بهترین بازی های لگو که تخیل شما را به چالش می‌کشند

بهترین بازی های لگو در تمام دوران، تجربه‌ای بی‌نظیر از ماجراجویی در کهکشان‌ها با ترکیب جذاب داستان‌های کلاسیک و ساخت‌وساز لگویی است.

چندین بازی لگو بیش از دو دهه است که با ارائه دنیایی خلاقانه و سرگرم‌کننده، ما را مجذوب خود کرده‌اند. بازی لگو سازی فرصت بی‌نظیری را برای سرگرمی فراهم می‌کند و با تنوع بسیار بالای خود توانسته‌ طرفداران بی‌شماری در میان کودکان و بزرگسالان پیدا کند.

از بازی‌های مهیجی همچون لگو 2K درایو گرفته تا ماجراجویی‌های عظیم و پرطرفدار مانند لگو جنگ ستارگان: حماسه اسکای‌واکر، هر کدام از این بازی‌ها تجربه‌ای متفاوت و جذاب را ارائه می‌دهند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


یکی از بزرگترین مزایای بهترین بازی های لگو برای ps5 ، سازگاری آن‌ها با انواع کنسول‌های بازی است. اگر شما یک کنسول «پلی‌استیشن»، «ایکس‌باکس» یا «نینتندو» داشته باشید، می‌توانید از این بازی‌ها لذت ببرید و محدودیتی در انتخاب بازی نداشته باشید.

بهترین بازی های لگو

در ادامه لیست بهترین بازی های لگو را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب Gamesradar نوشته شده است.

بهترین بازی های لگو
بهترین بازی های لگو

با توجه به تنوع بالای بهترین بازی های لگویی ps5 و ویژگی‌های جذاب آن‌ها، این بازی‌ها همچنان در اوج محبوبیت باقی مانده‌اند و توانسته‌اند نسل‌های مختلفی را به خود جذب کنند. بهترین بازی های لگو یک انتخاب عالی برای تجربه‌ی سرگرم‌کننده برای کودکان و همچنین یک چالش فکری برای بزرگسالان هستند.

Lego Jurassic World

بهترین بازی های لگو
بهترین بازی های لگویی ps4
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 70 از 100 در Metacritic

ترکیب لگو و دایناسورها، ایده‌ای جذاب و هیجان‌انگیز است که متأسفانه در دنیای واقعی به ندرت می‌توان آن را تجربه کرد؛ اما خوشبختانه، یک بازی ویدیویی وجود دارد که به این ترکیب جذاب پرداخته است.

بازی Lego Jurassic World، اگرچه در میان ماجراهای Traveller’s Tales کامل‌ترین نمونه نیست؛ ولی به لطف گیم‌پلی قوی و کمدی جذابی که دارد، یک تجربه‌ی ماجراجویی فوق‌العاده را ارائه می‌دهد و جزء بهترین بازی های لگویی برای ایکس باکس وان قرار گرفته است.

این بازی چهار فیلم معروف ژوراسیک پارک را به شکل یک بازی واقعی و دقیق بازگو می‌کند، به گونه‌ای که مبارزه‌های آن در مقایسه با سایر بازی‌های مجازی، کمتر خواهد بود. این قاعده منطقی است؛ زیرا بیشتر فیلم‌های این مجموعه درباره‌ی انسان‌هایی هستند که سعی می‌کنند از برخورد مستقیم با دایناسورها فرار کنند.

Lego Harry Potter Years 1-4, 5-7

بهترین بازی های لگو

  • سال انتشار: 2011-2010
  • امتیاز: 75-65 از 100 در Metacritic

از نظر فنی، این دو بازی جدا هستند؛ اما آنقدر خوب هستند که می‌توان آن‌ها را در یک عنوان معرفی کرد. هر هفت کتاب «هری پاتر» به یک ماجراجویی قابل بازی تبدیل شده‌اند که با استفاده از طلسم‌ها، تجربه تازه‌ای به فرمول بازی‌های لگو می‌دمند.

طلسم وینگاردیوم لیویوسا به شما کمک می‌کند تا به گل‌میخ‌های بلند برسید، آنچه که نیاز دارید. قلعه هاگوارتز نیز به عنوان یک دنیای مرکزی نهایی طراحی شده که مملو از گوشه و کنار برای کاوش در کنار گروه عظیمی از شخصیت‌ها است.

در واقع، دنیای «جی‌کی رولینگ» یک محیط عالی برای ساخت بهترین بازی های لگویی ایکس باکس فراهم می‌کند و این دو بازی لگویی هم طرفداران هری پاتر و هم گیمرهای عادی را به یک اندازه خوشحال می‌کنند.

Lego City Undercover

بهترین بازی های لگو
بهترین بازی های لگو برای ایکس باکس وان
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 80 از 100 در Metacritic

Lego City Undercover به عنوان یکی از بهترین بازی های لگویی کامپیوتر و جایگزینی مناسب برای سری بازی‌های پرطرفدار، اما پر از خشونت Grand Theft Auto شناخته می‌شود. این بازی به طرز شگفت‌آوری موفق شده بدون کم‌کردن از هیجان و سرعت بازی‌های سبک GTA، جذابیت فوق‌العاده‌ای را حفظ کند.

یکی از دلایل اصلی موفقیت این بازی، الهام‌گیری آن از فیلم‌های جنایی مانند رفقای خوب (Goodfellas)، بدون کپی‌برداری مستقیم از هیچ فرانچایز مشخصی است. بعد از پایان بخش اصلی بازی که 10 ساعت گیم پلی دارد، بازیکنان همچنان می‌توانند به کشف و جستجو در جهان بازی ادامه دهند و از محتوای بیشتری بهره‌مند شوند. همچنین، در سال 2017 نیز حالت Co-op به بازی افزوده شد.

Lego Star Wars: The Force Awakens

بهترین بازی های لگو

  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 78 از 100 در Metacritic

با گسترش قابل توجه عناوین قابل بازی در مجموعه بهترین بازی لگویی برای ps5 جنگ ستارگان، عنوان Lego Star Wars: The Force Awakens یکی از جدیدترین اثر این فرنچایز، موفق به تزریق انرژی تازه‌ای به کل مجموعه شده است.

این اثر، همچون فیلم سینمایی، طراوت و انرژی دوباره‌ای به دنیای لگویی جنگ ستارگان بخشیده و داستان بازی را با مهارتی مثال‌زدنی و دقتی ستودنی روایت خواهد کرد. لحظات کلیدی و اوج داستان به شکلی ظریف و با سهولتی مثال‌زدنی مدیریت شده و شوخ‌طبعی هوشمندانه‌ای نیز در خلال روایت به کار رفته که جذابیت بازی را دوچندان می‌سازد.

سازندگان بازی با هنرمندی تمام، شخصیت‌های محبوب از سه‌گانه اصلی را به عنوان شخصیت‌های قابل بازی وارد گیم پلی کرده‌اند. علاوه بر آن، با روایت داستانی جانبی، ابهامات و سوالات باقی‌مانده از فیلم، مانند فعالیت‌های «پو» در ماموریت نجات آکبار را نیز برطرف ساخته‌اند.

Lego Marvel Super Heroes

بهترین بازی های لگو
بازی لگو مارول
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 80 از 100 در Metacritic

سال 2013 اوج تب و تاب دنیای «مارول» بود. یک سال بعد از اکران فیلم نتقام‌جویان در سینماها، استودیوی «Traveller’s Tales» یکی از بهترین بازی لگو برای کامپیوتر با عنوان Lego Marvel Superheroes را منتشر کرد.

این بازی یک اثر جذاب و فوق‌العاده از دنیای «مارول» بوده که با انبوهی از شخصیت‌ها و مکان‌های محبوب از «مردان ایکس»، «چهار شگفت‌انگیز»، «مرد عنکبوتی» و بسیاری دیگر پر شده است.

در خلال انجام ماموریت‌های بازی، می‌توانید سفری شگفت‌انگیز به لگو منهتن داشته باشید. کشتی این شهر لگویی شما را به مجسمه آزادی تا عمارت ایکس‌من و فراتر از هارلم، تا هلیکرری عظیم سازمان شیلد که بر فراز رودخانه شرقی شناور است، می‌برد. جهان بازی Lego Marvel Superheroes با ظرافت و مهارت تمام ساخته شده و پر از شوخ‌طبعی و هیجان است.

Lego Batman 2: DC Superheroes

بهترین بازی های لگو
بهترین بازی های لگو
  • سال انتشار: 2012
  • امتیاز: 79 از 100 در Metacritic

پس از هفت سال تجربه در ساخت محبوب ترین بازی های لگو ، استودیوی «Traveller’s Tales» در سال 2012 با بازی Lego Batman 2: DC Superheroes دست به نوآوری زد و فرمول بازی‌های لگویی را متحول کرد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات این بازی، اضافه شدن صداپیشگی کامل بود. در آن زمان، شخصیت‌های لگویی در سکوت بازی می‌کردند و تنها با حرکات و زبان بدن خود داستان را روایت می‌کردند؛ اما در Lego Batman 2: DC Superheroes، صداپیشگان تازه‌کار به شخصیت‌ها جان بخشیدند و لحظات طنز و داستانی بازی را به طرز چشمگیری ارتقا دادند.

علاوه بر این، Lego Batman 2: DC Superheroes اولین بازی لگو بود که جهان باز بودن را به گیمرها معرفی کرد. در این بازی، بازیکنان می‌توانستند آزادانه در کل شهر گاتهام به گشت‌وگذار بپردازند و ماموریت‌های مختلف را انجام دهند.

با وجود اینکه برخی مشکلات جزئی در عملکرد محیط جهان باز و مینی‌مپ بازی وجود داشت، Lego Batman 2: DC Superheroes گامی بزرگ در تاریخ فرنچایز بازی‌های لگو به حساب می‌آمد و مسیر را برای پروژه‌های بعدی در این مجموعه هموار کرد.

Lego Builder’s Journey

بهترین بازی های لگو
بهترین بازی لگو ps4
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 80 از 100 در Metacritic

Lego Builder’s Journey با بهترین بازی های لگو برای کودکان این لیست کمی متفاوت خواهد بود. این بازی به جای بازسازی یک دنیای از پیش ساخته شده با لگو، به دنبال خلق دنیای منحصر به فرد خود است.

در این بازی داستانی، شما در نقش یک کودک خردسال قرار می‌گیرید که تلاش می‌کند تا دوباره با والدین خود متحد شود. این سفر از طریق تعدادی دیوراما انجام می‌شود که هر کدام به نوعی نیاز به حل کردن با لگو دارند.

جعبه‌های پازل کوچک این بازی نه تنها از نظر بصری خیره‌کننده هستند، بلکه جادوی بازی با لگو در دنیای واقعی را نیز به تصویر می‌کشند. در Lego Builder’s Journey هیچ راه درست یا غلطی برای حل معماها وجود ندارد. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شما با استفاده از خلاقیت خود، راه حلی برای رسیدن به هدف خود پیدا کنید.

تمرکز اصلی این بازی روی لذت ساختن و بازی کردن با لگو است. کلیک کردن آجرهای کوچک لگو روی هم و خلق دنیای مورد نظر شما، احساسی وصف‌ناپذیر از رضایت و خلاقیت را به شما هدیه می‌دهد.

Lego 2K Drive

بهترین بازی های لگو

  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 73 از 100 در Metacritic

تصور کنید دنیای مسابقه‌ای پر هیجان Forza Horizon 5 را با آجرهای لگو بازسازی کنید. این همان تجربه‌ای است که Lego 2K Drive، یکی از جدیدترین بازی های لگو به شما ارائه می‌دهد.

استودیوی Visual Concepts با طراحی Lego 2K Drive، یک بازی مسابقه‌ای جهان باز فوق‌العاده را برای گیمرها در تمام سنین خلق کرده است. این بازی سرگرم‌کننده، با دنیای وسیع برای کاوش و مکانیک‌های ساخت و ساز جذاب، تجربه‌ای منحصر به فرد و لذت‌بخشی را برای شما رقم خواهد زد.

در Lego 2K Drive، شما می‌توانید با استفاده از قطعات لگو، خودروی رویایی خود را بسازید و با آن در دنیای لگویی مسابقه دهید. تنوع و خلاقیت در ساخت خودروها در این بازی بی‌نهایت است و شما می‌توانید با ترکیب قطعات مختلف، ماشین‌های منحصر به فرد و قدرتمندی خلق کنید.

علاوه بر این، Lego 2K Drive از قابلیت‌های چندنفره لوکال و آنلاین نیز پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با دوستان و اعضای خانواده خود به صورت همزمان به رقابت بپردازید و از لحظات پر هیجان و سرگرم‌کننده‌ای در دنیای لگو لذت ببرید.

Lego Star Wars: The Skywalker Saga

بهترین بازی های لگو
بازی لگویی
  • سال انتشار: 2022
  • امتیاز: 82 از 100 در Metacritic

بعد از 17 سال تکمیل فرمول بهترین بازی های لگو برای بزرگسالان ، استودیو «تریولر تیلز» به سراغ ریشه‌های خود رفته و تصمیم به بازسازی کامل بازی اصلی یعنی LEGO Star Wars گرفته است.

بازسازی کلمه مناسبی برای توصیف این بازی نیست. این یک اثر کاملا جدید بوده که نه تنها سه گانه اصلی فیلم‌های جنگ ستارگان را با آجرهای لگو بازسازی کرده، بلکه تمام 9 قسمت از یک امید جدید تا خیزش اسکای‌واکر را با تمام جزئیات و صحنه‌های نمادین آن‌ها بازآفرینی کرده است.

این بازی چیزی کم ندارد. علاوه بر سکانس‌های اکشن معروف، شهرها، جنگل‌ها و باتلاق‌های پر جنب و جوش با شخصیت‌های لگویی و داستان‌ها، معماها و چالش‌های فراوان جنگ ستاره‌ای را تجربه خواهید کرد.

Lego Bricktales

بهترین بازی های لگو
بهترین بازی های لگو
  • سال انتشار: 2022
  • امتیاز: 68 از 100 در Metacritic

Lego Bricktales به لیست بهترین و جدیدترین بازی های لگو راه یافته است، چرا که تجربه‌ای بی‌نظیر و نزدیک به ساخت و ساز با لگو در دنیای واقعی را به شما ارائه می‌دهد.

در این بازی جذاب، شما باید با استفاده از آجرهای لگو دیجیتال، سازه‌های مختلفی را برای حل معماها و چالش‌های خلاقانه بسازید. از ساخت جرثقیل و بالگرد گرفته تا پایه‌های بازار و جعبه موسیقی، تنوع در این بازی بسیار زیاد است.

تنها چیزی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، دستورالعمل و انبوهی از آجرهای لگو است. سپس خلاقیت شما به کار گرفته می‌شود تا سازه‌ای بسازید که به درستی کار کند.

تماشای زنده شدن ایده‌های شما و تبدیل شدن آنها به بخشی از دنیای بازی، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش و رضایت‌بخش است. به خصوص زمانی که صحبت از ساخت سازه‌های متحرک مانند بالگرد باشد.

سوالات متداول

آیا بازی لگو بتمن به صورت چندنفره قابل بازی است؟

در بازی لگو بتمن شما می‌توانید از شخصیت‌های مختلفی به جز «بتمن»، مانند «رابین»، «جوکر» و سایر شخصیت‌های دنیای «دی‌سی» استفاده کنید.

آیا بازی‌های لگو برای کودکان مناسب هستند؟

بله، بازی‌های لگو با محتوای دوستانه و معماهای ساده، برای کودکان و خانواده‌ها بسیار مناسب هستند.

آیا بازی‌های لگو قابلیت بازی چندنفره دارند؟

بله، بیشتر بازی‌های لگو دارای حالت چندنفره محلی هستند که به بازیکنان اجازه می‌دهند تا با هم بازی کنند.

کدام بازی لگو دارای بیشترین شخصیت‌ها است؟

Lego Marvel Super Heroes 2 یکی از بازی‌های لگو بوده که دارای تعداد زیادی شخصیت قابل بازی از دنیای مارول است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین بازی های لگو چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *