همنواز

بدترین سکانس های بعد از تیتراژ در فیلم های ابرقهرمانی

بیایید تا به بررسی بدترین سکانس های بعد از تیتراژ در فیلم های ابرقهرمانی بپردازیم و به دلایل اینکه چرا بد هستند و برای مخاطبان راضی‌کننده نبودند بپردازیم.

فیلم‌های ابرقهرمانی از دنیای سینمایی مارول (MCU)، دی‌سی (DCU) و دیگر فرنچایزها اغلب شامل صحنه‌های پس از تیتراژ هستند، اما برخی از این صحنه‌ها واقعا ضعیف و بی‌کیفیت‌اند. مدت‌ها پیش از آنکه فیلم‌های دنیای سینمایی مارول این ژانر را به موفق‌ترین بخش سینمای مدرن تبدیل کنند، فیلم‌های ابرقهرمانی داستان‌ها و شخصیت‌های محبوب کتاب‌های مصور را به پرده نقره‌ای آوردند.

با حضور قهرمانان نمادین در فیلم‌ها، ژانر ابرقهرمانی همیشه به‌عنوان یکی از پرهیجان‌ترین ژانرها در هالیوود شناخته شده است. یکی از ویژگی‌های برجسته این ژانر، گنجاندن صحنه‌هایی پس از تیتراژ برای اشاره به دنباله‌ها یا روایت‌های آینده است. هرچند این پدیده با صحنه‌های پس از تیتراژ در دنیای سینمایی مارول مشهور شد، اما پیش از آن نیز در برخی فیلم‌ها وجود داشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


بدترین سکانس های بعد از تیتراژ

در ادامه لیست بدترین سکانس های بعد از تیتراژ در فیلم های ابرقهرمانی را مشاهده خواهید کرد:

بدترین سکانس های بعد از تیتراژ
بدترین سکانس های بعد از تیتراژ

متأسفانه، تمام صحنه‌های بعد از تیتراژ از کیفیت بالایی برخوردار نیستند. بسیاری از آن‌ها به رویدادهایی اشاره کرده‌اند که هرگز تحقق نیافته‌اند یا حتی از نظر منطقی بی‌معنی بوده‌اند. با این اوصاف، در اینجا به بررسی 10 تا از بدترین سکانس های بعد از تیتراژ در فیلم‌های ابرقهرمانی می‌پردازیم.

ملاقات دکتز سیوانا با مستر مایند – شزم 2019

بدترین سکانس های بعد از تیتراژ

هرچند خط زمانی فیلم‌های دنیای سینمایی دی‌سی (DCEU) در نهایت عمر کوتاهی داشت، اما لحظات به‌یادماندنی بسیاری را به نمایش گذاشت. فیلم شزم! محصول 2019، برای بسیاری از طرفداران به‌عنوان یکی از بهترین آثار این مجموعه شناخته می‌شود، چرا که پس از انتشار چندین فیلم تاریک و بحث‌برانگیز، حال‌وهوای طنز و سبکی به این دنیا آورد، اما یکی از بدترین سکانس های بعد از تیتراژ را دارد.

در این صحنه، دکتر «سیوانا»، شخصیت منفی فیلم، پس از دستگیری توسط «بیلی بتسون» در زندان دیده می‌شود. در حالی که او در سلول خود استراحت می‌کند، یک شخصیت شرور دیگر که ابتدا تنها صدایی نامرئی به نظر می‌رسد، با او صحبت می‌کند.

سپس مشخص می‌شود که این شخصیت «مستر مایند» است، یک کرم فضایی شرور. هرچند «مستر مایند» اضافه‌ای جالب به داستان بود، اما هرگز در دنیای سینمایی «دی‌سی» به‌طور کامل ظاهر نشد. به همین دلیل، این صحنه پس از تیتراژ تنها یک تیزر بی‌سرانجام برای آینده‌ای است که هرگز رخ نداد و از این رو بسیار کم‌اهمیت و غیرجذاب به نظر می‌رسد.

ثور و جین – ثور: دنیای تاریک 2013

بدترین سکانس های بعد از تیتراژ
بدترین صحنه های پس از تیتراژ

خط زمانی فیلم‌های دنیای سینمایی مارول مملو از لحظات فوق‌العاده در صحنه‌های پس از تیتراژ است، اما همه این سکانس‌ها به اندازه بقیه تاثیرگذار نیستند.

یکی از بدترین سکانس های بعد از تیتراژ در این مجموعه مربوط به فیلم ثور: دنیای تاریک است، هرچند در زمان اکران اولیه فیلم چندان بد به نظر نمی‌رسید. این صحنه تنها «ثور» را نشان می‌دهد که به خانه «جین فاستر» می‌رود و آن‌ها دوباره با یکدیگر ملاقات کرده و یکدیگر را می‌بوسند.

هرچند این آشتی در ابتدا شاید به‌عنوان یک اتفاق مثبت به نظر می‌رسید، اما فیلم‌های بعدی آن را در فضایی منفی‌تر به تصویر کشیدند. پس از این صحنه، «جین فاستر» در فیلم بعدی «ثور» در دنیای سینمایی مارول حضور نداشت و تنها توضیح داده شد که آن‌ها خارج از داستان اصلی از هم جدا شده‌اند.

این موضوع باعث می‌شود که صحنه پس از تیتراژ کاملاً بی‌معنی به نظر برسد و حتی با بازگشت «جین» در ثور: عشق و تندر، همچنان یکی از صحنه های پس از تیتراژ ضعیف محسوب می‌شود.

مسابقه سوپرمن و فلش – لیگ عدالت 2017

بدترین سکانس های بعد از تیتراژ

دنیای توسعه‌یافته دی‌سی با اکران فیلم لیگ عدالت در سال 2017 به نقطه بحران رسید، زیرا این فیلم به یکی از بدترین آثار این مجموعه تبدیل شد. این فیلم با انتقادهای بسیاری مواجه شد، اما لحظات پایانی آن همچنان به‌عنوان یکی از بدترین سکانس های بعد از تیتراژ برجسته می‌شود.

یکی از صحنه‌های پس از تیتراژ فیلم به‌ویژه از این نظر بد است که هم محتوای صحنه و هم زمینه گسترده‌تر دنیای DCEU آن را ناکارآمد می‌کند. در این صحنه، «فلش» و «سوپرمن» آماده مسابقه‌ای می‌شوند تا مشخص شود کدام‌یک سریع‌تر است.

در ظاهر، این لحظه‌ی طنزآمیز باید فضای جدی داستان لیگ عدالت را کمی سبک‌تر کند؛ اما نه‌تنها این صحنه از نظر لحن با باقی فیلم همخوانی ندارد، بلکه نتیجه مسابقه این دو هرگز مشخص نمی‌شود. این موضوع، به‌ویژه با توجه به اینکه «سوپرمن» حضور قابل‌توجه دیگری در این مجموعه نداشت و تنها در چند صحنه کوتاه ظاهر شد، باعث می‌شود این صحنه کاملاً بی‌اثر به نظر برسد.

نقشه بابا یاگا برای انتقام – پسر جهنمی 2019

بدترین سکانس های بعد از تیتراژ
صحنه های پس از تیتراژ ضعیف

فیلم پسر جهنمی محصول سال 2019 به‌عنوان بازسازی سینمایی شخصیت مشهور از کمیک‌های دارک هورس ساخته شد. این فیلم پس از دو نسخه موفق و محبوب ساخته‌شده توسط «گیرمو دل تورو» و با بازی «ران پرلمن» ارائه شد.

در نسخه بازسازی‌شده، «دیوید هاربر» نقش این محقق ماورایی را ایفا کرد، اما این اثر در نهایت نتوانست به کیفیت آثار قبلی برسد. حتی صحنه پس از تیتراژ این فیلم نیز به‌اندازه خود فیلم ناامیدکننده بود و ادامه‌ای را نوید می‌داد که هرگز ساخته نشد.

در این صحنه، «بابا یاگا» که «پسر جهنمی» پیش‌تر به او مراجعه کرده و او را فریب داده بود، بازمی‌گردد. او در این صحنه قسم می‌خورد از «پسر جهنمی» انتقام بگیرد و برای این کار از صدایی نامشخص کمک می‌گیرد، درحالی‌که دوربین روی او ثابت مانده است.

این صحنه به‌خودی‌خود چندان تاثیرگذار نبود و اطلاعات چندانی برای روشن‌کردن هدفش ارائه نمی‌داد. بدتر اینکه دنباله‌ای که قرار بود براساس این صحنه ساخته شود، به دلیل استقبال ضعیف از فیلم، لغو شد.

ملاقات موربیوس و کرکس – موربیوس 2022

بدترین سکانس های بعد از تیتراژ

فیلم موربیوس یکی از آثار بحث‌برانگیز در دنیای سینمایی «مرد عنکبوتی» متعلق به کمپانی «سونی» بود، اما نه به دلایل مثبت. مشکلات این فیلم بسیار زیاد و کاملاً شناخته‌شده‌اند، اما همچنین یکی از بدترین سکانس های بعد از تیتراژ را دارد.

در این صحنه، شخصیت «کرکس» با بازی «مایکل کیتون» به دنیای سینمایی «سونی» منتقل می‌شود، جایی که با «موربیوس» دیدار کرده و زمینه را برای فیلمی درباره تیم شروران شش خبیث آماده می‌کند.

در اولین صحنه پس از تیتراژ، توضیح داده می‌شود که چگونه «آدریان تومز» از دنیای سینمایی مارول به این دنیا منتقل می‌شود. این انتقال نه‌تنها بسیار ضعیف توضیح داده شده، بلکه منطقی هم به نظر نمی‌رسید.

در صحنه دوم، دو شرور دنیای «مرد عنکبوتی» با یکدیگر دیدار کرده و تصمیم به همکاری می‌گیرند؛ آن هم در دنیایی که هیچ «مرد عنکبوتی» تایید‌شده‌ای در آن وجود ندارد. با توجه به اینکه پس از استقبال ضعیف از آثار این دنیای سینمایی، از جمله موربیوس، پروژه شش خبیث نیز لغو شد، این صحنه در نگاه بازگشتی حتی بدتر به نظر می‌رسد.

آکوامن مست – فلش 2023

بدترین سکانس های بعد از تیتراژ
فیلم های ابرقهرمانی با پایان ضعیف

فیلم فلش در دنیای سینمایی دی‌سی، اولین فیلم مستقل این ابرقهرمان را به نمایش گذاشت. با اینکه استقبال از فیلم متوسط بود، اما توانست تا حدی موفقیت کسب کند. در هر صورت به نظر می‌رسد که یکی از بدترین سکانس های بعد از تیتراژ را دارد.

در پایان داستان، پس از ماجراجویی چندجهانی «بری آلن» در طول زمان، او به زمان حال بازمی‌گردد و متوجه تغییراتی در خط زمانی می‌شود؛ اما در صحنه پس از تیتراژ، «بری» را می‌بینیم که از یک بار بیرون می‌آید و در کنار «آکوامن» قرار دارد که در حالت مستی به زمین می‌افتد.

این صحنه نه‌تنها به پایان فیلم ارتباطی نداشت، بلکه صرفاً «آکوامن» را پیش از آخرین حضورش در دنیای سینمایی دی‌سی نشان می‌دهد. در هر صورت، نه مقدمه‌ای برای فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده ارائه می‌کند و نه ارزش خاصی به داستان اضافه خواهد کرد.

این صحنه، «آکوامن» را به یک شوخی بی‌اهمیت و ناکارآمد تقلیل می‌دهد. صحنه پس از تیتراژ فلش نه به داستان فیلم مرتبط بود و نه به آینده دنیای سینمایی دی‌سی که همین امر آن را به یکی از نقاط ضعف فیلم تبدیل کرده است.

اورم سوسک ها را می‌خورد – آکوامن و پادشاهی گم‌شده 2023

بدترین سکانس های بعد از تیتراژ

فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده به‌عنوان آخرین اثر دنیای سینمایی دی‌سی، پایان این فرانچایز را پس از یک دهه مشکلات پشت‌صحنه رقم زد. این فیلم بازخوردهای متوسطی دریافت کرد، اما صحنه پس از تیتراژ آن باعث بحث‌های زیادی شد.

در این صحنه «اورم» را می‌بینیم که روی سطح زمین در حال خوردن همبرگر است و سپس یک سوسک را گرفته و با غذای خود می‌خورد. این صحنه به شوخی قبلی در فیلم اشاره دارد که در آن «آرتور» برادرش را فریب می‌دهد و می‌گوید حشرات یک غذای لذیذ در سطح زمین هستند.

این شوخی به‌طور کلی خنده‌دار نبود، به‌خصوص که فقط یک تکرار از طنز قبلی فیلم بود. مشکل بزرگ‌تر اینجاست که بسیاری انتظار داشتند صحنه پس از تیتراژ این فیلم، به‌عنوان آخرین لحظات دنیای سینمایی دی‌سی، نگاهی معنادار به پایان این فرانچایز یا شاید آینده دنیای جدید دی‌سی ارائه دهد؛ اما در عوض، این صحنه چیزی جز یک شوخی کودکانه و بی‌اهمیت نبود که هیچ ارزش خاصی نداشت.

پروفسور ایکس بدن دوقلوی مخفی خود را می‌دزدد – مردان ایکس: آخرین ایستادگی 2006

بدترین سکانس های بعد از تیتراژ
بدترین پایان بندی های فیلم های ابرقهرمانی

فیلم مردان ایکس: آخرین ایستادگی که به‌طور گسترده یکی از بدترین آثار مجموعه فیلم‌های مردان ایکس از کمپانی «فاکس» شناخته می‌شود، با مشکلات متعددی روبه‌رو بود. از جمله، حذف چندین شخصیت محبوب ایکس من به شکلی ناامیدکننده و داستانی آشفته و بی‌انسجام.

این مشکلات حتی به صحنه پس از تیتراژ فیلم نیز کشیده شد و صحنه‌ای را ارائه داد که نه‌تنها بی‌معنی به نظر می‌رسید، بلکه ارزان و بی‌ارزش بود، به‌ویژه پس از اتفاقات داستان اصلی.

در این صحنه، پس از مرگ «پروفسور ایکس» به دست «دارک فونیکس»، فاش می‌شود که او آگاهی خود را از طریق قدرت‌های ذهنی‌اش حفظ کرده است. در صحنه پس از تیتراژ، او خود را به دکتری به نام «مویرا مک‌تاگرت» نشان می‌دهد و مشخص می‌شود که او اکنون در بدن برادر دوقلوی ناشناخته‌اش که در کما بوده است، زندگی می‌کند.

این صحنه بسیار ساختگی و ناموجه به نظر می‌رسید و تا حدی توهین به شعور مخاطبان بود، زیرا تنها به‌عنوان تیزری ارزان برای دنباله‌ای که آخرین ایستادگی شایستگی‌اش را نداشت، عمل کرد و به یکی از بدترین سکانس های بعد از تیتراژ تبدیل شد.

رانندگی بلید – تیغه: سه‌گانگی 2004

بدترین سکانس های بعد از تیتراژ

در دوره‌ای که فیلم‌های ابرقهرمانی به‌تدریج جایگاه خود را در جریان اصلی هالیوود پیدا می‌کردند، فیلم تیغه: سه‌گانگی منتشر شد. این سومین قسمت از سه‌گانه بلید با بازی «وسلی اسنایپس» بود که نسبت به دو فیلم قبلی خود ناامیدکننده ظاهر شد و محبوبیت چندانی کسب نکرد. این فیلم همچنین یک صحنه پس از تیتراژ داشت که بر اساس استانداردهای امروز، یکی از ضعیف‌ترین نمونه‌ها در تاریخ ژانر ابرقهرمانی به‌شمار می‌رود.

این صحنه «بلید» را نشان می‌دهد که در سکوت با ماشین خود در شب حرکت می‌کند. این صحنه کوتاه تنها شکارچی خون‌آشام را در حالی دنبال می‌کند که بدون هیچ کلمه‌ای به ماجراجویی بعدی‌اش می‌رود و بقای او را تأیید می‌کند و احتمالاً به آینده‌ای سینمایی اشاره دارد.

در مقایسه با فیلم‌های دیگر این ژانر، این صحنه به‌شدت بی‌روح به‌نظر می‌رسد، چرا که هیچ ارزش افزوده‌ای به تجربه کلی فیلم اضافه نمی‌کند. البته، با توجه به اینکه تیغه: سه‌گانگی در زمانی منتشر شد که صحنه‌های پس از تیتراژ هنوز به یک سنت رایج تبدیل نشده بودند، تعجبی ندارد که این صحنه در مقایسه با نمونه‌های دیگر ضعیف به‌نظر برسد.

سر بریده ددپول صحبت می‌کند – خاستگاه مردان ایکس: ولورین 2009

بدترین سکانس های بعد از تیتراژ
بدترین سکانس های بعد از تیتراژ

فیلم خاستگاه مردان ایکس: ولورین اثری بحث‌برانگیز است، زیرا در حالی که برخی صحنه‌های اکشن به‌یادماندنی و خوش‌ساخت داشت، نحوه بد برخورد با برخی شخصیت‌ها، به ویژه «ددپول»، لکه‌ای سیاه بر اعتبار آن به‌جا گذاشت.

این فیلم با بی‌توجهی به اهمیت دقت کمیک در شخصیت «ددپول»، تصویری ناموفق از او ارائه کرد. صحنه پس از تیتراژ این فیلم، «ددپول» را در حالی نشان می‌دهد که پس از قطع شدن سرش، دوباره به زندگی بازمی‌گردد و با باز کردن چشمانش و انجام حرکت سکوت با انگشت، مخاطب را غافلگیر می‌کند.

این صحنه، بازگشت یکی از منفورترین شخصیت‌های تاریخ فیلم‌های مارول را نوید می‌داد. نسخه ارائه‌شده از «ددپول» در این فیلم همچنان به‌شدت مورد انتقاد است و اشاره به احتمال بازگشت او، حتی پس از گذشت سال‌ها، اقدامی ساده‌لوحانه به‌نظر می‌رسد.

در نتیجه، فیلم خاستگاه مردان ایکس: ولورین به‌عنوان یکی از بدترین سکانس های بعد از تیتراژ در میان فیلم‌های ابرقهرمانی، چه در دنیای سینمایی مارول، چه دنیای سینمایی دی‌سی و چه سایر فرنچایزهای مشابه، شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بدترین سکانس های بعد از تیتراژ در فیلم‌های ابرقهرمانی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *