نقد انیمیشن Elemental ؛ تعامل و تضاد آب و آتش

در این مطلب می‌خواهیم به نقد انیمیشن Elemental بپردازیم. پس در ادامه نوشتار نقد انیمیشن المنتال همراه ما بمانید تا به تحلیل انیمیشن Elemental بپردازیم.

«عنصری» یک فیلم اکشن ماجراجویی به کارگردانی جیمز وان و تهیه‌کنندگی Atomic Monster Productions است. این فیلم در 16 ژوئن 2023 اکران خواهد شد و الکساندر لودویگ، لوسی هیل و مایکل روکر در نقش‌های اصلی آن حضور دارند.

نقد انیمیشن Elemental

تعامل و تضاد آب و آتش

شما می‌توانید فهرست نقد انیمیشن Elemental را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد انیمیشن Elemental
نقد انیمیشن Elemental

داستان گروهی از ماجراجویان را دنبال می‌کند که در تلاش برای بازیابی یک مصنوع قدرتمند به نام “سنگ عنصری” هستند. در طول مسیر، آنها باید بر چالش‌ها و موانع مختلفی از جمله شکارچیان گنج رقیب و موجودات عنصری خطرناک غلبه کنند. در ادامه نوشتار تحلیل انیمیشن Elemental همراه ما بمانید تا به بررسی انیمیشن Elemental بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2023 + [تاریخ اکران و تریلر]

بهترین انیمه های سال 2023

مشخصات انیمیشن

نقد انیمیشن Elemental
نقد انیمیشن Elemental
  • بودجه: 200 میلیون دلار
  • کارگردان: پیتر ساهن
  • نویسندگان: جان هوبرگ، کت لیکل، برندا هسوه
  • بازیگران: لیا لوئیس، مامودو آتیه، رونی دل کارمن، شیلا اومی، وندی مک‌لندون-کاوی، کاترین اوهارا، میسون ورتایمر، جو پرا، متیو یانگ کینگ، اکاکیتیه بی گناه

بررسی داستان

نقد انیمیشن Elemental
بررسی انیمیشن Elemental

شخصیت اصلی، Ember، یک زن جوان سخت و شوخ ساخته شده از آتش است، که با مخالف قطبی خود هم از نظر عنصر و هم در شخصیت، دوستی پیدا می‌کند: وید آرام و احساساتی، مردی جوان ساخته شده از آب. به دلیل این واقعیت که لمس کردن وید به معنای واقعی کلمه به امبر آسیب می‌رساند، دوستی او باعث می‌شود که او در باورهایش در مورد جهان تجدید نظر کند.

این تیزر ملاقات دوست داشتنی آنها را نشان می‌دهد، به اصطلاح، جایی که هر دو دستشان را می‌گیرند تا هدفون های Ember را پس از اینکه او آنها را در واگن شلوغ قطار رها می‌کند، بردارند. این تیزر همچنین برخی از طراحی‌های شخصیت‌ها را برای ساکنان شهر المنت نشان می‌دهد، کودکانی که از ابرها و باد ساخته شده‌اند و افراد چمن‌پوش با درخت‌ها و گل‌هایی که از بدن‌شان رشد می‌کنند.

به روش بیش از حد طراحی شده و نوین-نیویورکی اش، Element City بسیار شبیه Zootopia است، اما با حباب های آبی ژلاتینی (آب) و مشعل های نارنجی درخشان (آتش) به جای گونه های جانوری. درست همانطور که در تمثیل برخورد با تفاوت‌های دیزنی بین شکارچیان و طعمه‌ها تنش‌ها به وجود آمد، حتی یک کودک نوپا متوجه می‌شود که چرا دوستی برای آتش و آب دشوار است.

نقد انیمیشن Elemental

نقد انیمیشن Elemental
تحلیل انیمیشن Elemental

“Elemental” به کارگردانی پیتر سون است که از سال 2003 در پیکسار کار می‌کرد، زمانی که او یک هنرمند داستان و تهیه کننده در “Finding Nemo” بود. پس از کار به عنوان انیماتور در «شگفت انگیزان»، «راتاتوی»، «وال-ای» و «بالا»، در سال 2013 به تیم خلاق ارشد پیکسار ارتقا یافت و اولین کارگردانی خود را با «دایناسور خوب» در سال 2015 انجام داد. سون در ارائه عکس‌هایی از فیلم در نمایشگاه D23 در سپتامبر گفت که این فیلم از داستان عشق والدینش الهام گرفته شده است که در دهه 1970 از کره به نیویورک مهاجرت کردند. دنیس ریم تهیه کننده این فیلم است.

احساسی‌ترین لحظه فیلم بین امبر و پدرش اتفاق می‌افتد، زمانی که زن جوان آتشین (که می‌تواند با دستانش شیشه را آب کند و می‌خواهد هنرمند شود) اعتراف می‌کند که می‌خواهد با زندگی خود کار دیگری انجام دهد و او به او می‌گوید: این مغازه هرگز رویا نبود. تو رویا بودی.»

این یک صحنه عالی است – بهتر از صحنه‌ای که امبر و وید با هم از یک باغ گل زیر آب بازدید می‌کنند، یا اولین قرار ملاقاتشان که به نوعی آتش‌بازی تبدیل می‌شود – و به این دلیل است که به نظر می‌رسد از زندگی واقعی آمده است.

نتیجه گیری

نقد انیمیشن Elemental
نقد انیمیشن المنتال

“Elemental” در تاریخ 16 ژوئن 2023 در سینماها اکران می‌شود. قابل ذکر است که پس از تصمیم دیزنی برای اکران “روح”، “لوکا” و “قرمز شدن” این اولین فیلم اصلی پیکسار خواهد بود که پس از “به جلو” در سال 2020 اکران می‌شود. از دیگر پروژه‌های آینده پیکسار می‌توان به «Elio» با بازی آمریکا فررا و دنباله‌ای بر «Inside Out» محصول ۲۰۱۵ اشاره کرد. هر دو فیلم برای اکران در سال 2024 برنامه ریزی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد انیمیشن Elemental سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *