بهترین انیمیشن های کمدی جهان تا سال 2024 ؛ شاهکارهای دنیای انیمیشن

بهترین انیمیشن های کمدی جهان تنها مناسب کودکان نیست، بلکه بزرگسالان هم می‌توانند در کنار فرزندان خود به تماشای آن‌ها بپردازند.

خنده، بهترین دارو است و چه چیزی بهتر از یک انیمیشن کمدی خوب می‌تواند روحمان را تازه کند و لبخند را بر لبانمان بنشاند؟ انیمیشن‌های کمدی، با ترکیب خلاقیت، طنز و داستان‌های جذاب، توانایی آن دارند تا مخاطبان را با هر سنی سرگرم کنند. از کودکان تا بزرگسالان، همه ما به دنبال لحظاتی هستیم که بتوانیم یک دل سیر بخندیم.


ادامه مطلب در ادامه
a
بیشتر بخوانید:


انیمیشن های خنده دار صرفا برای کودکان طراحی نمی‌شوند. با اینکه به نظر کودکانه می‌آیند، اما مضامین آن‌ها، غالبا مورد توجه بزرگسالان نیز قرار می‌گیرد. انیمیشن‌های روح، درون و بیرون، عصر یخبندان و شرک نمونه‌های بارز این موضوع هستند.

بهترین انیمیشن های کمدی جهان

بهترین انیمیشن های کمدی جهان
بهترین انیمیشن های کمدی جهان

در این مطلب، به دنیای شگفت‌انگیز بهترین انیمیشن های کمدی سفر خواهیم کرد. از کلاسیک‌های جاودانه تا آثار مدرن و نوآورانه، سعی داریم تا بهترین‌های این ژانر را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید تا به دنیایی پر از شخصیت‌های بامزه، لحظات خنده‌دار و داستان‌هایی که هرگز از یاد نمی‌برید، قدم بگذاریم.

بهترین انیمیشن های کمدی 2024

در ابتدا با معرفی بهترین انیمیشن های کمدی 2024 که جدیدترین آثار هستند، شروع کنیم. 2024 سال بسیار خوبی برای انتشار انیمیشن از کمپانی‌های مختلف بود و توانست مخاطبان خود را تا حد زیادی راضی نگه دارد.

پاندای کونگ‌فوکار 4 (Kung Fu Panda 4)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان

  • صداپیشگان: جک بلک، آکوافینا، برایان کرانستون، جیمز هنگ
  • سال انتشار: 2024
  • امتیاز: 6.3

پاندای کونگ‌فوکار 4 چهارمین قسمت از مجموعه انیمیشن‌های محبوب و پرطرفدار پاندای کونگ‌فوکار است. این انیمیشن کمدی جدید 2024 طرفداران را یک بار دیگر به دنیای شگفت‌انگیز و سرگرم‌کننده دره صلح می‌برد.

در این قسمت، ما شاهد ادامه ماجراهای «پو»، پاندای کونگ‌فوکاری هستیم که حالا به یک استاد کامل تبدیل شده است؛ اما این بار «پو» با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود که او را مجبور خواهد کرد تا یک مبارز را به عنوان جنگجوی اژدها جایگزین خود کند.

با اینکه پاندای کونگ‌فوکار 4 از لحاظ داستانی نتوانست انتظارات بینندگان را برطرف کند، اما همچنان به عنوان برترین انیمیشن کمدی دوبله فارسی جدید شناخته می‌شود که با لحظات بسیار خنده‌دار و سرگرم‌کننده، خنده را به لبان شما می‌آورد.

درون و بیرون 2 (Inside Out 2)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان
انیمیشن کمدی دوبله فارسی جدید
  • صداپیشگان: ایمی پولر، مایا هاک، کنزینگتون تالمن، لایزا لاپیرا
  • سال انتشار: 2024
  • امتیاز: 7.8

انیمیشن درون و بیرون 2 از «دیزنی» و «پیکسار»، دوباره به دنیای ذهن «رایلی»، دختر نوجوانی که حالا بزرگ‌تر شده است، بازمی‌گردد. در حالی که ستاد فرماندهی احساسات در حالت عادی کارهای خود را پیش می‌برند، ناگهان تخریب می‌شود تا جای خود را به چیزی کاملاً غیرمنتظره بدهد؛ احساسات جدید.

«جوی»، «ناراحتی»، «خشم»، «ترس» و «نفرت» که تاکنون با موفقیت در حال اداره کردن ذهن «رایلی» بوده‌اند، نمی‌دانند که با ورود اضطراب چه احساسی داشته باشند و به نظر می‌رسد که «اضطراب» تنها احساس جدید نیست.

درون و بیرون 2 به عنوان یکی از انیمیشن های خنده دار جدید توانست با فروش بسیار فوق‌العاده خود به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما تبدیل شود و در میان برترین را جایی برای خود داشته باشد. اگر به دنبال انیمیشن های طنر جدید هستید، Inside Out 2 لحظات بسیار جذابی برای شما رقم می‌زند.

گارفیلد (The Garfield Movie)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان

  • صداپیشگان: کریس پرت، ساموئل ال. جکسون، هانا وادینگهام، وینگ ریمز
  • سال انتشار: 2024
  • امتیاز: 5.7

در سال 2024، «گارفیلد»، گربه‌ی تنبل و لازانیا‌دوست، با یک انیمیشن جدید به دنیای سینما بازگشت. این انیمیشن کمدی 2024 که بر اساس کمیک استریپ محبوب «جیم دیویس» ساخته شده، ما را به دنیای «گارفیلد» و دوستانش می‌برد.

در این فیلم، «گارفیلد» در یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و پر از خطر همراه با پدر گمشده‌اش، یک گربه خیابانی به نام «ویک»، قرار می‌گیرد. این دو باید با هم همکاری کرده تا از پس چالش‌های مختلف برآیند و یک راز بزرگ را کشف کنند.

انیمیشن گارفیلد در تاریخ 24 مه 2024 در سینماهای آمریکا اکران شد و با وجود نظرات متفاوت منتقدان، توانست موفقیت تجاری خوبی کسب کند. این فیلم با بودجه 60 میلیون دلاری، بیش از 244 میلیون دلار فروش داشت و نشان می‌دهد که با لحظات خنده‌دار توانسته خود را در میان بهترین انیمیشن های کمدی قرار دهد.

بهترین انیمیشن های کمدی 2023

در این قسمت به معرفی بهترین انیمیشن های کمدی 2023 می‌پردازیم. 2023 سالی بود که چندین انیمیشن بسیار هیجان انگیز در آن منتشر شدند و در ادامه 2 تا از برترین آن‌ها را به شما معرفی خوهیم کرد.

لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان
بهترین انیمیشن های کمدی 2023
  • صداپیشگان: میکا ابی، شامون براون جونیور، هانیبال بورس، رز بیرن
  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 7.2

انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته،  یک اثر جدید و پرانرژی از داستان کلاسیک لاک‌پشت‌های نینجاست که در سال 2023 اکران شد. این انیمیشن کمدی 2023 با طراحی شخصیت‌های جذاب و انیمیشنی روان، توانست نظر بسیاری از منتقدان و طرفداران را به خود جلب کند.

در این نسخه از داستان، لاک‌پشت‌های نینجا پس از سال‌ها پنهان شدن از دنیای انسان‌ها، تصمیم می‌گیرند تا وارد جامعه شوند و به عنوان نوجوانان معمولی زندگی کنند؛ اما زمانی که با ارتشی از جهش‌یافته‌های قدرتمند روبرو می‌شوند، همه چیز تغییر می‌کند و آن‌ها مجبور خواهند بود تا از شهر نیویورک در برابر این تهدید بزرگ محافظت کنند.

برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros. Movie)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان

  • صداپیشگان: کریس پرت، آنیا تیلور جوی، چارلز مارتینت، جک بلاک
  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 7

برادران سوپر ماریو یک انیمیشن کمدی ماجراجویی است که در سال 2023 اکران گردید و با استقبال گسترده تماشاگران و منتقدان روبرو شد. این اثر بر اساس بازی ویدیویی محبوب ماریو ساخته شده است و داستان سفر دو برادر لوله کش، «ماریو» و «لوئیجی» که به دنیای قارچ‌ها می‌روند، روایت می‌کند.

شخصیت‌های این فیلم، به‌ویژه «ماریو» و «لوئیجی»، با شخصیت‌پردازی طنزآمیز و دیالوگ‌های بامزه، لحظات خنده‌داری را برای مخاطب ایجاد می‌کنند. تفاوت‌های شخصیتی این دو برادر و تعاملات بامزه‌شان با یکدیگر، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های فیلم است. برادران سوپر ماریو یکی از بهترین انیمیشن های کمدی 2023 است که از تماشای آن پشیمان نخواهید شد.

حالا که با بهترین انیمیشن های کمدی جهان آشنا شدید، وقت آن رسیده که به دنیای آثار قدیمی‌تر و نوستالژی سفر کنیم. این آثار همچنان بعد از سال‌ها به عنوان بهترین انیمیشن های کمدی شناخته می‌شوند و با دیدن آن‌ها متوجه تاریخچه غنی این ژانر در دنیای سینما خواهید شد.

عصر یخبندان (Ice Age)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان
انیمیشن کمدی ماجراجویی
  • صداپیشگان: ری رومانو، دنیس لیری، جان لگوییزامو، کوین هارت
  • سال انتشار: 2002
  • امتیاز: 7.6

اولین فیلم از این مجموعه عصر یخبندان، در سال 2002 توسط کمپانی «فاکس» منتشر شد. این اثر به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های کمدی ما را به دنیایی پوشیده از برف و یخ می‌برد. داستان این فیلم حول محور سه شخصیت دوست داشتنی، «منفرد» ماموت پشمالو، «سید» تنبل و «دیگو» ببر وحشی می‌چرخد که برای بازگرداندن یک کودک بومی به خانواده‌اش، سفری پر از سختی و ماجرا را آغاز می‌کنند.

این فیلم پر از صحنه‌های احساسی و شوخی‌های ماندگار است. یکی از معروف‌ترین و خنده‌دارترین شخصیت‌های این فیلم، سنجاب کوچکی به نام «اسکرت» است که در طول فیلم تلاش‌های ناموفقی برای گرفتن یک بلوط دارد و خود این شخصیت باعث می‌شود تا یکی از بهترین انیمیشن های طنز را شاهد باشیم.

پاندای کونگ‌فوکار (Kung Fu Panda)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان

  • صداپیشگان: جک بلک، داستین هافمن، آنجلینا جولی، ایان مک‌شین
  • سال انتشار: 2008
  • امتیاز: 7.6

پاندای کونگ‌فوکار یکی از موفق‌ترین فرنچایزهای استودیو انیمیشن «دریم‌ورکس» است. اولین قسمت این مجموعه، ما را با «پو»، یک پاندا با صداپیشگی «جک بلک» آشنا می‌کند.

او در دره صلح، جایی که توسط کوه‌ها از مهاجمان محافظت می‌شود، زندگی آرام و ساده‌ای دارد؛ اما این دره در خطر است. «پو» که به عنوان یک پاندای تنبل شناخته می‌شود، به عنوان جنگجوی اژدها انتخاب خواهد شد و تحت آموزش استاد «شیفو»، به یک استاد کونگ‌فو تبدیل می‌شود تا سرزمین خود را از «تایلانگ» شرور نجات دهد.

«پو» به عنوان شخصیت اصلی فیلم، یک شخصیت جذاب و سرگرم‌کننده است. پاندای کونگ‌فوکار علاوه بر صحنه‌های مبارزه جذاب، لحظات خنده‌دار بسیار زیادی را نیز ارائه می‌دهد و به راحتی می‌توان آن را در میان بهترین انیمیشن های کمدی جهان قرار داد.

در جست و جوی نمو (Finding Nemo)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان
انیمیشن کمدی ماجراجویی
  • صداپیشگان: آلبرت بروکس، الن دی‌جنرس، الکساندر گلد، ویلم دفو
  • سال انتشار: 2003
  • امتیاز: 8.2

«پیکسار» عاشق شخصیت پردازی حیوانات و پنهان کردن درس‌های مهم در داستان‌های خانوادگی خود است. جمله معروف “فقط شنا کن” یادآوری می‌کند که نباید اهداف خود را نادیده بگیریم و بدون توجه به موانع پیش رو، به تلاش ادامه دهیم.

در جستجوی نمو یکی از محبوب‌ترین و بهترین انیمیشن های کمدی این استودیو است. این فیلم داستان «مارلین»، یک پدر نگران را روایت می‌کند که پسرش «نمو» را توسط ماهیگیران از دست می‌دهد. از آنجایی که «نمو» تنها بازمانده از صدها تخم ماهی بود، تمام امید «مارلین» به او بسته شده است.

حالا «مارلین» باید بزرگ‌ترین ترس خود را کنار بگذارد و برای یافتن تنها پسرش به دریاهای آزاد سفر کند. در این مسیر، او با «دوری»، ماهی فراموشکاری با خوش‌بینی بیش از حد، آشنا می‌شود. آن‌ها با هم یک زوج منحصر به فرد را تشکیل می‌دهند که ضعف‌های یکدیگر را جبران می‌کنند و باید از کوسه‌های خطرناک، عروس دریایی سمی و انسان‌های گرسنه عبور کنند تا به سیدنی، استرالیا برسند و «نمو» را نجات دهند.

بخش‌های غم‌انگیز این داستان با لحظات کمدی فوق‌العاده‌ای پوشانده شده است. از ملاقات «مارلین» و «دوری» تا آواز معروف طعمه کوسه، در جستجوی نمو لحظات خنده‌داری برای تمام اعضای خانواده دارد و همچنین به عنوان محبوب‌ترین انیمیشن کمدی ماجراجویی جهان شناخته می‌شود.

شرک (Shrek)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان

  • صداپیشگان: مایک مایرز، ادی مورفی، کامرون دیاز، جان لیثگو
  • سال انتشار: 2001
  • امتیاز: 7.9

شرک عشق است، شرک زندگی است و شرک به عنوان یکی از محبوب‌‎ترین شخصیت‌های انیمیشن شناخته می‌شود. شرک اولین فیلم از یک فرنچایز بزرگ بود که در سال 2001 منتشر شد. این فیلم بیشتر از هر چیز، یک نگاه طنزآمیز به داستان‌های سنتی دارد.

«شرک» یک غول بزرگ، زشت، کثیف و بدجنس است که فقط به خودش و زمینش اهمیت می‌دهد. او از مردم متنفر است و می‌خواهد تنها در باتلاقش بماند؛ اما یک روز، لرد «فارکواد» گروهی از موجودات افسانه‌ای را به باتلاق «شرک» تبعید می‌کند.

برای بازپس گرفتن زمینش، او باید پرنسس «فیونا» زیبا را از یک قلعه محافظت‌شده توسط اژدها نجات دهد و او را به «فارکواد» برساند. «شرک» به همراه الاغ بامزه‌اش، به امید بازپس گیری باتلاق خود، با اکراه به این سفر می‌رود.

کمدی در شرایط سخت بهترین عملکرد خود را در این انیمیشن دارد. شرک با ترکیب یک داستان ماجراجویی خنده‌دار و یک داستان عاشقانه بسیار قوی که به ما می‌آموزد زیبایی را در درون خود ببینیم، بسیار خوب عمل می‌کند و به یکی از بهترین انیمیشن های کمدی تبدیل می‌شود.

کمپانی هیولاها (Monsters, Inc)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان
بهترین انیمیشن های طنز
  • صداپیشگان: جان گودمن، بیلی کریستال، استیو بوشمی، جیمز کابرن
  • سال انتشار: 2001
  • امتیاز: 8.1

کارخانه هیولاها یکی از بهترین انیمیشن های کمدی «پیکسار» است. این فیلم با ترکیب ژانرهای کمدی، عاشقانه، درام، قهرمانان دوست‌داشتنی، شرورهای ترسناک و روابط احساسی گرم، مفهوم هیولاهای مخفی در کمد شما را به زندگی می‌آورد. «پیکسار» به خوبی توانسته مفاهیم کوچک مانند این موارد را شخصیت‌سازی کند و به آن‌ها زندگی ببخشد.

برای تأمین انرژی شهر، هیولاها باید از طریق درهای جادویی وارد اتاق خواب کودکان خوابیده شوند و آن‌ها را بترسانند. هرچه جیغ قوی‌تر باشد، انرژی بیشتری تولید می‌شود و در نتیجه شهر برای مدت طولانی‌تری برق دارد. کودکان برای هیولاها بسیار سمی هستند و تماس فیزیکی بین این دو گونه عواقب بزرگی دارد.

وقتی یکی از کودکان به نام «بو»، از اتاق خود فرار می‌کند و وارد دنیای هیولاها می‌شود، دو دوست قدیمی، «مایک» (بیلی کریستال) و «سولی» (جان گودمن) باید هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا از کودک محافظت کنند و او را به خانه برگردانند.

در این مسیر، «سولی»، موفق‌ترین هیولای شرکت ترس، با کودک رابطه خاصی برقرار می‌کند. اگرچه احساسات قوی فیلم باعث شده تا به اوج جدیدی برای فیلم‌های کودکان برسد، اما نباید کمدی آن را نادیده گرفت. این فیلم همه چیز دارد و قطعا جزو بهترین انیمیشن های طنز در تمام دوران قرار می‌گیرد.

درون و بیرون (Inside Out)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان

  • صداپیشگان: ایمی پولر، فیلیس اسمیت، ریچارد کایند، بیل هیدر
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 8.1

«رایلی»، دختر 11 ساله‌ای است که همراه خانواده‌اش به سان فرانسیسکو نقل مکان می‌کند. او برای کنار آمدن با احساسات پیچیده‌ای که در این تغییر بزرگ تجربه می‌کند، مشکل دارد. این داستان اصیل و احساسی به ما می‌آموزد که چگونه با احساسات قوی مانند غم، شادی، خشم، ترس و انزجار کنار بیاییم.

این انیمیشن با روایتی خلاقانه و متفاوت از درون ذهن یک کودک، به دنیای پیچیده احساسات وارد می‌شود و به ما کمک می‌کند تا بهتر خود و اطرافیانمان را درک کنیم. شخصیت‌های این انیمیشن، به ویژه احساسات «رایلی»، بسیار جذاب و باورپذیر هستند. هر کدام از آن‌ها نماینده یک جنبه از شخصیت ما بوده و با هم تعاملات بامزه‌ای دارند که باعث می‌شود این اثر را به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های کمدی بشناسیم.

بچه رئیس (The Boss Baby)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان
انیمیشن کمدی دوبله فارسی جدید
  • صداپیشگان: الک بالدوین، استیو بوشمی، جیمی کیمل، لیسا کودرو
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 6.3

این داستان کلاسیک درباره رابطه بین دو بردار است که هر کودکی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. «تیم تمپلتون» هفت سال از زندگی ایده‌آل خود را با عشق و توجه کامل والدینش سپری کرده بود.

با این حال، تیم به تدریج متوجه می‌شود که نوزاد جدید تمام توجه خانه را به خود جلب کرده و خوشبختی او را گرفته است؛ اما به زودی، «تیم» و رئیس جدید پوشک‌دار باید اختلافات خود را کنار بگذارند و برای مقابله با یک طرح مخفیانه شرکت تولیدی سگ همکاری کنند.

روابط بین این دو برادر به شدت خنده‌دار و جذاب است و از دیدن حرکات و کارهای بامزه آن‌ها خسته نخواهید شد. به همین دلایل است که بچه رئیس از بهترین انیمیشن های کمدی در تمام دوران است که حتما باید آن را تماشا کنید.

کوکو (Coco)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان

  • صداپیشگان: آنتونی گونزالس، گائل گارسیا برنال، بنجامین برت، آلانا اوباک
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 8.4

«میگل» یک موسیقیدان آینده‌دار است، اما خانواده‌اش او را از نواختن موسیقی منع کرده‌اند. با این حال، ـمیگل« مصمم است تا استعداد خود را نشان دهد. به همین دلیل، زمانی که اتفاقات مرموزی او را به سرزمین زیبای مردگان می‌برد، با «هکتور» آشنا می‌شود. آن‌ها با هم سفری حماسی را برای کشف حقیقت درباره تاریخچه خانواده «میگل» آغاز می‌کنند.

کوکو با روایت داستانی پر از پیچیدگی و احساسات، مخاطب را درگیر خود می‌کند. این انیمیشن کمدی به موضوعاتی مانند خانواده، سنت، مرگ و زندگی می‌پردازد و با ارئه لحظات بامزه، جزو برترین انیمیشن های خنده دار جهان قرار می‌گیرد.

داستان اسباب بازی (Toy Story)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان
انیمیشن کمدی جدید 2024
  • صداپیشگان: تام هنکس، تیم آلن، دان ریکلس، جیم وارنی
  • سال انتشار: 1995
  • امتیاز: 8.3

این فیلم انیمیشنی کلاسیک برای کودکان در سال 1995 منتشر شد. داستان درباره یک عروسک کاوبوی و اسباب‌بازی‌های آشنا دیگر است که به کودک شما در مورد دوستی و حسادت آموزش می‌دهد.

این انیمیشن درباره «وودی»، عروسک کاوبوی است که به دلیل ورود یک اسباب‌بازی جدید به نام «باز لایتیر»، حسادت می‌کند و در خطر می‌افتد. تاکنون پنج فیلم از این مجموعه ساخته شده است، بنابراین اگر به دنبال بهترین انیمیشن های کمدی فیلم هستید، این مجموعه انتخاب خوبی است.

موش سرآشپز (Ratatouille)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان

  • صداپیشگان: پاتن اسوالت، لو رومانو، پیتر سون، برد گرت
  • سال انتشار: 2007
  • امتیاز: 8.1

یک موش که بتواند آشپزی کند، آیا می‌توان داستان عجیب‌تری برای یک فیلم تصور کرد؟ این داستان گرم و دلنشین درباره رویای «رمی» برای تبدیل شدن به یک سرآشپز در کلاس جهانی است.

با وجود اینکه او یک موش است و خانواده‌اش با این رویای او مخالفند، «رمی» با کمک یک دوست غیرمنتظره که در رستوران مشهور کار می‌کند، راهی برای رسیدن به اهدافش پیدا خواهد کرد. دنیای آشپزی پاریس در این انیمیشن زیبا و سرگرم‌کننده به تصویر کشیده می‌شود.

علاوه بر ایده بسیار دوست داشتنی این اثر، کمدی آن بسیار سرگرم‌کننده است و در اثر اوقات شما را به خندیدن وادار می‌کند. ترکیب یک داستان عجیب با طنز و لحطات احساسی خوب، یکی از بهترین انیمیشن های کمدی جهان است که هر فردی باید آن را دیده باشد.

من نفرت انگیز (Despicable Me)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان
انیمیشن کمدی 2024
  • صداپیشگان: استیو کارل، جیسون سیگل، راسل برند، جولی اندروز
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز: 7.6

«گرو» مشغول دزدیدن ماه است، اما برنامه شیطانی او زمانی بر هم می‌خورد که مسئولیت سه خواهر یتیم را بر عهده می‌گیرد. این دانشمند شیطان‌صفت چندان هم به نقش پدرانه خود اعتراضی ندارد، اما این تغییر چه تأثیری بر ماجراجویی‌های شیطانی و ماورایی او خواهد گذاشت؟

من نفرت انگیز با ترکیب طنز سیاه و لحظات احساسی، مخاطب را به شدت درگیر خود می‌کند. «گرو»، شخصیت اصلی داستان، یک ابرشریر بامزه و در عین حال مهربان است که به راحتی مخاطب با او ارتباط برقرار خواهد کرد.

ایده تبدیل یک ابرشریر به یک پدر مهربان، بسیار نوآورانه و جذاب است که توانسته علاوه بر یک داستان احساسی، لحظات بسیار خنده‌داری را به مخاطب ارائه کند که به راحتی می‌توان آن را در میان بهترین انیمیشن های کمدی در تمام دوران قرار داد.

بالا (Up)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان

  • صداپیشگان: اد اسنر، کریستوفر پلامر، جردن ناگای، باب پترسون
  • سال انتشار: 2009
  • امتیاز: 8.3

این انیمیشن کلاسیک «پیکسار»، مفهوم سرگرمی را به اوج می‌رساند. وقتی یک پیرمرد عبوس، خانه‌اش را به یک دسته بادکنک می‌بندد و برای انجام کاری که مدت‌ها آرزویش را داشته به آمریکای جنوبی پرواز می‌کند، ماجرایی هیجان‌انگیز آغاز می‌شود. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه «کارل» متوجه می‌شود یک پسر پیشاهنگ پرشور و هیجان، همراه ناخوانده او شده است.

ارتباط یک پسر پرانرژی با یک پیرمرد بی‌حوصله بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید خنده‌دار است. ماجراجویی این دونفر به مرور پیچیده‌تر می‌‎شود و ارتباط بین این دو نفر باعث شده تا یکی از بهترین انیمیشن های کمدی تاریخ سینما را شاهد باشیم.

گیس و کمند (Tangled)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان
انیمیشن های خنده دار جدید
  • صداپیشگان: مندی مور، زکری لی‌وای، دونا مورفی، هایدن والش
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز: 7.7

این داستان قدرتمند از داستان کلاسیک «راپونزل»، یک اثر دیدنی است. «مندی مور» نقش پرنسس جسور و باهوشی را بازی می‌کند که آرزوی فرار از زندگی یکنواخت خود در برج را دارد؛ اما وقتی با یک خلافکار به نام «فیلین رایدر» فرار کرد، حقیقت درباره خانواده واقعی خود را کشف می‌کند و متوجه می‌شود که توانایی‌های زیادی دارد و قدرت او با وجود یا بدون موهای بلندش محدود نمی‌شود.

«راپونزل» و «رایدر» در این سفر با یکدیگر همراه می‌شوند تا هردوی آن‌ها به خواسته خود برسند؛ اما در طول این ماجراجویی به یکدیگر علاقه‌مند خواهند شد و در کنار احساسات عاشقانه، شاهد کمدی منحصر به فردی هستیم که این ارزش اثر را به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های کمدی تثبیت می‌‍کند.

زوتوپیا (Zootopia)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان

  • صداپیشگان: جنیفر گودوین، جیسون بیتمن، ادریس البا، جنی سلیت
  • سال انتشار: 2015
  • امتیاز: 8

زوتوپیا یک انیمیشن جذاب و خلاقانه از استودیو «دیزنی» است که در آن حیوانات مختلف با هم در یک شهر مدرن به نام زوتوپیا زندگی می‌کنند. این شهر به عنوان یک جامعه ایده‌آل معرفی می‌شود که در آن هر حیوانی، صرف نظر از اندازه یا نوع، می‌تواند هر کاری را انجام دهد.

داستان زوتوپیا پیرامون یک خرگوش پلیس جوان به نام «جودی هاپس» است که به عنوان اولین خرگوش پلیس، می‌خواهد به همه ثابت کند که می‌تواند مانند سایر حیوانات شکارچی، یک پلیس ماهر باشد. در این مسیر، او با یک روباه کلاهبردار به نام «نیک وایلد» همراه می‌شود و با هم برای حل یک پرونده پیچیده تلاش می‌کنند.

از سکانس‌هایی که زوتوپیا را در میان بهترین انیمیشن های کمدی قرار می‌دهد، می‌توان به صحنه ورود به بانک اشاره کرد که همه کارمندان آن تنبل هستند و کارها را به شدت کند انجام می‌دهند. این سکانس هر مخاطبی را به خنده وادار می‌کند و قدرت انیمیشن های خنده دار را به رخ می‌کشد.

رنگو (Rango)

بهترین انیمیشن های کمدی جهان
انیمیشن های طنر جدید
  • صداپیشگان: جانی دپ، آیلا فیشر، ابیگیل برسلین، بیل نای
  • سال انتشار: 2011
  • امتیاز: 7.3

رنگو یک انیمیشن ماجراجویی و کمدی است که داستان یک آفتاب‌پرست خانگی به نام «رنگو» را روایت می‌کند. او در اثر یک تصادف خود را در یک شهر متروک در غرب وحشی می‌یابد. او که از ترس جانش می‌لرزد، ناگهان خود را به جای یک گانگستر شجاع جا می‌زند و به سرعت در میان اهالی شهر محبوب می‌شود.

«رنگو» یک آفتاب‌پرست خودشیفته و ترسو است که با قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف، واکنش‌های خنده‌داری از خود نشان می‌دهد. ترس او از همه چیز و تلاش‌هایش برای وانمود کردن به شجاعت، لحظات کمدی بسیاری را خلق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمیشن های کمدی چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


One thought on “بهترین انیمیشن های کمدی جهان تا سال 2024 ؛ شاهکارهای دنیای انیمیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *