همنواز

گوشی‌های اندروید 15 از سمت گوگل ضد سرقت شدند

گوگل در دومین نسخه بتای اندروید 15 که امروز منتشر شد، گام مهمی برداشته است. این نسخه اندروید با استفاده از هوش مصنوعی، سرقت را برای سارقان دشوارتر می‌کند.

در حالی که روز اول کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل (I/O) به نمایش قدرت هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف اختصاص داشت، روز دوم به طور کامل به اندروید و ویژگی‌های جدید آن در سال 2024 پرداخت شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


گوشی‌های اندروید 15 از سمت گوگل ضد سرقت شدند

علاوه بر انتشار دومین نسخه بتا از نسخه جدید اندروید ، گوگل از چندین قابلیت امنیتی جدید در این نسخه رونمایی کرد که تا پیش از این معرفی نشده بودند.

یکی از این ویژگی‌ها، قفل تشخیص سرقت نام دارد که از هوش مصنوعی برای شناسایی حرکات مرتبط با سرقت تلفن همراه استفاده می‌کند. در صورت تشخیص چنین حرکاتی، صفحه نمایش گوشی به سرعت قفل می‌شود و دسترسی به اطلاعات کاربر برای سارق دشوارتر خواهد شد.

اندروید 15

علاوه بر این، قابلیتی به نام قفل از راه دور به کاربران این امکان را می‌دهد که در صورت سرقت گوشی، از راه دور و با استفاده از هر دستگاهی و فقط با شماره تلفن خود، آن را قفل کنند. این قابلیت برای مواقعی که کاربر رمز عبور حساب گوگل خود را برای استفاده از یافتن دستگاه من به خاطر نمی‌آورد، بسیار مفید خواهد بود.

در نهایت، قفل دستگاه خاموش به طور خودکار صفحه نمایش گوشی را در صورت عدم اتصال به اینترنت قفل می‌کند و برای باز کردن آن، احراز هویت کاربر ضروری است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ضد سرقت بودن گوشی‌های اندروید 15 از سمت گوگل چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: deccanherald


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *