دامون قنبرزاده به برخورد قضایی با سحر دولتشاهی واکنش نشان داد

در پی برخورد قضایی با سحر دولتشاهی به‌دلیل ایفای نقشی در سریال داریوش، «دامون قنبرزاده»، نویسنده و منتقد سینما، واکنشی تند نشان داد.

دامون قنبرزاده در سخنانی انتقادی، به صحنه‌ای کوتاه از سریال داریوش اشاره کرد که در آن «سحر دولت شاهی» در همراهی با یک ترانه ریتمیک، ابرویی بالا می‌اندازد و دستی تکان می‌دهد، حرکتی که به‌نوعی به‌عنوان رقص تعبیر شده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: سحر دولتشاهی با برخورد قضایی مواجه خواهد شد

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


واکنش دامون قنبرزاده به برخورد قضایی با سحر دولتشاهی

«قنبرزاده» با اشاره به اینکه این حرکت «دولتشاهی» با یک رقص واقعی فاصله زیادی دارد، اظهار داشت که این «مثلاً رقصیدن» کافی بوده تا برخوردهای قضایی و قانونی را علیه این بازیگر رقم بزند.

وی افزود:

در حالی که خانم «دولتشاهی» تنها گردن به بالایش را به‌صورت مختصر تکان می‌دهد، این موضوع برای کسانی که همه‌چیز را به یک مسئله تقلیل می‌دهند، اهمیتی ندارد. اگر خانمی کمر به پایینش را تکان دهد، انگار که آسمان به زمین می‌آید و همه‌مان از بین می‌رویم.

«قنبرزاده» همچنین به تناقض‌های موجود در رویکردهای نظارتی اشاره کرد و با ذکر مثال‌هایی از رقص‌های مردانه در آثار مختلف سینمایی و تلویزیونی، از جمله رقص‌هایی در آثار «عزت‌الله انتظامی»، «امین حیایی» و «محمدرضا گلزار» تا رقص‌های طنزآمیز «مهران غفوریان» و «علی صادقی، خاطرنشان کرد که به‌نظر می‌رسد مشکل اصلی نه با رقصیدن بلکه با «چه کسی می‌رقصد» است.

او به تمایز ناعادلانه میان رقص زنان و مردان در رسانه‌ها اشاره کرد و این نگاه تبعیض‌آمیز را «ترسناک» دانست.

سحر دولتشاهی

این نویسنده در بخش دیگری از صحبت‌هایش به محدودیت‌هایی که سال‌ها بر نمایش زنان در آثار هنری و تصویری اعمال شده، پرداخت و گفت:

ما مدت‌ها بود که پذیرفته بودیم زنان باید در خانه‌ی خودشان با چندین لایه لباس بخوابند و طوری بخندند که دندان‌های‌شان پیدا نشود؛ اما حالا به‌نظر می‌رسد سازندگان فیلم‌ها و سریال‌ها به این درک رسیده‌اند که مخاطب دیگر نمی‌تواند چنین تصاویری را باور کند.

وی در پایان حرکت «سحر دولتشاهی» در سریال داریوش را به‌عنوان چشمه‌ای از نمایش واقعیت زنان توصیف کرد و تأکید کرد که حتی نمایش‌های نصفه‌نیمه از حقیقت زندگی زنان نیز می‌تواند در قاب تصویر مفید و مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی صحبت‌های این نویسنده در رابطه با برخورد قضایی با «سحر دولتشاهی» چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


One thought on “دامون قنبرزاده به برخورد قضایی با سحر دولتشاهی واکنش نشان داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *