5 تئوری مهم که پس تریلر فیلم جوکر 2 قوت گرفتند

تریلر رسمی فیلم جوکر 2 منتشر و با آن، تحولات جالبی در مورد برخی از نظریه‌های اصلی طرفداران درباره جهتگیری داستان ایجاد شده است.

از زمانی که خبر ساخت دنباله فیلم جوکر اعلام شد، گمانه‌زنی‌ها و نظریه‌های اولیه برای فیلم Joker: Folie à Deux بینندگان کنجکاو را به سمت‌های مختلفی سوق داد. با تمرکز تریلر جدید، روی تصاویر اولیه «هارلی کویین» با بازی «لیدی گاگا» و گاتهامِ پس از جوکر، برخی از این نظریه‌ها و همچنین چندین نظریه جدید، بیشتر از همیشه معتبر به نظر می‌رسند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


تمرکز تریلر بسیار محدود بود و بیشتر به تبلیغ لحن فیلم و ماهیت رابطه «جوکر» و «هارلی کویین» می‌پرداخت تا جزئیات داستان. بخش زیادی از بازیگران فرعی فیلم جوکر جنون دو نفر در کانون توجه قرار نگرفتند؛ به این معنی که تعداد زیادی از نظریه‌ها در مورد نقش‌هایی مانند «سوفی دوموند» و «هاروی دنت» همچنان بدون تأیید باقی مانده‌اند. با این وجود، تریلر همچنین عناصر روایی جدیدی را مطرح کرده است که به خودی خود ارزش پرسش دارند.

5 تئوری مهم که پس تریلر فیلم جوکر 2 قوت گرفتند

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

فیلم جوکر 2
فیلم جوکر 2

از آنجایی که دنباله این فیلم به عنوان یک اثر عاشقانه و موزیکال معرفی می‌شود، احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که «جوکر» حالا چه نقش شرورانه‌ای را بازی خواهد کرد.

داستان اصلی هارلی کوئین تغییر خواهد کرد

فیلم جوکر 2

از زمان اولین حضور «هارلی کویین» در سریال انیمیشنی بتمن، داستان اصلی او به خوبی تثبیت شده است. دکتر «هارلین کویینزل»، در ابتدا یک روانپزشک در پناهگاه آرکهام بود که پس از اینکه «جوکر» سعی کرد او را با روان درمانی معمولی درمان کند، ذهنش شکسته و به «هارلی کویین» تبدیل شد.

این داستان اصلی در اکثر نمایش‌های شخصیت دست نخورده باقی مانده است و نسخه «مارگو رابی» در DCEU نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اما فیلم جوکر 2024 ممکن است رویکردی کاملاً متفاوت برای تولد «هارلی کویین» داشته باشد.

تمام شواهد موجود در تریلر فیلم جوکر جدید نشان می‌دهد که «هارلی» فیلم را به عنوان یک هم اتاقی بیمار شروع می‌کند. این موضوع با لباس و حضور او در آنچه به نظر می‌رسد فعالیت‌های گروهی برای بیماران آسایشگاه، مانند گروه کر و تماشای فیلم در یک تئاتر، پشتیبانی می‌شود. در حالی که این نظریه هنوز منتظر تأیید قطعی است، اما به نظر می‌رسد بسیار محتمل باشد؛ زیرا توضیح دادن فقدان آشکار شجره نامه «هارلی» در میان بیماران پناهگاه، بدون آن دشوار خواهد بود.

بزرگ ترین تئوری های فیلم جوکر: جنون دو نفر (Joker: Folie à Deux)

موسیقی نقش مهمی در تعیین داستان دارد

فیلم جوکر 2
فیلم جوکر 2

در ابتدای تریلر فیلم جوکر و هارلی ، صدای یک نفر می‌گوید:

ما از موسیقی برای کامل کردن خود استفاده می‌کنیم. برای تعادل شکستگی‌های درون خود.

با توجه به اینکه «آرتور» برای اولین‌بار «هارلی» را در حال شرکت در نوعی جلسه گروه کر در پناهگاه می‌بیند، به نظر می‌رسد که از موسیقی به عنوان یک روش درمانی برای بیماران بیمارستان استفاده می‌شود. این به نظر می‌رسد که معرفی عناصر موسیقیایی فیلم است و نحوه استفاده از آن‌ها کاملاً واضح باشد.

با الهام واضح از موزیکال‌های کلاسیک مانند آواز در باران (Singing in the Rain)، چندین سکانس با رنگ‌های روشن و پس‌زمینه‌های بی‌عیب و نقص را می‌بینیم که «جوکر» و «هارلی» اجراهای خود را انجام می‌دهند.

اولین مورد در این تریلر به رقصیدن دو نفر روی صحنه و سپس به یک خیابان شلوغ گاتهام که یک ساختمان در آتش است، برش می‌خورد و نشان می‌دهد که این لحظه‌ها در ذهن آن‌ها پیش می‌رود، نه در زندگی واقعی.

در یک صحنه دیگر، آن‌ها را در حال رقصیدن روی پله‌های دادگاه می‌بینیم. اینکه این واقعیت است یا خیال، هنوز جای بحث دارد. به نظر می‌رسد که این فیلم فاصله زیادی با فیلم جوکر 2019 خواهد داشت؛ اما امکان‌پذیر است.

هارلی ممکن است واقعی نباشد

فیلم جوکر 2

با توجه به همه چیزهایی که درباره جوکر: جنون دو نفر و فیلم قبلی می‌دانیم، تعجب‌آور نیست که این سوال مطرح شود که آیا «هارلی کویین» اصلاً وجود دارد یا خیر. در فیلم جوکر مشخص شد که «آرتور فلک» توانست یک رابطه کاملاً خیالی با همسایه خود پس از تنها یک تعامل کوتاه با او ایجاد کند و اساساً یک عاشقانه کامل را توهم زد.

این نظریه بیان می‌کند که در دنباله، او با ایجاد یک زن کاملاً غیرواقعی از اعماق ذهن خود، یک قدم جلوتر خواهد رفت و به روان‌پریشی نهفته خود دامن خواهد زد. برخی شواهد وجود دارند که از این ایده در سراسر تریلر جدید پشتیبانی می‌کنند.

از یک طرف، به نظر می‌رسد که هیچکس دیگری به جز خود «جوکر»، با «هارلی کویین» تعامل مستقیم ندارد؛ بنابراین بسیار محتمل است که او صرفاً در ذهن او وجود داشته باشد. علاوه بر این، «هارلی» به نظر می‌رسد موضوع اصلی توالی‌های موسیقی رویایی «آرتور فلک» باشد که تقریباً مطمئناً در خارج از بافت واقعیت اتفاق می‌افتد.

این می‌تواند توضیح دهد که چرا «هارلی» امکان دارد کسی باشد که «آرتور» را برای پوشیدن لباس «جوکر» تشویق می‌کند و نشان دهنده عمیق‌ترین و تاریک‌ترین بخش‌های روان پریش او است.

جوکر و هارلی همکاری خواهند کرد

فیلم جوکر 2
فیلم جوکر 2

اختلال سیاسی زیربنایی که در زمان این فیلم در گاتهام جریان دارد، برای سوءاستفاده‌های «جوکر» و «هارلی کویین» مناسب است. در یک سکانس که در تریلر به آن اشاره می‌شود، به نظر می‌رسد «جوکر» و «هارلی کویین» را در حال استقبال از گروهی از اغتشاشگران در خارج از پله‌های یک ساختمان دولتی نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که اداره پلیس گاتهام، در جال محافظت از آن‌ها در برابر حامیان خود است و جمعیت پر سر و صدا را عقب نگه می‌دارد.

این اتفاق پیامدهای هولناکی برای آینده «جوکر» و «هارلی کویین» در این فیلم نشان می‌دهد. این دو ممکن است از محبوبیت شدید «فلک» به عنوان آغاز یک جنبش انتقام‌جویانه با مضمون دلقک استفاده کنند و با یک رقابت سیاسی، پیشنهاد قدرت خود را از طریق کانال‌های رسمی انجام دهند. این ممکن است به لطف علائم موجود در جمعیت امکان‌پذیر باشد که نشان می‌دهد «جوکر» موفق شده است از طریق روش‌های قانونی از همه اتهامات تبرئه یا از بازداشت آزاد شود.

جوکر و هارلی رهبری فرار از زندان را بر عهده خواهند داشت

فیلم جوکر 2

درخواست زیرکانه «هارلی» برای فرار از اینجا، ممکن است پیامدهای شومی برای پناهگاه آرکهام داشته باشد. در یک تصویر کوتاه در تریلر، ما یک او را در حال حرکت را در راهروهای پناهگاه آرکهام می‌بینیم. این تصاویر ممکن است مراحل اولیه یک فرار دسته جمعی را نشان دهد که توسط یک اقدام آتش‌سوزی بزرگ توسط «جوکر» و «هارلی» آغاز شده است.

این نظریه به نظر می‌رسد که توسط عکس‌های پشت صحنه فیلم جوکر پشتیبانی شود که در آن پناهگاه آرکهام در حال سوختن بود. منطق حکم می‌کند که این فاجعه برای آزاد کردن بیماران روانی از بازداشتگاه آسایشگاه طراحی شده باشد.

سوالات متداول

ژانر فیلم جوکر 2 چیست؟

دنباله این فیلم به عنوان یک اثر عاشقانه و موزیکال معرفی می‌شود.

تمرکز تریلر فیلم جوکر 2 روی چه چیزی بود؟

تمرکز تریلر بسیار محدود بود و بیشتر به تبلیغ لحن فیلم و ماهیت رابطه «جوکر» و «هارلی کویین» می‌پرداخت تا جزئیات داستان.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب 5 تئوری مهم که پس تریلر فیلم جوکر 2 قوت گرفتند چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *