نقد و بررسی انیمه بلو لاک قسمت ناگی (Blue Lock Episode Nagi 2024)

نقد انیمه بلو لاک قسمت ناگی مشخص می‌کند که آیا این انیمه ارزش دیدن دارد و آیا توانسته با انیمه سریالی بلو لاک که فصل دوم آن سال آینده منتشر می‌شود برابری کند.

انیمیشن سینمایی Blue Lock: Episode Nagi، به کارگردانی «تاکو کیشی‌موتو»، در سال 2024 به عنوان یک اثر جذاب و پرطرفدار در دنیای انیمیشن ژاپنی منتشر شد. این فیلم، اقتباسی از مانگای اسپین‌آف Blue Lock: Episode Nagi است و به دنیای فوتبال و رقابت‌های نفس‌گیر آن می‌پردازد.

داستان این انیمیشن حول شخصیت «ناگی»، یکی از بازیکنان جوان و بااستعداد فوتبال می‌چرخد که در جستجوی موفقیت و تحقق رویاهایش در دنیای پرچالش فوتبال قرار دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


نقد انیمه بلو لاک قسمت ناگی

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

نقد انیمه بلو لاک قسمت ناگی
نقد انیمه بلو لاک قسمت ناگی

در نقد انیمه Blue Lock: Episode Nagi مشخص می‌کنیم که نه تنها این اثر به بررسی ابعاد فنی و تاکتیکی فوتبال پرداخته، بلکه به جنبه‌های انسانی و روحی شخصیت‌ها نیز توجه خاصی کرده است.

این فیلم با تکیه بر داستانی قوی و شخصیت‌پردازیکاربران دقیق، به تماشاگران این امکان را می‌دهد که با چالش‌ها و انتظارات بازیکنان جوان در دنیای رقابتی فوتبال آشنا شوند؛ اما پیش از تمام این‌ها، یاید تحلیل انیمه Blue Lock: Episode Nagi را توسط منتقدان نیز بدانیم.

نمرات فیلم

نقد انیمه بلو لاک قسمت ناگی

این انیمه، در بخش نمرات به خوبی عمل کرد و هیچ ضعفی از خودش نشان نداد. کاربران وب‌سایت IMDb، به این انیمه سینمایی نمره 6.6 از 10 را داده‌اند که بر اساس 841 رای، نمره متوسطی محسوب می‌شود؛ اما کاربران مای انیمه لیست که 50 هزار نفر بودند، نمره بالای 7.3 را برای این اثر ثبت کرده‌اند.

95 درصد کاربران گوگل نیز از این فیلم خوششان آمده بود که این نمره آن را از سریال بلو لاک نیز قوی‌تر نشان می‌دهد.

تحلیل روایی انیمه

نقد انیمه بلو لاک قسمت ناگی
نقد انیمه بلو لاک قسمت ناگی

اولین چیزی که باید در بررسی انیمه سینمایی بلو لاک به آن اشاره کنیم این است که این اثر در میانه‌ی یک فیلم و یک داستان جانبی قرار دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که درباره این انیمه باید بدانید این است که قسمت ناگی، مانند برخی از قسمت‌های سینمایی که به عنوان مثال برای دراگون بال ساخته می‌شد، ضروری نیست، بلکه قبل و در طول رویدادهای فصل اول Blue Lock روایت می‌شود.

تمرکز این انیمه سینمایی روی شخصیت «سیسیرو ناگی» و بهترین دوستش، «ریو میکاجی» است. نخستین نقطه ظعفی که شاید به مذاق برخی از طرفداران پر و پا قرص انیمه خوش نیاید این است که Episode Nagi ساختار و حتی بسیاری از صحنه‌های فصل اول را تکرار می‌کند. پس از تکرار برخی از سکانس‌های فصل اول، کارگردان سعی در متقاعد کردن مخاطبان دارد.

در بخش و نیمه دوم این فیلم، قسمت ناگی شامل محتوای جدیدی است که نشان می‌دهد او و «ریو» چگونه برای اولین‌بار با یکدیگر ملاقات کرده‌اند و دوستی‌شان در آستانه پیوستن به برنامه Blue Lock شکل گرفت.

کارگردان آرام آرام مشخص می‌کند که ما می‌خواهیم رویدادهای فصل اول را از دیدگاه «ناگی» و «ریو» بررسی کنیم که چالش‌ها و مشکلات خودشان را داشتند.

مانند انیمه Haikyu!! The Dumpster Battle، هسته احساسی Episode Nagi به بی‌تفاوتی کامل شخصیت اصلی نسبت به ورزش‌ها و سؤال اینکه آیا او می‌تواند یاد بگیرد که آن را دوست داشته باشد، مربوط می‌شود.

وقتی برای اولین‌بار با «ناگی» آشنا می‌شویم، او فقط به بازی‌های ویدیویی اهمیت می‌دهد. زندگی او حول‌محور کمترین تلاش‌ها می‌چرخد؛ در غیر این صورت همه چیز برایش زحمت است. او حتی غذا خوردن را که منجر به مسواک زدن دندان‌هایش می‌شود را دوست ندارد.

این نگرش می‌تواند به سرعت آزاردهنده شود؛ اما «نوبوناگا شیمازاکی»، صداپیشه او، به «ناگی» چنان جذابیت معصومانه‌ای می‌بخشد که او قابل درک می‌شود. او به‌گونه‌ای کار را برای مخاطب آسان می‌کند که برای «ناگی» حتی دل بسوزاند.

این دلسوزی، طبیعی است؛ زیرا شخصیتی که در سریال عمدتاً تک‌بعدی بود، اکنون به اندازه شخصیت اصلی فصل ابتدایی، یعنی «یوئیچی ایساگی»، عمق پیدا کرده است. همین موضوع Episode Nagi را به یک داستان ضروری در تجربه کلی Blue Lock تبدیل می‌کند.

نقد انیمه بلو لاک قسمت ناگی

نقد انیمه بلو لاک قسمت ناگی

در برخی مواقع، این اثر سینمایی CGI ناهماهنگی را نسبت به فصل اول انیمه را نشان می‌دهد. در صحنه‌هایی مانند مسابقه بین تیم V و تیم Z، این انیمه از بودجه بالاتر خود بهره می‌برد تا انیمیشن 2 بعدی هیجان‌انگیز‌تری را ارائه دهد.

مسابقات این انیمیشن سریع، پرجزئیات و هیجان‌انگیز هستند و ترکیبی خوب از مهارت‌های واقعی فوتبال و قدرت‌های فوق‌العاده را به تصویر می‌کشند. تجسم هاله‌ای که انیماتورها در مواقعی که شخصیت‌ها به خودباوری می‌رسند به نمایش می‌گذارند، فوق‌العاده است. آگاهی فضایی «ایساگی» که به شکل تکه‌های پازل کنار هم قرار می‌گیرد، یا توانایی «ناگی» در متوقف کردن حرکت توپ با یک لمس که به شکل یک فرشته مرگ نمایش داده می‌شود، همگی از نقاط قوت انیمه هستند.

متأسفانه، با وجود اینکه بیشتر زمان فیلم به محتوای جدید اختصاص یافته، 10 دقیقه آخر Episode Nagi تقریباً آنچه را که قبلاً دیده‌ایم خراب می‌کند. در حالی که اوج طبیعی و مؤثری زمانی به وقوع می‌پیوندد که «ناگی» با «ایساگی» همکاری می‌کند، فیلم همچنان ادامه می‌یابد و 12 قسمت باقی‌مانده از فصل اول را به یک مونتاژ فشرده تبدیل می‌کند که به نظر می‌رسد تحمیلی و ناپخته است.

این مونتاژ به سرعت از روی تقابل بین «ریو» و «ناگی» عبور می‌کند که با تمام آنچه تا آن لحظه در Episode Nagi به ما نشان داده شده بود، در تضاد است.

جمع‌بندی

نقد انیمه بلو لاک قسمت ناگی
نقد انیمه بلو لاک قسمت ناگی

Blue Lock: Episode Nagi یک روش خلاقانه برای بازگویی داستان یک شخصیت مهم در فصل اول Blue Lock بود، بدون اینکه صرفاً صحنه‌های قدیمی را تکرار کند. در این انیمه، ما داستان جانبی عمیق‌تری را دریافت می‌کنیم که یکی از شخصیت‌های نمایش را توسعه می‌دهد و برنامه Blue Lock را با نمایش دیدگاه بازیکنان دیگر به جز شخصیت اصلی، بزرگ‌تر می‌سازد.

ده دقیقه ابتدایی و پایانی این انیمه سینمایی، آن را خراب می‌کنند و آن را از یک اسپین‌اف جذاب، به یک اثر که نقص‌هایی دارد، تبدیل می‌کنند.

وب‌سایت فیگار به این انیمه اسپین‌آف نمره 8 از 10 را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقد انیمه بلو لاک قسمت ناگی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *