همنواز

دنی ویلنوو یک فیلم صامت خواهد ساخت

دنی ویلنوو ، کارگردان برجسته هالیوود، در جدیدترین اظهارات خود در جشنواره فیلم BFI لندن اعلام کرده است که قصد دارد فیلمی بدون دیالوگ بسازد.

این خبر در پی اظهارات جنجالی او در اوایل سال جاری مبنی بر نفرتش از دیالوگ‌های سینمایی منتشر شد. اگرچه او به زودی از این اظهارات عقب‌نشینی کرد و گفت که “دیالوگ را دوست دارد”، اما این موضوع به بحث‌هایی درباره امکان ساخت یک فیلم صامت از سوی او دامن زد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های دنی ویلنوو

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


دنی ویلنوو به دنبال ساخت فیلمی صامت

دنیس ویلنوو در این جشنواره با بیان اینکه “دیالوگ ابزاری برای بیان در تئاتر است و به دلایل مختلف به تلویزیون نیز منتقل شده”، تأکید کرد که سینما باید بیشتر روی قدرت تصاویر تمرکز کند.

او افزود:

من امیدوارم روزی بتوانم فیلمی بسازم که از زبان گفتاری استفاده نکند.

این کارگردان با اشاره به قدرت بصری فیلم‌هایش، گفت که همواره تلاش می‌کند تا از تصاویر حداکثر استفاده را ببرد.

این اظهارات «ویلنوو» به وضوح نشان‌دهنده تعهد او به سینمای بصری است. تاریخ سینما نشان می‌دهد که در دوران سکوت، فیلم‌ها بدون دیالوگ ساخته و داستان‌ها تنها با استفاده از تصاویر و ویرایش روایت می‌شدند. اگرچه فیلم‌های صامت به تدریج به فراموشی سپرده شده‌اند و دیگر مخاطبی برای آن‌ها وجود ندارد، اما به نظر می‌رسد که «ویلنوو» می‌تواند مرحله جدیدی را در سینما آغاز کند.

دنی ویلنوو

این کارگردان با آثار موفقی همچون Arrival ، Sicario، Blade Runner 2049 و Dune شناخته می‌شود که همگی به‌خوبی بر پایه تصاویر قدرتمند ساخته شده‌اند؛ اما او نخستین کارگردانی نیست که در قرن 21 به ساخت فیلم‌های بدون دیالوگ فکر می‌کند. فیلم‌هایی مانند «The Triplets of Belleville»، «All is Lost»، «The Artist» و «Hundreds of Beavers» نمونه‌هایی از تلاش‌های موفق در این زمینه هستند.

با توجه به سابقه موفق ویلنوو در زمینه کارگردانی و تصویرسازی، انتظار می‌رود که فیلم جدید او بدون دیالوگ بتواند تجربه‌ای منحصر به فرد و نوآورانه را برای تماشاگران به ارمغان بیاورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فیلم‌های «دنیس ویلنوو» چیست؟ شما کدامیک از فیلم‌های او را دیده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: World of Reel


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *