، «باز» پس از کشف حقیقت زندگی خود، دچار بحران هویت شد و همین موضوع او را بسیار دوست‌داشتنی کرد.

با نشان دادن توانایی در کمدی و درام، «باز» نمونه‌ای از تعهد «پیکسار» به ترکیب جلوه‌های بصری با داستان‌سرایی مؤثر است که هم کودکان و هم بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

«باز لایت‌یر» که در دنباله‌های این سری انیمیشنی حضور داشت، نشان‌دهنده قدرت تحول‌آفرین اسباب‌بازی‌ها است و توانسته مخاطبان را در سفرهای خود همراه کند و در میان محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان جایگاه خاصی داشته باشد.

وودی (Woody) – انیمیشن‌های داستان اسباب بازی

محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان

کلانتر «وودی» به عنوان قطب اخلاقی مجموعه انیمیشنی داستان اسباب‌بازی، با صداقت، طنز و تعهدی پایدار به جایگاه خود به عنوان یک رهبر محبوب می‌رسد.

«وودی» یک قهرمان وفادار و واقع‌گرا است که اشتباهات و حسادت‌های گاه و بیگاهش نشان‌دهنده نقص‌های طبیعی در پس نیت‌های خیرخواهانه او است. رهبری او، که با خردی ناقص شکل گرفته، دیگر اسباب‌بازی‌ها را در ماجراجویی‌های احساسی هدایت می‌کند و درک خود را از خود، پذیرش تغییر و احساس عدم امنیت به نمایش می‌گذارد.

قلب «وودی» با ایجاد همدلی قابل درک، جان می‌گیرد. در طول چهار فیلم، او به عنوان هسته احساسی داستان که مخاطبان را به این داستان نوآورانه پیوند می‌دهد، باقی می‌ماند و بدون شک جزو بهترین شخصیت های انیمیشنی است.

میکی موس (Mickey Mouse) – انیمیشن‌های دیزنی

محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان
شخصیت های انیمیشن ها

«میکی موس» که با مسیر مشخص خود در سراسر جهان شناخته شده است، از آغاز فروتنانه خود در کشتی بخار تا تبدیل شدن به نماد شرکت «والت دیزنی» و نماد جادوی انیمیشن در سراسر جهان، مسیر طولانی را پیموده است.

فراتر از برندینگ، خوش‌بینی ذاتی و طبیعت همدلانه «میکی موس» او را برای تقریباً یک قرن به مخاطبان نزدیک کرده است. همانطور که انیماتورها با گذشت زمان به طراحی او ابعاد بیشتری دادند، «میکی» به نمادی از تکامل هنر و حفظ شگفتی‌های کودکانه در برابر پیچیدگی‌های زندگی تبدیل شد.

«میکی موس» همچنان به عنوان نماد بی‌نظیر توانایی انیمیشن در به تصویر کشیدن بی‌گناهی و سرزندگی باقی مانده است و قطعا رتبه اول محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب محبوب ترین شخصیت های انیمیشنی در جهان چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *