معرفی و دانلود مینی سریال 11.22.63 ؛ روایت نجات جان اف کندی با کمک سفر در زمان

روایت نجات جان اف کندی با کمک سفر در زمان را با معرفی و دانلود مینی سریال 11.22.63 بخوانید.

درام کوتاه 11.22.63 محصول سال 2016 سرویس استریم Hulu با اقتباسی از رمان استیفن کینگ و کارگردانی جی جی آبرام کارگردان “جنگ ستارگان: نیرو برمیخیزد” معلم زبان جیمز فرانکو رو به دهه 1960 پرت میکنه تا بتونه ترور جان اف کندی رئیس جمهور اسبق آمریکا رو متوقف کند.

جیک با تعجب به ظاهر شکسته و مریض دوستش نگاه میکند. “چی؟ سرطان؟ تو پنج دقیقه سرطان گرفتی؟” ال اون رو به داخل اتاقی هدایت میکند: “اگه 3 سال در اون تاریخی که اتاق تو رو بهش میفرسته زندگی کنی  فقط دو دقیقه از زمان اینجا میگذره.”

مینی سریال 8 قسمتی 11.22.63 براساس رمانی به همین نام از استیفن کینگ نویسنده مطرح آمریکایی، یک فیلم هیجان انگیز سفر در زمان است.

دانلود سریال  11.22.63 از وبسایت انیمه لیست

وقتی سفر در زمان با تئوری های توطئه، تداخلی درهم و برهم میسازه.

بیست و دوم نوامبر سال 1963 تاریخی است که اسم این سریال و البته شالوده اصلی فیلمنامه یعنی تاریخ ترور جان اف کندی رئیس جمهور سابق آمریکا رو میسازه.

داستان این مینی سریال در آمریکای امروزی با معلمی بنام جیک اپینگ (که توسط جیمز فرانکو بازی میشه) آغاز میشود. او که در غذاخوری دوستش متوجه پورتالی به گذشته میشود پس از معرفی نحوه کار پورتال به معنای واقعی به گذشته پرتاب میشه. به دهه شصت میلادی. زمانی که ایده توقف ترور جان اف کندی و تغییر آینده به او داده شده.

در این سریال شاهد سرمایه گذاری های جیک در گذشته میشویم. دوستی هایی که طی سه سال در گذشته زندگی کردن میسازه. همه اینها او را به سمت پایانی هیجان انگیز هدایت میکنه. این تلاش ها ممکنه چه بلایی بر سر آیندگان بیاره؟

“اگه با گذشته دست به یقه شوی گذشته نیز با تو دست به یقه خواهد شد!”

دانلود سریال سفر در زمان یازده نوامبر 63 با زیرنویس فارسی

معرفی خالق اثر، استیفن کینگ (Stephen King)

استیفن کینگ نویسنده شناخته شده برای طرفداران آثار معمایی و علمی تخیلی هست. کمتر نویسنده ای وجود دارد که تمامی آثارش چه داستان کوتاه و چه رمان های بلندش همگی مورد اقتباس کارگردانان و فیلمنامه نویسان قرار گرفته باشد.

او که در سال 1947 در پورتلند آمریکا بدنیا اومد در ابتدا کارهایش را تحت یک اسم مستعار منتشر میکرد. استیفن در بین دیگر نویسندگان به تند نویسی مشهوره و تا الان تونسته بیشتر از 200 اثر از خودش منتشر کنه. نویسنده “بازی تاج و تخت” چندین بار در مصاحبه ها اقرار کرده که تند نویسی استیفن کینگ شگفت زدش میکنه. انگار که او به چیزی جز نوشتن فکر نمیکند. تمام روز پشت میز کارش میشینه و تا چیزی جادویی خلق نکنه از جا بلند نمیشه.

کتاب 11.22.63 استیون کینگ که سال 2011 منتشر شد ساخت این سریال رو ممکن ساخت. او ذهنی  قدرتمند و تخیلی بی نهایت دارد که میتونه بخاطرش یک ماجرای ساده رو به هزارتویی بی پایان تبدیل کنه و نفس خواننده هارو بند بیاره.

یکی دیگر از دلایلی که کارگردانان مشتاق اقتباس از رمان های این نویسنده هستند فضاسازی قوی و کم نظیر استیفن کینگ ئه. فیلم هایی نظیر “درخشش” ، “مسیر سبز” و “رستگاری در شاوشانگ” همگی بر پایه تخیل این شخص ساخته شده و مورد تحسین میلیون ها نفر قرار گرفته اند.

مینی سریال 11.22.63 ارزش دیدن دارد؟

باز آفرینی تنش و هیجانی که در یک کتاب وجود دارد همیشه کار دشواری بوده. درحالی که این مینی سریال مارا به همان ارتفاعات والایی که کتاب میبره نمیبره بازهم مقدار کار قابل توجهی برای بازسازی احساساتی که در کتاب خام تر بنظر میرسیدند انجام شده.

این اصالت به طراحی لباس و صحنه ارتباط مستقیمی داره. و البته دلیل اصلی زنده شدن دهه شصت آمریکا برای بیننده است. 11.22.63 از کت شلوار ها و موهای صاف گرفته تا لباس های مجلسی بلند و نگرش های شدید جنسیت زده و نژاد پرستانه با ظرافت استفاده کرده تا درک محیط را برای بیننده ساده تر کنه.

اکثر اوقات در سریال های این چنینی قوانین سقر در زمان و پرش به عقب در زمان، از طریق توضیحات مبهم پارادوکس ها که شما را از ماجرای اصلی سریال دور میکند حذف میشود. اگرچه مینی سریال 11.22.63 کمی در این تله گیر میوفتد اما به راحتی تحت الشعاع روایت و تمرکز شخصیت هایی قرار میگیرد که هیجان داستان رو کاهش نده.

دانلود مینی سریال  11.22.63 از وبسایت انیمه لیست

نقاط قوت و ضعف مینی سریال 11.22.63

پررنگ ترین ضعف سریال یازدهم نوامبر 1963، تعریف کمرنگ شالوده اصلی داستان و عدم پرداختن به معرفی شخصیت هاست. جیک بجای آنکه کاملا درگیر پرونده خودش بشه خیلی زود وارد یه رابطه عاشقانه میشه و کم کم ذهنیت بیننده رو هم از ماجرای اصلی دور میکنه.

موضوع و مسئله اصلی سریال گنگ و نسبتا کند جلو میره و از طرفی مسائلی که آنچنان ارزش پررنگ شدن ندارن جای مسئله اصلی رو میگیرن.

باید دقت کنید که قسمت های ابتدایی سریال کشش زیادی ندارن و ماجرا رو نسبتا کند جلو میبرن ولی سازندگان در نیمه دوم سریال خوب این قضیه رو جبران میکنن و هیجان خوبی در قسمت های پایینی به جریان میندازن.

قبل از اینکه وارد قسمت نقاط قوت سریال بشم یکی دیگر از ضعف هایی که باید بهشون اشاره کنم قوانینی است که از اول داستان بهشون اشاره شده و دقیقا اون جاهایی که بیننده منتظره رخ بدن اتفاق نمیوفتن. انگار که نویسنده فراموش کرده همچین قوانینی رو از اول وضع کرده.

البته که سریال نقاط قوت زیادی داره و مخاطبین زیادی رو به خودش جلب کرده. همچنین نمره 8.1 از IMDB نشان هنده میزان خوب محبوبیت این سریاله. یکی از برتری های این سریال در بازی ها و اجرای درخشان بازیگرانش است. مخصوصا شخصیت پردازی ای که برای جیک اپینگ با بازی جیمز فرانکو هستیم.

سعی کنین با دیدن کلمات “سفر در زمان”، “جاسوس” و “ترور رئیس جمهور” فکر نکنید که با داستانی پیچیده و غیرقابل درک طرف هستید. اگرچه این سریال در برخی قسمت ها هدف منتقدان قرار گرفت اما در روایت ماجرای جیک کم کاری نکرده است و حتی با انتخاب بازیگر جیمز فرانکو اون رو به شخصیتی دلچسب بدل کرده.

سازندگان سریال کاری بی نقص در اقتباس این رمان انجام نداده اند اما این به هیچ عنوان نباید باعث بشه شما از فرصت دادن به این سریال کوتاه سر باز بزنید.

“همه ما میتونیم تاریخ رو تغییر بدیم. بیاین گذشته رو بیخیال شیم و از همین امروز شروع کنیم!”

علاقمندان به دانلود سریال 11.22.63 با زیرنویس فارسی می‌توانند به سایت انیمه لیست، مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه فرمایند.


One thought on “معرفی و دانلود مینی سریال 11.22.63 ؛ روایت نجات جان اف کندی با کمک سفر در زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *