همنواز

دلایلی که استاکرها باید در فصل دوم سریال The Last of Us حضور داشته باشند

پس از اینکه فصل اول ترسناک‌ترین نوع آلوده‌شدگان از بازی را نادیده گرفت، فصل دوم سریال The Last of Us باید این ترسناک‌ترین گونه زامبی را به نمایش بگذارد.

بزرگ‌ترین انتقاد از سریال The Last of Us این بود که در مقایسه با بازی، سریال به تعداد بسیار کمتری از مواجهه با آلوده‌شدگان پرداخت. این کاهش تعداد آلوده‌شدگان تا حدی بود که آن‌ها دیگر مثل بازی به عنوان یک تهدید همیشگی احساس نمی‌شدند و این مسئله حتی به نظر می‌رسید که یافتن درمان ضروری نیست.

البته زمانی که آلوده‌شدگان در فصل اول ظاهر می‌شدند، تهیه‌کنندگان طیف وسیعی از انواع مختلف آن‌ها را به نمایش گذاشتند. یک رانر به مادر «الی»، «آنا»، حمله کرد در حالی که او در حال زایمان بود. یک کلیکر در موزه به «جوئل»، «الی» و «تس» حمله کرد، همان‌طور که در بازی بود. همچنین یک بلوتر زمانی که ارتش کتلین توسط یک گروه از آلوده‌شدگان نابود شد، ظاهر گردید.

نقد و بررسی قسمت اول تا نهم سریال آخرین بازمانده از ما (The Last of Us 2023)


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


دلایل حضور استاکرها در فصل دوم سریال The Last of Us

در ادامه لیست مطالب مرتبط با حضور استاکرها در فصل دوم سریال The Last of Us را مشاهده خواهید کرد:

فصل دوم سریال The Last of Us
فصل دوم سریال The Last of Us

هنوز یکی از انواع کلیدی زامبی های سریال The Last of Us از بازی‌ها نادیده گرفته شده است. «کریگ میزین»، یکی از سازندگان سریال، قول داده که در فصل دوم The Last of Us شاهد آلوده‌شدگان بیشتری خواهیم بود و این فصل باید این نوع زامبی نادیده گرفته شده را هم به نمایش بگذارد.

فصل دوم The Last of Us باید استاکرها (Stalkers) را معرفی کند

فصل دوم سریال The Last of Us

فصل اول سریال The Last of Us هیچ استاکری (Stalker) را نشان نداد، اما آن‌ها به جرأت ترسناک‌ترین نوع آلوده‌شدگان در بازی‌ها هستند. اگر فصل دوم این سریال بخواهد به وعده‌اش مبنی بر نمایش آلوده‌شدگان بیشتر و افزایش ترس زامبی‌ها عمل کند، باید حتماً استاکرها را به تصویر بکشد.

هرچند استاکرها در چندین برخورد در بازی اول حضور داشتند؛ به ویژه در زیرزمین هتل در پیتسبورگ و در فاضلاب‌ها در مسیر خروج از پیتسبورگ، اما آن‌ها در بازی دوم نقشی بسیار برجسته‌تر دارند؛ بنابراین فصل دوم بهترین فرصت برای معرفی آن‌هاست.

در The Last of Us Part II، چندین رویارویی با استاکرها وجود دارد. وقتی «الی» در حال عبور از دفتر روزنامه به سمت بیمارستان است، این موجودات ترسناک او را احاطه می‌کنند. وقتی «ابی» و «لوو» در حال پایین آمدن جسورانه از یک هتل آلوده هستند، گروهی از استاکرها که در دیوارها رشد کرده‌اند، به آن‌ها حمله می‌کنند.

همچنین زمانی که «الی» در حومه سانتا باربارا در حال جستجوی «ابی» در آخرین مراحل بازی است، استاکرها به تعقیب او می‌پردازند. این بازی فرصت‌های زیادی برای فصل دوم سریال آخرین بازمانده از ما فراهم می‌کند تا استاکرها را به نمایش بگذارد و در عین حال ترس و وحشت را به اوج برساند.

چه چیزی استاکرها را انقدر ترسناک می‌کند؟

فصل دوم سریال The Last of Us
فصل دوم سریال The Last of Us

استاکرها بدون شک ترسناک‌ترین نوع آلوده‌شدگان در بازی های The Last of Us هستند. در حالی که رانرها خمیده می‌ایستند و به کار خود مشغول‌اند و کلیکرها نابینا هستند، استاکرها به شدت از حضور بازیکن آگاه‌اند.

آن‌ها پشت موانع پنهان می‌شوند و بازیکن را تماشا می‌کنند که هر لحظه به آن‌ها نزدیک‌تر می‌شود و آماده حمله خواهند شد. استاکرها در سایه‌ها کمین می‌کنند و نمی‌توان آن‌ها را در حالت شنیداری شناسایی کرد که همین باعث می‌شود بسیار سخت‌تر بتوان آن‌ها را پیدا کرد و حتی وقتی پیدا می‌شوند، مگر اینکه یک شات‌گان پر در دسترس باشد، کشتن آن‌ها دشوار است.

استاکرها هر استراتژی معمول برای مقابله با آلوده‌شدگان را کاملاً بی‌فایده می‌کنند. معمولاً استراتژی این است که بازیکن از پشت به آلوده‌شده‌ها نزدیک شود و با استفاده از مخفی‌کاری آن‌ها را از بین ببرد؛ اما استاکرها ورق را برمی‌گردانند و خودشان از پشت به بازیکن نزدیک می‌شوند.

انگار که خود استاکرها حالت شنیداری خود را دارند و از آن برای یافتن بازیکن استفاده می‌کنند. در بسیاری از جهات، آن‌ها بدترین ویژگی‌های هر دو جهان را دارند؛ از سرعت و چابکی یک رانر برخوردار هستند، اما به قدری طولانی‌مدت آلوده شده‌اند که زرهی پوسته‌ای شبیه به کلیکرها پیدا کرده‌اند که کشتن آن‌ها را بسیار دشوار می‌کند.

چرا استاکرها برای اقتباس تلویزیونی The Last of Us مناسب هستند؟

فصل دوم سریال The Last of Us

استاکرها برای اقتباس تلویزیونی The Last of Us کاملاً ایده‌آل هستند، زیرا همان‌قدر که در بازی‌ها تاثیرگذارند، در یک سریال تلویزیونی هم می‌توانند به همان اندازه کارآمد باشند. برای بیشتر انواع آلوده‌شدگان، لذت مواجهه زمانی که کنترلر از دست بازیکن گرفته می‌شود، کمتر خواهد شد.

تماشای «جوئل» در تلویزیون که به آرامی به یک کلیکر نزدیک شده و با یک چاقو آن را مخفیانه از بین می‌برد، به اندازه انجام همین کار در بازی لذت‌بخش نخواهد بود. همین‌طور، تماشای «جوئل» در تلویزیون که بارها به یک بلوتر شلیک می‌کند، به اندازه انجام آن در بازی توسط بازیکن جذاب نیست.

استاکرها در سریال The Last of Us به همان اندازه موثر خواهند بود که در بازی‌ها هستند. از آنجا که این موجودات پشت گوشه‌ها پنهان شده و به‌طور مخفیانه به بازیکن نزدیک می‌شوند، برای ایجاد ترس ناگهانی (jump scare) بسیار مناسب‌اند.

بنابراین، تاثیر آن‌ها در گذار از بازی به تلویزیون کاهش نخواهد یافت. یک ترس ناگهانی خوب چه در بازی و چه در یک سریال تلویزیونی می‌تواند به همان اندازه وحشتناک باشد و استاکرها قبلاً ثابت کرده‌اند که در این زمینه موفق‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب سریال The Last of Us چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *