پری صابری کارگردان با سابقه تئاتر درگذشت

به گزارش برخی از خبرگزاری‌های فارسی متاسافانه متوجه شدیم که پری صابری کارگردان با سابقه و محبوب دنیای تئاتر، صبح امروز (21 شهریور 1403) درگذشت.

طبق گزارش فیگار، «پری صابری»، کارگردان برجسته و شناخته‌شده تئاتر ایران، پس از سال‌ها مبارزه با بیماری، در بعدازظهر روز سه‌شنبه، بیست و یکم شهریورماه، دار فانی را وداع گفت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


پری صابری، کارگردان با سابقه تئاتر درگذشت

این خبر غم‌انگیز به تأیید «مریم شیرین‌لو»، دختر این هنرمند پیشکسوت، رسیده است. «پری صابری» که به عنوان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های تئاتر کشور شناخته می‌شود، سال‌ها در عرصه هنر فعالیت کرده و آثارش تأثیر عمیقی بر فرهنگ و هنر تئاتر ایران گذاشته است.

«صابری» در طول دوران فعالیت هنری خود، به عنوان کارگردان، نویسنده و پژوهشگر، تلاش‌های بسیاری در راستای ارتقاء تئاتر ایران انجام داد. او با استفاده از شیوه‌های نوین اجرایی و پرداختن به موضوعات اجتماعی و فرهنگی، توانست به تئاتر ایران روحی تازه ببخشد و نسل‌های جوان هنرمند را تحت تأثیر قرار دهد.

پری صابری

این کارگردان برجسته تئاتر ایران، گروه تئاتر پازارگاد را تأسیس و تالار مولوی را در تهران راه‌اندازی کرد. او برای ادامه تحصیل در رشته سینما و تئاتر به پاریس رفت و در دوران دانشجویی فیلم کوتاهی درباره یکی از رباعیات خیام ساخت که به عنوان بهترین فیلم دانشجویی 1954 در فرانسه انتخاب شد.

پس از بازگشت به ایران در سال 1344، او به تدریس و فعالیت‌های تئاتری ادامه داد و نمایشنامه کرگدن از «اوژن یونسکو» را به زبان پارسی ترجمه کرد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *