همنواز

بازیگران سریال تانک‌ خورها [ بیوگرافی + عکس]

مجموعه درام تانک‌ خورها با بازی آرش مجیدی، ثریا قاسمی و سروش جمشیدی از شبکه سه پخش می‌شود. برای آشنایی با بازیگران سریال تانک‌ خورها با ما همراه شوید.

سریال تانک‌ خورها به نویسندگی «محمدصادق رمضانی‌مقدم» و کارگردانی «پرویز شیخ‌طادی» ساخته شده است. این مجموعه یک نگاه نوآورانه نمایشی به دوران دفاع‌مقدس دارد که روابط میان رزمندگان را با نگاهی متفاوت به تصویر می‌کشد و با داستان‌های واقعی پیوند می‌دهد.

در این سریال بازیگران مطرح سینما و تلویزیون به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند. در ادامه، علاوه بر زندگینامه بازیگران و بیوگرافی کارگردان، عکس بازیگران سریال تانک‌ خورها را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بازیگران سریال تانک‌ خورها

نقش اصلی مجموعه تانک‌خورها را «آرش مجیدی» ایفا می‌کند و در کنار او بازیگرانی توانمند و مطرح از جمله «ثریا قاسمی»، «احمد نجفی»، «سروش جمشیدی»، «علیرضا استادی»، «هادی دیباجی»، «میلاد میرزایی»، «بهراد خرازی»، «شیوا خسرومهر»، «مهدی صباغی»، «راضیه عاشورپور» و «شیرین اسماعیلی» به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

سریال تانک‌ خورها که به تهیه کنندگی «ایرج محمدی» ساخته شده است، قرار بود همزمان با آغاز هفته‌ی دفاع مقدس پخش شود، به دلیل شلوغی کنداکتور و با توجه به رخدادهای ماه گذشته‌ی کشور، از نیمه‌ی مهر ماه روی آنتن رفت.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های درام ایرانی هستید، می‌توانید سریال تانک‌ خورها را هر شب ساعت 20:30 از شبکه سه سیما تماشا کنید.

آرش مجیدی

بازیگران سریال تانک‌ خورها
بازیگران سریال تانک‌ خورها

زندگینامه بازیگران سریال تانک‌ خورها را با «آرش مجیدی» آغاز می‌کنیم که نقش اصلی (هاشم دست طلا) این مجموعه را ایفا می‌کند. «آرش مجیدی» متولد هفتم اردیبهشت ماه سال 1353 در آباده شیراز است. وی دانش‌آموخته‌ی رشته ادبیات نمایشی بوده و بازیگری را با اجرا نمایش در تئاتر آغاز کرد. او در همان ابتدای راه بازیگری چنان قوی و خوب ظاهر شد که توانست به مقام اول بازیگری استان را به دست آورد.

پدر «آرش مجیدی» کارمند ذوب آهن و مادرش معلم بوده که در حال حاضر هر دو بازنشسته شده‌اند. با این که خانواده‌اش هنر دوست هستند و به موسیقی و کتاب علاقه دارند، در ابتدا با فعالیت فرزندشان در بازیگری موافق نبودند، اما حالا نظرشان تغییر کرده است.

«مجیدی» در سال 1377 با ایفای نقش در فیلم شوکران بازیگری جلوی دوربین را تجربه کرد. سپس با بازی در نقش یک پلیس، در سریال رستگاران شناخته شد. او در سال 1389 با نقش‌آفرینی در مجموعه زیر هشت به کارگردانی «سیروس مقدم» خوش درخشید و پس از آن با بازی هنرمندانه‌اش در سریال ارمغان تاریکی ساخته‌ی جلیل سامان به اوج شهرت رسید.

«آرش مجیدی» در سال 1383 (30 سالگی) با خانم «میلیشیا مهدی‌نژاد» که او نیز بازیگر است، ازدواج کرده که حاصل زندگی موفق این زوج هنرمند یک فرزند دختر بنام «میشا» است.

«مجیدی» درباره شغل آینده دخترش گفته است:

من و همسر به این نتیجه رسیدیم اگر دخترمان میشا بخواهد بازیگری را برای شغل آینده‌اش انتخاب کند، باید امکانات را در اختیارش قرار دهیم. ما باید دنیا را تا آنجا که خودمان شناختیم به او بشناسانیم و کمک کنیم که خودش به دید تازه‌ای از دنیای اطرافش برسد و به توانایی خودش آگاه شود.

سروش جمشیدی

بازیگران سریال تانک‌ خورها
بیوگرافی بازیگران سریال تانک‌ خورها

«سروش جمشیدی» در بیستم اسفند ماه سال 1358 در یزد به دنیا آمد. او با رتبه 9 کنکور، در رشته‌ی برق دانشگاه آزاد تهران قبول شد، اما پس از گذراندن 90 واحد گرفتن مدرک کاردانی آن را رها کرد.

«جمشیدی» در 6 سالگی به همراه پدرش، یک نمایش‌نامه در تئاتر اجرا کرد و این کار باعث علاقه‌مندی او به بازیگری شد. او زمانی که کلاس دوم ابتدایی بود، یک نمایشنامه 5 دقیقه‌‌ای نوشت و آن‌ را با همکلاسی‌هایش در دبستان اجرا کرد، سپس در آغاز نوجوانی در تست بازیگری فیلم فرشته‌ سلامتی پذیرفته شد و در این فیلم به ایفای نقش پرداخت.

«سروش جمشیدی» نخستین کار حرفه‌ای و رسمی هنری‌اش را در آذر ماه سال 1377 در تلویزیون یزد آغاز کرد. او در استان یزد با بازی در تئاتر به شهرت رسید و برنامه‌های گوناگونی را در شبکه تابان اجرا کرد. مهم‌ترین آن‌ها ماجراهای آقای پیله بود که 9 ماه، هر شب روی آنتن شبکه تابان رفت و خیلی خوب دیده شد.

«جمشیدی» برای ادامه کارش به تهران آمد و مدتی در مدارس نمایش کودک اجرا کرد. پس از حضور در چند تله فیلم و تئاتر، چند سکانسی را در مجموعه طنز متهم گریخت رضا عطاران بازی کرد.

او به عنوان صداپیشه به کارش ادامه داد و در مجموعه شادونه در سرزمین دونه‌ها، صداپیشه عروسکی بنام میدونه و نیز کلاغ در شادونه در سرزمین پرندگان بود. «جمشیدی» با بازی در سریال درحاشیه «مهران مدیری» دیده شد و سپس با نقش‌آفرینی درخشانش در برنامه دورهمی به شهرت رسید.

او در چند مصاحبه گفته‌ است:

مهران مدیری یک مرد به معنای واقعی کلمه است. من تا آخر عمر کاری خود مدیون او هستم. او تنها کسی است که من را باور کرد. خیلی‌‌ها بازی من را می‌‌دیدند و می‌گفتند خیلی خوبی ولی او به من اعتماد کرد و من را باور کرد.

«سروش جمشیدی» سال‎‌هاست ازدواج کرده است و یک پسر به نام «سیاوش» دارد.

ثریا قاسمی

عکس بازیگران سریال تانک‌ خورها

«ثریا قاسمی» بیست‌ و هشتم آذر ماه سال 1319 در رشت به دنیا آمد. وی از 21 سالگی فعالیت هنری خود را با گویندگی در رادیو ارتش شاهنشاهی آن زمان آغاز کرد. او پس از فعالیت در رادیو، وارد عرصه دوبلوری شد و سپس با اجرا در تئاتر و بازی در فیلم کوتاه به فعالیت هنری خود ادامه داد.

«قاسمی» تاکنون علاوه بر بازی فیلم‌های ماندگار، در سریال‌های موفق بسیاری از جمله در قلب من، در پناه تو، شب دهم، صاحب دلان، آوای باران، تعبیر وارونه یک رویا، پشت بام تهران و گیلدخت نقش آفرینی کرده است.

«ثریا قاسمی» برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مارال و همچنین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره کانزاس سیتی برای نقش‌آفرینی در همین فیلم شد. او در سال 1395 برای بازی در فیلم ویلایی‌ها سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

خانم «حمیده خیرآبادی» (مادر سینمای ایران) مادر ایشان است. «ثریا قاسمی» در 30 سالگی با رحیم برفراز ازدواج کرد و  سه فرزند به نام‌های «بابک»، «بهروز» و «بنفشه» دارد.

احمد نجفی

بیوگرافی بازیگران سریال تانک‌ خورها

«سید احمد نجفی» در دوم فروردین ماه 1327 در خرمشهر به دنیا آمد. او پس از اخذ دیپلم راهی آمریکا شد. با توجه به این که شغل پدر وی تجارت بود، تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی را آغاز کرد و در سال 1357 به پایان رساند.

«نجفی» در 41 سالگی با ایفای نقش در فیلم دندان مار «کیمیایی» کنار «فرامرز صدیقی» و «گلچهره سجادیه» بازیگری را آغاز کرد. او در سال 1359 معاون شبکه دو سیما شد.

«احمد نجفی» در سال 1374 با مجموعه کارآگاه در نقش کارآگاه «علوی» به شهرت رسید. او در این سریال با خانم مترجمی که ملیت اوکراینی و روسی داشت، آشنا شد و این آشنایی به ازدواج ختم شد.

فیلم‌های سینمایی مشت آخر، من یک ایرانی‌ام، استرداد، پایان‌نامه، دوازده صندلی، فیتیله و ماه پیشونی، خاک و آتش و شور شیرین و مجموعه‌های تلویزیونی کارآگاه، پیگرد، ولایت عشق، پرده عشق و معمای شاه برخی از آثار کارنامه‌ی هنری «احمد نجفی» هستند.

«احمد نجفی» یک دختر به نام «مریم» (ماریا) و دو پسر به نام‌های «شایان» و «دانیال» دارند. خانواده‌ی او به سه زبان روسی و انگلیسی و فارسی صحبت می‌کنند.

شیوا خسرومهر

بازیگران سریال تانک‌ خورها

«شیوا خسرومهر» در آذر ماه سال 1350 به دنیا آمد. او اولین فرزند یک خانواده شش نفره است و یک خواهر و دو برادر دارد. وی از کودکی با تئاتر آشنایی داشته، چون پدرش در این عرصه هنری حضور داشته است.

«خسرو مهر» فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنرهای زیباست و علاوه بر بازیگری در زمینه داستان نویسی هم مشغول به فعالیت است.

‌وی در یک دوره از کلاس‌های بازیگری «امین تارخ» شرکت کرده و نخستین حضورش روی صحنه، سال 79 در تله تئاتر به سوی دمشق به کارگردانی استاد «سمندریان» رقم خورده است.

«خسرومهر» تا کنون در فیلم‌های بسیاری از جمله سه بیگانه، انارهای نارس، نقش نگار و عروسی مهتاب به ایفای نقش پرداخته است.

«شیوا خسرومهر» مدتهاست طلاق گرفته و یک دختر به نام «رکسان» دارد. او درباره این موضوع در مصاحبه‌ای گفته بود:

هم پدر بودن و هم مادر بودن سخت است، مخصوصا وقتی که مجبوری سوا و جدا از مادر بودن، نقش پدر را هم ایفا کنی و برای فرزندت سوای مادر، پدر هم باشی. شاید جالب باشه که برای شما اینکه بگوییم تبریک‌هایی که من روز پدر می‌گیرم خیلی بیشتر از زمان‌هایی است که برای روز مادر به من تبریک می‌گویند.

محمدهادی دیباجی

زندگینامه بازیگران سریال تانک‌ خورها
عکس بازیگران سریال تانک‌ خورها

در ادامه زندگینامه بازیگران سریال تانک‌ خورها می‌رسیم به «محمدهادی دیباجی» که در دوازدهم تیر ماه سال 1362 در تهران متولد شد. پدر وی در جنگ تحمیلی ایران و عراق به شهادت رسیده است. او در رشته بازیگری از دانشکده‌ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران فاغ‌التحصیل شد.

«دیباجی» فعالیتش در عرضه‌ی هنر را با چهره پردازی آغاز کرد. او در سال 1384 با بازی در فیلم جایی در دور دست به طور حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شد. وی در سال 1393 در سریال تلویزیونی عملیات 125 به ایفای نقش پرداخت و سال‌ها بعد با بازی در سریال گاندو به شهرت رسید.

«محمدهادی دیباجی» در فیلم‌های گلوگاه (1389 محمدابراهیم معیری)، سیب و سلما (1389 حبیب‌الله بهمنی)، پایان‌نامه (1389 حامد کلاهداری)، دامنه‌های سفید (1391 محمدابراهیم معیری) و چندین فیلم دیگر به نقش‌آفرینی پرداخته است.

میلاد میرزایی

بازیگران سریال تانک‌ خورها

«میلاد میرزایی» متولد سی شهریور ماه سال 1369 در بابل است. او دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مهندسی کامپیوتر و دانشجوی انصرافی دانشگاه شهید بهشتی است.

«میلاد میرزایی» که در کودکی لکنت زبان داشته است در این باره می‌گوید:

در بچگی لکنت زبان داشتم و این موضوع باعث شد رو به تنهایی بروم تا اینکه روزی به شکل اتفاقی سوار یک تاکسی شدم که پیرمردی هم در آن تاکسی بود. آن پیرمرد به من پیشنهاد داد برای بهتر شدن لکنت زبانم به کلاس تئاتر بروم. این شد که سال 84 به کلاس تئاتر رفتم. برای درمان لکنت زبان روزانه تا 17 ساعت تمرین فن و بیان می‌کردم تا جایی که شش ماه بعد از شروع آنقدر خوب شد که به عنوان گوینده به رادیو دعوت شدم.

«میرزایی» بازیگری را از 15 سالگی با حضور در کلاس تئاتر استاد ابوالحسنی شروع کرد. وی در 25 سالگی با بازی در فیلم ماه در جنگل به کارگردانی «سیامک شایقی» وارد سینما شد و پس از آن با ایفای نقش در سریال سرزمین کهن به کارگردانی «کمال تبریزی» به جمع بازیگران تلویزیون پیوست.

«میلاد میرزایی» در سال 95 در سریال چرخ و فلک نقش کوتاهی بازی کرد. پس از  آن حضور موفقی در سریال نوار زرد، محکومین و رنج پنهان بدست آورد. «میرزایی» در سال 97 با بازی در سریال بانوی عمارت در نقش رشید به شهرت رسید.

«میرزایی» علاوه‌بر بازیگری، به عکاسی و موسیقی نیز علاقه‌ دارد و در این زمینه‌ها نیز مشغول فعالیت است.

شیرین اسماعیلی

بازیگران سریال تانک‌ خورها

بیوگرافی بازیگران سریال تانک‌ خورها را با «شیرین اسماعیلی» ادامه می‌دهیم که پس مدت‌ها دوباره به تلویزیون برگشته است. «شیرین اسماعیلی» در 18 دی ماه 1360 در تهران به دنیا آمد. او بازیگری را با ایفای نقش در تئاتر کافه مک آدم به کارگردانی «محمود استاد محمد» آغاز کرد.

«اسماعیلی» با بازی در سریال همه چیز آنجاست به کارگردانی «شهرام شاه حسینی» وارد قاب تلویزیون شد. او در سال 1392 با نقش‌آفرینی در فیلم حق سکوت به کارگردانی «هادی نائیجی» بازیگری در سینما را تجربه کرد.

«شیرین اسماعیلی» در نمایش‌های تماشاچی محکوم به اعدام، من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟، زمان لرزه، تارتوف، شکار مرغابی، خانه‌ای در انتهای بهار نقش‌آفرینی کرده است. وی همچنین در سریال‌های محکومین، همه چیز آنجاست، هشت‌ونیم دقیقه، و مجموعه نمایش خانگی هم‌گناه (فصل 1 و 2) بازی کرده است.

از دیگر آثار کارنامه‌ی هنری «شیرین اسماعیلی» می‌توان به فیلم‌های سینمایی همدرد، نیمرخ‌ها، فصل نرگس، اوقات مشترک آن‌ها، حق سکوت، پیدا و پنهان و ایستگاه قطار حضور اشاره کرد.

بهراد خرازی

بازیگران سریال تانک‌ خورها

«بهراد خرازی» متولد ششم اسفند ماه سال 1352 در بروجرد است. وی از سال 1376 فعالیت هنری خود را آغاز کرد. مجموعه‌ی سیب خنده و سریال مجید دلبندم از کارهای شاخص «بهراد خرازی» در دهه هفتاد است. او در سریال مجید دلبندم در کنار بازیگران محبوب و مشهوری همچون «زیبا بروفه»، «مجید صالحی» و «یوسف تیموری» هنرنمایی کرده بود.

به گفته خودش، زندگی پر فراز و نشیبی داشته و پس از چند کار موفق در تلویزیون، مدتی برای کاری غیر از بازیگری به کشور روسیه رفته و بعد از چند سال دوباره به ایران بازگشته و بازیگری را از سر گرفته است.

از فیلم‌ها و سریال‌های کارنامه‌ی هنری «بهراد خرازی» می‌توان به عملیات رعد، فوفو مسافری از کامادو، دیو و ماه‌پیشونی، گل مهربونی، عید اومد، بهار اومد، شاهزاده و گدا، زیر نیم کاسه، لامبورگینی، تصمیم منطقی و سرگذشت اشاره کرد.

علیرضا استادی

زندگینامه بازیگران سریال تانک‌ خورها
زندگینامه بازیگران سریال تانک‌ خورها

«علیرضا استادی» در هفتم آبان ماه سال 1352 در شهر ری به دنیا آمد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی نمایش از دانشکده هنر و معماری است. «استادی» در سال 1377 با بازی فیلم در هیوا به کارگردانی «رسول ملاقلی پور» وارد دنیای بازیگری شد. او با فیلم بعدی همین کارگردان که نسل سوخته نام داشت، به بازیگری ادامه داد.

از آثار هنری کارنامه‌ی هنری «علیرضا استادی» می‌توان به هفت و نیم، زیر نظر، نارگیل، لاتاری، گینس، چند متر مکعب عشق، انزوا، بدون تاریخ بدون امضاء، ملبورن، سال‌های دور از خانه، چراغ های ناتمام، شکستن همزمان بیست استخوان، سال دوم دانشکده من، زیر نظر و نسل سوخته اشاره کرد.

«علیرضا استادی» در سال 1397 برای مجموعه‌ی تلویزیونی آرماندو نامزد دریافت جایزه‌‌ی بهترین بازیگر کمدی مرد از نوزدهمین جشن حافظ شد.

مهدی صباغی

بازیگران سریال تانک‌ خورها

زندگینامه بازیگران سریال تانک‌ خورها را با بیوگرافی «مهدی صباغی» که نویسنده و کارگردان تئاتر هم است، به پایان می‌رسانیم. «مهدی صباغی» در سال 1356 به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل کارشناسی علوم اقتصادی از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی ارشد شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

نگارش و کارگردانی نمایش دارا انار ندارد، کارگردانی نمایش خداحافظ نوشته «محمد یعقوبی»، کارگردانی نمایش شب شک نوشته «احسان نوروزی»، کارگردانی نمایش اگر باران ببارد نوشته «حسین امرایی»، کارگردانی نمایش چترباز نوشته «رویا افشار» بخشی از فعالیت‌های «مهدی صباغی» در تئاتر است.

از دیگر آثار کارنامه‌هنری «مهدی صباغی» می‌توان به مجموعه‌های نمایش خانگی سال‌های دور از خانه، می‌خواهم زنده بمانم ، سریال زیرخاکی و فیلم‌های سینمایی تنگه ابوقریب، بی همه چیز و محکومین آشاره کرد. او در این آثار به عنوان بازیگر حضور داشته است. «مهدی صباغی» متاهل است. او با «شیرین اسماعیلی» (بازیگر) ازدواج کرده است.

خلاصه داستان سریال تانک‌ خورها

پس از پرداختن بیوگرافی بازیگران سریال تانک‌ خورها سراغ قصه‌ی این مجموعه درام و مبتنی بر واقعیت می‌رویم که درباره‌ی چگونگی شکل‌گیری گردان زرهی خراسان در ابتدای جنگ تحمیلی است.

زندگینامه بازیگران سریال تانک‌ خورها

در خلاصه داستان سریال تانک‌ خورها آمده است: تانک‌خورها روایتی از تاریخ شفاهی دفاع مقدس از زبان رزمندگان درباره پیشرفت و ابتکار زرهی در خطوط رزم دفاع مقدس است.

تانک خورها در واقع به حوزه زرهی جبهه و جنگ پرداخته که تاکنون کمتر سریالی این نگاه را به جبهه و جنگ داشته است. گفتنی است، تهیه‌کننده این مجموعه ضمن رد شباهت سریال تانک خورها به فیلم اخراجی‌ها، اعلام کرد که این سریال به هیچ‌وجه ربطی به آن فیلم ندارد.

کارگردان سریال تانک‌ خورها

«پرویز شیخ طادی» کارگردان سریال تانک‌ خورها، در سال 1340 در آبادان به دنیا آمد. او سال‌هاست به عنوان کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و طراح صحنه و لباس در سینما و تلویزیون کشورمان مشغول کار است.

«شیخ طادی» در چند دهه گذشته در سینما بیشتر فعالیت کرده است، اما در سال‌های اخیر دو سریال تاریخی با محوریت زنان قهرمان ساخته است. سریال «بانوی سردار» که به یکی از بانوان قهرمان سرزمین ایران می‌پرداخت و سریال آتش در گلستان که قصه‌ای حماسی در کردستان را با محوریت «مرضیه حدیدچی» روایت می‌کرد 2 سریال او هستند که برای تلویزیون ساخته شد.

چراغ‌های ناتمام، امپراتور جهنم، روزهای زندگی، شکارچی شنبه، دایناسور، سینه سرخ، پشت پرده ی مه، روایت سه گانه، دفتری از آسمان، سرزمین پدربزرگ و شوخی های خدا از جمله آثار کارنامه هنری «شیخ طادی» هستند.

«پرویز شیخ طادی» در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای فیلم روزهای زندگی دریافت کرد.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال تانک‌ خورها نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در سریال تانک‌ خورها «آرش مجیدی»، «ثریا قاسمی»، «احمد نجفی»، «سروش جمشیدی»، «علیرضا استادی»، «هادی دیباجی»، «میلاد میرزایی»، «بهراد خرازی»، «شیوا خسرومهر»، «مهدی صباغی»، «راضیه عاشورپور» و «شیرین اسماعیلی» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال تانک‌ خورها چند قسمت است؟

این مجموعه در 22 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی «پرویز شیخ‌طادی» ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی بازیگران سریال تانک‌ خورها چیست؟ آیا از تماشای سریال‌های درام ایرانی لذت می‌برید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *