بهترین فیلم های جنیفر لارنس Jennifer Lawrence + بیوگرافی

در این مقاله ما در نظر داریم که بهترین فیلم های جنیفر لارنس ، یکی از زیباترین بازیگران زن دنیای هالیوود، را به شما معرفی کنیم. پس با فیگار همراه باشید.

بازیگران زن کمی توانسته‌اند مثل جنیفر لارنس در مدت کوتاهی، در فیلم‌های زیادی حضور پیدا کنند. این بازیگر برنده اسکار، کار خود را با قرار گرفتن در سریال‌هایی مانند «راهب»، «پرونده سرد» و «مدیوم» شروع کرد و پس‌ از آن توانست در برنامه بیل انگوال یکی از کاراکترهای اصلی را از آنِ خود کند و تبدیل به بهترین فیلم جنیفر لارنس هم بشود.

بهترین فیلم های جنیفر لارنس Jennifer Lawrence

در این نوشتار به معرفی بهترین فیلم های Jennifer Lawrence می‌پردازیم. لارنس اولین بازیگر زن سینمای جهان در نقش اول فیلم اکشن و جزو 100 شخصیت تاثیرگذار جهان می‌باشد. با این تفاسیر کم لطفی است که بهترین فیلم های Jennifer Lawrence را نشتاسید و آن‌ها در لیست فیلم‌هایی که تا به حال ندیدید نگذارید.

بهترین فیلم های جنیفر لارنس
بهترین فیلم های جنیفر لارنس

از یک بیوه جوان تا یک جاسوس روسی، فیلم‌شناسی جنیفر لارنس پر از بازی‌های پر قدرت و شخصیت‌های به یاد ماندنی است؛ جنیفر لارنس یک شخصیت سلبریتی‌مآبانه و یکی از خیره‌‌کننده ترین زن‌ها در تاریخ مدرن هالیوود است. بهترین فیلم Jennifer Lawrence را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

فیلم Winter’s Bone – زمستان استخوان سوز

بهترین فیلم های جنیفر لارنس
بهترین فیلم های جنیفر لارنس
  • سال ساخت: 2010
  • امتیاز IMDb: نمره 7.1
  • ژانر: درام، رمزآلود، بلوغ
  • کارگردان: دبرا گرانیک (Debra Granik)

یکی از اولین فیلم‌هایی که جنیفر لارنس را به اوج شهرت رساند، همین فیلم است. داستان فیلم درباره دختر فقیری است که در شهری روستایی زندگی می‌کند و سعی دارد به خانواده‌اش کمک کند و پدر مفقودش را پیدا کند.

در این فیلم به مضامینی چون روابط خانوادگی، قدرت و سرعت شایعه‌پراکنی، فقر و پدرسالاری پرداخته می‌شود. این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن برای لارنس 20 ساله شد. در آن زمان جنیفر لارنس دومین بازیگر جوانی بود که برای این جایزه نامزد می‌شد.

فیلم Don’t Look Up – بالا را نگاه نکن

ک فیلم علمی تخیلی و کمدی محصول ۲۰۲۱ به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی “آدام مک کی” از فیلمنامه‌ای است که با همکاری “دیوید سیروتا” نوشته شده است.

بالا را نگاه نکن، به‌عنوان یک فیلم کمدی سیاه شناخته شده است که آمیخته با یک طنز سیاسی نگاهی به بحران آب‌وهوایی دارد. این فیلم، داستان دوستاره‌شناس را روایت می‌کند که توسط یک تور رسانه‌ای در تلاش هستند تا به بشریت در مورد نزدیک‌شدن یک ستاره دنباله‌دار که می‌خواهد سیاره زمین را نابود کند، هشدار دهند.

فیلم Dark Phoenix – دارک فینکس

بهترین فیلم های جنیفر لارنس
بهترین فیلم های جنیفر لارنس
  • کارگردان: سایمون کینبرگ
  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی
  • میانگین امتیازات Dark Phoenix در IMDB: ۵.۷

اعضای تیم مردان ایکس با یک دشمن بسیار قدرتمند که از خودشان است، روبرو خواهند شد؛ جین گری. در طول یک مأموریت فضایی و زمانی‌ که جین در آستانه به قتل رسیدن بود، یک نیروی کیهانی مرموز با او مواجه می‌شود و او را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زمانی‌که آن‌ها به خانه باز می‌گردند، این نیرو باعث می‌شود تا جین قدرتمندتر و ناپایدارتر شود. این فیلم در زمان خودش خیلی مورد انتظار بود و توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد؛ اما بعد از اکران، مشخص شد که یکی از بدترین قسمت‌های مجموعه‌اش به شمار می‌رود و نقدهای منفی خیلی زیادی از منتقدان گرفت.

فیلم silver Linings Playbook – دفترچه امیدبخش

بهترین فیلم های جنیفر لارنس
بهترین فیلم های جنیفر لارنس

 

  • کارگردان: دیوید او راسل
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۲
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۷ از ۱۰

دفترچه امیدبخش یکی دیگر از فیلم‌های لارنس است. تیفانی ماکسول یک بیوه غمگین است که می‌خواهد توجه دوست برادر همسرش، پت، را جلب نماید. لارنس چنان در نقش تیفانی حرفه‌ای عمل می‌کند که نمی‌توان سن و سال او را در زمان فیلم‌برداری حدس زد (او در زمان فیلم‌برداری ۲۱ ساله بود) او احساساتی نظیر عصبانیت، خشم و ناامیدی را به درون کالبد تیفانی می‌دمد. لارنس نقشی هنرمندانه را از خود به نمایش می‌گذارد و همین ویژگی‌ها سبب شده که تیفانی بهترین نقش‌آفرینی لارنس در طی سال‌های بازیگری او باشد.

فیلم The Hunger Games: Mockingjay – بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد

 

  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی
  • کارگردان: فرانسیس لارنس
  • امتیاز IMDb: 6.6

The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 5مین اثر پرفروش سال ۲۰۱۴ و از برترین فیلم‌های جنیفر لارنس می‌باشد. منتقدان این فیلم را جذاب خواندند و نقش‌آفرینی لارنس را ستودند.

ساختار روایی این فیلم به گونه‌ای است که با این که کتنیس دو مرتبه از بازی‌های مرگبار نجات یافته است، اما هنوز در امان نیست و به ترس از دست دادن جانش را دارد. از سوی دیگر کنگره عصبانی و در پی فرصتی برای انتقام است، از نظر آن‌ها کتنیس باید تاوان ناآرامی‌ها را بپردازد و از آن بدتر، رئیس اسنو به صراحت اعلام کرده که خانواده کتنیس، دوستانش و حتی ساکنان منطقه 12 در امان نخواهند بود.

فیلم American Hustle – حقه‌باز آمریکایی

  • کارگردان دیوید او. راسل
  • سال انتشار ۲۰۱۳
  • امتیاز IMDb ۷.۲

پس از اینکه «Silver Linings Playbook» یک فیلم شگفت‌انگیز در گیشه و اثری موفق بود، همه نگاه‌ها به فیلم جنایی آقای راسل معطوف شد. این فیلم اثری درگیرکننده، خنده دار و عمیقا عاشقانه است. یک جانشین برای فیلم‌های مدرن کلاسیک یا کمدی‌های درخشانی که خوب را در بد و بد را در خوب ترکیب می‌کند. جنیفر لارنس با بازی در این فیلم برای سومین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

بیوگرافی جنیفر لارنس

جنیفر شریدر لارنس (زادهٔ ۱۵ اوت ۱۹۹۰) بازیگر آمریکایی است. لارنس برای بازی در فرنچایزهای سینمایی اکشن و درام‌های مستقل مشهور است و فیلم‌هایش بیش از ۶ میلیارد دلار در جهان فروش داشته‌است. او در ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ دریافت‌کنندهٔ بیشترین دستمزد در میان بازیگران زنِ جهان بود. مجلهٔ تایم در ۲۰۱۳ او را یکی از ۱۰۰ شخص تاثیرگذارِ جهان نامید و در ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در فهرست ۱۰۰ سلبریتی فوربز حضور یافت.

لارنس کارش را در نوجوانی با نقش‌های مهمان در تلویزیون آغاز کرد. نخستین نقش مطرح او به‌عنوان یکی از اعضای بازیگران در سیت‌کام نمایش بیل انگوال (۲۰۰۷–۲۰۰۹) بود. فعالیت سینمایی او با بازی در نقش مکمل درام گاردن پارتی (۲۰۰۸) آغاز شد و فعالیت برجسته‌اش مربوط به بازی در نقش نوجوانی فقیر در درام جنایی زمستان استخوان‌سوز (۲۰۱۰) بود. لارنس با بازی در نقش میستیک در مجموعهٔ فیلم‌های مردان ایکس (۲۰۱۱–۲۰۱۹) و کتنیس اوردین در مجموعهٔ فیلم‌های بازی‌های گرسنگی (۲۰۱۲–۲۰۱۵) به شهرت جهانی رسید. بازی‌های گرسنگی او را پرفروش‌ترین قهرمان زن اکشن کرد.

لارنس در سه پروژه با دیوید او. راسل کار کرد و برایش جوایز گوناگونی به‌دست‌آورد. او برای بازی در نقش بیوهٔ جوان نابسامان در فیلم عاشقانهٔ دفترچه امیدبخش (۲۰۱۲)، جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر زن را کسب کرد که در ۲۲ سالگی، دومین شخص جوانی شد که برندهٔ این جایزه شده‌است. لارنس برای بازی در نقش همسری غیرقابل پیش‌بینی در کمدی سیاه حقه‌بازی آمریکایی (۲۰۱۳) برندهٔ جایزهٔ بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او همچنین برای این دو فیلم و برای بازی در نقش بازرگان جوی مانگانو در فیلم زندگی‌نامه‌ای جوی (۲۰۱۵) سه جایزهٔ گلدن گلوب کسب کرد. پس از بازی در مسافران (۲۰۱۶) و مادر! (۲۰۱۷) که نقدهای ضعیفی دریافت کردند، لارنس برای مدتی از بازیگری فاصله گرفت و با بالا رو نگاه نکن (۲۰۲۱)، گذرگاه (۲۰۲۲) و هیچ مشکلی نیست (۲۰۲۳) بازگشت.

لارنس فمینیست است و از حامیان حقوق باروری زنان به‌شمار می‌رود. او در سال ۲۰۱۵ بنیاد جنیفر لارنس را تأسیس کرد که از باشگاه‌های دختران و پسران آمریکا و المپیک ویژه پشتیبانی می‌کند. او در سال ۲۰۱۸ شرکت تولیدی اکسلنت کیداور را تأسیس کرد. او در سال ۲۰۱۴ ترانه «درخت دار» را برای موسیقی متن فیلم بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد – بخش ۱ ضبط کرد.

لارنس برای عملکردش در دفترچهٔ امیدبخش (۲۰۱۲) یک جایزهٔ اسکار در رشتهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن دریافت کرد. او سه جایزهٔ گلدن گلوب دریافت کرده‌است: بهترین بازیگر زن – کمدی یا موزیکال برای دفترچهٔ امیدبخش و جوی (۲۰۱۵)، و بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای حقه‌بازی آمریکایی (۲۰۱۳). او برای حقه‌بازی آمریکایی یک جایزهٔ بفتا در رشتهٔ بهترین بازیگر نقش مکمل زن دریافت کرده‌است. دیگر جوایز او عبارتند از هفت جایزهٔ سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی (پنج جایزه برای مجموعهٔ بازی‌های گرسنگی و دو جایزه برای دفترچهٔ امیدبخش)، شش جایزهٔ برگزیده مردم (سه جایزه برای مجموعهٔ بازی‌های گرسنگی و سه جایزه برای مجموعهٔ مردان ایکس)، یک جایزهٔ ستلایت برای دفترچهٔ امیدبخش، و یک جایزهٔ ساترن برای بازی‌های گرسنگی (۲۰۱۲).

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های جنیفر لارنس سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *