همنواز

بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند

به پایان رساندن یک سریال تلویزیونی دشوار است، اما برخی از بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند توانسته‌اند برای قسمت آخر خود نمرات عالی کسب کنند.

برخی سریال‌های عالی، پایان‌های بدی داشته‌اند که تقریباً تمام مجموعه را خراب کرده‌اند. این مسئله باعث شده تا وقتی یک سریال محبوب تصمیم می‌گیرد که داستان خود را به پایان برساند، اضطراب زیادی به وجود بیاید. طرفداران نگران تکرار اتفاقاتی هستند که برای سریال‌هایی مثل Game of Thrones، Seinfeld و How I Met Your Mother رخ داده است.

خوشبختانه، برخی سریال‌های بی‌نظیر بهترین لحظات خود را تا پایان ذخیره می‌کنند و قسمت‌های پایانی‌ای ارائه می‌دهند که تمام مجموعه را تقویت خواهند کرد. با وجود انتظارات بالایی که از قسمت‌های پایانی وجود دارد، ساختن یک قسمت پایانی که مورد تحسین عمومی قرار گیرد، بسیار سخت است و در این مطلب می‌خواهیم به پایان های شگفت انگیز سریال ها اشاره کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند

در ادامه لیست بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند را مشاهده خواهید کرد. این لیست بر اساس وب‌سایت Screen Rant نوشته شده است.

بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند
بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند

مهم است که در سریال داستان به‌گونه‌ای جمع‌بندی شود که غیرمنتظره و ارگانیک باشد. یک پایان خوب باید یک جرعه نهایی از همان چیزی را ارائه دهد که طرفداران سریال دوست دارند. اگر یک قسمت پایانی بتواند همه این‌ها را انجام دهد و حتی بیشتر، می‌تواند به کمال برسد و حالا می‌خواهیم به بررسی سریال های با پایان خوب بپردازیم که توانستند عملکرد بی‌نظیری داشته باشند.

جای خوب (The Good Place) – فصل 4 قسمت‌های 13 و 14

بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند

  • کارگردان: مایکل شور
  • بازیگران: کریستن بل، ویلیام جکسون هارپر، جمیله جمیل، دارسی کاردن
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 8.2
  • ژانر: کمدی، درام، فانتزی، رازآلود، عاشقانه
  • محصول: ان‌بی‌سی (NBC)

پایان فصل اول The Good Place با یک چرخش غیرمنتظره عالی به اوج می‌رسد. آنچه حتی بیشتر تحسین‌برانگیز بود، این است که سریال توانسته پس از این چرخش همچنان به ساخت داستان ادامه دهد. آنچه به عنوان سریالی درباره چهار غریبه که در دنیای پس از مرگ دوست و دشمن می‌شوند، شروع خواهد شد، به چیزی بسیار جاه‌طلبانه‌تر تکامل پیدا می‌کند.

تا پایان فصل چهارم و نهایی سریال، «النور» و دوستانش سرنوشت جهان را در دست دارند. The Good Place این انتقال را به‌طور طبیعی انجام می‌دهد و در میان سریال های محبوب با پایان های بی نظیر قرار می‌گیرد.

پایان‌بندی سریال پیام انگیزشی و امیدبخش The Good Place را تقویت می‌کند، حتی با اینکه این پایان تلخ و شیرین است. یکی یکی، شخصیت‌های اصلی فرصتی را برای پیش‌رفتن و پایان دادن به وجود خود می‌پذیرند. آن‌ها این کار را پس از نجات روح‌های خود و رسیدن به چیزی فراتر از انتظارشان انجام می‌دهند.

پایان‌بندی سریال با این خداحافظی‌های اشک‌آور تمام نمی‌شود. سریال با زندگی «مایکل» در زمین به‌عنوان یک انسان به پایان می‌رسد؛ او بالاخره از یکنواختی شگفت‌انگیز زندگی روزمره لذت می‌برد. The Good Place نشان می‌دهد که هیچ چیز در جهان زیباتر و معجزه‌آساتر از زندگی روزمره نیست. بدون شک The Good Place جزو بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند قرار می‌گیرد.

ویپ (Veep) – فصل 7 قسمت 7

بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند
مقایسه سریال های مختلف بر اساس پایان
  • کارگردان: آرماندو ایانوچی
  • بازیگران: جولیا لوئی-درایفوس، آنا کلامسکی، تونی هیل، رید اسکات
  • سال انتشار: 2012
  • امتیاز: 8.4
  • ژانر: طنز سیاسی، کمدی
  • محصول: اچ‌بی‌او (HBO)

از دیگر بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند می‌توان به ویپ اشاره کرد. برخی از بهترین فصل‌های Veep، «سلینا مایر» و همراهانش در سال‌های انتخاباتی هستند. چشم‌انداز سیاسی تیزبین «آرماندو ایانوچی» از سیاست آمریکا زمانی دقیق‌تر به نظر می‌رسد که می‌تواند به نمایش سطحی و تشریفاتی کارزارهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری طعنه بزند.

حزب «سلینا» هرگز به‌طور صریح مشخص نمی‌شود، اما این موضوع اهمیتی ندارد، زیرا ایدئولوژی‌های سیاسی و تصمیمات سیاست‌گذاری هرگز به اندازه تصویر عمومی مهم نیستند. شایسته است که فصل پایانی Veep به دنبال تلاش بی‌پایان «سلینا» برای به دست آوردن یک بار دیگر قدرت باشد.

در نهایت، «سلینا» همه چیزهایی که به آن‌ها اعتقاد دارد را برای چهار سال دیگر در دفتر ریاست‌جمهوری قربانی می‌کند. این شامل دختر خودش و خدمتکار وفادارش «گری» می‌شود؛ کسی که در تمامی شرایط خوب و بد در کنار او می‌ماند.

Veep با شب انتخابات به پایان نمی‌رسد. در لحظات پایانی، سریال به آینده پرش می‌کند و مراسم خاکسپاری «سلینا» را نشان می‌دهد. او به‌عنوان یک رئیس‌جمهور بی‌اثر که به هیچ چیز پایبند نبود و به هیچ‌کس کمکی نکرد، به یاد آورده می‌شود. این پایان تلخ منعکس‌کننده دیدگاه تیره «ایانوچی» از وضعیت فعلی سیاست است که به طور کلی مارا شاهد یکی از داستان های به یاد ماندنی در سریال ها می‌کند.

بریکینگ بد (Breaking Bad) – فصل 5 قسمت 16

بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند

  • کارگردان: وینس گیلیگان
  • بازیگران: برایان کرانستون، آنا گان، آرون پال، دین نوریس
  • سال انتشار: 2008
  • امتیاز: 9.5
  • ژانر: درام، جنایی، دلهره‌آور، نئو-وسترن، کمدی سیاه
  • محصول: ای‌ام‌سی (AMC)

تشخیص سرطان «والتر وایت» به عنوان یک حادثه محرک در اولین قسمت از «بریکینگ بد» فاش می‌شود، بنابراین همیشه به نظر می‌رسید که این سریال با مرگ او به پایان برسد. پایان بریکینگ بد به طرز شگفت‌آوری برای «والت» مثبت است. او اطمینان حاصل می‌کند که خانواده‌اش پول حاصل از کارش را دریافت می‌کنند، دشمنان باقی‌مانده‌اش را از بین می‌برد و در کنار بیبی بلوی خود، همان‌طور که آهنگ پایانی به زیبایی اشاره می‌کند، از دنیا می‌رود.

در حالی که صحنه‌ای که در آن مسلسل از عقب ماشین «والت» شلیک می‌کند، چشمگیرترین لحظه در قسمت پایانی است، اما لحظه‌ای که بیش از همه جذابیت سریال را خلاصه می‌کند، مکالمه‌ای است که بین «والت» و «اسکایلر» رخ می‌دهد.

«برایان کرانستون» قدرت و شرارت را در حالی که «والت» به «اسکایلر» می‌گوید که از زندگی‌اش به عنوان یک پادشاه مواد مخدر لذت برده، از خود ساطع می‌کند. در نهایت، بریکینگ بد بیشتر درباره مردی است که تاریکی درون خود را می‌پذیرد و کاوش می‌کند، نه اینکه به سمت آن حرکت کند. Breaking Bad از نگاه بسیاری از افراد جزو بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند قرار می‌گیرد.

بلک‌ادر (Blackadder) – فصل 4 قسمت 6

بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند
پایان های شگفت انگیز سریال ها
  • کارگردان: ریچارد کرتیس، روآن اتکینسون
  • بازیگران: روآن اتکینسون، تونی رابینسون، تیم مک‌اینرنی، میراندا ریچاردسون
  • سال انتشار: 1983
  • امتیاز: 8
  • ژانر: درام، تاریخی، کمدی موقعیت
  • محصول: بی‌بی‌سی (BBC)

هر فصل از سیتکام بریتانیایی بلک‌ادر در یک دوره تاریخی متفاوت روایت می‌شود. از دوره قرون وسطی شروع می‌کند و در نهایت به جنگ جهانی اول می‌رسد. اگرچه این سریال از نمایش واقعیت‌های تلخ زندگی و نابرابری‌های اجتماعی در هر دوره تاریخی ابایی ندارد، همیشه این کار را با بذله‌گویی و طنز ملایم انجام می‌دهد. همین موضوع است که پایان دراماتیک و تأثیرگذار آن را بسیار قدرتمند می‌کند.

فصل‌های اولیه بلک‌ادر ممکن است به نظر برسد که در دنیایی خیالی رخ می‌دهند، زیرا دوره‌های تاریخی آن‌قدر از زندگی مدرن دور هستند که حس جادویی و غریب به خود می‌گیرند؛ اما دوره جنگ جهانی اول در فصل چهارم متفاوت است و سریال با پایانی تأثیرگذار فاصله بین تاریخ و حال را پر می‌کند.

این پایان با وجود اینکه سریال به شدت شوخ و بی‌پروا است، حس همدردی عمیقی را به همراه دارد و Blackadder را به یکی از سریال های برتر تاریخ با پایان‌های قوی تبدیل می‌کند.

زیاد ذوق‌زده نشو (Curb Your Enthusiasm) – فصل 12 قسمت 10

بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند

  • کارگردان: لری دیوید
  • بازیگران: لری دیوید، جف گارلین، چریل هاینس، سوزی اسمن
  • سال انتشار: 2000
  • امتیاز: 8.8
  • ژانر: کمدی
  • محصول: اچ‌بی‌او (HBO)

به محض اینکه «لری دیوید» اعلام کرد که Curb Your Enthusiasm به پایان خواهد رسید، طرفداران به طور طبیعی به پایان‌بندی جنجالی سریال ساینفلد فکر کردند. فصل آخر Curb Your Enthusiasm از همان ابتدا به پایان ساینفلد اشاره‌های زیادی می‌کند و این باعث شد که بسیاری باور کنند «دیوید» قصد دارد دوباره به همان ایده بحث‌برانگیز بازگردد، با وجود اینکه سال‌ها با انتقادات زیادی روبرو بود. در نهایت، این سریال در واقع پایان ساینفلد را به نوعی تکرار کرد، اما «دیوید» این بار چرخشی تازه به آن اضافه کرد.

پایان سریال یکی از بهترین قسمت‌های آن است، در حالی که بسیاری از طرفداران پایان ساینفلد را یکی از بدترین قسمت‌های آن می‌دانند. البته یکی از تفاوت‌های اصلی این است که «لری» در نهایت پایان خوشی پیدا می‌کند، چه سزاوار آن باشد چه نه.

داشتن جسارت برای تکرار چنین ایده جنجالی، دلیل دیگری است که باعث موفقیت Curb Your Enthusiasm می‌شود. یکی از عوامل کمتر شناخته‌شده نیز این است که «لری» همچنان برخی از درگیری‌های خود را در دادگاه ادامه می‌دهد و با شاهدان در جایگاه دادگاه به مشاجره می‌پردازد.

همان‌طور که عنوان قسمت نشان می‌دهد، شخصیت «لری» چیزی یاد نمی‌گیرد. با این حال، «لری» به عنوان نویسنده، آن را به بهترین شکل اجرا می‌کند و Curb Your Enthusiasm در میان بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند قرار می‌گیرد.

وراثت (Succession) – فصل 4 قسمت 10

بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند
سریال های با پایان خوب
  • کارگردان: جسی آرمسترانگ
  • بازیگران: هیام عباس، نیکولاس براون، برایان کاکس، کیرن کالکین
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 8.8
  • ژانر: درام، کمدی سیاه
  • محصول: اچ‌بی‌او (HBO)

در بازسازی قرن بیست و یکم Succession از شاه لیر، رقبا برای تاج و تخت هرگز قرار نبود به راحتی به هدفشان برسند. یک پایان خوش برای ساکسسشن همیشه غیرممکن به نظر می‌رسید، نه به این دلیل که شخصیت‌های اصلی نمی‌توانستند به اهدافشان دست یابند، بلکه به این دلیل که هیچ‌کدام از آن‌ها آنقدر انسان‌های خوبی نبودند که چنین چیزی به عنوان یک پیروزی احساس شود.

فصل آخر ساکسسشن یکی دو نشانه نشان داد که شاید خواهر و برادرهای ناسازگار «روی» دارند با هم کنار می‌آیند و حتی از همراهی یکدیگر لذت می‌برند. این یک پایان شاعرانه است که با تم‌های ساکسسشن همخوانی دارد.

در نهایت، ساکسسشن یک پایان تراژیک و دردناک ارائه می‌دهد که اتحاد شکننده خانواده «روی» به‌خاطر بی‌اعتمادی طولانی‌مدت به یکدیگر و عدم‌اعتماد به نفس عمیقشان از هم می‌پاشد.

این پایان شاعرانه است و با تم‌های ساکسسشن هماهنگ است. همچنین یکی از بهترین قسمت‌های این سریال از نظر اصولی همچون دیالوگ، بازیگری و فیلم‌برداری بود. این پایان تلخ، در نهایت اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد، اما با این حال تاثیر مخربی دارد و خود را به عنوان بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند ثابت می‌کند.

شش فوت زیر زمین (Six Feet Under) – فصل 5 قسمت 12

بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند

  • کارگردان: آلن بال
  • بازیگران: پیتر کراوزه، مایکل سی هال، ریچل گریفیتس، فرانسس کونروی
  • سال انتشار: 2001
  • امتیاز: 8.7
  • ژانر: درام، کمدی سیاه
  • محصول: اچ‌بی‌او (HBO)

هر قسمت از شش فوت زیر زمین با یک مرگ آغاز می‌شود. هر قسمت، به جز قسمت پایانی سریال با عنوان همه منتظرند که مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است.

قسمت پایانی سریال با تولد آغاز می‌شود، اما این تغییر غافلگیرکننده فقط یک ترفند نیست؛ بلکه نمادی از نگاه دقیق و بالغ سریال شش فوت زیر زمین به مرگ است، در حالی که همیشه آن را به شروع‌های جدید پیوند می‌دهد. قسمت پایانی سریال به گونه‌ای تمام می‌شود که به همه تم‌های اصلی خود پرداخته است.

شش فوت زیر زمین برای هر یک از شخصیت‌های اصلی‌اش یک پایان داستانی رضایت‌بخش فراهم می‌کند. برخی از این داستان‌ها به یکدیگر مرتبط‌اند، در حالی که برخی دیگر بیشتر جداگانه هستند. این یکی از راه‌هایی است که قسمت پایانی جاه‌طلبانه شش فوت زیر زمین در مدت زمان کمی بیش از یک ساعت به تفکر در مورد ماهیت زندگی، مرگ و تغییر می‌پردازد.

آنچه که قسمت آخر را واقعاً برجسته می‌کند، مونتاژ پایانی است که در آن آینده نمایش داده می‌شود و مرگ هر شخصیت به تصویر کشیده خواهد شد. با این وجود، شش فوت زیر زمین همچنان به دیدگاه مثبت و زندگی‌بخش خود وفادار می‌ماند و در میان بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند قرار می‌گیرد.

آبشار جاذبه (Gravity Falls) – فصل 2 قسمت 18، 19 و 20

بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند
سریال های محبوب با پایان های بی نظیر
  • کارگردان: الکس هیرش، مایک ریاندا
  • بازیگران: جیسون ریتر، کریستین شال، لیندا کاردلیانی، الکس هیرش
  • سال انتشار: 2012
  • امتیاز: 8.9
  • ژانر: ماجراجویی، معمایی، کمدی
  • محصول: دیزنی (Disney)

آبشار جاذبه نسبت به اکثر کارتون‌های کودکانه تیره‌تر است و قسمت سه‌گانه پایانی آن، این تاریکی را به سطح جدیدی می‌برد. در این پایان سه قسمتی، «بیل سایفر» و شیاطین او در شهر آبشار جاذبه ویرانی به بار می‌آورند و یک آخرالزمان پر از شکنجه‌های سوررئال را رقم می‌زنند. «بیل» به محض ورود، پدر «پاسیفیکا» را تحریف می‌کند و سپس طاعونی از چشمان پرنده را رها کرده و از مردم شهر یک تخت سلطنتی می‌سازد.

این قسمت بیش از هر زمان دیگری سطح خطر را بالا می‌برد. آبشار جاذبه اپیزودهای عالی زیادی دارد که به چیز مهمی منجر نمی‌شوند. آن‌ها فقط داستان‌های سرگرم‌کننده و خنده‌دار درباره امور ماوراءالطبیعه هستند، اما پایان سه‌گانه راه جدیدی را برای سریال باز می‌کند.

این یک حرکت پرخطر است، اما نتیجه می‌دهد. در واقع، بهترین نکته در مورد قسمت‌های پایانی این است که چقدر پایانی رضایت‌بخش را در خود جای داده‌اند. جزئیات به ظاهر بی‌اهمیت از اپیزودهای قبلی به کلیدهای شکست «بیل» تبدیل می‌شوند و قوس شخصیتی هر یک از کاراکترها در یک پایان به اوج می‌رسد.

فلیبگ (Fleabag) – فصل 2 قسمت 6

بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند

  • کارگردان: هری برادبیر
  • بازیگران: فیبی والر-بریج، هیو اسکینر، شان کلیفورد، برت گلمن
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 8.7
  • ژانر: کمدی، درام
  • محصول: بی‌بی‌سی سه (BBC Three)

با تنها دو فصل، Fleabag یک شاهکار کوچک است و به‌طرز عالی‌ای به پایان می‌رسد. در حالی که فصل 2 تمرکز متفاوتی نسبت به فصل 1 دارد، پایان سریال نتیجه‌ای رضایت‌بخش برای داستان‌های اصلی هر دو فصل فراهم می‌کند.

رابطه «فلیبگ» با «کشیش» به پایان غم‌انگیز، اما اجتناب‌ناپذیری می‌رسد و او همچنین نوعی آرامش درونی پیدا می‌کند. وقتی به پایان سریال می‌رسیم، «فلیبگ» سرانجام شروع به توبیخ خود به خاطر گناهی که نسبت به مرگ بهترین دوستش احساس می‌کند، خواهد کرد.

ذکاوت پایان Fleabag در این است که قوس داستان فصل با روایت کلی‌تر سریال ارتباط دارد. رابطه «فلیبگ» با «کشیش» و مشکلات او با خانواده‌اش در فصل 2 برای حل نهایی آسیب‌های باقی‌مانده از فصل 1 ضروری هستند.

برای تکمیل این روند، آخرین قسمت Fleabag با صحنه‌ای زیبا و به‌خوبی بازی‌شده به پایان می‌رسد. این صحنه به‌طرز زیرکانه‌ای ساده است، اما حس آرامش دیدن اینکه «فلیبگ» و «کشیش» سرانجام درباره همه‌چیز صحبت می‌کنند، به‌طرز فوق‌العاده‌ای رضایت‌بخش است.

لحظات پایانی نشان می‌دهند که «فلیبگ» سرانجام از تکیه‌گاه‌های شکستن دیوار چهارم خود دست می‌کشد و در واقعیت خود زندگی می‌کند. این موضوع Fleabag را به یکی از بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند تبدیل کرد.

شتز کریک (Schitt’s Creek) – فصل 6 قسمت 14

بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند
داستان های به یاد ماندنی در سریال ها
  • کارگردان: یوجین لوی، دن لوی
  • بازیگران: یوجین لوی، کاترین اوهارا، دن لوی، انی مورفی
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 8.5
  • ژانر: کمدی موقعیت
  • محصول: سی‌بی‌سی تله‌ویژن (CBC Television)

پایان سریال شتز کریک تحت عنوان پایان خوش که به سورپرایزی اشاره دارد که «دیوید» در حین یک ماساژ در روز عروسی‌اش به آن برخورد می‌کند، اما این عنوان همچنین توصیف دقیقی از نحوه خداحافظی سریال با شخصیت‌هایش است. در زمانی که بسیاری از محبوب‌ترین کمدی‌ها به سمت بدبینی گرایش پیدا کرده‌اند، شتز کریک پایانی صمیمی و بدون شرم را ارائه می‌دهد که به بازیگران شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌اش ادای احترام می‌کند.

در سنت بسیاری از کمدی‌های بزرگ، چه شکسپیری و چه غیرشکسپیری، شتز کریک با یک عروسی به پایان می‌رسد. عروسی «دیوید» و «پاتریک» جشن خانواده، چه قدیمی و چه جدید است و یک پایان خوش نادر برای یک زوج در تلویزیون به شمار می‌رود؛ اما قسمت پایانی بیشتر از یک پیروزی است.

هنوز هم لحظات خنده‌دار وجود دارد، مقداری خطر سبک و یک پارچه موی عجیب دیگر از «مویرا» دیده می‌شود. این قسمت یکی از بهترین اپیزودهای شتز کریک است و آنچه را که طرفداران می‌خواهند به آنها می‌دهد. Schitt’s Creek بدون شک یکی از بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند است.

سوالات متداول

سریال بریکینگ بد چند اسپین آف دارد؟

فیلم سینمایی ال کامینو: فیلم بریکینگ بد (El Camino: A Breaking Bad Movie) و سریال بهتره با سال تماس بگیری (Better Call Saul) از اسپین آف‌های بریکینگ بد هستند.

چرا بازی تاج و تخت در میان بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند نیست؟

از نگاه بسیاری از بینندگان، بازی تاج و تخت پایان‌بندی خوبی در فصل آخر نداشت و موفق به جلب رضایت منتقدان و طرفداران نشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین سریال ها که پایان فوق العاده ای داشتند چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *