سعید راد بازیگر سینما و تلویزیون در سن 79 سالگی درگذشت

سعید راد بازیگر آثاری مانند چ، خط قرمز، عشق و جنون، برزخی‌ها و با عشق مردن، پس از یک دوره بیماری، به تازگی در سن 79 سالگی درگذشت.

وی که از اواخر سال گذشته با مشکلات سلامتی مواجه بود، در حالی از دنیا رفت که تنها سه ماه تا هشتاد سالگی‌اش باقی مانده بود. نگاه راد، دختر این بازیگر، در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد که جزئیات مراسم خاکسپاری به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


سعید راد درگذشت

شهریور ماه سال گذشته، «سعید راد» در خانه‌اش دچار زمین‌خوردگی و مصدومیت شد. پس از مراجعه به بیمارستان و انجام عمل جراحی، او مدتی توانست با واکر حرکت کند؛ اما به دلیل مشکل در قرارگیری پروتز در کمرش، مجبور به عمل جراحی مجدد و هشت هفته فیزیوتراپی مداوم شد. با این حال، این تلاش‌ها نتیجه‌بخش نبود و توانایی راه رفتن خود را از دست داد.

مشکلات دیگری مانند عفونت ریه و مثانه نیز به تدریج به مشکلاتش اضافه شد و پس از یک عمل جراحی ناموفق، او حدود 10 ماه در بستر بیماری بود. در دو ماه اخیر، وضعیت سلامتی‌اش بهبود نیافت و این هنرمند نام‌آور سینمای ایران مدتی پیش چشم از جهان فرو بست.

سعید راد

«سعید راد» کار خود را در سینما از اوایل دهه 50 با فیلم‌هایی چون فاتحین صحرا و خداحافظ رفیق آغاز کرد. با توجه به فیزیک بدن و منش خاص خود، او به سرعت به یکی از بازیگران برجسته سینمای ایران تبدیل شد و در فاصله سال‌های 1350 تا 1357، در 34 فیلم به ایفای نقش پرداخت. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به کافر، صادق‌کرده، تنگنا و سفر سنگ اشاره کرد.

او در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۳ نیز در ۷ فیلم از جمله «خط قرمز»، «برزخی‌ها»، «دادشاه» و «عقاب‌ها» بازی کرد. اما به دلیل مشکلات ممیزی، به مدت نزدیک به دو دهه از سینما دور بود. بازگشت قدرتمندانه او به سینما با فیلم «دوئل» در سال ۸۲ اتفاق افتاد و این بازگشت با نقش‌آفرینی‌های موفقی همچون در فیلم «چ» همراه بود.

سینمای ایران یکی از برجسته‌ترین چهره‌های خود را از دست داد و یاد و خاطره «سعید راد» برای همیشه در دل علاقه‌مندان به دنیای هنر باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی درگذشت سعید راد چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *