بهترین مانیتور برای PS5 کدام است؟

پلی استیشن 5 با قابلیت‌های منحصربه‌فرد و قدرت پردازشی بسیار بالاتر در مقایسه با نسل قبلی، یکی از محبوب‌ترین کنسول‌ها برای کاربرانی است که می‌خواهند خود را در دنیای بی‌پایان بازی‌های رایانه‌ای غرق کنند. اگر به تازگی این کنسول را تهیه کرده یا در حال بررسی قیمت مانیتور برای یک شروع تازه هستید، با ما همراه شوید تا بهترین مانیتور برای PS5 را به شما معرفی کنیم.

ویژگی های مانیتور مناسب ps5

پیش از اینکه بخواهیم مدل‌های برتر بازار را به شما معرفی کنیم، بهتر است بدانید که PlayStation 5 در مقایسه با نسل‌های قوی، قدرتی بسیار بالاتر داشته و قابلیت‌های بسیار متنوع‌تری هم پشتیبانی می‌کند تا کاربران بیش از پیش امکان لذت بردن از این کنسول بازی را داشته باشند.

پشتیبانی از وضوح 4K در کنار نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی، از مهم‌ترین ویژگی‌های PS5 است؛ این کنسول همچنین از فناوری HDR هم به صورت کامل پشتیبانی می‌کند. با این تفاسیر، اگر می‌خواهید نهایت استفاده را از توانایی‌های پلی استیشن 5 داشته باشید، باید سراغ مانیتوری با وضوح 4K بروید. البته، این مسئله به معنی عدم پشتیبانی دستگاه از رزولوشن‌های پایینتر نیست و کاربران همچنان می‌توانند مانیتورهای ارزان‌تر 2K یا 1080p را هم به این دستگاه وصل کنند.

بهترین مانیتور ها برای ps5

تنوع مانیتورهای موجود در بازار که برای انجام بازی‌ها مناسب باشند، بسیار بالاست؛ از این رو، ما با معرفی چند محصول پرفروش از برندهای معتبر، تلاش داشته‌ایم که تصمیم‌گیری را برای شما آسان کنیم.

ایسوس ROG Swift OLED PG42UQ

اگر به دنبال یکی از حرفه‌ای‌ترین و بهترین مانیتور های گیمینگ برای ps5 هستید، در خرید ROG Swift شک نکنید! این محصول محصول که یکی از گران‌قیمت‌ترین‌های بازار نیز به حساب می‌آید، پنل 42 اینچی از نوع اولد با وضوح 2160×3840 یا 4K دارد و قادر است تصاویر را با بالاترین وضوح نمایش دهد. به گفته ایسوس، زمان پاسخگویی صفحه این مانیتور به کمتر از 1 میلی‌ثانیه رسیده و پشتیبانی از فناوری‌های مختلفی مانند Trace Free و HDR10، به نمایش تصاویر با کیفیت بالاتر، کمک بسزایی خواهد کرد.

هواوی MateView GT

بهترین مانیتور ها برای PS5
بهترین مانیتور ها برای PS5

یکی دیگر از بهترین مانیتور ها برای PS5 که تجربه‌ای بی‌نظیر از اجرای بازی‌ها را برای شما رقم خواهد زد، MateView GT هواوی است. این دستگاه، پنلی 34 اینچی از نوع VA با نور پس‌زمینه LED دارد و وضوح عالی 1440×3440 با نرخ تازه‌سازی 165 هرتزی کمک می‌کند تمام تصاویر با وضوحی عالی به نمایش درآیند. نکته قابل توجه در مورد این مانیتور گیمینگ، طراحی نمایشگر فوق عریض آن به صورت خمیده است. افزون بر این، یک ساندبار استریو با دو بلندگو 5 وات در اختیار خریداران قرار می‌گیرد تا نیاز به تجهیزات صوتی جانبی نداشته باشند.

ام اس آی Optix MPG341QR

برای افرادی که به دنبال محصولی خاص‌تر از برندی خاص هستند، MSI یک گزینه ویژه برای آنها دارد: Optix MPG341QR. این محصول پرفروش که می‌توان آن را از انواع بهترین مانیتور گیمینگ برای ps5 معرفی کرد، به نمایشگر 34 اینچی IPS با وضوح 1440×3440 و نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی مجهز شده و می‌توان آن را به عنوان یکی از برترین‌ها در زمینه پخش انواع تصاویر معرفی کرد. به واسطه طراحی پیشرفته، کاربران می‌توانند ارتفاع این مانیتور را تنظیم کرده یا صفحه را در جهت‌های دلخواه قرار دهند. وجود درگاه‌های مختلفی مانند HDMI، تایپ سی و Display Port هم از دیگر ویژگی‌های مهم در مورد این مانیتور هستند.

سامسونگ Odyssey G7 C32G75TQSM

اگر به دنبال گزینه‌ای اقتصادی‌تر هستید و همچنان می‌خواهید محصولی تمام‌عیار را در کنار خود داشته باشید، مانیتور گیمینگ خمیده Odyssey G7 سامسونگ گزینه‌ای ایده‌آل است. این مانیتور در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه شده که C32G75TQSM با نمایشگر WQHD (برابر با 1440×2560) و پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 240 هرتزی، می‌تواند کاملا مناسب اتصال به PlayStation 5 باشد. در کنار عملکرد عالی، قابلیت چرخش صفحه و تنظیم زاویه آن به شکل‌های دلخواه را می‌توان از مهم‌ترین ویژگی‌های مانیتور گیمینگ سامسونگ دانست.

وزن مانیتور 31.5 اینچی و خمیده سامسونگ، بدون پایه، 6.5 کیلوگرم و همراه با پایه، 8.2 کیلوگرم است. به علاوه، کیفیت ساخت بسیار بالای آن می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

بهترین مانیتور برای ps5
بهترین مانیتور برای ps5

ایسوس TUF Gaming VG279Q1A

در میان محصولاتی با نمایشگرهای 1080p و قیمت کمتر، مانیتور گیمینگ TUF Gaming VG279Q1A با عملکرد بسیار عالی خود در نمایش انواع تصاویر، گزینه‌ای هوشمندانه برای خرید به حساب می‌آید. این محصول پرفروش به پنل 27 اینچی IPS مجهز شده و به واسطه پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی بالای 165 هرتزی، قادر است انواع انیمیشن‌ها و تصاویر را به روان‌ترین شکل ممکن نمایش دهد. زمان پاسخگویی صفحه این مانیتور، 1 میلی‌ثانیه بوده و در آن می‌توان قابلیت‌های مختلفی مانند فیلتر نور آبی، تکنولوژی‌های Extreme Low Motion Blur و Flicker Free، دو درگاه HDMI با پشتیبانی از HDCP و دو بلندگو 2 وات را پیدا کرد.

سامسونگ Odyssey G3 S24AG320NM

بهترین مانیتور گیمینگ برای ps5 در دسته محصولات اقتصادی، Odyssey G3 سامسونگ است. این محصول خوش‌ساخت و بسیار زیبا، به نمایشگری 24 اینچی از نوع VA با رزولوشن 1080×1920 مجهز شده است و به نسبت قیمت خود، امکانات بسیار خوبی را ارائه می‌دهد که پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 165 هرتزی صفحه و فناوری AMD FreeSync Premium در کنار وجود درگاه‌های مختلفی مانند HDMI و Display Port از جمله این موارد هستند. برخی کاربران، سامسونگ G3 را ارزان‌ترین مانیتور برای ps5 با عملکرد بسیار عالی می‌دانند.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد مانیتور گیمینگ سامسونگ می‌توان به نرخ کنتراست 3000:1، زاویه دید 178 درجه‌ای، پوشش مات صفحه، درگاه هدفون، پشتیبانی از حالت Eye Saver Mode و طراحی مهندسی با امکان چرخش صفحه و تنظیم زاویه دید و ارتفاع مانیتور اشاره کرد.

سخن پایانی

پیدا کردن مانیتور مناسب PS5 در بازار، اصلا کار سختی نیست و تقریبا تمام محصولاتی که توسط برندهای معتبر تولید می‌شوند، با این کنسول بازی سازگاری کامل دارند. هرچند، برای اینکه کاربران بتوانند از تمام امکانات و قابلیت‌های کنسول خود برخوردار شوند، باید سراغ مانیتوری بروند که از این فناوری‌ها و قابلیت‌ها نیز پشتیبانی می‌کند. البته، این به معنی عدم سازگاری PS5 با محصولات ارزان‌تر نیست و کاربران، همچنان می‌توانند از محصولات رده‌پایین با وضوح 1080p و 1440p نیز همراه با پلی استیشن 5 استفاده کرده و نهایت لذت را از بازی ببرند.

 

پایان رپورتاژ آگهی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *