بهترین بازی های اساسین کرید در تمام دوران ؛ معرفی ده عنوان برتر از فرانچایز Assassin’s Creed

با عرضه عنوان Assassin’s Creed Mirage (اساسینز کرید سراب)، ما نگاهی دوباره به بهترین بازی های اساسین کرید در تمام دوران می‌اندازیم.

سری بازی های Assassin’s Creed از زمان شروع به کار خود در سال 2007، کل دنیا را مجذوب خود کرده‌اند. نسخه‌های مختلف این بازی، بازیکنان را به مکان‌های مختلفی از جمله ایتالیای رنسانس، یونان باستان و انقلاب آمریکا برده‌اند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در این مسیر، این مجموعه به طور چشمگیری تغییر کرده است، از دنباله‌هایی که وعده‌های نسخه‌های قبلی را عملی کرده‌اند تا رویکردهای کاملاً جدید در پیشرفت شخصیت‌ها که هر کدام توانستند جزو ماندگارترین عناوین دنیای بازی قرار بگیرند؛ اما بهترین بازی های اساسین کرید کدام هستند؟

بهترین بازی های اساسین کرید

در ادامه می‌توانید لیست بهترین بازی های Assassin’s Creed را مشاهده کنید:

بهترین بازی های اساسین کرید
بهترین بازی های اساسین کرید

لازم به ذکر است که این لیست از عناوین اصلی Assassin’s Creed برای کنسول‌ها انتخاب شده است، بنابراین بازی‌های موبایل یا دستی به دلیل تفاوت زیاد در طراحی و محتوا در نظر گرفته نشده‌اند. قبل از اینکه به معرفی بهترین عناوین این فرانجایز بپردازیم، قبل از آن بیایید لیست بازی های Assassin’s Creed بر اساس سال انتشار را بررسی کنیم.

بازی های اساسین کرید به ترتیب انتشار

اگر دوست دارید که لیست بازی های اساسین کرید به ترتیب سال انتشار را بدانید و به تجربه آن‌ها بپردازید، در ادامه لیستی برای شما آماده کرده‌ایم که طبق آن می‌توانید این فرانچایز را از ابتدا تا انتها بشناسید.

  1. Assassin’s Creed
  2. Assassin’s Creed II
  3. Assassin’s Creed: Brotherhood
  4. Assassin’s Creed: Revelations
  5. Assassin’s Creed III
  6. Assassin’s Creed IV: Black Flag
  7. Assassin’s Creed Rogue
  8. Assassin’s Creed Unity
  9. Assassin’s Creed Syndicate
  10. Assassin’s Creed Origins
  11. Assassin’s Creed Odyssey
  12. Assassin’s Creed Valhalla
  13. Assassin’s Creed Mirage
  14. Assassin’s Creed Shadows

با لیست بالا شما می‌توانید ترتیب بازی های Assassin’s Creed را بشناسید و آن را تجربه کنید.

Assassin’s Creed Mirage

بهترین بازی های اساسین کرید

  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز (متاکریتیک): 76%

بله اشتباه نمی‌بینید، بازی Assassin’s Creed Mirage اساس این مجموعه را به یاد آورده است و تجربه فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. در این بازی، با شخصیت اصلی یعنی «باسیم»، در شهر زیبا و پر جنب و جوش بغداد به شکار دشمنان می‌روید. تمرکز اصلی بازی روی مأموریت‌های مخفی‌کاری است که اساس شهرت سری بازی های Assassin’s Creed بوده است.

تمام ویژگی‌های این بازی سرراست و با تمرکز بالا طراحی شده‌اند. در حالی که شهری کوچک‌تر و تعداد محدودی از قابلیت‌های جانبی، شاید به نظر یک پسرفت بیاید، اما با در نظر گرفتن حجم عظیم و پیچیدگی آن در سال‌های اخیر، این سادگی در واقع بسیار لذت‌بخش است.

متأسفانه کیفیت داستان اصلی، شخصیت اصلی و شخصیت منفی نیز تحت تأثیر این سادگی قرار گرفته است و به همین دلیل، بخش داستانی بازی تأثیر ماندگاری بر جای نمی‌گذارد. با این حال، Mirage به تجربه‌ای تبدیل شده که به همان اندازه تیز و قابل اعتماد است و خب، یک قاتل حرفه‌ای چه چیز بیشتری می‌خواهد؟

Assassin’s Creed Unity

بهترین بازی های اساسین کرید
بهترین بازی های اساسین کرید
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز (متاکریتیک): 74%

بعد از شخصیت اصلیِ مست و بی‌عقل بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag، یعنی «ادوارد کنوی»، بازی Assassin’s Creed Unity به حال و هوای نسخه اورجینال این فرانچایز بازگشت و به عنوان جذاب‌ترین بهترین بازی اساسین کرید برای ps4 شناخته شد.

این بازی، اولین عنوان از مجموعه Assassin’s Creed بود که به طور انحصاری برای کنسول‌های نسل هشتم، یعنی ایکس باکس وان و پلی‌استیشن 4 (و البته رایانه‌های شخصی) منتشر شد. یونیتی از نظر گرافیکی در زمان خودش فوق‌العاده قدرتمند بود و جمعیت‌های عظیمی از شخصیت‌های غیرقابل‌بازی (NPC) را داشت، اما عرضه اولیه آن با مشکلات زیادی همراه بود.

باگ‌های فراوان و نقشه‌ای به شدت شلوغ باعث شد که برخی از بازی دلسرد شوند، اما کسانی که به بازی ادامه دادند، با محیطی عالی در دوران انقلاب فرانسه، گزینه‌های حرکتی جدید و جذاب‌تری که پایین آمدن از ساختمان‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کرد و مأموریت‌های ترور سرگرم‌کننده و چندوجهی روبرو شدند. این عنوان با تمام مشکلاتش توانست در میان بهترین بازی های اساسین کرید قرار بگیرد.

Assassin’s Creed: Revelations

بهترین بازی های اساسین کرید

  • سال انتشار: 2011
  • امتیاز (متاکریتیک): 80%

بازی Assassin’s Creed: Revelations داستان‌های «آلتایر ابن-لاحد» و «اتزیو آدیتوره» را به پایان رساند و با وجود برخی اضافات کم‌اهمیت مانند بخش دفاع از لانه در بازی، یک خاتمه به یادماندنی و هیجان‌انگیز بود. از سر خوردن با زیپ‌لاین در قسطنطنیه تا گذراندن وقت با «لئوناردو داوینچی»، Revelations پراز ماجراهای جذاب بود و به عنوان محبوب‌ترین بازی های اساسین کرید برای ps3 شناخته شد.

فصل پایانی «اتزیو» و «آلتایر»، هم نشانه‌ای از اتفاقات آینده بود و هم به نوعی تجلیلی از گذشته به شمار می‌رفت. نه تنها ما بعد از دیدن رشد و یادگیری آن‌ها در طول زندگی پرفراز و نشیبشان، یک ماجراجویی نهایی را با این دو شخصیت تجربه کردیم، بلکه فرصتی برای خداحافظی با اولین دوره از بهترین بازی های اساسین کرید را داشتیم.

Assassin’s Creed: Brotherhood

بهترین بازی های اساسین کرید
بهترین بازی های اساسین کرید
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز (متاکریتیک): 86%

بازی Assassin’s Creed Brotherhood به دنباله داستان «اتزیو آدیتوره دا فیرنزه» می‌پردازد و او را به عنوان شخصیت محبوبی در این سری عناوین تثبیت می‌کند. این بازی به جای مکان‌های متنوع Assassin’s Creed 2، روی نسخه گسترده‌تری از شهر رم و حومه‌های آن تمرکز می‌کند و روی مکانیک‌های جدید معرفی شده در Assassin’s Creed 2 شنا، مدیریت املاک، سلاح گرم و یاران قابل استخدام بنا خواهد کرد.

این فصل از داستان اتزیو پر از جذابیت، شوخ‌طبعی و درام است و به لطف مبارزات به‌روزرسانی‌شده‌اش، به ما این امکان را می‌دهد تا به آن قاتل مبارز سرسختی که همگی آرزویش را داشتیم تبدیل شویم و یکی از بهترین بازی های اساسین کرید برای کامپیوتر را تجربه کنیم.

این همچنین اولین بازی در این سری بود که بخش چندنفره را معرفی کرد و به بازیکنان اجازه می‌داد تا در نقش تمپلارها بازی کنند تا ببینند چه کسی از میان دوستانشان واقعاً بهترین قاتل یا شکارچی است. Brotherhood شاید فرمول بازی را به اندازه نسخه قبلی‌اش ارتقا نداده باشد، اما همچنان از سوی بسیاری به عنوان یکی از بهترین‌ بازی های اساسین کرید ps4 شناخته می‌شود.

Assassin’s Creed Valhalla

بهترین بازی های اساسین کرید

  • سال انتشار: 2020
  • امتیاز (متاکریتیک): 85%

بازی Assassin’s Creed Valhalla برخلاف Origins، انقلابی در این سری ایجاد نکرد، اما تغییرات بسیار قابل توجهی را به همراه آورد. مبارزات سنگین‌تر و تاثیرگذارتر از همیشه شده‌اند؛ ماموریت‌های جانبی سنتی با رویدادهای جهان جایگزین شده‌اند که باعث می‌شود کاوش و اکتشاف بسیار طبیعی‌تر شود و همچنین حجم نامعقول غنایمی که باید آن‌ها را سازماندهی و تفکیک می‌کردید، به طور قابل توجهی کاهش یافته است، که باعث می‌شود پاداش‌ها در کل ارزشمندتر به نظر برسند.

«ایور» شاید محبوب‌ترین شخصیت اصلی در میان قهرمانان بازی های اساسین کرید برای ps5 نباشد، اما داستان او جذاب است و یکی از بهترین ترکیب‌های فانتزی تاریخی و افسانه‌شناسی بوده که تا به حال در این سری دیده‌ایم.

Assassin’s Creed Syndicate

بهترین بازی های اساسین کرید
بازی های اساسین کرید برای ps4
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز (متاکریتیک): 77%

تمام بازی های اساسین کرید برای ps4 به اندازه شخصیت‌های اصلی‌شان، تحت تاثیر مکان‌هایی هستند که در آن‌ها جریان دارند و شاید لندن ویکتوریایی قرن 19 در بحبوحه انقلاب صنعتی، به تصویر کشیده شده در بازی Assassin’s Creed Syndicate، به یادماندنی‌ترین مکان در میان همه آن‌ها باشد.

در این بازی، شما در کارخانه‌ها مخفی کاری می‌کنید، با کالسکه‌های اسب‌کش در خیابان‌ها مسابقه می‌دهید و حتی با جک قاتل مبارزه خواهد کرد. تمام این اتفاقات در فضایی رخ می‌دهند که با اینکه فانتزی است، اما حس واقعی بودن را القا می‌کند.

موسیقی متن این بازی که سرشار از سازهای زهی بوده، توسط آهنگساز بازی Journey، «آستین وینتری» ساخته شده و شبیه هیچ موسیقی دیگری در این مجموعه نیست که این موضوع آن را به بهترین بازی های اساسین کرید برای کامپیوتر تبدیل می‌کند.

حتی شخصیت‌های اصلی هم‌سو، «جیکوب» و «ایوی فرای»، موسیقی متن مخصوص به خود را دارند. این یک نکته ظریف بوده، اما جزئی از مجموعه نکات ریزی است که باعث می‌شود دنیای Syndicate منسجم به نظر برسد. همچنین، به یاد آوردن بازی‌ای به غیر از Bloodborne که در آن به طور مؤثری با عصا مبارزه کنید، سخت است.

Assassin’s Creed II

بهترین بازی های اساسین کرید

  • سال انتشار: 2009
  • امتیاز (متاکریتیک): 91%

بسیاری از موفقیت‌های سری بازی های Assassin’s Creed را مدیون Assassin’s Creed II هستیم. این عنوان نه تنها ثابت کرد که فرمول مجموعه کارآمد است، بلکه با برآورده کردن وعده‌هایی که نسخه اول به طور کامل عملی نکرده بود، الگویی برای دنباله‌های موفق در دنیای بازی‌های ویدیویی شد.

اگرچه عناوین بعدی حتی عمیق‌تر شدند، اما Assassin’s Creed II مأموریت‌های ترور را پویاتر کرد و انعطاف‌پذیری بیشتری در نحوه‌ی نزدیک شدن به اهداف، گزینه‌های بیشتر برای مخفی‌کاری یا ایجاد حواس‌پرتی، مبارزات بهتر و تحرک بیشتر با قابلیت شنا کردن واقعی به بازیکنان ارائه داد.

ماموریت‌های جدید در دخمه‌ها به بازیکنان اجازه می‌داد تا مهارت‌های پارکور خود را به چالش بکشند. ویلای قابل ارتقا به عنوان خانه‌ی اصلی، دلیلی برای جمع‌آوری آیتم‌های کلکسیونی و سکه‌ها به بازیکنان می‌داد و سلاح‌ها و تجهیزات جدید از «لئوناردو داوینچی»، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی، باعث تازگی در گیم‌پلی می‌شد.

تمام این تغییرات همچنین با دوره‌ی زیبای رنسانس ایتالیا که شخصیت اصلی ماندگار، «اتزیو آدیتوره دا فیرنزه» را معرفی کرد، در ارتباط بودند. همچنین بخش داستانی زمان حال بازی با اضافات معناداری همراه بود که دو دوره زمانی را به دیوانه‌وارترین شکل ممکن به هم پیوند می‌داد. تمام این موارد باعث شد تا این عنوان جزو برترین بازی های اساسین کرید برای ایکس باکس 360 قرار بگیرد.

Assassin’s Creed Odyssey

بهترین بازی های اساسین کرید
بازی های اساسین کرید برای کامپیوتر
  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز (متاکریتیک): 86%

بازی Assassin’s Creed Odyssey سبک مبارزه و تمرکز جدید روی نقش‌آفرینی در Assassin’s Creed Origins را برداشته، چند عنصر دیگر را به آن اضافه می‌کند و سپس همه این‌ها را در پس‌زمینه وسیعِ یونان باستان که درگیر جنگ میان آتن و اسپارت است، قرار می‌دهد.

این یک بازی عظیم و پر جنب و جوش است، با برخی از خیره کننده‌ترین چشم‌اندازهایی که در این سری دیده‌ایم. جنگ‌های دریایی در اینجا بازگشته‌اند و فوق‌العاده هستند.

گردش جدید در سیستم بدنامی بهترین بازی های Assassin’s Creed باعث می‌شود شما در سراسر این محیط‌ها شکار شوید، در مجموعه‌ای از تعقیب و گریزهای موش و گربه که تا به امروز در هر عنوانی، پرتنش‌ترین بوده‌اند. از طرفی، سیستم نبرد ملی، شما را درگیر مبارزات بزرگ در جهت آتن یا اسپارت می‌کند.

این بازی همچنین داستانی نسبتاً جذاب برای یک بازی که حدود 60 ساعت زمان برای تمام کردن می‌برد، به همراه ماموریت‌های جانبی عجیب و غریب و با یک شخصیت اصلی واقعاً کاریزماتیک، چه نقش یک مرد را بازی کنید و چه یک زن، ارائه می‌دهد. حتی پس از اینکه Odyssey را تمام کنید، هنوز چیزهای زیادی برای غارت و کشف وجود دارد و بودن در دنیای آن، لذت‌بخش است.

Assassin’s Creed: Origins

بهترین بازی های اساسین کرید

  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز (متاکریتیک): 89%

بازی Assassin’s Creed Origins نقطه عطفی در این سری به شمار می‌رود و به عنوان بهترین بازی های اساسین کرید شناخته می‌شود. این عنوان باعث شد Assassin’s Creed از یک بازی اکشن ماجراجویی مخفی‌کاری محور، به یک نقش‌آفرینی (RPG) تمام‌ عیار با دنیایی وسیع و گسترده تبدیل شود، به‌طوری که تنها تعداد کمی از بازی‌ها از نظر وسعت با آن قابل رقابت هستند.

حتی با کنار گذاشتن اهمیت تاریخی Assassin’s Creed Origins، باید توجه داشته باشیم که این بازی صرفاً یک عنوان عالی از این فرانچایز است. داستان اصلی آنکه حول محور «بایک» و «آیا» می‌چرخد که در ابتدا برای یافتن عدالت برای پسر به قتل رسیده‌شان راهی سفری می‌شوند و در نهایت به پایه‌گذاری سازمانی می‌رسند که بعدها به Brotherhood of Assassins (برادران قاتل) تبدیل خواهد شد.

دنیای مصر باستان برای کاوش فوق‌العاده است و در حالی که جنبه‌های مکانیکی بسیاری از آن در بازی‌های بعدی بهبود یافت، تغییر به سمت پیشرفت مبتنی بر غارت و سبک مبارزه اکشن RPG دقیقاً همان چیزی بود که این مجموعه برای تجدید حیات در نظر طرفدارانش نیاز داشت و آن را به بهترین بازی اساسین کرید برای ps4 تبدیل کرد.

Assassin’s Creed IV: Black Flag

بهترین بازی های اساسین کرید
لیست بازی های Assassin’s Creed
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز (متاکریتیک): 86%

بعد از دنباله‌های متعدد با شخصیت‌های اصلی قاتل، بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag ریسک جالبی کرد و ما را با شخصیت اصلی‌ای آشنا ساخت که اول یک دزد دریایی و بعد یک قاتل بود و ماجراجویی حاصل از این تغییر، به لطف همین ریسک، شکوفا شد.

این بازی یک محیط سندباکس (محیطی با آزادی عمل بالا) فوق‌العاده سرگرم‌کننده در دریای کارائیب معرفی کرد، با جزایر فراوانی پر از گنج و فعالیت‌هایی که می‌شد انجام داد. همچنین سیستمی برای ارتقاء وجود داشت که شکار حیوانات وحشی و نیزه‌ماهی‌گیری را به جای یک کار اجباری، به کاری لذت‌بخش تبدیل می‌کرد.

به جای اینکه ایدهٔ کشتی‌رانی را صرفاً وسیله‌ای برای رسیدن به هدف در نظر بگیرد، بازی Black Flag بر اساس چارچوب نبرد دریایی Assassin’s Creed III بنا شد و ماجراجویی‌های دریایی را به نقطه قوت خود تبدیل کرد که به همین دلیل جزو بهترین بازی های Assassin’s Creed قرار گرفت.

چه با شکار کشتی‌های تجاری بیچاره و چه با رویارویی با سرسخت‌ترین دزدان دریایی‌ای که تا به حال روی دریاها حرکت کرده‌اند، حمله به کشتی‌های دیگر، به کاری هیجان‌انگیز تبدیل شده بود که به راحتی نمی‌شد از کنار آن گذشت.

با کمک انتقال روان از خشکی به دریا، این بازی به بازیکنان آزادی انتخاب می‌داد تا یا به دور کشتی‌های دشمن بچرخند و آن‌ها را با توپ منهدم کنند، یا اینکه با کشتی خود به آن‌ها ضربه بزنند و سوار بر عرشه دشمن شوند و مانند یک دراویش چرخان، با تپانچه‌های خود به آن‌ها شلیک کنند.

Assassin’s Creed IV: Black Flag نه تنها خود را به عنوان یکی از بهترین عناوین در لیست بازی های Assassin’s Creed تثبیت کرد، بلکه به سادگی به یکی از بهترین بازی‌های دزدان دریایی محوری تبدیل شد که می‌توانید در آن غرق شوید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بهترین بازی های اساسین کرید چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *