شکست دوباره کمپانی پیکسار جنجال به پا کرده است. در ادامه مطلب شکست انیمیشن المنتال به جزئیات فروش ناموفق انیمیشن المنتال میپردازیم.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، پایینترین افتتاحیه ۳ روز آخر هفته در تاریخ شرکت معروف انیمیشنسازی با اکران «المنتال» رقم خورد. پیش از این افتتاحیه «داستان اسباب بازی» در سال ۱۹۹۵ پایینترین رقم افتتاحیه پیکسار را به نام خود کرده بود.
شکست دوباره کمپانی پیکسار
پیکسار با انیمیشنی درباره یک موش صحرایی که جاهطلبی تبدیل شدن به یک سرآشپز فرانسوی تحسینبرانگیز را دارد، تابستان ۲۰۰۷ در گیشهها کارش را با فروش ۴۷ میلیون دلاری شروع کرد و هرچند ابتدا به فروش این انیمیشن بدبین بودند، اما «راتاتویی» در نهایت فروشی ۶۲۳ میلیون دلاری را در باکس آفیس جهانی ثبت کرد تا بدبینان متوجه شوند اشتباه کردهاند.
بیشتر بخوانید:
برای دههها –تا پیش از خریداری شدن توسط دیزنی- استودیوی انیمیشنسازی معتبری که توسط استیو جابز فقید حمایت میشد، از بعیدترین سوژهها استفاده کرد تا بارها و بارها هم موفقیتهای تجاری کسب کند و هم نظر منتقدان را با خود همراه سازد.
همه اینها در چند سال گذشته تغییر کرد و با اولین نمایش تلخ «المنتال» در آخر هفته گذشته بدترین تجربه این کمپانی رقم خورد. این فیلم که حکایتی درباره مهاجرت و کنار آمدن است با اکران داخلی ۲۹.۶ میلیون دلاری، با محاسبه میزان تورم؛ حتی پایینتر از «داستان اسباب بازی» در سال ۱۹۹۵، که در سه روز آخر هفته شکرگزاری ۲۹.۱ میلیون دلار فروخته بود- قرار گرفت. با توجه به تورم فروش افتتاحیه «داستان اسباب بازی» برابر ۵۰ میلیون دلار امروز است.
فروش ناموفق انیمیشن المنتال
شکست «المنتال» در جذب تماشاگران سینما باعث میشود این کمپانی بر سر یک دوراهی گیر کند. در طول سالها، جان لستر رییس سابق پیکسار، از تبدیل شدن این کمپانی به یک کارخانه فرنچایزسازی خودداری کرد («داستان اسباببازی» و «ماشینها» استثنا بودند).
اما پس از اینکه مصرفکنندگان در طول همهگیری کرونا به تماشای فیلمهای جدید پیکسار در خانه روی آوردند؛ سیاستی بحثبرانگیز که توسط باب چاپک رییس وقت دیزنی شکل گرفت- حالا اوضاع تغییر کرده است و پس از آن حتی تابستان پیش که انیمیشن «لایتیر» اکران سینمایی شد تنها ۲۲۶.۴ میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرد.
بیشتر بخوانید: