فیلم‌های چند کشور دیگر برای اسکار 2025 معرفی شدند

در ادامه روند معرفی فیلم‌های منتخب برای آکادمی اسکار، چند کشور دیگر از جمله یونان آثار خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 2025 انتخاب کردند.

طبق گزارش خبرگزاری‌های مختلف، فیلم درام و تاریخی زن قاتل به کارگردانی «اِوا ناتنا»، درباره یک مامای سالخورده در یک روستای دورافتاده یونانی است که با مردسالاری مبارزه می‌کند، نخستین فیلم انتخابی خارجی برای آکادمی اسکار 2024 بود.

این فیلم بر اساس رمانی کلاسیک به همین نام اثر «الکساندروس پاپادیامانتیس» ساخته شده و نخستین اثر کارگردانی «ناتنا» به شمار می‌آید. این فیلم در جوایز سینمایی آیریس در یونان موفق به کسب پنج جایزه شد و انتخاب آن پس از بروز اختلافاتی میان وزارت فرهنگ و آکادمی فیلم یونان (هلفیاک) به بحث و جدل کشیده شد و در نتیجه 20 فیلم از روند انتخاب نماینده سینمای یونان کنار گذاشته شدند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: جیمی کیمل و جان مولانی میزبانی اسکار 2025 را قبول نکردند

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


فیلم‌های چند کشور دیگر برای اسکار 2025 معرفی شدند

سینمای سنگال نیز مستند داهومی به کارگردانی «متی دپوپ»، کارگردان فرانسوی-سنگالی را به عنوان نماینده رسمی خود برگزید. این مستند در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین موفق به کسب جایزه خرس طلایی بهترین فیلم شده است.

سینمای بلژیک فیلم جولی ساکت می‌ماند به کارگردانی «لئوناردو ون دیجل» را برای اسکار 2025 انتخاب کرده و پرتغالی‌ها نیز فیلم گرند تور ساخته «میگوئل گومز» را که در جشنواره کن امسال برنده جایزه بهترین کارگردانی شد، به آکادمی معرفی کردند.

کشور هلند فیلم خط حافظه به کارگردانی «ژله دی یونگ»، صربستان کنسول روسیه به کارگردانی «میروسلاو لکیچ» و اسلوونی نیز فیلم خانواده درمانی به کارگردانی «سونیا پروسنک» را به عنوان فیلم‌های خود در رقابت اسکار سال آینده انتخاب کردند.

اسکار 2025

به گزارش اسکرین، کمیته اسکار پیش از این فیلم‌های منتخب کشورهای کانادا، شیلی، کاستاریکا، مراکش، پاناما، پرو، اروگوئه، کامبوج، ژاپن، قرقیزستان، آلمان، ترکیه، عراق، فلسطین، کره جنوبی، تایوان، ارمنستان، اتریش، بلغارستان، کرواسی، چک، استونی، مجارستان، ایرلند، لتونی، لیتوانی، رومانی و اوکراین را نیز اعلام کرده است.

آخرین مهلت ارسال آثار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار 14۱۴ نوامبر 2024 (24 آبان 1403) تعیین شده است. فهرست نامزدهای اولیه این رشته 17 دسامبر 2024 (27 آذر 1403) و نامزدهای نهایی نیز در تاریخ 17 ژانویه 2025 (27 دی 1403) اعلام خواهند شد.

نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار در تاریخ یکشنبه 2 مارس 2025 (11 اسفند 1403) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این بخش از مراسم اسکار چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *