استودیوی id Software در ساخت بازی Doom: The Dark Ages از آثار شاخصی مانند بتمن و جنگ ستارگان الهام گرفته تا جهان این بازی را شکل دهد.
مارتین استراتون، مدیر استودیو، در گفتوگویی با مجله Edge فاش کرد که کمیک Batman: Year One الهامبخش یک نمونه اولیه داخلی با نام Slayer Year One بوده است. این پروژه علاوه بر وامگیری از نام آن کمیک، قصد داشت قهرمان بازی را به ریشههای اصلیاش بازگرداند؛ اما Batman: Year One تنها منبع الهام id Software نبود.
سازندگان بازی Doom: The Dark Ages از کمیک بتمن برای ساخت بازی الهام گرفتند
کمیک The Dark Knight که بتمنی خشن و نیرومند را به تصویر میکشد نیز تأثیر زیادی روی توسعهی بازی گذاشت. میتوان تصور کرد که چطور این رویکرد در طراحی شخصیت جان دووم (John Doom) منعکس شده است.
همچنین، ایدهی فضای فانتزی Doom: The Dark Ages تحت تأثیر جهان جنگ ستارگان و آثار جورج لوکاس شکل گرفته است. در داستان این بازی، یکی از جناحهای کلیدی، سنتینلها، نقش مهمی ایفا میکنند؛ گروهی با فرهنگی برگرفته از دوران قرون وسطی که از زمان Doom 2016 بخشی از دنیای بازی بودهاند.
استراتون درباره روند توسعه بازی میگوید:
جالب است که به نمونههای اولیه خودمان نگاه کنیم. شگفتانگیز است که ببینیم این ایدهها چقدر رشد کردهاند، اما در عین حال، چطور از همان ابتدا چشمانداز مشخصی وجود داشته است.
او همچنین تأکید میکند که در توسعه یک عنوان بزرگ، از اصولی پیروی شده که توسط چهرههای تأثیرگذاری چون جورج لوکاس پایهگذاری شدهاند.
Doom: The Dark Ages قرار است در تاریخ ۱۵ مه (25 اردیبهشت) منتشر شود و استودیو آن را بزرگترین دنیایی که تا به حال ساختهاند توصیف کرده است. استراتون وعده داده که این بازی مخاطبان را به مکانهایی حیرتانگیز خواهد برد. باید منتظر ماند و دید id Software چه چیزی در چنته دارد؛ اما بدون شک الهام گرفتن از برخی از محبوبترین آثار فرهنگی جهان، مسیر توسعهی این عنوان را هموار کرده است.
نظر شما دربارهی سری بازیهای Doom چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.