بهترین فیلم های ترسناک 2025 ؛ سالی که برای طرفداران ژانر وحشت است

بهترین فیلم های ترسناک 2025 نشان می‌دهند که تا چه اندازه این سال مملو از آثار مورد انتظار و دنباله‌هایی است که طرفداران این ژانر منتظر آن هستند.

سال 2025 برای علاقمندان به ژانر ترسناک، سالی پر از هیجان و انتظار خواهد بود. هر ساله فیلم های ترسناک جدید خارجی با داستان‌ها و فضاهای متنوع، به سینماها راه پیدا می‌کنند؛ اما برخی از این آثار به دلیل بازیگران معروف، کارگردانان برجسته یا مفاهیم و ایده‌های نوآورانه‌ای که به کار می‌گیرند، از دیگران متمایز می‌شوند.

فیلم های ترسناک 2025 نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و طرفداران این ژانر منتظر اکران تعدادی از مورد انتظارترین فیلم های ترسناک سال هستند. این آثار که در زیرژانرهای مختلف از ترسناک روانشناختی تا وحشت ماورایی و اسلشر قرار می‌گیرند، همگی با داستان‌های منحصر به فرد و رویکردهای تازه خود، نوید بخش تجربه‌های هراس‌انگیز جدیدی برای تماشاگران هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


با توجه به تنوع و تعداد بالای فیلم‌های ترسناک در سال 2025، تماشاگران این ژانر می‌توانند خود را برای یک سال پر از وحشت، هیجان و لحظات فراموش‌نشدنی آماده کنند. هرچند هنوز نام و جزئیات تمامی این فیلم‌ها به طور کامل مشخص نشده است، اما اطلاعات اولیه و انتظارات پیرامون این آثار نشان می‌دهد که سال 2025 یکی از سال‌های درخشان برای سینمای ترسناک خواهد بود.

بهترین فیلم های ترسناک 2025

در ادامه لیست چند فیلم ترسناک جدید 2025 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین فیلم های ترسناک 2025
بهترین فیلم های ترسناک 2025

بدون شک، این فیلم‌ها موفق خواهند شد تا تماشاگران را با داستان‌های دلهره‌آور و فضاسازی‌های بی‌نظیر خود درگیر کنند و تجربه‌ای متفاوت از وحشت را به آن‌ها ارائه دهند.

مرد گرگ‌نما (Wolf Man)

بهترین فیلم های ترسناک 2025

  • کارگردان: لی وانل
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، جولیا گارنر، کریستوفر ابوت، ماتیلدا فرث
  • تاریخ انتشار: 17 ژانویه 2025 (27 دی 1403)

دنیای تاریک (The Dark Universe) برای استودیوی یونیورسال، یک پروژه چالش‌برانگیز بوده است. با امید به کسب شهرت نام‌های معروف‌ترین فیلم‌های هیولای کلاسیک خود، از جمله «فرانکنشتاین»، «دراکولا» و «مرد گرگ‌نما»، این استودیو تلاش‌های متعددی برای گردآوری آنچه آن‌ها دنیای تاریک می‌نامند، انجام داده است.

اولین تلاش‌های آن‌ها برای ساخت این فرانچایز سینمایی با فیلم ناگفته‌های دراکولا (Dracula Untold) در سال 2014 به پایان رسید. مومیایی 2017 نیز ناامیدی مشابهی بود و نتوانست دنیای تاریک را به عنوان یک فرانچایز تثبیت کند.

اخیراً، مرد نامرئی «لی وانل» که در سال 2020 منتشر شد، یکی از جدیدترین فیلم های ترسناک جهان و یکی از برترین بازسازی‌های یک ملک هیولای کلاسیک یونیورسال بود که به جای عجله برای راه‌اندازی دنباله‌ها با صحنه‌های پس از تیتراژ به سبک MCU، صرفاً روی روایت یک داستان ترسناک عالی تمرکز کرد.

مرد گرگ‌نما نیز که یکی از محصولات 2025 این استودیو است، یک اقتباس مدرن از فیلم کلاسیک هیولای سال 1941، محسوب می‌شود. با بازگشت «لی وانل» برای پرداختن به یک بازخوانی جذاب معاصر از یک داستان ترسناک نمادین و کلاسیک، می‌توانیم امیدوار باشیم که این اثر نیز به یکی از جدیدترین فیلم های ترسناک خارجی تبدیل شود که می‌تواند داستان کلاسیک خودش را به سبک جدیدی بازگو کند.

ترسناک ترین فیلم های کمپانی یونیورسال

میمون (The Monkey)

بهترین فیلم های ترسناک 2025
بهترین فیلم های ترسناک 2025
  • کارگردان: اوز پرکینز
  • بازیگران: تئو جیمز، تاتیانا ماسلانی، الیجاه وود، سارا لوی
  • تاریخ انتشار: 21 فوریه 2025 (2 اسفند 1403)

«اوز پرکینز»، کارگردان فیلم ترسناک جدید لنگ‌دراز، این داستان کوتاه و وحشتناک «استیون کینگ» را به صورت یک اثر سینمایی اقتباس کرده است و می‌خواهد سال 2025 آن را اکران کند.

این فیلم، از مجموعه رمان اسکلت خدمه «استیون کینگ» که در سال 1985 نوشته بود، سرچشمه می‌گیرد. در این اثر، یک عروسک میمون ظاهراً بی‌خطر، به نمادی از وحشت و ترس تبدیل می‌شود.

28 سال بعد (28 Years Later)

بهترین فیلم های ترسناک 2025

  • کارگردان: دنی بویل
  • بازیگران: کیلیان مورفی، جودی کومر، آرون تیلور جانسون، ارین کلیمن
  • تاریخ انتشار: 20 ژوئن 2025 (30 خرداد 1404)

طرفداران ژانر وحشت، سال‌ها بود که منتظر ساخت چنین بازسازی بوده‌اند. با بازگشت «دنی بویل» به کارگردانی و «الکس گارلند» به کار نویسندگی، مخاطبان پس از حدود 28 سال از شیوع اولیه در فیلم اصلی 28 سال بعد (2002) «بویل» و «گارلند»، دوباره مخاطب خود را با ویرس ترسناک خشم روبرو می‌کنند.

«رالف فاینز»، «جک اوکانل»، «جودی کومر»، «کیلیان مورفی» و «آرون تیلور-جانسون» از جمله بازیگران جدیدی هستند که در این اثر جدید نقش‌آفرینی می‌کنند. هنوز داستان و جزئیات مهم این فیلم منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که این اثر یک بازسازی باشد و تبدیل به یکی از بهترین فیلم های ترسناک جدید زامبی شود.

مگان 2.0 (M3GAN 2.0)

بهترین فیلم های ترسناک 2025
بهترین فیلم های ترسناک 2025
  • کارگردان: جرارد جانسون
  • بازیگران: جنا دیویس، وایولت مک‌گرو، آلیسون ویلیامز، جاشوا باست
  • تاریخ انتشار: 27 ژوئن 2025 (6 تیر 1404)

فیلم مگان یک اثر کمدی و ترسناک موفق از بلومهاوس پروداکشنز بود که با استفاده از طرح خنده‌دار خود، تأثیر زیادی داشت. این فیلم داستان یک سازنده اسباب‌بازی باهوش را دنبال می‌کرد که پس از مرگ تراژیک خواهرش، دختر خواهرزاده‌اش را به سرپرستی می‌گیرد؛ اما در ارتباط با کودکان مشکل دارد. او پس از ساخت یک دستیار اندروید به نام «مگان»، اوضاع را به سرعت خراب می‌کند، زیرا ربات کوچک به سرعت از کنترل خارج می‌شود.

به نظر می‌رسد کمپانی بلومهاوس، موفقیت فیلم مگان را به خوبی لمس کرد و حالا با دنباله‌ای آماده برای انتشار در تابستان 2025 می‌خواهد یکی از فیلم های ترسناک جدید بر اساس واقعیت را خلق کند. خوشبختانه پایان مبهم فیلم اول، باعث شد تا ساخت دنباله این فیلم نیز امکان‌پذیر باشد.

نقد و بررسی فیلم MeGAN 2023

ارّه 11 (Saw XI)

بهترین فیلم های ترسناک 2025

  • کارگردان: کوین گروترت
  • بازیگران: نامشخص
  • تاریخ انتشار: 26 سپتامبر 2025 (4 مهر 1404)

به نظر می‌رسد نمی‌توان قتل‌های «جیگسا» را متوقف کرد. «توبین بل»، قاتل سریالی نمادین فرانچایز ارّه، با فیلم اره 10 در سال 2023، موفقیت تجاری و انتقادی زیادی کسب کرد و اکنون برای طراحی تله‌های شیطانی‌تر، بازگشته است.

عروس! (The Bride!)

بهترین فیلم های ترسناک 2025
بهترین فیلم های ترسناک 2025
  • کارگردان: مگی جیلنهال
  • بازیگران: کریستین بیل، جیک جیلنهال، جسی باکلی، پیتر سارشگورد
  • تاریخ انتشار: 26 سپتامبر 2025 (4 مهر 1404)

«مگی جیلنهال»، فیلم جدیدی را برای یک بازسازی باشکوه از عصر طلایی فیلم‌های هیولا‌محور یونیورسال کارگردانی می‌کند. فیلم عروس! با بازیگران بزرگ خود، از جمله «پنه لوپه کروز»، «کریستین بیل»، «جسی باکلی»، «پیتر سارشگورد»، «جیک جیلنهال» و «آنت بنینگ»، یکی از مورد انتظارترین فیلم های ترسناک است که به عنوان بازسازی عروس فرانکنشتاین شناخته می‌شود.

تلفن سیاه 2 (The Black Phone 2)

بهترین فیلم های ترسناک 2025

  • کارگردان: اسکات دریکسون
  • بازیگران: میسون تیمز، میگل کازارز مورا، ایتان هاوک، جرمی دیویس
  • تاریخ انتشار: 17 اکتبر 2025 (25 مهر 1404)

تلفن سیاه، فیلم کم‌هزینه استودیوی بلومهاوس در سال 2021، با وجود حضور همه‌گیری کرونا، موفقیت تجاری و انتقادی زیادی داشت. این فیلم که براساس داستان کوتاهی از «جو کینگ» اقتباس شده است، داستان یک پسر جوان به نام «فینی» را دنبال می‌کند که توسط یک قاتل سریالی معروف ربوده می‌شود و با استفاده از تلفن سیاه عنوان فیلم با ارواح قربانیان گذشته خود ارتباط برقرار می‌کند.

تلفن سیاه یکی از سودآورترین سرمایه‌گذاری‌های بلومهاوس بود و جای تعجب نیست که دنباله‌ای داشته باشد. نحوه ادامه داستان «فینی»، یک معما دشوارتر برای حل کردن است. امکان دارد که فیلم ترسناک 2025 تلفن سیاه 2، تاریخچه توانایی‌های روانی «فینی» را بیشتر بررسی کند.

بهترین فیلم ها درباره تکنولوژی بلومهاوس در ژانر ترسناک

پنج شب در کنار فردی 2 (Five Nights at Freddy’s 2)

بهترین فیلم های ترسناک 2025
بهترین فیلم های ترسناک 2025
  • کارگردان: اما تامی
  • بازیگران: جاش هاچرسون، متیو لیلارد، الیزابت لایل
  • تاریخ انتشار: 11 نوامبر 2025 ( 21 آبان 1404)

پنج شب در کنار فردی 2، آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های ترسناک بلومهاوس پروداکشنز در سال 2025 است که در تاریخ 21 آبان 1404 منتشر می‌شود. این فیلم بر اساس بازی ویدیویی موفق مستقلی با همین نام ساخته شده است. پنج شب در کنار فردی با داستان اصلیِ پیچیده و پر از رمز و راز بازی، تفاوت‌هایی دارد.

فیلم پنج شب در کنار فردی 1 با انتقادهای زیادی روبرو شد؛ اما طرفداران پرشور این مجموعه، اقتباس آن را به خاطر آنچه بود قدردانی کردند. همچنین پنج شب در فردی 2 با 9 بازی ویدیویی در این مجموعه برای الهام گرفتن، مشکل بزرگی در ایجاد ایده‌های داستان نخواهد داشت.

مقصد نهایی: خط خون (Final Destination: Bloodlines)

بهترین فیلم های ترسناک 2025

  • کارگردانان: زک لیپوفسکی، آدام استاین
  • بازیگران: تونی تاد، برک باسینجر، تئو بریونز، ریچارد هارمون
  • تاریخ انتشار: نامشخص

مقصد نهایی: خط خون یک فیلم ترسناک ماوراءالطبیعی آمریکایی و ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های مقصد نهایی است. این اثر توسط «زک لیپوفسکی» و «آدام استاین» کارگردانی و توسط «گای بوسیک» و «لوری ایوانز تیلور» نوشته شده است. این فیلم در سال 2025 توسط برادران وارنر در ایالات متحده اکران خواهد شد.

افتادن (Drop)

بهترین فیلم های ترسناک 2025
بهترین فیلم های ترسناک 2025
  • کارگردان: کریستوفر لاندن
  • بازیگران: براندون اسکلنار، ویولت بین، مگان فاهی، اد ویکز
  • تاریخ انتشار: 11 آوریل 2025 (22 فروردین 1404)

افتادن دومین اثر اصلی بلومهاوس پروداکشنز در سال 2025 است که جزئیات مشابهی با فیلم زن در حیاط (The Woman In The Yard) دارد. جزئیات زیادی در رابطه با این فیلم به انتشار نرسیده است؛ اما انتظار می‌رود که «کریستوفر لاندن» این اثر را به یک فیلم جنایی که رگه‌هایی از وحشت را درون خود جای داده، پیش ببرد.

سوالات متداول

مهم‌ترین فیلم ترسناک استودیوی بلومهاوس در سال 2025 چیست؟

پنج شب در کنار فردی 2، آخرین فیلم از مجموعه فیلم‌های ترسناک بلومهاوس پروداکشنز در سال 2025 است که در تاریخ 21 آبان 1404 منتشر می‌شود.

فیلم ترسناک مرد گرگ‌‎نما 2025 اقتباس از کدام فیلم ترسناک است؟

مرد گرگ‌نما نیز که یکی از محصولات 2025 این استودیو است، یک اقتباس مدرن از فیلم کلاسیک هیولای سال 1941، محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های ترسناک 2025 چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *