همنواز

آیا کمپانی مایکروسافت به دنبال تصاحب پلتفرم استیم است؟

کمپانی مایکروسافت بار دیگر در آستانه یک معامله بزرگ در صنعت بازی‌ قرار گرفته است. این بار، شایعات حول محور تصاحب ولو ، صاحب پلتفرم استیم می‌چرخند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، «مایکروسافت» قصد دارد با پرداخت مبلغ هنگفت 16 میلیارد دلار به صورت نقد، شرکت «ولو» را تصاحب کند. این رقم به طور قابل توجهی بالاتر از ارزش فعلی کمپانی «ولو» است که بین 6 تا 8 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، می‌توانید به بخش اخبار بازی یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


آیا مایکروسافت به دنبال تصاحب پلتفرم استیم است!

تصاحب شرکت «ولو» به معنای در اختیار گرفتن استیم، یکی از بزرگترین پلتفرم‌های توزیع دیجیتال بازی در جهان، خواهد بود. این موضوع می‌تواند به «مایکروسافت» قدرت قابل توجهی در تعیین قیمت‌ها و شرایط برای ناشران و توسعه‌دهندگان بازی‌ها بدهد.

شرکت «ولو» ناشر برخی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی در جهان مانند Dota 2 و Counter-Strike است. تصاحب این عناوین می‌تواند به «مایکروسافت» در جذب و حفظ کاربران برای سرویس‌های خود مانند Xbox Game Pass کمک کند.

کمپانی مایکروسافت

کمپانی «ولو» با عرضه کنسول Steam Deck، به تازگی به بازار کنسول‌های بازی دستی نیز قدم گذاشته است. تصاحب این شرکت می‌تواند به «مایکروسافت» در رقابت با رقبایی مانند «نینتندو» و «سونی» در این بازار نوظهور کمک کند.

هنوز هیچ‌یک از دو طرف این معامله به طور رسمی آن را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند. با این حال، این شایعات واکنش‌های مختلفی را در میان گیمرها و تحلیلگران صنعت بازی به دنبال داشته است.

برخی از گیمرها از این احتمال که عناوین محبوب شرکت بازی سازی «ولو» مانند Dota 2 و Counter-Strike به طور انحصاری برای پلتفرم‌های «مایکروسافت» در دسترس قرار بگیرند، ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این اقدام کمپانی مایکروسافت چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *