دبیر شورای هنر از ممنوعیت لغو کنسرت ها گفت

«محمدحسین ایمانی‌خوشخو»، دبیر شورای هنر ، در نشست خبری روز سه‌شنبه – 23 مرداد – به تشریح سندهای هنری مصوب این شورا پرداخت.

او در این رابطه گفت:

شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از نهادهای اصلی سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری در حوزه هنر است که شورای هنر را نیز شامل می‌شود. این شورا قبل از سال 88 فعالیت‌های مهمی مانند جایزه جلال آل احمد و فرهنگستان را انجام داده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: وزیر ارشاد: پرستو صالحی می‌تواند برگردد

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


دبیر شورای هنر از ممنوعیت لغو کنسرت ها گفت

ایمانی‌خوشخو افزود:

در دوران دولت شهید رئیسی، شورای هنر به طور فعال دو بار در هفته جلسات برگزار کرد و در مجموع 42 جلسه برگزار شد و 19 مصوبه داشت.

وی اشاره کرد که یکی از مشکلات اصلی کشور، جزیره‌ای عمل کردن دستگاه‌ها در حوزه هنر است که منجر به ناهماهنگی و موازی‌کاری می‌شود. این مشکل به شورا ضربه زده است.

وی ادامه داد:

در شورای هنر، تمامی دستگاه‌های فرهنگی و هنری از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد و وزارت علوم عضویت دارند و این ناهماهنگی‌ها برطرف شده است.

دبیر شورای هنر به تصویب شش سند بالادستی از جمله سند معماری اشاره کرد و گفت که این سند پس از هشت سال تصویب شد. وی افزود:

بر اساس این سند، تمامی دستگاه‌ها باید به هنر معماری اسلامی پایبند باشند. همچنین سند موسیقی تصویب شد که به موجب آن، هیچ دستگاهی حق لغو کنسرت را ندارد و صدا و سیما باید همه سازهای موسیقی را نشان دهد.

دبیر شورای هنر

«ایمانی‌خوشخو» همچنین از تصویب سند هنرهای نمایشی و تاسیس بنیاد ملی تئاتر ایران خبر داد و افزود که سند هنرهای تجسمی نیز به تصویب رسید و این سند، حضور در حراج‌های هنری را تسهیل کرده است.

وی از تاسیس شهر جهانی صنایع خلاق فرهنگی در تهران نیز خبر داد و گفت که تاکنون 12 سرمایه‌گذار معتبر برای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین، سند سینما به تصویب نهایی رسیده و شامل 10 آیین‌نامه اجرایی است که هنوز تصویب نشده‌اند.

این آیین‌نامه‌ها شامل حقوق تماشاگران، حقوق و مسئولیت‌های سینماگران و شیوه‌نامه‌های سرمایه‌گذاری سینمایی است. دبیر شورای هنر همچنین به بررسی اسناد موسیقی ۶۰ کشور از جمله ژاپن، کره جنوبی و آفریقا اشاره کرد و گفت که این سند با تصویب عالی‌ترین مقام و ابلاغ وزارت کشور، به مرحله اجرا درآمده است. بر اساس این سند، هیچ شخص یا دستگاهی حق لغو کنسرت‌ها را ندارد.

وی یادآور شد که آموزش و پرورش، با وجود عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یکی از ضعیف‌ترین دستگاه‌ها بوده است که تنها در تعداد معدودی از جلسات شورا حضور داشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این اقدامات چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *