معرفی و تحلیل بهترین فیلم های الف محور ؛ کوتوله‌های باهوش دنیای فانتزی

الف‌ها، با حضور در فرانچایز‌های مختلف، بخش گسترده‌ای از فیلم‌های فانتزی هستند. با ما همراه باشید تا به معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها بپردازیم.

الف‌ها ، موجودات خیالی هستند که از افسانه‌های محلی و فوق‌العاده قدیمی آلمان‌ها و ژرمن‌ها برخواسته‌اند. این گونه از موجودات، جانوران ریز‌اندامی هستند که در جنگل‌ها و یا در غار‌ها زندگی می‌کنند. این موجودات خیالی و فانتزی ، قد و هیکل ریز و کوتاهی دارند و اکثراً با افراد کوتوله نیز معروف‌اند که دارای بهترین فیلم های دارای الف می‌باشند.

تاریخ خیالی اروپای غربی، مملو از این موجودات کوتاه قد، اما باهوش است که تقریباً نسل به نسل شنیده شده و به این حجم از محبوبیت، رسیده‌اند. در اکثر داستان‌ها اصیل فانتزی، این موجودات محافظین انسان‌ها بودند و همیشه به مردم کمک شایانی می‌کردند و همین امر باعث شد تا بهترین فیلم‌های با حضور الف‌ها را در سینما شاهد باشیم.

الف‌ها در داستان‌های مدرن و معاصری مانند ارباب حلقه‌ها و حتی ویچر، به موجوداتی بلند‌قامت‌تر نیز تغییر شکل دادند و فیلم‌های زیادی دارند که با حضور الف‌ها است. در طول تاریخ و طی زمان زیاد، این موجودات توانستند به شخصیت‌های نمادینی تبدیل شوند و جایگاه اصلی خود را در سینما و ادبیات فانتزی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

500 تا از ترسناک ترین فیلم های تاریخ سینما

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها

  • کوتوله‌های باهوش دنیای فانتزی

شما می‌توانید فهرست معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها

با نزدیک‌تر شدن پخش سریال پُر هزینه و پُر خرج ارباب حلقه‌ها، که به اولین الف‌ها و نحوه‌ی به وجود آمدن آن‌ها خواهد پرداخت، بد نیست سری به معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها بپردازیم.

Ella Enchanted

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
بهترین فیلم با حضور الف ها
  • کارگردان : تامی او هیور
  • بازیگران : آنه هتوی، هیو دنسی، لوسی پانچ
  • سال انتشار : 2004
  • امتیاز : 6.3
  • خلاصه داستان : داستان فیلم درباره دختری به نام الا است که توسط یک پری، به هنگام تولدش طلسم اطاعت می‌گیرد و هر کسی و هر چیزی به او گفت، باید اطاعت کند و همین خاطر است که افراد سودجو، مانند خواهران ناتنی‌اش، او را اذیت می‌کنند.

تحلیل فیلم طلسم الا

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
تحلیل فیلم طلسم الا

این فیلم، بر اساس رمان فانتزی (بهترین رمان های فانتزی) به همین اسم است که تجسم مجددی از شخصیت سیندرلا، با هنرنمایی آنه هاتاوی را برای مخاطب تداعی می‌کند و یکی از برترین فیلم های حول محور الف ها می‌باشد.

این فیلم، به الف مظلومی می‌پردازند که سعی دارد با این دختر دوست شود و با آن ارتباط برقرار کند تا نفرینی که بر روی او اعطا شده است را از بین ببرد. این الف‌ها در این فیلم، دارای قد کوتاه، و لباس سبزی هستند و شباهت‌های زیادی به الف‌های کریسمس و بابانوئل دارند. آن‌ها در زمانی که الا دچار مشکل می‌شود، نقشی مؤثر، و قهرمانانه را در فیلم بازی می‌کنند تا بار دیگر ثابت کنند که شخصیت‌های دوست‌داشتنی برای انسان‌ها هستند.

رمان این فیلم، برنده‌ی جایزه‌های مختلفی شد و به یکی از رمان‌های فانتزی پُر‌فروش، در آن سال‌ها به شمار می‌رفت. فضای فیلم به شدت با فضا‌های قرون وسطی برابری می‌کند و دوران پادشاهی و زندگی امپراطوری آن زمان را به شکلی قابل قبول روایت می‌کند.

Arthur Christmas

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها

 

  • کارگردان : سارا اسمیت
  • بازیگران :سارا اسمیت، جیمز مک‌آوی، بیل نیقی
  • سال انتشار : 2011
  • امتیاز : 7.1
  • خلاصه داستان : در شب کریسمس، بزرگترین پسر بابا نوئل، که آرتور نام دارد، تصمیم می‌گیرد از امکانات پیشرفته‌ی پدرش برای انجام یک کار ضروری استفاده کند.

تحلیل فیلم کریسمس آرتور

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها

کریسمس آرتور، یک انیمیشن در سبک کمدی درام به کارگردانی سارا اسمیت است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. هرساله طبق معمول الف ها تعداد زیادی هدیه را تولید، و بابانوئل آنها را میان کودکان مسیحی پخش می‌کند. اما یک شب اتفاق عجیبی می‌افتد و اوضاع از روال خارج می‌شود. یکی از 600 میلیون کودکی که باید هدیه بگیرند گم می‌شود. همه با این مشکل کنار می‌آیند به جز یک الف که فرزند بابانوئل محسوب شده. او مسئولیت خود می‌داند که تنها هدیه باقی مانده را به صاحب خود برساند.

The Chronicles Of Narnia: The Lion, The Witch And The Wardrobe

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
  • کارگردان : اندرو آدامسون
  • بازیگران : جورجی هنلی، آنا پاپلول، ویلیام موسلی
  • سال انتشار : 2005
  • امتیاز : 6.9
  • خلاصه داستان : چهار بچه، از راه گنجه‌ای بزرگ، به سرزمین نارنیا می روند، که زیر سلطه‌ی ملکه‌ی خبیثی است و آن‌جا را در زمستانی ابدی نگه داشته است. اما بچه‌ها با کمک یک شیر عجیب و مرموز برای نجات نارنیا و ساکنانش دست به کار می‌شوند.

تحلیل فیلم سرگذشت نارنیا: شیر، کمد و جادوگر

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
تحلیل فیلم سرگذشت نارنیا: شیر، کمد و جادوگر

فیلم سرگذشت نارنیا، در طول زمان، و ساخت دنباله‌های زیاد، محبوبیت خود را از دست داد، اما یکی از فیلم‌های این مجموعه که بسیار محبوب بود و به طرز درستی به الف‌ها می‌پرداخت و دنیای فانتزی جذابی را برای مخاطب تداعی می‌کرد، فیلم شیر، کمد و جادوگر بود که شروع قوی داشت. این اثر، یک فیلم فانتزی فریبنده، و مملو از موجودات خارق‌العاده می‌باشد، که در آن الف‌ها، تنها موجوداتی هستند که به  شخصیت اصلی کمک می‌کنند تا آن را از زمستان سخت ابدی جادوگر سفید بیرون بیاورند.

این فیلم نه تنها بر روی الف‌ها، بلکه بر روی موجودات دیگر نیز تمرکز زیادی دارد و همین امر است که باعث قوت زیاد این فیلمنامه و قدرت این اثر می‌شود. این فیلم نه تنها برای مردم، بلکه برای منتقدین نیز جذاب بود و با استقبال شدیدی از سوی منتقدین روبرو شد و توانست سینمای آن دوران را در دستان خودش بگیرد و با فروشی 750 میلیون پوندی، به یکی از فیلم‌های پُر‌فروش تاریخ سینمای فانتزی تبدیل شود.

فیلم سرگذشت نارنیا: شیر، کمد و جادوگر، در سه بخش مختلف، بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو، بهترین صداگذاری و بهترین جلوه‌های تصویری، توانست نامزد شود که در آخر، جایزه‌ی بهترین چهره‌پردازی را برای خود کرد.

همچنین کارگردانی این فیلم ابتدا توسط آقای گیلرمو دل تورو (بهترین فیلم های گیلرمو دل تورو) رد شد و به اندرو آدامسون واگذار شد. این کارگردان، در دوره‌ی هنری خود، شرک یک و دو را ساخته بود و تقریباً فیلمسازی بود که این سبک را می‌شناخت و در تولید شخصیت‌های ماندگار، تبحر داشت.

Harry Potter And The Chamber Of Secrets

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
  • کارگردان : کریس کلومبوس
  • بازیگران : دنیل رادکلیف، اما واتسون، روپرت گرینت
  • سال انتشار : 2002
  • امتیاز : 7.4
  • خلاصه داستان : هری پاتر، دومین سال تحصیلی‌اش را در مدرسه جادوگری هاگوارتز شروع می‌کند. اما یک موجود اسرار‌آمیز در مدرسه در کمین اوست. صداهای شیطانی از دیوارها به گوش می‌رسند و حوادث وحشتناکی در هاگوارتز اتفاق می‌افتد.

تحلیل فیلم هری پاتر و تالار اسرار

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
تحلیل فیلم هری پاتر و تالار اسرار

مجموعه فیلم‌های هری پاتر، یکی از محبوب‌ترین سری فیلم‌های فانتزی هستند که در تاریخ ماندگار شدند. این مجموعه، از سری رمان‌های محبوب جی. کی. رولینگ ساخته شده و تا هشت قسمت نیز ادامه پیدا کرد. این فیلم به علت وجود شخصیت‌های متنوع، داستانی گیرا، و روابط جذابی که بین تمامی شخصیت‌ها (رابطه های جذاب در هری پاتر) به تصویر کشیده، محبوب بود.

یکی از شخصیت‌های مظلوم، و کمک‌حال و یار همیشگی هری‌ پاتر، دابی، الف او بود که در قسمت دوم این مجموعه دیده شد و از همان زمان بود که با چهره‌ی آرام و صدای بامزه‌اش، در دل هواداران جا خوش کرد. او به عنوان یک جن خانگی، نوکر خانواده‌ی ظالم مالفوی شناخته می‌شد که حکم آزادی او، هدیه یک لنگه جوراب بود که لوسیوس، به صورت ناخواسته به او داد و حالا به عنوان یک جن آزاد در آشپزخانه‌ی مدرسه‌ی هاگوارتز کار می‌کرد.

The Hobbit: The Desolation Of Smaug

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
فیلم های برتر با حضور الف ها
  • کارگردان : پیتر جکسون
  • بازیگران : بیلبو بگینز، بندیکت کمبربچ، اورلاندو بلوم
  • سال انتشار : 2013
  • امتیاز : 7.8
  • خلاصه داستان : داستان این فیلم در سرزمین میانه و شصت سال قبل از داستان ارباب حلقه‌ها اتفاق می‌افتد. بیلبو بگینز به همراه تورین سپربلوط، گاندولف و سیزده دورف تصمیم می‌گیرند سفری طولانی را آغاز کنند تا بتوانند گنجی که در خود الماسی ارزشمند به نام آرک نستون ذخیره کرده را به دست بیاورند.

تحلیل فیلم هابیت: برهوت اسماگ

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
تحلیل فیلم هابیت: برهوت اسماگ

فیلم هابیت: برهوت اسماگ، بخش دوم سه‌گانه‌ی هابیت بود که در 13 دسامبر سال 2013 اکران شد، و دنیای ارباب حلقه‌ها روایت می‌کرد. در تمامی فیلم‌های ارباب حبقه‌ها و هابیت، تقریباً از الف‌ها استفاده شده و به زندگی آن‌ها، بسیار پرداخته شده است.

این فیلم تا حد زیادی، از تمپو و ریتم بهتری نسبت به نسخه‌ی اول فیلم هابیت دارد و به شخصیت‌های مختلف بیشتری می‌پردازد. یکی از شخصیت‌های مهمی که در این اثر، به آن‌ها پرداخته می‌شود، الف‌های سرزمین میانه هستند که در پایان فیلم، آن‌ها به عنوان آنتاگونیست‌های (بهترین آنتاگونیست های ترسناک در انیمه های سال 2021) جذاب این دنیا شناخته می‌شود و تصویر جدیدی از آن‌ها برای مخاطب به تصویر کشیده می‌شود.

حجم شوخی‌ها، جنبه‌های کمدی این نسخه، به‌طور چشمگیری، افزایش پیدا کرده بود و بسیاری از طرفداران این دنیا، از این حرکت کارگردان خوششان نیامده بود و به همین علت نمرات پایینی را به این فیلم دادند.

Onward

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
  • کارگردان : دن اسکنلون
  • بازیگران : تام هالند، کریس پرت، اکتاویا اسپنسر
  • سال انتشار : 2020
  • امتیاز : 7.4
  • خلاصه داستان : دو برادر به نام‌های ایان و بارنی لایت فوت که الف هستند، وارد یک ماجراجویی فوق‌العاده می‌شوند. آن‌ها قصد دارند تا پی ببرند که آیا هنوز ذره‌ای جادو در دنیای آن‌ها باقی مانده است یا خیر.

تحلیل فیلم به پیش

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
تحلیل فیلم به پیش

انیمیشن به پیش، یکی از بهترین فیلم های حول محور الف می‌باشد که در سال 2020 و در همه‌گیری کرونا منتشر شد و همین امر بود که نگذاشت به خوبی بین شاهکار‌های دنیای انیمیشن دیده بشود و جزو معدود فیلم‌های کمپانی پیکسار بود که با شکست مواجه شد. این انیمیشن کاملاً دنیایی فانتزی، اما واقع‌گرایانه را برای مخاطب به تصویر می‌کشد، و با استفاده از دو الف، که شخصیت‌های اصلی هستند، به زندگی جادوگری (بهترین انیمه های جادویی) می‌پردازد.

در این انیمیشن، الف‌ها مانند انسان‌ها معمولی هستند که شخصیت‌های فانتزی خود را با وجود نابودی جادو، حفظ کرده‌اند. این انیمیشن به خوبی نشان می‌دهد که دنیای جادویی الف‌ها نیز چگونه با پیشرفت تکنولوژی و جامعه‌ی امروزی تغییر کرده است. برداشت این فیلم، از دنیای الف‌ها بسیار منحصر‌به‌فرد می‌باشد و کشف دوباره‌ی آن جادو برای شخصیت‌های اصلی فیلم بسیار مهم است و به خوبی این را خواهیم دید.

به پیش توسط پیکسار ساخته شده، و والت دیزنی پیکچرز (بهترین انیمیشن های پیکسار و دیزنی) آن را در 6 مارچ سال 2020 منتشر کرد. این انیمیشن، پنجمین اثر پیکسار است که هیچ انسانی در آن حضور ندارند. تمام شخصیت‌های فیلم، برگرفته از اساطیر کشورهای مختلف هستند.

Mythica: The Darkspore

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
  • کارگردان : آنه کی-بلک
  • بازیگران : ملانی استون، جیک استورمیون، کوین سوربو
  • سال انتشار : 2015
  • امتیاز : 5.5
  • خلاصه داستان : مارِک و یارانش باید عازم سفری شوند تا جلوی یک اژدها و نیروی تاریکی‌اش را بگیرند، که در غیر این صورت همه از بین خواهند رفت.

تحلیل فیلم میتکا: دارکسپور

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها

این فیلم نیز در لیست فیلم هایی درباره الف ها قرار دارد. زمانی که خواهر تیلا کشته شده و عنیمت با ارزش دزدیده می‌شود. مارک و دوستان او با یک دشمن جدید به نام کیشکومن روبه رو می‌شوند. که برای ارباب خود تسورلوک قصد دارد دارکاسپور را تصاحب کند. در این میان مارک و آرمد و دوستان آنها با کوشکومن مقابله می‌کنند. تا نقشه‌های شوم او را نقش بر آب کنند.

The Hobbit: The Battle Of The Five Armies

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
  • کارگردان : پیتر جکسون
  • بازیگران : ریچارد آرمیتیج، مارتین فریمن، ارلاندو بلوم
  • سال انتشار : 2014
  • امتیاز : 7.4
  • خلاصه داستان : داستان فیلم، از جایی آغاز می‌شود که قلمرو اژدها که همان دژ کوهستانی آره بور است توسط بلیبو، و دورف‌ها تصرف می‌شود و اژدها اسماگ هم تصمیم می‌گیرد به شهر دریاچه حمله کند و آن روستا را از بین ببرد.

تحلیل فیلم هابیت، نبرد پنج سپاه

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
تحلیل فیلم هابیت، نبرد پنج سپاه

این فیلم، آخرین برداشت از سه‌گانه‌ی پُر‌طرفدار هابیت، به کارگردانی پیتر جکسون بود که به شصت سال قبل از اتفاقات ارباب حلقه‌ها می‌پردازد. الف‌ها در این فیلم، نقش اساسی را ایفا می‌کنند و آن‌ها نقشی تهدید کننده را دارند. در این نسخه از فیلم، خشم الف‌ها را می‌بینینم و آن‌ها را درون نبردی سخت، و جذاب تماشا می‌کنیم.

این فیلم به عنوان یکی از پُر‌خرج‌ترین فیلم‌های جهان است که با بودجه‌ای نزدیک به 250 میلیون دلار به ساخته شده است. یکی از نقاط قوت این فیلم، که بیننده به شدت به دنبالش بود، مبارزه‌ی حماسی (بهترین فیلم های حماسی 2022) الف‌ها بود که در آخر شکل گرفت و فیلم را با بهترین پایان ممکن، به مخاطب نشان داد.

کتابی که این فیلم بر روی آن ساخته شده، اثر جی. آر. آر تاکین می‌باشد و در سال 1937 از آن رونمایی شده است. این نسخه‌ی آخر فیلم هابیت، مملو از جنگ‌های بسیاری است که آدرنالین هر مخاطبی را به صد می‌رساند و از یک سو پایانی امیدوارانه و غم‌انگیز را برای هواداران رقم زد.

The Lord Of The Rings

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
  • کارگردان : رالف بکشی
  • بازیگران : جان هارت، ویلیام اسکویئر، مایکل اسکولز
  • سال انتشار : 1978
  • امتیاز : 6.2
  • خلاصه داستان : یاران حلقه، با هم متحد شده و سفری را برای نابودی حلقه‌ی اصلی، ارباب تاریکی آغاز می‌کنند، تا با شکست او بتوانند سرزمین میانه را نجات دهند.

تحلیل فیلم ارباب حلقه‌ها

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
تحلیل فیلم ارباب حلقه‌ها

سه‌گانه‌ی افسانه‌ای پیتر جکسون، شاید تفسیری از این انیمیشن معروف باشد که در سال 1978 ساخته شده است. این انیمیشن، شاید نزدیک‌ترین تفسیر به کار‌های رمان تالکین باشد که این داستان‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. شخصیت‌پردازی الف‌ها در این انیمیشن، بسیار دقیق انجام شده و صداگذاری‌ها نیز بسیار درجه یک هستند.

از نگاه برخی از هواداران کلاسیک این دنیای پُر‌طرفدار فانتزی، این انیمیشن، وفادار‌ترین داستان، به مجموعه‌ی کتاب‌ها است و مملو از ارائه‌های ادبی می‌باشد که در فیلم‌های این دنیا، به آن پرداخته نمی‌شود. همچنین این انیمیشن، توسط رالف بکشی ساخته شده که در کارنامه‌ی کاری خود، فیلم جادوگر را کارگردانی کرده است.

The Lord Of The Rings: The Return Of The King

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
برترین فیلم های حول محور الف ها
  • کارگردان : پیتر جکسون
  • بازیگران : الیجاه وود، کارل اوبران، شین آستین
  • سال انتشار : 2003
  • امتیاز : 9.0
  • خلاصه داستان : فرودو و سم، با راهنمایی گالوم، به مسیرشان به سمت کوه نابودی ادامه می‌دهند، در حالی که مطمئن نیستند او به چه سمتی هدایتشان می‌کند. باقی‌مانده‌ی یاران حلقه، مردم گاندور و روهان را در نبردی عظیم علیه نیروهای سائورون، یاری می‌کنند.

تحلیل فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
تحلیل فیلم ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه

این فیلم، که آخرین نسخه از فیلم ارباب حلقه‌های پیتر جکسون است، توانست جوایز بسیاری را کسب کند و همچنین مورد تحسین منتقدان زیادی قرار گرفت. این فیلم، نقطه‌ی عطفی در فیلم‌های فانتزی ایجاد کرد و پایانی حماسی، از دنیای ارباب حلقه‌ها به نمایش گذاشت و به یکی از فیلم های برتر با حضور الف ها تبدیل شد. در این نسخه، نقش گالوم، که الف اصلی این دنیا است، پر‌رنگ‌تر از سری‌های قبل بوده و او اهدافی در سر دارد که هیچکس از آن، مطلع نیست.

فیلم از لحاظ جلوه‌های بصری، اجراها، سکانس‌های اکشن (بهترین فیلم های اکشن 2022)، کارگردانی، فیلم‌نامه، موسیقی (بهترین موسیقی فیلم در تاریخ سینما)، طراحی صحنه عالی بود و در باب آن ستایش‌های بسیاری شد. این فیلم بیش از 1 میلیارد دلار در سرتاسر جهان فروخت و توانست رکورد‌های جهانی را جابجا کند.

همچنین این فیلم توانست افتخارات زیادی بیافریند و در هفتاد و ششمین دوره‌ی مراسم اسکار، در 11 بخش نامزد شد که همه آن‌ها را برای خود کرد. همچنین این فیلم 4 جایزه در گلدن گلاب و 4 جایزه در جشنواره‌ی بفتا دارد.

 

The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
  • کارگردان : پیتر جکسون
  • بازیگران : الیجاه وود، ویگو مورتنسن، شین آستین
  • سال انتشار : 2001
  • امتیاز : 8.8
  • خلاصه داستان : یک هابیت شجاع، همراه هشت نفر دیگر، راهیِ سفری ماجراجویانه می‌شوند، تا حلقه‌ی اصلی و ارباب تاریکی را نابود کنند.

تحلیل فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
تحلیل فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه

فیلم ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه، اولین نسخه از سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها است که در آن نشان داده می‌شود، یک جن، در دنیای ارباب حلقه‌ها چه توانایی دارد. وقایع این فیلم در سرزمین میانی رقم می‌خورد و داستانش درباره‌ی ارباب تاریکی سائورون است که به دنبال حلقه یگانه می‌باشد. این حلقه بخشی از روح او را در بر می‌گیرد و با آن به قدرت خود بازمی‌گردد.

در این فیلم، سه حلقه برای الف‌ها است که همین امر باعث حضور پُر‌رنگ و نگاهی اجمالی به این شخصیت‌های دوست‌داشتنی در این سری می‌شود.

این فیلم، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین فیلم‌هایی است که تا کنون ساخته شده‌، و کتابخانهٔ کنگره‌ی ایالات متحده، در سال 2021، آن را برای نگه‌داری در فهرست ملی ثبت فیلم برگزیده. همچنین این فیلم در بخش‌های زیادی برنده‌ی جایزه‌های مختلف شد و توانست نمرات بالایی نیز بگیرد.

The Lord Of The Rings: The Two Towers

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
بهترین فیلم های حول محور الف
  • کارگردان : پیتر جکسون
  • بازیگران : الیجاه وود، ویگو مورتنسن، کارل اوبراین
  • سال انتشار : 2002
  • امتیاز : 8.8
  • خلاصه داستان : در حالی که فرودو و سام با کمک گالوم مرموز، به موردور نزدیک‌تر شده‌اند، دیگر یارانشان در حال مقابله با متحد جدید سائورون، سارومان هستند.

تحلیل فیلم ارباب حلقه‌ها: دو برج

معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها
تحلیل فیلم ارباب حلقه‌ها: دو برج

دومین نسخه از سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها که بدون شک بهترین فیلم با حضور الف ها می‌باشد. پس از اینکه ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه، به عنوان پایه‌گذار داستان این فیلم‌ها شناخته شد، نسخه‌ی دوم فیلم، وقت این را داشت تا باگ‌های داستانی را بر طرف و پیشرفت چشم‌گیری کند.

لحظات اکشن حماسی، و لحظات به‌یاد‌ماندنی که در این فیلم وجود دارد، این اثر را به یکی از برترین شاهکار‌های فانتزی تاریخ تبدیل می‌کند که همچنان در صدر لیست بهترین‌های جهان و سایت IMDb (بهترین فیلم‌ها و سریال‌های IMDB 2022) قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار معرفی و تحلیل بهترین فیلم ها با حضور الف ها سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *