بهترین نسخه های ددپول که باید بشناسید

بهترین نسخه های ددپول شامل داستان‌هایی هستند که هر کدام با طنز خاص و اکشن فراوان، این ضدقهرمان محبوب را به شیوه‌های مختلفی به تصویر کشیده‌اند،

با اکران فیلم ددپول و ولورین 2024 ، «ددپول» بار دیگر به سوژه داغ این روزهای دنیای سینمای ابرقهرمانی تبدیل شده است. این فیلم به شدت مورد انتظار، نشان می‌دهد که برخی از بهترین نسخه های ددپول وارد جریان اصلی می‌شوند. تریلر فیلم ددپول 3 نشان‌گر این است که ما با دیوانگی چندجهانی مواجه خواهیم شد و طرفداران مشتاقانه منتظر این تجربه هستند.

نقد فیلم ددپول و ولورین (Deadpool & Wolverine)


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

دانلود فیلم ددپول و ولورین با کیفیت پرده


تمامی نسخه‌های ددپول، در توانایی‌های شوخی‌کردن با مخاطب مشترک هستند؛ اما هر یک از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که آن‌ها را از همدیگر متمایز می‌کند. در بهترین کمیک‌ های ددپول ، برخی از عجیب‌ترین نسخه‌های جایگزین او در کل چندجهانی مارول حضور دارند که بد نیست آن‌ها را بشناسیم.

بهترین نسخه های ددپول

در ادامه لیست بهترین نسخه های ددپول را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب سی‌بی‌آر (CBR) نوشته شده است.

بهترین نسخه های ددپول
بهترین نسخه های ددپول

با اکران فیلم ددپول و ولورین ، مخاطبان به طور قطع از دیدن این نسخه‌های متنوع و جذاب «ددپول» لذت خواهند برد. چند نسخه برتر از بهترین ددپول‌ در دنیای کمیک هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد و داستان‌های جذاب خود را دارند.

لطفاً توجه داشته باشید که این مقاله ممکن است شامل اطلاعاتی باشد که به داستان‌های آینده اشاره می‌کند.

Dreadpool

بهترین نسخه های ددپول
ددپول 1

در تلاش برای درمان ذهن ناپایدار شخصیت نسخه ددپول 1 ، «مردان ایکس» او را نزد «دکتر بنجامین برایتون» بردند؛ اما دکتر به جای کمک، او را تشویق به کشتن تمام شخصیت‌های دنیای مارول کرد. در داستان Deadpool Kills the Marvel Universe، «دریدپول» به بزرگ‌ترین تهدید ابرقهرمانان مارول تبدیل شد و قول داد هر کسی، حتی فراتر از دیوار چهارم را هم بکشد.

«دریدپول» یک «ددپول» بی حد و حصر است. او مانند یک ماشین کشتار عمل می‌کند و در خشن‌ترین کمیک‌های مارول هم حضور دارد. در داستان Deadpool Kills Deadpool، او تلاش می‌کند تا انواع مختلفی از ددپول‌ها را بکشد و نشان می‌دهد که یکی از قوی‌ترین و باهوش‌ترین ددپول‌های تاریخ است.

Deadpool Kid

بهترین نسخه های ددپول

«ددپول کید» که نباید با «کیدپول» اشتباه گرفته شود، نسخه «وید ویلسون» در زمین 1108 است. در این دنیا، دوران وسترن هنوز ادامه دارد و او اساساً یک ددپولِ کابوی است. در داستان‌ های ددپول نام او از دیگر شخصیت‌های غربی مارول مثل «راوهاید کید» و «تو-گان کید» گرفته شده است.

او با ظاهری شبیه به یک یاغی که شامل کلاه، باندانا و کت بلند می‌شود، در کنار کلانتر «فیوری» و شکارچیِ جایزه‌بگیر، یعنی «لوگان»، در سرزمینی خطرناک و بیابانی زندگی می‌کند. او به خاطر سرقت از بانک، آتش‌سوزی عمدی، دزدی نرم‌افزار و حتی فراری دادن بزهای یک فرد محلی از یتیم‌خانه، تحت تعقیب است.

اگرچه او یک جنایتکار بزرگ محسوب می‌شود؛ اما حتی شخصیت فیلم ددپول 2 در زمین 616 خطرناک‌تر از او است و در نهایت او را با یک شلیک به سر می‌کشد.

Death Mask & Deathwish

بهترین نسخه های ددپول
ددپول 2

در نگاه اول، به نظر می‌رسد که «دث ماسک» ترکیبی از «ددپول» و «دکتر دووم» باشد؛ اما اینطور نیست. این نسخه از زمین 11638 یا همان The Perfect World می‌آید.

در این دنیای موازی، «وید ویلسون» به عنوان یک نابغه با یک امپراتوری جنایی خطرناک شناخته می‌شود. «ویکتور وان دووم» که همان «دث ماسک» است، شبیه به «ددپول» به نظر می‌آید فقط با این تفاوت که رنگش سبز است.

زمین 11638 به دلیل اینکه ددپول (Death Mask) در آن به عنوان یک شخصیت جدی شناخته می‌شود، از سایر جهان‌ها متمایز است. اساساً، انگار این جهان متناوب دو «ددپول» دارد که هر دو به همان اندازه که به نظر می‌رسد، خطرناک هستند.

Waitari AKA The Fool

بهترین نسخه های ددپول
بهترین نسخه های ددپول

در سال 2003، کتاب کمیکی به نام 5 Ronin نوشته «پیتر میلیگان» منتشر شد که دنیای «مارول» را به سبک ژاپن فئودال بازسازی کرد. در زمین 11542، شخصیت نام ددپول «وید ویلسون» نیست و همه او را به عنوان «ویتاری»، یک جنگجوی سامورایی با شمشیر کاتانا که به «تیغه‌پول» معروف است، می‌شناسند.

«ویتاری» یک سامورایی با حس شوخ طبعی عجیب و غریب و بی‌‎توجهی به قوانین افتخار سامورایی محسوب می‌شود که او را به یک شخصیت غیرمعمول در این داستان تبدیل کرد. شخصیت او نیز بسیار جذاب و منحصر به فرد طراحی شده است. او از یک کیمونوی قرمز استفاده می‌کند که ظاهری شیک و در عین حال خطرناکی به او می‌بخشد.

Wolverinepool

بهترین نسخه های ددپول
ددپول و ولورین

زمین 1946 خانه یکی از قوی ترین ددپول ها یعنی «ولورینپول» است. همانطور که از نامش پیداست، قدرت‌های «ولورین» و «ددپول» در این شخصیت با هم آمیخته شده‌اند. او از نتیجه تزریق اسکلت «وید ویلسون» با آدامانتیوم به جای «لوگان» به وجود آمده است.

این شخصیت که ترکیبی از استقامت «ددپول» و وحشیگری «ولورین» محسوب می‌شود، یک ماشین کشتار بسیار جالب است. شایعاتی وجود داشت که این نسخه ممکن است در طول داستان Deadpool & Wolverine ظاهر شود؛ اما این اتفاق نیفتاد. تنها اشاره‌ای کوتاه به این شخصیت، در زمانی که «وید» از چنگال‌های «لوگان» برای کشتن ماموران TVA استفاده می‌کند وجود دارد؛ اما این صحنه تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

Dead Man Wade

بهترین نسخه های ددپول

این نسخه از ددپول برخلاف آنچه طرفداران از او می‌دانند، شوخ‌طبع نیست. او عادت‌های عجیبی به آزار دادن خود دارد و این کار را برای تنبیه کردن خودش استفاده می‌کند. این شخصیت یکی از سوارکاران مرگبار آپوکالیپس در کنار «دانیل مونستار» و «داماسک» محسوب می‌شود.

«ددمن واید» با اینکه از خشونت بیزار است؛ اما برای دفاع از خود مجبور به استفاده از قدرت‌هایش می‌شود. او برخلاف دیگر ددپول‌ها، بامزه نیست و دیوار چهارم را نمی‌شکند. همچنین قتل‌عام‌های او بسیار غم‌انگیز هستند. او شخصیت جالبی دارد؛ اما بیش از حد تاریک است.

Kidpool

بهترین نسخه های ددپول
ددپول جدید

«کیدپول» یکی از نسخه‌های بچه‌گانه و عجیب ترین ددپول در دنیای کمیک یه حساب می‌آید. این کودک برخلاف نسخه‌های بزرگسال در یتیم‌خانه‌ای که مخصوص بچه‌های مشکل‌دار بود، بزرگ شد. رفتارهای بد و شیطنت‌هایش باعث شده تا همه از او دوری کنند.

جالب اینجاست که این بچه یکی از خطرناک‌ترین نسخه‌های ددپول محسوب می‌شود. او دو شمشیر لیزری را از اتاق تمرین یتیم‌خانه به دست آورد و همچنین به خوبی از آن‌ها استفاده می‌کند. او به دلیل اینکه کودک است، سریع عصبانی می‌شود و تصمیم‌های عجولانه‌ای می‌گیرد. «کیدپول» ترکیبی خطرناک از یک کودک شیطان و یک جنگجوی ماهر به شمار می‌رود.

Dogpool

بهترین نسخه های ددپول

«داگپول» از زمین 8311 می‌آید که همه شخصصیت‌های داستان‌ های ددپول این دنیای موازی‌ای حیوانات هستند و نامشان بر اساس بازی با کلمات و نام‌های حیوانات است. به عنوان مثال، «اسپایدرمن» (Spider-Man) در این دنیا Spider-Ham، «دکتر دوم» (Doctor Doom) Ducktor Doom و «هالک» (Hulk) Hulk Bunny هستند.

او پیشینه خاصی ندارد؛ اما می‌توان فرض کرد که شبیه به «وید ویلسون» از زمین 616 است. با ورود «داگپول» به دنیای سینمایی «مارول» (MCU)، طرفداران امیدوار هستند که این شخصیت دوست‌داشتنی و خنده‌دار، به بخشی دائمی از خانواده «ددپول» تبدیل شود.

Lady Deadpool

بهترین نسخه های ددپول
بهترین نسخه های ددپول

«واندا ویلسون» (Wanda Wilson) از زمین 3010، تنها نسخه زنانه «ددپول» است که در دنیای کمیک وجود دارد. او در دل شورشیان ضد وفادار ایالات متحده، جایی که میل ذاتی‌اش به خشونت و قدرت‌های به ارث رسیده از «ددپول»، او را به یک جنگجوی بی‌رحم تبدیل کرد، جای دارد.

برخلاف دیگر نسخه‌های این شخصیت، «واندا» داستانی پرمحتوا در دنیای «مارول» دارد. او با نسخه شرور «کاپیتان آمریکا» به نام «ژنرال آمریکا» می‌جنگد و بخشی از گروه ددپول کورپس است. «لیدی ددپول» به لطف شوخ‌طبعی و قدرت خارق‌العاده‌اش، درست مانند «وید»، محبوبیت زیادی دارد. دیدن او در فیلم Deadpool & Wolverine طرفداران را بسیار شوکه کرد.

Headpool

بهترین نسخه های ددپول
عجیب ترین ددپول

کتاب‌ های مصور ددپول به زندگی این شخصیت قبل از شیوع طاعون زامبی‌ها در زمین 2149 نمی‌پردازند؛ بنابراین می‌توان گفت که زندگی «هد پول» شباهت زیادی به نسخه‌ی «ددپول» در زمین 616 دارد. این «ددپول» به ویروس آلوده بود و سپس توسط «ووندار آکواریان» تکه‌تکه شد و تنها سر او باقی ماند. «ددپول» در دنیای «مارول»، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها است.

سوالات متداول

چرا «دریدپول» به بزرگ‌ترین تهدید مارول تبدیل شد؟

او تصمیم به کشتن حتی شخصیت‌های فراتر از دیوار چهارم گرفت.

چه تفاوتی میان «Death Mask» و «Deathwish» وجود دارد؟

«Death Mask» سبز است و یک امپراتوری جنایی دارد.

چگونه «Dead Man Wade» با سایر ددپول‌ها تفاوت دارد؟

او جدی و عبوس است و به خودآزاری اعتیاد دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین نسخه های ددپول چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *