نقد و بررسی فیلم Moonshot ؛ عشق تینیجری میان ستاره‌ها

فیلم Moonshot فیلمی عاشقانه، کمدی، علمی تخیلی و البته تینیجری است. (بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022) در ادامه با نقد و بررسی فیلم Moonshot با ما همراه باشید.

فیلم Moonshot ساخته Christopher Winterbauer با بازی Cole Sprouse و Lana Condor می‌باشد. اثری تینیجری که در بازی بین سیاره‌ای خود سعی می‌کند تا حدودی حال‌خوب‌کن هم باشد. (بهترین فیلم های حال خوب کن 2021)

نقد و بررسی فیلم Moonshot

عشق تینیجری میان ستاره‌ها

تحلیل فیلم Moonshot
نقد و بررسی فیلم Moonshot, تحلیل فیلم Moonshot

فیلم Moonshot نظرات متفاوتی را دریافت کرده است. عده‌ای آن را دوست داشتند و عده‌ای آن را فیلم بدی می‌دانستند. با نقد فیلم Moonshot به نکات مثبت و منفی این فیلم می‌پردازیم.

نگاه کلی و خلاصه داستان

نقد فیلم Moonshot
نقد و بررسی فیلم Moonshotm, نقد فیلم Moonshot

Moonshot فیلمی است درباره عشق. این عشق می‌تواند علاقه یک انسان به انسان دیگر، یک انسان به یک سیاره و کهکشان و حتی علاقه یک انسان به یک ربات باشد. (بهترین فیلم های عاشقانه 2022همچنین فیلمی است درباره کشف خواستگاه خود در زندگی.

داستان فیلم در آینده روایت می‌شود. آینده‌ای که بشر بر روی مریخ سکونت نسبی دارد و همچنان مشغول تست و آزمایش روی این سیاره است.

سفر به مریخ مانند یک سفر عادی هواپیمایی است. هرکس می‌تواند با خرید بلیط به قیمت یک میلیون دلار خود را به مریخ برساند.

“والت” دانشجوی متوسط و نه نابغه‌ای است که آرزوی رفتن به مریخ را دارد. از زمان کودکی تنها چیزی که “والت” رویای آن را داشته سفر به مریخ است. او 37 بار درخواست سفر به مریخ را به دانشگاه داده که هر بار درخواست او رد شده است.

حال او قصد دارد به صورت پنهانی سوار سفینه عازم مریخ شود و خود را به آن جا برساند. “والت” در این مدت با دختری به نام “سوفی” آشنا می‌شود که او هم قصد رفتن به مریخ پیش خانواده و دوست‌پسرش را دارد.

البته “سوفی” بلیط سفر به مریخ را خریده و بنا به دلایلی به “والت” کمک می‌کند تا به صورت غیرقانونی و پنهانی سوار سفینه شود.

فیلم Moonshot داستان شکل‌گیری ارتباط بین “والت” و “سوفی” آن‌ها هر کدام با اهداف متفاوتی در راه مریخ هستند.

فیلم سعی می‌کند این دو شخص را با موضوعاتی به هم پیوند دهد و کم‌کم ارتباط بین آن‌ها شکل بگیرد.

بازی بازیگران اصلی فیلم واقعا خوب است. مخصوصا بازی Cole Sprouse که بعد از Five Feet Apart بار دیگر بازی درست متناسب با فیلم و به اندازه را از او می‌بینیم.

فیلم تینیجری

بررسی فیلم Moonshot
نقد و بررسی فیلم Moonshot, بررسی فیلم Moonshot

فیلم Moonshot یک فیلم تینیجری به معنای واقعی کلمه است.

فیلم‌های تینیجری اغلب چه ویژگی‌هایی دارند؟ نوجوانی که نمی‌داند در زندگی چه می‌خواهد، کسی که نمی‌داند در رابطه درستی قرار دارد یا خیر و دودل می‌شود، داستان پسر فقیر و دختر پول داری که هیچ وجه اشتراکی ندارند اما با هم ارتباط می‌گیرند.

Moonshot تمام این ویژگی‌ها را دارد. تمام مسائلی که ‌می‌توان در یک فیلم تینیجری یافت در این فیلم وجود دارند.

تنها تفاوت این فیلم با سایر آثار تینیجری لوکیشن داستان است. تمام این اتفاقات و کشمکش‌ها در فضاپیمایی به سمت مریخ اتفاق می‌افتد.

می‌توان گفت کارگردان در ترسیم یک فضای تینیجری دغدغه‌های یک نوجوان تفکرات و نوع نگاه او موفق بوده است.

فیلمنامه فیلم گاهی اوقات شتاب‌‌زده عمل می‌کند. لحظاتی در فبلم وجود دارد که پتانسیل مکث و توقف بیشتری را دارند اما این موضوع نادیده گرفته می‌شود.

لحظاتی که می‌توانست اتفاقات را باورپذیرتر کند و باعث ایجاد پیوند قوی‌تری بین “والت” و “سوفی” شود. اگر به این نکته توجه بیشتری می‌شد اتفاقات اندکی سریع به نظر نمی‌رسیدند.

گرچه که در فیلمنامه لحظات خوبی هم وجود دارند. لحظاتی که از فضای متناقض بین شخصیت‌ها و اهدافشان به خوبی استفاده می‌شود.

سرگرم کننده

داستان فیلم Moonshot
نقد و بررسی فیلم Moonshot, داستان فیلم Moonshot

Moonshot سرگرم‌کننده است. کسی نمی‌تواند خلاف این موضوع را بگوید. فیلم ریتم خوبی دارد و تکراری و حوصله سربر نمی‌شود.

اتفاقات نو می‌مانند و هر دفعه موضوع جدیدی در داستان فیلم Moonshot پیش می‌آید که نشان‌دهنده توجه تیم سازنده به تکراری نشدن فیلم است.

هدف فیلم سرگرم‌کننده بودن است و چیز خاص دیگری ندارد و اگر این کار را هم نمی‌توانست انجام دهد شاید به فیلمی تبدیل می‌شد که در اواسط می‌توانستیم آن را قطع کنیم.

از ایرادات Moonshot استفاده زیاد از کلیشه‌ها است. این موضوع فیلم را برای مخاطب قابل‌پیش‌بینی می‌کند. فیلم بسیار به کلیشه‌های فیلم‌های تینیجری پایبند است.

پیچش‌های داستانی خاصی ندارد و تقریبا روند فیلم روند مشخصی است. همچنین شخصیت‌ها هم در روند مشخص فیلم‌های تینیجری در حال قدم برداشتن هستند. مخاطب کاملا می‌داند چه اتفاقی در پایان فیلم Moonshot خواهد افتاد.

اما فیلم لحظات شیرین و کمدی‌های لطیفی دارد و سعی می‌کند خود را به اثری حال‌خوب‌کن تبدیل کند. باید گفت اندکی در این امر موفق است. لحظاتی وجود دارند که می‌توانند لبخندی روی لب شما بیاورند.

البته که از دلایل موفقیت این هدف بازی‌های خوب فیلم است که می‌توان گفت بهترین و مثبت‌ترین ویژگی فیلم بازی‌های آن است. بازی‌های که اذیت‌کننده و لوس نمی‌شوند.

پایان فیلم Moonshot هم پیروی کننده از همان کلیشه‌های آشنا است. پایانی خوش و اصطلاحا هپی اندینگ که ما را وادار می‌کند جمله “باز هم همان همیشگی” را بگوییم.

کاش فیلم حداقل در پایان خود دست به کار جدیدی می‌زد و خبری از پایان خوب و خوش نبود. پایانی که همه به چیزی که می‌خواهند رسیده‌اند.

منظور این نیست که پایان خوش مشکلی دارد. اما آنقدر این مدل پایان‌ها را در این سبک فیلم‌ها دیده‌ایم که اکنون در سال 2022 انتظار اتفاق متفاوت‌تری را داریم.

سخن پایانی

پایان فیلم Moonshot
نقد و بررسی فیلم Moonshot, پایان فیلم Moonshot

Moonshot فیلمی سرگرم‌کننده است. شابد فیمنامه‌اش نقص‌هایی داشته باشند یا کارگردانی‌اش در لحظاتی مبتدی باشند اما می‌تواند شما را سرگرم کند.

قطعا فیلمی نیست که در اولویت لیست تماشا باشد اما اگر فیلم خاصی برای دیدن ندارید یا حوصله تماشای آثار جدی را ندارید و قصد تماشای فیلمی صرفا برای گذران وقت را دارید این فیلم مناسب شما است.

Moonshot فیلمی متوسط با بازی‌های خوب است که می‌توان در آخر هفته با پاپ‌کورن آن را تماشا کرد و لذت برد.

اگر از دوستداران فیلم‌های تینیجری هستید و از تماشای این آثار لذت می‌برید Moonshot گزینه خوبی برای تماشا است. این فیلم حتی برای کسانی که شیفته سیاره‌ها فضاپیما و کهکشان هستند جالب توجه است. (بهترین فیلم های فضایی 2022)

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فیلم Moonshot سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *