تبلیغات در فیگار

اپل راننده جدید پخش فرمول 1 در آمریکا

اپل حق پخش مسابقات فرمول 1 در ایالات متحده آمریکا را خریداری کرد تا رویکردی تازه در پوشش زنده و استریم این رقابت‌ها ایجاد کند.

درک چانگ، مدیرعامل لیبرتی مدیا، ماه گذشته مذاکرات فروش حق پخش مسابقات را تأیید کرد، هرچند اپل در آن زمان نامی نبرد. طبق گزارش اتلتیک، اپل پیشنهاد سالانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دلاری ارائه داد که بسیار بالاتر از پیشنهاد ۹۰ میلیون دلاری شبکه ESPN بود.

در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، ادی کیو از اپل و استفانو دومنیکالی مدیرعامل مسابقات فرمول 1 گفتند همکاری‌شان به دوران مدیریت دومنیکالی در فراری بازمی‌گردد و همکاری اخیر در تولید فیلم بلند F1 دامنه همکاری‌ها را گسترش داده است. این فیلم که توسط جوزف کوزینسکی کارگردانی شد، با دسترسی کامل به پیست‌ها و خودروها ساخته شد و تاکنون بیش از ۶۲۹ میلیون دلار فروش داشته است.

گرند پری بریتانیا در شبکه ESPN امسال نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد بیننده داشت و میانگین ۱.۵ میلیون تماشاگر را ثبت کرد. با خرید حق پخش، اپل قصد دارد جایگاه خود در استریم رویدادهای زنده ورزشی را تقویت کند و به رقابت با نتفلیکس و دیگر پلتفرم‌ها بپردازد.

پلتفرم استریم F1 TV Premium در آمریکا تنها از طریق اشتراک Apple TV در دسترس خواهد بود و فیلم F1 نیز از ۲۱ آذر ۱۴۰۴ روی این سرویس منتشر خواهد شد.

نظر شما درباره این اقدامات اپل چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *