بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس تا 50 میلیون

ایسوس در زمینه لپ تاپ‌های گیمینگ برترین برند جهان است و گیمرها اکثرا به سراغ این برند تایوانی می‌روند. با نوشتار بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس تا 50 میلیون همراه ما بمانید.

لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس در دو سری ROG و TUF ساخته می‌شوند و در بازار ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارند. در این مطلب به سراغ لپ تاپ گیمینگ ایسوس تا 50 میلیون می‌رویم و مدل‌های جذاب برای خرید را به شما معرفی می‌کنیم.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513RC
لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513RC

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G513RC

بهترین لپ تاپ گیمینگی که می‌توانید از ایسوس در این بازه قیمتی خریداری کنید همین مدل است. این محصول از پردازنده مرکزی شرکت AMD مدل Ryzen 7 6800H با فرکانس پردازشی نهایت 4.7 گیگاهرتز استفاده می‌کند. این پردازنده مرکزی دارای 8 هسته و 16 رشته است و از 20 مگابایت حافظه کش بهره می‌برد. عملکرد این CPU تقریبا با پردازنده نسل 12 شرکت اینتل مدل 12650H یکسان است و همین موضوع نشان می‌دهد که این لپ تاپ تا چه حد قدرت خوبی دارد.

در کنار این پردازنده برای اجرای بازی‌ها ایسوس از کارت گرافیک انویدیا 3050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 کمک گرفته و 1 ترابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 این بخش را تکمیل می‌کنند. شما می‌توانید این لپ تاپ‌ را در کانفیگ‌های دیگر نیز خریداری کنید و مثلا به سراغ نسخه با 512 گیگابایت SSD و رم بالاتر بروید.

بسیاری از لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس در این بازه قیمتی از پنل‌های IPS با رزولوشن FHD و اندازه 15.6 اینچی استفاده می‌کنند و این محصول هم از این قاعده مستثنی نیست. این نمایشگر از نرخ نوسازی 144 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند تا همه چیز بسیار نرم و روان به اجرا دربیاید و نمایش داده شود.

لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 FX517ZC-HN124

این لپ تاپ یکی از بهترین لپ تاپ های تاف گیمینگ ایسوس به حساب می‌آید، محصولی که وزنی 2.0 کیلوگرمی دارد و به نسبت گیمینگ بودن وزن آن مناسب است تا شما بتوانید بدون مشکل آن را همراه خود داشته باشید.

لپ تاپ ایسوس TUF Dash F15 FX517ZC-HN124

نمایشگر در نظر گرفته شده برای این محصول اندازه 15.6 اینچی دارد و از فناوری IPS هم استفاده می‌کند. کیفیت این پنل FHD است و خوشبختانه نرخ نوسازی 144 هرتزی هم برای آن در نظر گرفته شده تا شما بسیار روان بتوانید محتوا را در این صفحه نمایش مشاهده کنید و از اجرای بازی‌ها دو‌چندان لذت ببرید.

در بخش سخت افزاری ایسوس از پردازنده مرکزی اینتل نسل 12 مدل Core i5 12450H با فرکانس پردازشی 2.0 تا 4.4 گیگاهرتز کمک گرفته است. این پردازنده 8 هسته و 12 رشته دارد و به خوبی می‌تواند از پس کارهای مختلف و بازی‌های جدید بربیاید. در کنار این CPU کارت گرافیک GeForce RTX 3050 با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 قرار گرفته تا شما بتوانید بازی‌های روز دنیا را به روی این لپ تاپ اجرا کنید.

بخش سخت افزاری با 1 ترابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR5 تکمیل می‌شود و خوشبختانه هر دو حافظه امکان ارتقاء دارند و در صورت امکان بهتر است که مقدار رم را خودتان به مقدار بیشتری افزایش دهید تا بازی‌ها عملکرد بهتری داشته باشند.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HE-HN332

اگر بودجه کمتری دارید و در عین حال یک لپ تاپ گیمینگ خوب برای اجرای بازی‌ها می‌خواهید این مدل را انتخاب کنید. این لپ تاپ 2.3 کیلوگرم وزن دارد و مانند محصول قبلی از پنلی IPS با اندازه 15.6 اینچی و رزولوشن FHD استفاده می‌کند. تفاوت اصلی این مدل با محصول قبلی در CPU است. پردازنده مرکزی این لپ تاپ Intel Core i5 11400H با فرکانس پردازشی 2.7 تا 4.5 گیگاهرتز است.

این پردازنده در مقایسه با 12450H حدود 15 تا 20 درصد عملکرد ضعیف‌تری دارد ولی همچنان یکی از پردازنده‌های خوب به حساب می‌آید و به شما اجازه می‌دهد تا به سراغ بازی‌های سنگین بروید و آن‌ها را در حالت گرافیکی مناسب و فریم‌ریت رضایت‌بخش به اجرا دربیاورید. در کنار این CPU، کارت گرافیک Geforce RTX 3050Ti با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDRR6 قرار گرفته و 512 گیگابایت SSD و 16 گیگابایت رم DDR4 این بخش را کامل می‌کند.

لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HE-HN332
لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX506HE-HN332

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که 3050 TI در مقایسه با 3050 حدود 10 الی 15 درصد عملکرد بهتری دارد و در واقع نسخه بهبود یافته 3050 است و این یعنی این لپ تاپ توان پردازش گرافیکی بهتری نسبت به مدل قبلی دارد و این در حالی اتفاق افتاده که این مدل قیمت پایین‌تری هم دارد. باتری 48 وات ساعت و حافظه کش 12 مگابایتی پردازنده مرکزی از دیگر مشخصه‌های این محصول به حساب می‌آیند.

جمع بندی

در این مطلب سه مدل از لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس را به شما معرفی کردیم که می‌توانید با بودجه 50 میلیون تومان یا کمتر آن‌ها را خریداری کنید. این لپ تاپ‌های برای اجرای بازی‌ها در حالت گرافیکی بسیار بالا و فریم‌ریت بسیار خوب ساخته نشده‌اند و برای این کار باید بودجه مورد نظر خود را 20 یا حتی 30 میلیون دیگر افزایش دهید. در کل ولی برای اجرای روان بازی‌ها با گرافیک مناسب می‌توانید به روی این سه لپ تاپ ایسوس حساب باز کنید.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *