تبلیغات در فیگار

کمپین تبلیغاتی سیدنی سوئینی برای آمریکن ایگل نتوانست فروش جین‌ها را نجات دهد

گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپین تبلیغاتی سیدنی سوئینی برای برند آمریکن ایگل نه‌تنها فروش جین‌ها را افزایش نداده، بلکه برای دومین هفته پیاپی با کاهش همراه بوده است.

آمارها نشان می‌دهد که فروش این محصولات برای دومین هفته متوالی پس از آغاز کمپین، با کاهش ۹ درصدی مواجه شده است. این کمپین در هفته پایانی ژوئیه با شعار «جین سیدنی سوئینی عالی است» آغاز شد. با این وجود تنها یک هفته پس از شروع آن، فروش جین‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۹ درصد کاهش یافت. این در حالی است که دو هفته پیش از آغاز تبلیغات، فروش آمریکن ایگل نزدیک به ۶ درصد رشد داشت.

مقایسه با برندهای مشابه مانند ابرکرومبی اند فچ، گپ و اچ‌اند‌ام نشان می‌دهد که فروش این شرکت‌ها نیز در بازه ۳ تا ۹ اوت به ترتیب ۳.۳، ۲.۸ و ۴.۹ درصد کاهش یافته است. بنابراین ارتباط مستقیم میان تبلیغات سوئینی و افت فروش آمریکن ایگل هنوز قطعی نیست.

کمپین تبلیغاتی آمریکن ایگل با بازی کلمات «جین» (Jeans) و «ژن» (Genes)، که موجب می‌شد شعار به شکل «ژن سیدنی سوئینی عالی است» شنیده شود، از سوی برخی منتقدان «نژادستیزانه» توصیف شد. در مقابل چهره‌های سیاسی مانند دونالد ترامپ و معاونش جی‌دی ونس از سوئینی و این برند دفاع کردند.

حمایت ترامپ از سیدنی سوئینی پس از جنجال آگهی آمریکن ایگل

با این وجود سیدنی سوئینی که مشغول پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی متعددی است، ترجیح داده از این حاشیه‌ها فاصله بگیرد. در مراسم افتتاحیه فیلم «آمریکانا» نیز او با انتقاد حضوری یک زن مواجه شد که خطاب به او گفت:

تبلیغات را متوقف کن، نژادستیزانه است.

نظر شما درباره‌ی این کمپین تبلیغاتی و حواشی حول‌محور آن چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *