بررسی و معرفی بهترین فیلم های عاشقانه جنگی از نگاه سایت فیگار

فیلم‌های جنگی فقط درباره خشونت و مصیبت نیستند. برخی از آن‌ها شامل زیباترین قصه‌های عاشقانه می‌باشند. تا پایان با بررسی و معرفی بهترین فیلم های عاشقانه جنگی از نگاه سایت فیگار با ما همراه باشید.

معمولا داستان‌های با کیفیت عاشقانه که در فیلم‌های جنگی روایت می‌شوند اغلب جواب داده و مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در واقع داستان‌های عاشقانه، وحشت مربوط به جنگ را متعادل می‌کنند. برخی از بهترین داستان‌های عاشقانه حماسی در فیلم‌های جنگی مدفون شده‌اند.

بهترین فیلم های عاشقانه جنگی

بررسی و معرفی بهترین فیلم های عاشقانه جنگی از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم های عاشقانه جنگی
بهترین فیلم های عاشقانه جنگی, عاشقانه ترین فیلم های جنگی

برخی از فیلم‌هایی که در لیست عاشقانه ترین فیلم های جنگی قرار دارند کمتر شناخته شده هستند و شاید نام آن‌ها را نشنیده باشید، اما قطعا ارزش دیدن دارند.

The English Patient (1996)

بهترین فیلم های عاشقانه جنگی
بهترین فیلم های عاشقانه جنگی

داستان این فیلم در جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. در زمان جنگ خلبانی گمنام دچار حادثه‌ای شده و در شمال آفریقا سقوط می‌کند. پس از این اتفاق او به دلیل ضربه و البته شوک روانی، گذشته خود را فراموش کرده است و به همین دلیل با نام بیمار انگلیسی به نیروهای متفقین در ایتالیا تحویل داده می‌شود. در آنجا پرستاری به نام هانا با اجازه سرپرست بیمارستان او را به صومعه‌ای می‌برد تا از او مراقبت کند.

تحلیل فیلم بیمار انگلیسی

تحلیل فیلم The English Patient
تحلیل فیلم The English Patient

The English Patient فیلمی تماشایی است که برنده 9 جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم شده است. فیلم از طریق فلش بک به زندگی آلماسی قبل از حادثه می‌پردازد که اثری نسبتا غم‌انگیز را می‌سازد.

این فیلم قطعا در بین آثار عاشقانه جنگی جایگاه بسیار خوبی دارد و یک فیلم عاشقانه جنگی بزرگ به حساب می‌آید. داستان عاشقانه‌ای که در عین زیبایی غم‌انگیز است و در جنگ و خیانت غرق می‌شود. فیلمی با فیلمنامه عالی، کارگردانی و بازیگری بسیار خوب که قصه‌ای درباره عشق، از دست دادن، پشیمانی، بخشش و رستگاری را به بهترین شکل به تصویر می‌کشد.

Enemy At The Gates (2001)

بهترین فیلم های عاشقانه جنگی
بهترین فیلم های عاشقانه جنگی

فیلم Enemy At The Gates داستان دو تک‌تیرانداز ماهر را روایت می‌کند. تک‌تیرانداز روسی به نام واسیلی به دلیل کشتن تعداد زیادی از نازی‌ها در طول نبرد استالینگراد مشهور است. حال سرهنگ کونیگ آلمانی که خود استاد تک‌تیراندازی است، تصمیم گرفته تا به هر وسیله‌ای که می‌شود دشمن قدرتمند و حرفه‌ای خود را از سر راه بردارد.

تحلیل فیلم دشمن پشت دروازه‌ها

تحلیل فیلم Enemy At The Gates
تحلیل فیلم Enemy At The Gates

فیلم Enemy At The Gates در واقع یک قصه موش و گربه بازی بین دو تک‌تیرانداز ماهر است و مخاطب در حال تماشای این نبرد مرگبار است تا ببیند در نهایت چه کسی در دام می‌افتد. وجود یک مثلث عشقی در این فیلم چیزی است که قصه عاشقانه آن را از سایر آثار متمایز می‌کند.

واسیلی و کمیسر دانیلوف برای به دست آوردن محبت تانیا با یکدیگر رقابت می‌کنند. چیزی که این داستان عاشقانه را منحصر به فرد می‌کند این است که در آن خطرات واقعی وجود دارد که ممکن است کل قصه و داستان جنگ تاثیر بگذارد. در نهایت سرنوشت این مثلث عشقی در حالی که بسیار تکان‌دهنده است، بسیار معنادار نیز می‌باشد.

Atonement (2007)

بهترین فیلم های عاشقانه جنگی
بهترین فیلم های عاشقانه جنگی, بهترین فیلمهای جنگی عاشقانه

Atonement فیلمی غم‌‌انگیز و رازآلود است. فیلم داستان نویسنده پیری را روایت می‌کند که در یک برنامه تلویزیونی خاطرات کودکی‌اش را بیان می‌کند. او که در یک خانواده مرفه بزرگ شده است، تعریف می‌کند که چگونه در سیزده سالگی در اثر یک سوتفاهم بزرگ زندگی خواهرش و یکی از بهترین دوستانش را خراب کرده است.

تحلیل فیلم تاوان

تحلیل فیلم Atonement
تحلیل فیلم Atonement

Atonement فیلمی است که شاید بسیاری آن را به موسیقی‌های موجود در آن بشناسند. موسیقی‌ای که موفق شد جایزه اسکار را نیز از آن خود کند. اما جدای از بحث موسیقی فیلم Atonement فیلمی غم‌انگیز با ریتمی مناسب است که به خوبی می‌داند در چه جایی باید لحظات غمگین خود را رقم بزند.

همین آگاهی باعث تاثیرگذاری بسیار زیاد برخی سکانس‌های فیلم می‌شود. همچنین این تاثیرگذاری در پایان فیلم که به خوبی شکل گرفته نیز مشهود است. بزرگ‌ترین نقطه قوت Atonement توانایی ایجاد ارتباط با مخاطب و درگیر کردن او است. مخاطب کامل فیلم را حس می‌کند که البته شاید این حس برایش خوشایند نباشد اما فیلم در برقراری این رابطه احساسی با مخاطب بسیار موفق است.

A Very Long Engagement (2004)

بهترین فیلم های عاشقانه جنگی
بهترین فیلم های عاشقانه جنگی

داستان فیلم A Very Long Engagement درباره پنج سرباز فرانسوی است که در میدان جنگ با آلمان‌ها به دلیل تلاش برای فرار از جبهه جنگ محکوم به مرگ می‌شوند. به همین دلیل آن‌ها را در مرز میان خود و آلمان بدون هیج گونه تجهیزاتی رها می‌کنند. از سوی دیگر ماتیلد کشته شدن همسرش که یکی از همین سربازها بوده را باور نمی‌کند. به همین دلیل به کمک یک کارآگاه سعی در پیدا کردن او دارد.

تحلیل فیلم نامزدی طولانی

تحلیل فیلم A Very Long Engagement
تحلیل فیلم A Very Long Engagement

فیلم A Very Long Engagement یک اثر عاشقانه جنگی عالی است که به معنای واقعی کلمه مسافتی که کسی برای عشق طی می‌کند را نشان می‌دهد. ماتیلد که به دلیل بیماری فلج اطفال در دوران کودکی خود، هنگام راه رفتن لنگ می‌زند اما به سفری برای پیدا کردن همسرش می‌رود که این موضوع عشق او را بسیار ملموس‌تر می‌کند.

فیلم پایان مبهم و دو پهلویی دارد که به غیر قابل پیش‌بینی بودن جنگ و اثرات خود آن اشاره دارد. از ویژگی‌های بسیار مهم این فیلم قدرت به تصویر کشیدن اثر بسیار مخرب جنگ بر روی تمام افراد جامعه است حتی آن‌هایی که هیچ شرکت یا دخالتی در جنگ نداشته‌اند. البته که بازی اودره توتو نیز در نقش کسی که به دلیل بیماری کودکی خود لنگ می‌زند، بسیار خوب، واقعی و باورپذیر است.

Passchendaele (2008)

بهترین فیلم های عاشقانه جنگی
بهترین فیلم های عاشقانه جنگی

فیلم Passchendaele داستان سه شخصیت را در نیروی اعزامی کانادا روایت می‌کند. یک سرباز مجروح و یک پرستار به همراه برادر کوچک‌ترش که برای حضور در نبرد Passchendaele نام‌نویسی می‌کنند. زندگی این سه شخصیت پس از برخورد با یکدیگر در نبرد بلژیک، با هم گره خورده و دچار تغییر می‌شود.

تحلیل فیلم Passchendaele

تحلیل فیلم Passchendaele
تحلیل فیلم Passchendaele

Passchendaele شاید به کیفیت سایر آثار در این لیست نباشد اما همچنان از آثار خوب عاشقانه جنگی به شمار می‌رود. فیلم موفق است تا تعادل خوبی بین عشق و نبرد برقرار کند و سعی کرده است میانه را بین قصه عاشقانه و قصه جنگی خود در نظر بگیرد.

در عین حال این دو قصه کاملا با هم در ارتباط هستند و داستان عاشقانه بین صحنه‌های جنگ تنیده شده است. ویژگی دیگری که فیلم دارد نوع روایت و زاویه دید آن نسبت به داستان است. کارگردان از زاویه دید کلاسیک آثار جنگی استفاده نکرده است و قصه را از زاویه دید کمتر استفاده شده‌ای روایت و فیلمبرداری می‌کند.

Allied (2016)

بهترین فیلم های عاشقانه جنگی
بهترین فیلم های عاشقانه جنگی, بهترین فیلم عاشقانه جنگی

داستان فیلم Allied ماجرای یک افسر اطلاعاتی به نام مکس می‌باشد که در سال 1942 در شمال آفریقا با یک مبارز نیروی مقاومت به اسم ماریان در پشت خطوط دشمن آشنا می‌شود. آن‌ها رفته‌رفته با یکدیگر صمیمی‌تر شده و به یکدیگر علاقه پیدا می‌کنند. اما مشکل از جایی آغاز می‌شود که شرایط و فشار ناشی از جنگ ارتباط بین آن‌ها را تهدید می‌کند.

تحلیل فیلم هم‌پیمان

تحلیل فیلم Allied
تحلیل فیلم Allied

Allied در دسته آثار کمتر دیده شده برد پیت قرار می‌گیرد. یک اثر جنگی با قصه‌ای عاشقانه در پس آن که از جمله قصه‌های عاشقانه فکر شده است و داستان بسیار خوبی دارد. یکی از عواملی که عشق بین دو شخصیت را باور پذیر می‌کند جاذبه ذاتی موجود بین برد پیت و ماریون کوتیار است.این جاذبه به صورت خودجوش به واقعی بودن این عشق کمک زیادی کرده است.

فیلمنامه این فیلم سعی دارد تا در کنار عشق، هیجان را برای مخاطب به ارمغان آورد. در قصه شخصیت ماریون کوتیار مشکوک به این است که شاید جاسوس آلمان‌ها باشد و این در حالی است که او و شخصیت برد پیت حال یک فرزند دارند. این موضوع نیروی محرکه‌ای است که فیلمنامه را پیش می‌برد و مخاطب را با خود درگیر می‌کند.

Lust, Caution (2007)

بهترین فیلم های عاشقانه جنگی
بهترین فیلم های عاشقانه جنگی

این فیلم که نامزد یک جایزه گلدن گلوب هم شده بود خلاصه داستان بسیار ساده و یک خطی‌ای دارد. در دوران جنگ جهانی دوم زنی به نام وانگ جیاژی وارد بازی بسیار خطرناکی با یک چهره سیاسی قدرتمند به نام آقای یی می‌شود. او باید این مرد را اغوا کرده و سپس ترور کند.

تحلیل فیلم شهوت, احتیاط

تحلیل فیلم Lust, Caution
تحلیل فیلم Lust, Caution

فیلم Lust, Caution از یک فرمول قدیمی برای فیلمنامه و قصه خود استفاده کرده است. فرمولی که با وجود قدیمی بودن در اکثر موارد جواب می‌دهد. یک مامور مخفی که باید شخصی سیاسی را اغوا و ترور می‌کند، حال خود را در حالی می‌بیند که واقعا عاشق او شده است.

با وجود اینکه از فرمولی شناخته شده در قصه فیلم استفاده شده اما در فیلمنامه سعی شده تا پیچش‌هایی برای آن در نظر گرفته شود و البته بر روی ارتباط این دو شخصیت، پیوند آن‌ها و چالش‌هایشان نیز به خوبی کار شده است. فیلمنامه به درستی به سمتی می‌رود که تصمیم نهایی این مامور مخفی را پنهان نگه می‌دارد.

Life Is Beautiful (1997)

بهترین فیلم های عاشقانه جنگی
بهترین فیلم های عاشقانه جنگی

Life Is Beautiful فیلمی به یاد ماندنی در ژانر عاشقانه جنگی است که در روزهای جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. فیلم، قصه شخصی یهودی به نام گوییدو را روایت می‌کند که شیفته یک معلم به نام دورا می‌شود. او در نهایت با استفاده از طنز و حس شوخ طبعی خود به هدفش می‌رسد و با او ازدواج می‌کند.

سال‌ها بعد او را به همراه پسر کوچک خود به دلیل یهودی بودن به اردوگاه کار اجباری فرستاده می‌شود. حال او باید از طنز و حس شوخ طبعی خود برای محافظت از پسرش در اردوگاه کار اجباری استفاده کند.

تحلیل فیلم زندگی زیبا است

تحلیل فیلم Life Is Beautiful
تحلیل فیلم Life Is Beautiful

Life Is Beautiful اثری بی‌نظیر در ژانر جنگی و عاشقانه و البته کمدی است. فیلمی که تقریبا در تمام زمینه‌ها موفق است و توانست جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را نیز تصاحب کند. فیلم داستان یک شخص یهودی را در ایتالیا روایت می‌کند. قصه فیلم به دو بخش تقسیم می‌شود، در بخش اول که شامل یک ساعت ابتدایی فیلم است، شاهد روایت آشنایی گوییدو با دورا هستیم.

در این بخش شخصیت گوییدو کامل در حال شکل‌گیری است و این اتفاق به طرز بسیار خوبی رخ می‌دهد. در بخش دوم اما قصه ناگهان غم‌انگیز می‌شود. خانواده‌ای که به اردوگاه کار اجباری فرستاده می‌شوند و در آنجا با تقسیم شدن در بخش آقایان و بانوان، گوییدو و دورا کاملا از هم جدا می‌شوند. فیلم لحنی کمدی را برای بیان یک قصه تراژیک انتخاب کرده است.

این شیوه روایت کمدی، تحمل اتفاقات قصه را برای مخاطب راحت‌تر می‌کند و علاوه بر آن عمق قصه و اتفاقات را نیز بیشتر می‌کند. گوییدویی که سعی دارد با طنز، پسر کوچک خود را فریب دهد و او را قانع کند که آن‌ها در یک اردوگاه کار اجباری نیستند بلکه در یک نوع بازی به سر می‌برند. این اثر فیلمی سرشار از حس است و مخاطب را همزمان به خنده، بغض و گریه وامی‌دارد و شاید بتوان آن را بهترین فیلم عاشقانه جنگی ساخته شده دانست.

Top Gun (1986)

بهترین فیلم های عاشقانه جنگی
بهترین فیلم های عاشقانه جنگی

این فیلم داستان شخصی به نام ستوان پیت ماوریک میچل می‌باشد که پس از اتفاقاتی برای شرکت در کلاس‌های مدرسه آموزشی نخبگان نبرد هوایی نیروی هوایی کالیفرنیا، معروف به Top Gun انتخاب می‌شود. او همچنین که تلاش می‌کند تا در آنجا در بهترین حالت و عملکرد خود باشد و با چالش‌های روبرو شده مقابله کند، در عین حال سعی در جلب توجه مربی آموزشی خود یعنی چارلی دارد.

تحلیل فیلم تاپ گان

تحلیل فیلم Top Gun
تحلیل فیلم Top Gun

شاید شما هم با دیدن امتیازات فوق‌العاده و تعریف و تمجید منتقدین از دنباله این فیلم یعنی فیلم Top Gun: Maverick که در سال 2022 منتشر شده است، تصور کنید که Top Gun اصلی مربوط به 1986 نیز یک شاهکار بوده است. واقعیت این است که Top Gun 1986 اثری شاهکار نیست اما یک کار را خوب بلد است و آن هم سرگرم کردن مخاطب است.

Top Gun اصولا یک اکشن سرگرم‌کننده با فرمول‌های هالیوودی است. کمی کمدی و تکه کلام‌های بامزه و بازیگران ذاتا جذاب و کاریزماتیک دارد که با یک داستان عشقی پیوند خورده و انصافا مخاطب را تا آخر با خود نگه می‌دارد. علاوه بر این موضوعات Top Gun با توجه به سال انتشار خود، یک قصه نسبتا جدید داشت. قصه درگیری‌های هوایی با جت جنگی، موضوعی بود که خیلی به آن پرداخته نشده بود و به خودی خود برای مخاطبین جذابیت داشت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های عاشقانه جنگی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *