زیباترین بازیگران زن جهان ؛ ملکه‌های سینما

معرفی 13 تا از زیباترین بازیگران زن جهان در سینمای هالیوود که علاوه بر جذابیت خیره‌ کننده‌شان، استعداد بازیگری فوق العاده‌ای نیز دارند.

زیبایی یک مفهوم نسبی است که در فرهنگ‌ها و دوره‌های مختلف، به اشکال متفاوتی تعریف می‌شود. در دنیای سینما و تلویزیون، بازیگران زن بسیاری با جذابیت ظاهری و استعدادهای برجسته خود توجه جهانیان را به خود جلب کرده‌اند. این بازیگران، نه تنها به خاطر ظاهر خیره‌کننده‌شان، بلکه به دلیل استعداد بازیگری خود، در صنعت سینما تأثیرگذار بوده و بخاطر مشارکت در پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی و فضای مجازی به شهرت رسیده‌اند.

از هالیوود تا سینمای اروپا و جهان، چهره‌های معروفی مانند «آنجلینا جولی»، «اسکارلت جوهانسون»، «مونیکا بلوچی» و…، الهام‌بخش میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هستند و نقش مهمی در شکل‌گیری استانداردهای جهانی برای زیبایی و جذابیت دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا یه کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


زیباترین بازیگران زن جهان

در ادامه لیست زیباترین بازیگران زن جهان از نگاه فیگار و سایت IMDB را مشاهده خواهید کرد:

زیباترین بازیگران زن جهان
زیباترین بازیگران زن جهان

در این مقاله 13 نفر از زیباترین بازیگران زن جهان در تمام دوران را معرفی کردیم. هر کدام از این بازیگران زیبایی منحصر به فرد خودشان را دارند که مخاطبان در سراسر جهان را مجذوب کرده‌اند. این مقاله بر اساس سایت IMDB و از نگاه مخاطبین، فهرستی از زیباترین بازیگران زن هالیوود را پوشش می‌دهد.

ناتالی پورتمن (Natalie Portman)

زیباترین بازیگران زن جهان

«ناتالی پورتمن» یکی از زیباترین بازیگران زن هالیوودی در سال 1981 (43 ساله) متولد شد. وی اصلیت اسرائیلی دارد و یکی از با استعدادترین بازیگران هالیوود چه از دهه 90 میلادی به بعد محسوب می‌شود. «پورتمن» تنها بازیگر متولد دهه 80 است که برنده جایزه آکادمی برای بهترین بازیگر زن شده است.

از معروفترین آثار او می‌توان به فیلم قوی سیاه (Black Swan 2010) که برای آن برنده جایزه آکادمی شده، لئون حرفه‌ای (Leon The Professional 1994) که اولین تجربه سینمایی او بود، می دسامبر (May December 2023)، ثور (Thor 2011) و ثور :عشق و تندر (Thor: Love and Thunder 2022) اشاره کرد.

افتخاراتی که این بازیگر کسب کرده شامل یک جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، جایزه فیلم بفتا و دو گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین بازیگر زن فیلم درام بخاطر فیلم قوی سیاه، می‌شود.

اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson)

زیباترین بازیگران زن جهان
زیباترین بازیگران زن هالیوود

«اسکارلت جوهانسون» یکی از زیباترین بازیگران زن جهان است سال 1984 (39 ساله) در شهر نیویورک متولد شد. او در سال‌های 2018 و 2019 یکی از دریافت کنندگان بیشترین دستمزد در میان بازیگران بود. وی یک خواهر بازیگر به نام «ونسا جوهانسون» نیز دارد. «جوهانسون» از دوران کودکی به بازیگری علاقه داشت و در ابتدا فعالیتش را با تئاتر و نمایش آف برادوی (سالن‌های تئاتر حرفه‌ای در نیویورک) آغاز کرد.

حضور او در «مارول» نیز از فیلم مرد آهنی 2 (Ironman 2) شروع شد. از مشهورترین آثار او می‌توان به فیلم دختری با گوشواره مروارید (Girl with a Pearl Earring 2003)، زیرپوست (Under the Skin 2018)، لوسی (Lucy 2014)، بیوه سیاه (Black Widow 2021) و دیگر فیلم‌های «مارول»، اشاره کرد. از جمله بسیار جوایزی که «جوهانسون» دریافت کرده شامل دو جایزه اسکار، یک جایزه تونی، پنج گلدن گلوب و یک جایزه فیلم بفتا می‌شود.

مرلین مونرو (Marilyn Monroe)

زیباترین بازیگران زن جهان

«مرلین مونرو» یکی از اسطوره‌های زیبایی در دهه 50 میلادی که سال‌ها پس از مرگش هم جزو محبوب‌ترین و زیباترین بازیگران زن جهان است. وی در سن 36 سالگی از دنیا رفت. او همواره به عنوان نماد فرهنگ مردمی و ششمین زن در فهرست بزرگترین افسانه‌های زن روی پرده سینما در عصر طلایی هالیوود به شمار می‌رود.

«مرلین مونرو» علاوه بر بازیگری، مدلینگ و چهره تبلیغاتی نیز انجام می‌داد که از معروفترین آثار او می‌توان به خارش هفت ساله (The seven year itch 1955)، رودخانه بدون بازگشت (River of No Return 1954)، آقایان موطلایی‌ها را بیستر دوست دارند (Gentlemen Prefer Blonds 1953) و ناجورها (The Misfits 1961) اشاره کرد.

معروفترین نقش او «بامب‌شل بلوند» (یکی از کلیشه‌های دهه 50 برای افراد موطلایی) بود. افتخاراتی که این بازیگر در دوران خود کسب کرده شامل جایزه سریعترین ستاره نوظهور در سال 1953 می‌شود و علاوه بر این «مونرو» بزرگترین ستاره استودیوی فاکس قرن بیستم بوده است.

آدری هپبورن (Audrey Hepburn)

زیباترین بازیگران زن جهان
زیباترین بازیگران زن هالیوود قدیمی

«آدری هپبورن» اهل بریتانیا، یکی از زیباترین بازیگران زن هالیوود کلاسیک است که نماد فیلم و مد در دوران خودش محسوب می‌شد. وی در سن 63 سالگی بر اثر سرطان (1929-1993) از دنیا رفت. «هپبورن» علاوه بر بازیگری در زمینه مدل مو و مد لباس نیز الگوی بسیاری از دختران بود و هست.

از معروفترین آثار او می‌توان صبحانه در تیفانی (Breakfast at Tiffany`s 1961)، تعطیلات رمی (Roman Holidays 1953)، سابرینا (Sabrina 1954) و چهره بامزه (Funny Face 1957) را نام برد. وی به عنوان سومین افسانه زن در سینمای کلاسیک هالیوود و در فهرست بین المللی خوش لباس‌ترین‌ها قرار دارد. جوایز زیادی نیز مانند یک جایزه اسکار، یک گلدن گلوب و یک جایزه تونی نیز دریافت کرده است.

آوا گاردنر (Ava Gardner)

زیباترین بازیگران زن جهان

«آوا گاردنر» از زیباترین بازیگران زن هالیوود قدیمی است که به عنوان بیست و پنجمین هنرپیشه بزرگ زن تاریخ از طرف بنیاد فیلم آمریکا شناخته می‌شود. این هنرپیشه آمریکایی در سن 68 سالگی (1922-1990) درگذشت. او اولین بار در سال 1946 با فیلم قاتل‌ها (The Killers) در سینما ظاهر شد.

«گاردنر» در طی چهار دهه فعالیتش فیلم‌هایی مانند کنتس پابرهنه (The Barefoot Contessa 1954)، سنگاپور (Singapore 1947)، شب ایگوانا (The Night of the Iguana 1964) و زمین لرزه (Earth quick 1974) را بازی کرده است. از دلایل محبوبیت این بازیگر در دوران خود علاوه بر استعداد بازیگری‌اش، جذابیت و خوش‌استایل بودن او در هر شرایط حتی بیرون از دنیای سینما بود.

کیت بلانشت (Cate Blanchett)

زیباترین بازیگران زن جهان
زیباترین بازیگران خارجی

«کیت بلانشت» یکی از زیباترین بازیگران زن هالیوودی است که با زیبایی منحصر به فرد خود در سن 55 سالگی (متولد سال 1969) مخاطبان را مجذوب خود کرد. این بازیگر استرالیایی یکی از هنرمندان برتر نسل خود و الگوی دیگر بازیگران برای اجرا در نقش‌های متفاوت به شمار می‌رود.

«بلانشت» با بازی در فیلم درام الیزابت (1998) به شهرت رسید و سپس در فیلم‌های سه گانه ارباب حلقه‌ها (2001-2003)، سه گانه هابیت (2012-2014)، لایواکشن سیندرلا (2015) و فیلم ثور: رگنوراک (2017) حضور داشت. این بازیگر افتخارات زیادی از جمله دو جایزه اسکار، چهار گلدن گلوب و چهار جایزه فیلم بفتا دریافت کرده است.

آنجلینا جولی (Angelina Jolie)

زیباترین بازیگران زن جهان

«آنجلینا جولی» بازیگر و فیلم‌ساز مشهور آمریکایی است که همیشه جزو زیباترین بازیگران خارجی محسوب می‌شود و در سال 1975 (49 ساله) متولد شد. رسانه‌ها برای چندین سال پیاپی او را به عنوان زیباترین زن جهان و یکی از قدرتمندترین افراد در صنعت سرگرمی آمریکا یاده کرده‌اند و حواشی و کارهای بشر دوستانه‌اش را پوشش دادند.

«جولی» بخاطر اینکه فرزند بازیگر «جان ویت» است، از سنین کودکی در رسانه‌ها ظاهر می‌شد و با فیلم بازی با قلب (Playing by Heart 1998) و جیا (GIA 1998) فعالیتش را در سینما آغاز کرد.

معروفترین آثار او شامل فیلم مالفیسنت (Maleficent 2014)، آقا و خانم اسمیث (Mr. & Mrs. Smith 2005)، مالفیسنت: بانوی اهریمنی (Maleficent: mistress of Evil 2019) و دختر ازهم گسیخته (Girl: Interrupted 1999) می‌شود. از جمله افتخاراتی که او کسب کرده می‌توان به یک اسکار، سه گلدن گلوب و دو جایزه انجمن بازیگران فیلم برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن، اشاره کرد.

شارلیز ترون (Charlize Theron)

زیباترین بازیگران زن جهان
زیباترین بازیگران زن جهان

«شارلیز ترون» یکی از جذابترین بازیگران زن هالیوود که بیشترین دستمزد را دریافت می‌کند، در سال 1975 (49 ساله) به دنیا آمد. این بازیگر اهل آفریقای جنوبی است و با بازی در بسیاری از فیلم‌های دهه 90 مانند وکیل مدافع شیطان (Devil Advocate 1998) و قوانین خانه سایدر (The Cider House Rules 1999) به شهرت رسید.

«ترون» در فیلم‌های بسیاری مانند هیولا (Monster 2003)، سرزمین شمالی (North Country 2005)، سفیدبرفی و شکارچی (Snow white & Huntsman 2012) و بزرگسال جوان (Young Adult 2011) نقش‌آفرینی کرده است. افتخاراتی که این بازیگر کسب کرده شامل یک جایزه اسکار، یک جایزه گلدن گلوب شده و علاوه بر آن به عنوان یکی از 100 شخص تاثیرگذار در جهان و از زیباترین بازیگران زن جهان شناخته می‌شود.

نیکول کیدمن (Nicole Kidman)

زیباترین بازیگران زن جهان

«نیکول کیدمن» یکی از زیباترین بازیگران زن هالیوود قدیمی است که در سال 1967 (57 ساله) به دنیا آمد. این بازیگر استرالیایی-آمریکایی که با بازی در ژانرهای متفاوت (به خصوص شخصیت‌های عدالت خواه) شناخته می‌شود، علاوه بر بازیگری، چهره تبلیغاتی برند عطر شنل شماره 5 نیز بوده است.

شهرت بین المللی او با بازی در فیلم اکشن روزهای تندر (Days of Thunder 1990) آغاز شد و سپس با اجرا در فیلم‌هایی مانند بتمن برای همیشه (Batman Forever 1995)، چشمان کاملا بسته (Eyes wide Shut 1999)، مجموعه فیلم‌های مولن روژ (Moulin Rouge 2001) و لانه خرگوش (Rabbit Hole 2010)، به فعالیتش در عرصه هنر ادامه داد. از جمله افتخاراتی که این بازیگر دریافت کرده می‌توان به یک جایزه اسکار، یک جایزه فیلم بفتا، دو جایزه امی و شش گلدن گلوب و بسیاری دیگر، اشاره کرد.

مونیکا بلوچی (Monica Bellucci)

زیباترین بازیگران زن جهان
زیباترین بازیگران زن جهان

«مونیکا بلوچی» بازیگر و مدل جذاب ایتالیایی است که در سال 1964 (59 ساله) متولد شد. وی با زیبایی دل‌انگیز و منحصر به فرد، ابتدا کار خود را با مدلینگ آغاز کرده و در تبلیغات برندهای مختلف نیز ظاهر می‌شد.

او اول در چندین فیلم ایتالیایی بازی کرده و سپس با نقش کوتاهی در فیلم‌های قرعه‌‌کشی (La Riffa 1999) و دراکولا (Dracula 1992) به نویسندگی «برام استوکر»، وارد هالیوود شد. «مونیکا بلوچی» چندین بار در رسانه‌ها نیز جزو زیباترین بازیگران زن جهان قرار گرفته است.

از معروفترین آثار «بلوچی» می‌توان به فیلم ماتریکس: بارگذاری مجدد (Matrix: reloaded 2003)، مالنا (Malena 2001)، مرا به خاطر بسپار, عشق من (Remember me My Love 2003) و روی راه شیری (On the milky Road 2016)، اشاره کرد. افتخاراتی که این بازیگر دریافت کرده شامل گلدن گلوب ایتالیا، دو جایزه روبان نقره‌ای و یک جایزه ماگریت (جایزه سینمایی بلژیک) و بسیاری دیگر می‌شود.

مارگو رابی (Margot Robbie)

زیباترین بازیگران زن جهان

«مارگو رابی» یکی از زیباترین بازیگران زن جوان هالیوود است که در سال 1990 (34 ساله) متولد شد. این بازیگر استرالیایی، علاوه بر زیبایی وصف نشدنی‌اش، با بازی در فیلم‌های مستقل و بلاکباسترهای (فیلم‌هایی با بودجه کلان) زیادی به شهرت جهانی رسید. وی حرفه‌اش در هالیوود را با یک مجموعه تلویزیونی آغاز کرده و با فیلم کمدی سیاه گرگ وال استریت (The Wolf of Wall street 2013) مشهور شد.

مشهورترین آثار او شامل فیلم‌هایی مانند من تونیا هستم (I Tonya 2017)، روزی روزگاری در هالیوود (Once upon a time in Hollywood 2019)، جوخه انتحار (The suicide Squad 2021)، پرندگان شکاری (Birds of Prey 2020) و البته فیلم باربی (Barbie 2023) (که جایگاه او به عنوان یکی از زیباترین بازیگران زن جهان را تثبیت کرد) می‌شود.

از افتخارات زیاد او نیز می‌توان به سه بار نامزدی اسکار و چهار نامزدی گلدن گلوب و همچنین به عنوان یکی از 100 شخص تاثیرگذار در جهان، اشاره کرد. جالب است بدانید «مارگو رابی» در یک مصاحبه گفته بود که خود را فرد زیبایی نمی‌داند.

اما استون (Emma Stone)

زیباترین بازیگران زن جهان
زیباترین بازیگران زن هالیوود جدید

«اما استون» از زیباترین بازیگران زن هالیوود جدید که با زیبایی منحصر به فرد و اجراهای فوق العاده او در سال‌های اخیر، مخاطبان را مجذوب خود کرده است. وی در سال 1988 (36 ساله) متولد شد و از همان دوران کودکی حرفه بازیگری را آغاز کرد. اولین تجربه سینمایی او فیلم باد در درختان بید (The Wind in the Willows 2000) بود. این بازیگر به دلیل نوع زیبایی خاص خود جزو زیباترین بازیگران زن جهان قرار می‌گیرد.

«استون» در فیلم‌های زیادی نظیر عشق احمقانه دیوانه‌وار (Crazy Stupid Love 2011)، مردعنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spiderman 2012)، لا لا لند (LA LA Land 2016)، کروئلا (Cruella 2021) و بیچارگان (Poor Things 2023) نقش‌آفرینی کرده است. از جمله افتخارات این بازیگر می‌توان به دو جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن، دو جایزه فیلم بفتا، دو گلدن گلوب برای فیلم‌های لا لا لند و بیچارگان و بسیاری دیگر، اشاره کرد.

کوبی اسمالدرز (Cobie Smulders)

زیباترین بازیگران زن جهان

 

«کوبی اسمالدرز» بازیگر و مدل کانادایی که یکی از زیباترین بازیگران زن جوان هالیوود به شمار می‌رود، متولد سال 1982 (42 ساله) است. این بازیگر با نقش مشهور خود در سیتکام محبوب آشنایی با مادر (How I Met your Mother) در سال‌های 2005 تا 2014، به شهرت رسید. وی در ابتدا با مدلینگ وارد عرصه شده و سپس به بازیگری پرداخت.

از نقش‌های معروف او می‌توان به شخصیت «ماریا هیل» در چندین فیلم دنیای مارول مانند انتقام‌جویان (Avengers 2012) و مردعنکبوتی: دور از خانه (Spiderman: Far from Home 2019)، فیلم جک ریچر: هرگز بازنگردد (Jack Reacher: Never Go Back 2016) و سریال دوستانی از دانشگاه (Friends From College 2017-2019) اشاره کرد. از افتخارات او نیز می‌توان نامزدی جایزه آثار منتخب مردم 2014 و جوایزی از نگاه مردم که برای مجموعه آشنایی با مادر دریافت کرده را نام برد.

سوالات متداول

دلیل مرگ «مرلین مونرو» چه بوده است؟

طبق گزارش کالبدشکافی او، علت مرگش مسمومیت بخاطر نوعی ماده شیمیایی بوده، اما برخی ادعاها درمورد احتمال خودکشی در رسانه‌ها وجود دارد.

آیا «ناتالی پورتمن» به زبان کشور اسرائیل هم حرف می‌زند؟

«ناتالی پورتمن» علاوه بر انگلیسی به زبان عبری (زبان کشور اسرائیل) نیز مسلط است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فهرست زیباترین بازیگران زن جهان چیست؟ به نظر شما چه کسانی جزو لیست زیباترین بازیگران زن جهان قرار می‌گیرند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *