تبلیغات در فیگار

نخستین بازخوردها به گیم‌پلی بازی Resident Evil Requiem

بازی Resident Evil Requiem با وجود ستایش برای فضاسازی ترسناک و اتمسفر گیرای خود، در بخش گیم‌پلی واکنش‌های ضدونقیضی از سوی منتقدان دریافت کرده است.

با پایان یافتن دوره محرمانه بودن نمایش دمو‌ی جدید بازی Resident Evil Requiem ، نظرات منتقدان درباره این عنوان مورد انتظار کپکام بالاخره منتشر شد. با اینکه بسیاری، فضای هولناک و فضاسازی کم‌نظیر بازی را تحسین کرده‌اند، اما بخش قابل توجهی از تحلیلگران نسبت به گیم‌پلی ارائه‌شده واکنش مثبتی نداشتند.

از نگاه منتقدان، هرچند جو رعب‌آور بازی توانسته است حس ترس را به خوبی به مخاطب منتقل کند، اما نحوه نمایش گیم‌پلی و ساختار روایی دمو برای برخی ناامیدکننده بوده است. آنچه در ادامه می‌خوانید، گزیده‌ای از نظرات متفاوت خبرنگاران حاضر در پیش‌نمایش رسمی کپکام است.

خبرنگار GamingBible معتقد است:

چیزی که بیش از هر نکته‌ای من را تحت تأثیر قرار داد، حس واقعی ترسی بود که این دمو منتقل کرد. اتمسفر بازی واقعاً شاهکار بود. امیدوارم این احساس در نسخه نهایی بازی هم حفظ شود.

نگاه XboxEra نیز با تردید همراه بود:

پیش‌نمایش را همراه همکارانم، جان و ارسَل، تماشا کردم. من هنوز برای دیدن ادامه ماجرا کنجکاوم، اما هر دوی آن‌ها از دمو کاملاً ناامید شده بودند. حق هم دارند؛ چون بخش زیادی از آن فقط به تصویر کشیدن زنی بود که در راهرویی تاریک، با قدم‌هایی لرزان حرکت می‌کرد و صداهایی درمی‌آورد که بیشتر شبیه کسی بود که از شدت سرما در حال یخ زدن است.

خبرنگار Gamespot چنین می‌گوید:

می‌دانم که این فقط بخشی کوچک از بازی بود و نمی‌توان از روی آن قضاوت نهایی کرد. اما به عنوان اولین معرفی از گیم‌پلی، این دمو نه هیجان‌زده‌ام کرد، نه چیزی در من برانگیخت؛ مهم‌تر از همه اینکه، اصلاً در من اثری نگذاشت.

خبرنگار GameInformer اما رویکردی نوستالژیک‌تر داشت:

در این دمو چیزی کاملاً جدید یا انقلابی ندیدم، اما همان ترس عمیق و خاصی را حس کردم که از نخستین بازی Resident Evil تا امروز دنبالش بوده‌ام.

در همین حال، خبرنگار PC Gamer اظهار داشت:

دموی به نمایش‌درآمده، غیرعادی ساده و بی‌رمق بود—مگر اینکه کپکام تصمیم گرفته باشد مبارزات را از بازی حذف کند!

بازخورد EuroGamer نیز کاملاً مثبت بود:

وقتی دموی بازی را در یک اتاق جداگانه تجربه کردم، دوستانم از بیرون صدای جیغ و فریادم را می‌شنیدند! دمو عالی بود. کپکام موفق شده عطش مرا برای ادامه داستان برانگیزد. آن‌ها گفته‌اند هدفشان خلق ترسی است که بازیکن را به دنبال خود بکشاند. به‌نظرم دقیقاً به این هدف رسیده‌اند.

بازی Resident Evil Requiem قرار است در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۲۶ (برابر با ۹ اسفند ۱۴۰۴) برای پلتفرم‌های PS5، Xbox Series X/S و PC منتشر شود.

به‌نظر شما این بازی می‌تواند مانند نسخه‌های موفق خود، فروش بالایی داشته باشد؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *