بهترین بازی های کپکام (Capcom) ؛ شرکتی که به فرانچایزهایش متعهد است

بهترین بازی های کپکام (Capcom) با داستان‌های بی‌نظیر و گیم‌پلی مهیج، توانسته‌اند تحولی در صنعت بازی‌سازی ایجاد کنند و همچنان در خاطره‌ها باقی بمانند.

«کپکام» (Capcom)، غول ژاپنی صنعت بازی‌های ویدئویی، با سابقه‌ای درخشان و آثاری ماندگار، به حق یکی از برترین توسعه‌دهندگان جهان محسوب می‌شود. بهترین بازی های شرکت کپکام با نوآوری‌های بی‌نظیر خود، نه تنها ژانرهای مختلف را متحول کرده، بلکه الهام‌بخش بسیاری از استودیوهای دیگر نیز بوده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بهترین بازی های capcom از آثار آرکید کلاسیک تا عناوین مدرن، همواره با کیفیت بالا و گیم‌پلی اعتیادآور شناخته شده‌اند. بازی‌هایی همچون استریت فایتر و مگا من که به نمادهای این شرکت تبدیل شده‌اند، نه تنها در زمان خود بلکه تا به امروز نیز محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند و همچنان طرفداران بسیاری دارند؛ اما این تنها بخش کوچکی از موفقیت‌های «کپکام» است.

بهترین بازی‌ های رزیدنت اویل که به نوعی نقطه عطف در تاریخ صنعت بازی‌های ویدئویی به شمار می‌روند، نقش بسیار مهمی در موفقیت «کپکام» ایفا کرده‌اند.

بهترین بازی های کپکام

در ادامه لیست بهترین بازی های کپکام را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب Thegamer نوشته شده است.

بهترین بازی‌ های کپکام
بهترین بازی‌ های کپکام

بهترین بازی های کپکام با داشتن تاریخچه‌ای پربار و آثاری متنوع، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های صنعت بازی‌های ویدئویی هستند. این شرکت با نوآوری‌های مداوم خود، نه تنها به موفقیت تجاری دست یافته، بلکه به صنعت بازی‌های ویدئویی نیز خدمت شایانی کرده است.

Alien Vs. Predator

بهترین بازی‌ های کپکام
بازی‌ های معروف کپکام
  • سال انتشار: 1994
  • امتیاز: 64 از 100 در Metacritic

«کپکام» ریشه‌های قدرتمندی در بازی‌های آرکید دارد و برخی از بهترین بازی‌های کتک‌کاری دهه‌های 80 و 90 را ساخته است. بازی‌هایی مانند Final Fight از بهترین‌های دهه 80 هستند؛ اما بازی‌های کتک‌کاری دهه 90 خیلی بهتر بودند و بیگانه علیه درنده (Alien Vs. Predator)، اوج کار کپکام در این زمینه است.

در حالی که تعداد زیادی دشمن در صفحه نمایش دیده می‌شود، بازی به مراتب سرگرم‌کننده‌تر و متعادل‌تر از بازی‌های مشابه قبلی خواهد بود. متأسفانه، Alien Vs. Predator یکی از محبوب‌ترین بازی‌ های محبوب کپکام ، زمانی که در سال 2019 روی سیستم پلاگین و پلی کپکام منتشر شد، دوباره عرضه نشده است؛ اما با توجه به اینکه حقوق معنوی این بازی در سال 2024 به «دیزنی» واگذار شده، شاید وضعیت تغییر کند.

Phoenix Wright: Ace Attorney – Trials And Tribulations

بهترین بازی‌ های کپکام

  • سال انتشار: 2004
  • امتیاز: 81 از 100 در Metacritic

از میان بازی‌ های کلاسیک کپکام ، سری Ace Attorney، معمولاً Trials and Tribulations محبوب‌ترین عنوان بین طرفداران بوده و این موضوع دلایل خوبی دارد. اول از همه، شخصیت منفی بازی یعنی «گودوت»، یکی از بهترین‌های خط تولید «کپکام» است. شخصیت مغرور و علاقه‌مند به قهوه او، به قدری جلب توجه‌کننده بوده که نمی‌توانید از تماشای او هنگام حضورش در بازی خودداری کنید.

در کنار قسمت‌های فوق‌العاده‌ای که به یادآوری‌های گذشته پرداخته‌اند، داستان بازی به عنوان یک پایان ممتاز برای سه‌گانه اصلی عمل کرده و تمام جنبه‌ها را به هم متصل می‌کند. نکته مثبت دیگر این است که در داستان نسبت به عناوین قبلی، موارد غیرقابل باور و عجیب و غریب به مراتب کمتری وجود دارد.

Marvel Vs. Capcom 2

بهترین بازی‌ های کپکام
بهترین بازی های شرکت کپکام
  • سال انتشار: 2000
  • امتیاز: 82 از 100 در Metacritic

در کنار بهترین بازی‌ های استریت فایتر ، Marvel Vs. Capcom 2 یکی دیگر از بازی‌های مبارزه‌ای مهم «کپکام» است. هر دو نسخه «MVC2» و «MVC3» فوق‌العاده هستند؛ اما نسخه اول بدون شک جزء بهترین‌ها حواهد بود. این سری همیشه تعادل جالبی بین شخصیت‌های بسیار قوی داشت؛ اما در مارول علیه کپکام 3، این موضوع به شدت اغراق شده بود.

فعال کردن سطح سه ایکس فاکتور با شخصیت «ویرجیل»، تقریباً همیشه باعث پیروزی می‌شود. «MVC2» تعادل بسیار بهتری داشت و بازگشت‌ها در بازی واقعی بودند. گرافیک دوبعدی کمیک‌بوکی بازی، جذابیت خاصی به بازی می‌بخشد و شما انتخاب شخصیت‌های خوبی در اختیار خواهید داشت.

Mega Man 9

بهترین بازی‌ های کپکام
بهترین بازی های کپکام
  • سال انتشار: 2008
  • امتیاز: 82 از 100 در Metacritic

انتخاب بهترین بازی Mega Man کار بسیار سختی است؛ زیرا نسخه‌های 2، 3 و 9 از نظر کیفیت بسیار نزدیک به هم هستند؛ اما نسخه 9 کمی برتری دارد. نسخه‌های 2 و 3 هر کدام مشکلاتی در قابلیت قلعه وایل دارند؛ به طوری که مبارزه با رئیس در Mega Man 2 که به بمب‌های Crash نیاز دارد، بسیار بد است و قلعه وایل در Mega Man 3 خیلی آسان به نظر می‌رسد.

Mega Man 9 از نظر کلی، یکی از بهترین بازی های کپکام است که تجربه‌ای کامل از ابتدا تا انتها را ارائه می‌دهد و با موسیقی فوق‌العاده و سلاح‌های عالی شناخته می‌شود. نسخه دوم هنوز هم شاید بهترین موسیقی را داشته باشد؛ اما نسخه 9 از نظر مجموع این سه عنصر، بهترین است. این انتخاب بسیار نزدیک خواهد بود و شاید هر کسی یکی از این سه اثر را به عنوان محبوب‌ترین خود انتخاب کند.

Devil May Cry 3

بهترین بازی‌ های کپکام

  • سال انتشار: 2005
  • امتیاز: 82 از 100 در Metacritic

بسیاری از افراد معتقدند که Devil May Cry 5 یکی از بهترین بازی‌ های محبوب کپکام در این سری است. هرچند مبارزات در این بازی بی‌نظیر هستند؛ اما طراحی مراحل آن به خوبی سایر عناوین نمی‌رسد و در برخی مواقع، بسیار خطی و مشابه Final Fantasy 13 است. ما می‌توانیم بهترین ترکیب از مبارزه، داستان و طراحی مراحل را در DMC3 ببینیم.

داستان این بازی فوق‌العاده است و شامل شخصیت‌های عالی و به‌یادماندنی می‌شود. طراحی مراحل آن جذاب و به خوبی به همدیگر متصل می‌شوند و مبارزات آن در زمان خود به بهترین شکل نمایش داده شده بود. علاوه بر این، موسیقی متن این بازی یکی از جذاب‌ترین‌ها در میان بازی‌های اکشن به حساب می‌آید.

Super Street Fighter 2 Turbo

بهترین بازی‌ های کپکام
بهترین بازی‌ های استریت فایتر
  • سال انتشار: 1994
  • امتیاز: 84 از 100 در Metacritic

از بین تمام بازی‌ های معروف کپکام ، سری Street Fighter در حال حاضر در رده بالایی قرار دارد و ممکن است در آینده به بهترین نسخه تبدیل شود؛ اما بهترین نسخه همچنان Super Street Fighter 2 Turbo است.

این بازی تکامل نهایی Street Fighter 2 بود که با بالاترین سطح تعادل و ویژگی‌های جدید، از جمله حرکت‌های سوپر و تکنیک‌های مقابله با پرتاب‌ها، شناخته می‌شود. با توجه به اینکه تکنیک‌های مقابله با پرتاب‌ها بخش بسیار مهمی از بازی‌های مبارزه‌ای مدرن هستند و احساس عدالت را برای همه ایجاد می‌کنند، در Super Turbo به ویژه اهمیت زیادی داشت و آن را به یکی از بهترین بازی های مبارزه‌ای نیز تبدیل کرد.

Monster Hunter: World

بهترین بازی‌ های کپکام

  • سال انتشار: 2018
  • امتیاز: 89 از 100 در Metacritic

سری بازی Monster Hunter در برخی از کشورهای غربی تا زمان عرضه‌ی Monster Hunter: World، به یک سری نسبتاً خاص و کم‌طرفدار تبدیل شده بود؛ اما این بازی نه تنها موفقیتی جهانی به دست آورد، بلکه تحول بزرگی در سری به نمایش گذاشت که به شدت لازم بود. پیش از این نسخه، بازی‌های Monster Hunter روی سخت‌افزارهای ضعیف‌تری مانند Wii و 3DS ساخته می‌شدند که باعث می‌شد پتانسیل آن‌ها محدود باشد.

Monster Hunter: World به طور کامل از قدرت‌های سخت‌افزارهای PS4 و Xbox One بهره برد یکی از و بزرگ‌ترین، زیباترین و بهترین بازی های ریمیک شده این سری را ساخت. در این بازی، بهبودهای زیادی برای راحت‌تر شدن تجربه در بازی انجام شد، گیم‌پلی بهبود یافت و با به‌روزرسانی‌های منظم محتوا، به عنوان یک بازی زنده و سرویس‌محور عمل کرد.

Resident Evil Remake

بهترین بازی‌ های کپکام
بهترین بازی های capcom
  • سال انتشار: 2002
  • امتیاز: 91 از 100 در Metacritic

بازسازی بازی رزیدنت ایول، یکی از بهترین بازی‌ های ترسناک کپکام محسوب می‌شود و اگر آن را تجربه نکرده‌اید، شاید متوجه این موضوع نشوید. این بازی به دو دلیل اصلی طراحی مراحل و مکانیک‌های بازی ساخته شد.

در این بازی، چیزهای زیادی وجود دارد که بازیکن را برای اشتباه کردن تنبیه می‌کند یا عمق بازی را افزایش می‌دهد که این موارد شامل زامبی‌های قرمز، زامبی‌هایی که می‌توانند به اتاق‌های دیگر بروند، دستگیره‌های شکسته و حتی برخوردهای ناگهانی هنگام کاوش مجدد یک اتاق می‌شود.

گرافیک از پیش رندر شده بازی، هنوز هم بسیار خوب به نظر می‌رسد و هیولاها به همان اندازه ترسناک هستند. صرف نظر از گذشت زمان، بازسازی رزیدنت اویل همیشه یک تجربه ترسناک بقا فوق‌العاده خواهد بود.

Okami

بهترین بازی‌ های کپکام
بهترین بازی های کپکام
  • سال انتشار: 2006
  • امتیاز: 93 از 100 در Metacritic

«هیدکی کامیا»، یکی از بازی‌سازان معروف ژاپنی و بازی‌ های کلاسیک کپکام است که بیشتر به خاطر آثار اکشنش شناخته می‌شود. بهترین بازی او، یک کپی از سری بازی‌های زلدا به نام اوکامی است. اوکامی در تمام جنبه‌ها فوق‌العاده بود و شخصیت‌های بسیار جذاب و سرگرم‌کننده‌تری را نسبت به کاراکترهای جدید بازی‌های زلدا داشت.

سبک هنری این بازی همچنان زیبا و به‌روز باقی مانده و طراحی مراحل آن هم به پای بازی‌های زلدا می‌رسد. طول بازی هم مناسب است و حس حماسی به بازیکن می‌دهد. طرفداران زلدا باید این بازی را تجربه کند؛ زیرا در سطحی متفاوتی قرار می‌گیرند.

Resident Evil 4 Classic

بهترین بازی‌ های کپکام
بهترین بازی‌ های ترسناک کپکام
  • سال انتشار: 2005
  • امتیاز: 94 از 100 در Metacritic

بازی RE4 Classic بدون شک یکی از بهترین بازی‌ های رزیدنت ایول و ده بازی تأثیرگذار تاریخ است و هنوز هم حس تازگی دارد. مقایسه آن با نسخه بازسازی‌شده‌ی RE4 جالب است؛ چون گیم‌پلی نسخه بازسازی‌شده مدرن‌تر به نظر می‌رسد و در این فرآیند، بسیاری از ویژگی‌هایی که نسخه اصلی را خاص کرده بود، از بین رفته‌اند.

این که نمی‌توانید همزمان حرکت و شلیک کنید، عمق زیادی به گیم‌پلی اضافه می‌کند و به همراه طراحی مراحل عالی که در بین بهترین بازی های کپکام قرار دارد، دلیل اصلی است که چرا مردم هنوز هم پس از این همه سال به سراغ RE4 Classic می‌روند. نسخه بازسازی‌شده بسیار فوق‌العاده بود و داستان بهتری هم داشت؛ اما گیم‌پلی برتر متعلق به نسخه اصلی است.

سوالات متداول

بازی Devil May Cry 3 چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی مراحل و مبارزات در Devil May Cry 3 بی‌نظیر است.

چه چیزی بهترین بازی های ریمیک شده با عنوان Resident Evil Remake را خاص می‌کند؟

طراحی مراحل و مکانیک‌های چالش‌برانگیز Resident Evil Remake را خاص کرده‌اند.

Okami چه ویژگی‌هایی دارد که برجسته است؟

Okami با طراحی هنری زیبا و داستان حماسی خود برجسته است.

بهترین بازی های کپکام از Street Fighter 2 کدام است؟

Super Street Fighter 2 Turbo بهترین نسخه از Street Fighter 2 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین بازی های کپکام چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *